Kanskje ikke helt, men godt på vei og seriøst MYE bedre enn og ha kun en "innstilling".
Ta en titt under:
Vinyl relaterte tester
Ta en titt under:
Vinyl relaterte tester
Hvilke praksis bruker du ved avspilling på Linn spillerne?Kanskje ikke helt, men godt på vei og seriøst MYE bedre enn og ha kun en "innstilling".
Hvilke praksis bruker du ved avspilling på Linn spillerne?Kanskje ikke helt, men godt på vei og seriøst MYE bedre enn og ha kun en "innstilling".
a) Justerer armhøyden
b) Gir f... og spiller slik armen står
c) "Shimmer" med tynnere matte over/under
d) Tykkere matte
Har du testet effekten av den tynne korkmatta i kombinasjon med (under/over) Linn filtmatta?
Ser nødvendigheten av korrekt VTA, men "orker" ikke en praksis med å justere om arm for 3de hver plate![]()
Ta det med ro. jeg tipper at et overveldende flertall av de som eier en platespiller aldri har justert vta en eneste gang, og kanskje ikke heller nåletrykk eller anti-skating.Det er sånne problemstillinger som dette som får meg til å revurdere hele avgjørelsen om å starte opp med vinyl. Justere armvinkel for hver plate? Hva faen, liksom...
Jeg deler også dette synet. Det vil uansett være en kompromiss og som du sier er det absolutt ingen garantier på at skjærehodet som er brukt under produksjoner på diverse utgivelser er justert 100% korrekt i forhold til VTA.VTA/SRA-justering i forhold til forskjellig tykkelse på skivene er litt i overkant av hva jeg gidder, mildt sagt.
For å være helt ærlig er jeg langt mer bekymret for variasjoner i vinkel på kutterhodene fra utgivelse til utgivelse. Dette er i praksis umulig å komme til bunns i uten å lytte seg fram til korrekt VTA/SRA for hver enkelt plate, og så ta notater (om man ikke klarer å huske alt, da). Det finnes jo ingen pålitelige kilder for informasjon om avvik i produksjon.
Jeg har justert VTA en gang og blitt ferdig med det. Vinyl låter godt nok i lange baner uten å gå videre fra det punktet.
Er det nærtagende av meg hvis jeg syns dette innlegget hadde en litt nedlatende tone? Eller er det bare jeg som er teit, og heller burde holde meg til mp3?En platespiller er IKKE en mp3 spiller, den trenger litt TLC........
Men dette handler altså om noe som kan gjøre hverdagen enklere for de som måtte ønske og optimalisere så godt som mulig på en enkel måte UTEN og drive med justeringer......... men for enkelte er det antagligvis for mye og ta den øverste matten av/på. ...... så igjen er mp3 nok det beste alternativ for enkelte.
Slett ikke.Er det nærtagende av meg hvis jeg syns dette innlