Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Den kommer i alle fall til å bli ettertraktet:cool: Kanskje jeg skal sette den son 12"-SPILLER??
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    405
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    14
    Nå er det vel obligatorisk med innmelding her :) Min nye Brio-R minner meg litt om Nait 5i, mao veldig engasjerende. Har tatt meg selv i å stå å trampe takten mens jeg har gjort husarbeid i dag :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Flere som har oppdaga dens kvaliteter..hehe..BRA! Moromonster i ministørrelse, til enda mindre pris! Apollo er akkurat like morsom- spesielt som reint drev, tilkobla Regadac..noe for deg, Kjetil?
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Sikleobjekt med Essexfortegn,,,
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    405
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    14
    Flere som har oppdaga dens kvaliteter..hehe..BRA! Moromonster i ministørrelse, til enda mindre pris! Apollo er akkurat like morsom- spesielt som reint drev, tilkobla Regadac..noe for deg, Kjetil?
    Blir Rega Dac også. Men ikke med det første. Heresyene gjorde et lite innhugg i økonomien :/
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Nja-sett VDHer som kabling der, samt ei IsoTek Polaris- eller Siriusskinne, fora med femkvadrats Furutechstrøm. Sammen med Regadac og Brio R, så vil tilogmed Squeezebox levere bra! Heresy er en av de beste fra Klipsch, men må varmes opp litt. Det greier du bra med van den Hul D102mk3 og CS122..kjempematch til disse smådelene.Eller har du allerede løst strøm og kabling? Kanskje Mainsstream/Mainssserver?
     
    Sist redigert:

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Har begynt på anlegg nr2 nå. Rega brio-r, Pioneer PD-S06 og Mission 761i

    Fantastisk moro samt det sender meg rett tilbake til tidlig 90 tallet
     

    Vedlegg

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Søtt, Fei! Få bare på en Regadac også, som Kjetil planlegger.Double the fun! Topp med to sett VDH NAME- ett deles opp til digitalkabelbruk x2- og CS122 høyttalerkabel.
     
    Sist redigert:

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Søtt, Fei! Få bare på en Regadac også, som Kjetil planlegger.Double the fun! Topp med to sett VDH NAME- ett deles opp til digitalkabelbruk x2- og CS122 høyttalerkabel.
    Rega dac blir nok kjøpt(igjen..), men først står det en rp3 i union jack finish for tur. Må bare se hva som er igjen etter sommerferien.. Kabling har jeg dessverre gitt opp. Bruker supra på strømsiden, men ellers blir det kjøpt etter utseende. Morsomt tilskudd til hovedanlegget ihvertfall. Der koster oppgraderinger så mye at det begynner å bli trøblete.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Sku bare vært å få med St. Andrew´s Cross også..hehe. Union Jack er kjempefin, den! Men å kjøpe kabel etter UTSEENDE?? Prøv vdH Name, så vil det bli orden. Supraen forstår jeg dersom den sitter på Pioneeren..da låter japaneren nemlig ikke så uutholdelig lyst..
     

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hatt kabler som har vært annsett som gode. Vdh og Audioquest spesiellt, men har som sagt gitt oppda jeg ikke hører forskjell. Mulig ikke resten av komponentene er avslørende nok eller bare ørene mine er defekte ;D ;)

    Du vil nok fryse på ryggen nå,men hadde frem til i går et sett fabrikkterminerte Audioquest Mammoth høytalerkabler til ca 8000kr for 2x3m som jeg byttet med Liberty z-500. Er mer fornøyd med liberty selv om de koster 10% av prisen og er ansett som dårligere da de ser bra ut samt ikke er 2.5cm i diameter.
    Har bare gitt opp kabler så du klarer nok ikke å overbevise meg igjen nei ;D

    Supraen sitter i Brio-r. Pioneer sin strømplugg er 8-tallskobling så der er det vanlig lakrissnor. Har hatt en regadac på den i evigheter i hovedanlegget,men solgte den når jeg fikk en jeg likte bedre. Hadde egentlig ingen planer(eller lov av dragen) til å bygge ett nytt anlegg ellers så hadde jeg beholdt den. Den er uansett ikke så dyr så den blir kjøpt igjen da den har unik lydsignatur uansett prisklasse. Pioneer har god dac innebygd alder tatt i betraktning med den tåler ikke å blir målt mot rega sin nei..
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    405
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    14
    Nja-sett VDHer som kabling der, samt ei IsoTek Polaris- eller Siriusskinne, fora med femkvadrats Furutechstrøm. Sammen med Regadac og Brio R, så vil tilogmed Squeezebox levere bra! Heresy er en av de beste fra Klipsch, men må varmes opp litt. Det greier du bra med van den Hul D102mk3 og CS122..kjempematch til disse smådelene.Eller har du allerede løst strøm og kabling? Kanskje Mainsstream/Mainssserver?
    Foreløbig har jeg løst det. Midlertidig kan en si... Jeg tror det neste kjøpet skal bli en Rega Dac og deretter må jeg se på den digitale kilden. Har hatt litt varierende opplevelser med Sqeezeboxen min i det siste, i tillegg er det dumt om denne i fremtiden ikke kan ta i mot f.eks Wimp sine varslede Hi-Fi stream. Jeg har forøvrig kjøpt en Furutech strømkabel som trolig er et sted over atlanteren i dette øyeblikk. Det blir morsomt å høre om den kan gjøre noe forskjell da jeg per i dag spiller med den kabelen som fulgte med Brioen. Review følger...

    Jeg bruker LFD Spiroflex single wire høyttalerkabler, mest fordi jeg hadde god erfaring med disse i mitt forrige oppsett og fordi jeg har en formening om at de gir bra kvalitet for pengene. Som signalkabel kjøpte jeg inn et sett med Transparent Audio for anledningen. Jeg så tidligere at en anbefalte VdH til Rega, men trolig blir Transparent Audio kabelen med til dac'en kommer i hus også. Dersom noen av dere har flere anbefalinger for å få utnyttet potensialet i forsterkeren tar jeg gjerne mot tips.

    Høyttalerne virker forøvrig å passe Rega'en godt. Det lyder mer "live" enn Hi-Fi. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men skal prøve. Jeg hører ikke den samme "luftigheten" i instrumentene som ved gode demoanlegg i butikkene. I stedet blir presentasjonen mer "in your face" aktig.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Spiroflex? En glemt juvel, det! BRA!Nøytral, men litt frampå.VDH roer ned Klipschen litt, og hadde nok vært mitt førstevalg. Hadde LFD Linestage LS Zero med granittfront i et par år- morsom! Og Transparent kan nok glatt følge med- den låter som en krysning av Tara Labs og VDH. Se å få pensjonert Squeezen din først- dvs etter Regadac er i hus- den kobler du opp med VDH Digicoupler eller -siden du allerede bruker Transparenter- en Transparent Premium Digital... Heresy III har bestandig spilt frampå..det der kan fort være knall morsomt- dra opp et par Dire Straitsplater, fex...Det siste du gjør er ei Isotekskinne med Furutech femkvadrats strøm.@
    Ferdig.

    Fei: TIPS: Skift ut lakrissnora i Pioen med Furutech FP320Ag åttetallskabel..får maskina til å låte mye mer naturlig- opp mot det nøytrale.. Også Audioquest NRG1 er et bra, varmereklingende alternativ til Furutech. Skal du bytte ut strøm på Rega, bruk Furutech..
     
    Sist redigert:

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Melder meg inn her nå, har en Rega RP6 m. Rega Exact på vei i posten. Så da blir det mye å se frem til i ferien :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Welcome to the fold! Det der er klassens beste kjøp..du må opp i RP8 for å få en som slår bedre fra seg!
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Ja jeg håper, og tror jeg blir meget fornøyd altså. Blir så jævlig deilg å koble opp en ny spiller igjen altså :D
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Den der er heller ikke så utrolig kilen på underlaget som Concept er, men de skal begge ha solid avkobling for å yte sitt beste. Du slipper spacers, større/mindre motvekslodd osv..og kan glede deg over en arm som tåler omtrent alle markedets pickups..du får også separat forsyning til RP6en- den fungerer. Jeg har..
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Ja Concepten er helt villt kresen faktisk, men sett den på en vegghylle og da yter det bra altså! Vegghyllen blir nå bopæl for Regaen, og der blir den nok stående en stund hehe.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.045
    Antall liker
    14.519
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kult! Jeg digger den der :)
    Nøytral? Ikke faen, men faen så morsom å spille musikk med!! ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    1.136
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Nemlig! Kult er ordet.
    Er jo litt tidlig å dra konklusjoner, MEN Rega kan musikk. :cool:
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    1.136
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Måtte jo bare teste en slik. Har blitt skrevet/sagt mye bra om den. Analog fremføring med musikk i fokus.
    Savner god lyd fra cd etter at jeg solgte Rega Planet og AN dac. Den helvetes byttesyken altså. :mad:

    Jeg er ikke ute etter å lytte etter hifi parametere, kun kose meg med musikken (noe jeg gjør nå, Tom Waits i spilleren)
    Spilleren er forøvrig en 1300 kroners Pioneer BD spiller som absolutt ikke gjør seg bort alene.
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Fikk henta Rega`en i går, og satt den opp. Virker svært lovende :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.045
    Antall liker
    14.519
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    JanOlav: Prøv filter nr4 etterhvert. ;) Ikke store forskjeller, men likevel.
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Hei

    Hva synes dere om Rega høyttalere? For eks RS3?
    Hvordan låter den?
    Hvem selger Rega høyttalere i Norge?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    RS3 er morsom som få, den. Har samme musikkfokuserte spillestil som alt av Rega. Ikke superoppløst, men har sin styrke i å få deg til å ville spille. Spesielt er den god på jazz.

    Produkter - Mono AS
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

    Grattis også til Mala og JanOlav---bedre blir det ikke til pris, gutter.Det er en grunn til at Auditors digitale hjerte er signert gutta i Westcliff-on-Sea.
     
    Sist redigert:

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    1.136
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    RS3 er morsom som få, den. Har samme musikkfokuserte spillestil som alt av Rega. Ikke superoppløst, men har sin styrke i å få deg til å ville spille. Spesielt er den god på jazz.

    Produkter - Mono AS
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

    Grattis også til Mala og JanOlav---bedre blir det ikke til pris, gutter.Det er en grunn til at Auditors digitale hjerte er signert gutta i Westcliff-on-Sea.
    Takker Audiotor! :)
    Rega har alltid laget bra produkter, ikke minst til en pris som er levelig for de aller fleste. :)
     

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477



    Same old, same old.
    Saknar berre tidvis Rega + Rega + Rega, men den integrerte boksen er jo forferdelig kjekk.
     
    Sist redigert:

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Litt nytt utstyr i anlegg nr2

    Ny rega dac, airport express som streamer fra mac mini. Ny Rega rp6 med exact pick up. har også kjøpt nye høyttalekabler fra Van Den hul The Magnum hybrid siden sist. Begynner å låte bra dette her.
    IMG_3110.jpg
    IMG_3112.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Se der...det er på god vei til å smake fugl!! Fikk du kjøpt den NRG1en til Pioneeren din? Hva med et Apollodrev og et par RS1 der?
     
    Sist redigert:

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Lekkert Fei. Låter storveis dette :)
    Tror du skal gjennomføre tankene rundt komplett Rega anlegg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Fei

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    1.136
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Får lyst til å bygge meg et anlegg nr.2 når jeg ser på bildene dine Fei. :)
    Rega skulle garantert vært med i oppsettet! :cool:

    Hvordan låter det?
     
    • Liker
    Reaksjoner: Fei

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    God plan, Jan Olav...du kan jo begynne med Brio R, Apollo R og Dac...se Auditors partnervalg lengre ned her!
     
    Sist redigert:

    Fei

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2008
    Innlegg
    207
    Antall liker
    138
    Torget vurderinger
    2
    Se der...det er på god vei til å smake fugl!! Fikk du kjøpt den NRG1en til Pioneeren din?

    Nei jeg har ikke kjøpt den enda for jeg vurderer å ckifte cd spiller til en apollo r. Jeg bruker cd minimalt da jeg stort sett streamer uansett, men pioneeren står det mest til sjenanse syns jeg. En liten rega boks til som står i stil til det andre hadde gjort seg.

    Lekkert Fei. Låter storveis dette :)
    Tror du skal gjennomføre tankene rundt komplett Rega anlegg.
    Jeg tror det er realistisk. Rega høytalere er spenstige saker.Kommer til å beholde mission også. Jeg er utrolig fan av gammel mission lyd. Har lyst på et sett sonus også, men da forsvinner tanken med å "få best mulig lyd til en rimelig penge" Mulig jeg finner noe pent brukte minima, domus concertino eller minuetto.

    Får lyst til å bygge meg et anlegg nr.2 når jeg ser på bildene dine Fei. :)
    Rega skulle garantert vært med i oppsettet! :cool:

    Hvordan låter det?
    Det er ganske morsomt å starte på nytt. Har litt den følelsen jeg hadde for 25 år siden når jeg startet å interesserte meg for hifi. Har bestemt meg for ikke å ha for mange like komponenter/merker som i hovedannlegget. Målet er uansett ikke å bygge lik lyd, men heller å få helt forskjellige signaturer.

    Det låter storveis. Rega Brio R minner meg veldig om Cyrus 2 som i sin tid var min kjæreste eiendel. Rega har en flott egenklang på produktene sine. Det låter litt som det gjorde i "gamle dager". Analogt og fett. Misson er ganske spisse i toppen/mellomtone og passer ganske bra med rega.
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tror det er realistisk. Rega høytalere er spenstige saker.Kommer til å beholde mission også. Jeg er utrolig fan av gammel mission lyd. Har lyst på et sett sonus også, men da forsvinner tanken med å "få best mulig lyd til en rimelig penge" Mulig jeg finner noe pent brukte minima, domus concertino eller minuetto.
    Jeg vet om et sett med strøkene R7 som ikke er i daglig bruk lenger. Jeg kan jo sjekke om det er mulig å få lånt de, så kan du teste de i ditt rom ;)
    De spiller steintøft med en bass hurtighet og klarhet som ikke ligner grisen. Litt lyse og små "hot" i toppen ala Mission dine, så tipper de ville falt i smak hos deg Fei.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Regaman: Er ikke de litt store, da? Brio R er relativt svak..dog kan det jo overraske..
    Fei: Jeg forstår..Apollo R er et genialt lite drev..prøv på det. Og et sett RS1 eller Sonus Toy er kjempematcher! Sonusen er ikke dyr heller, og leverer så mye musikk at det er en regelrett fryd. Den er mitt partnervalg til et sånt sett. Liten, men spiller STORT!!
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn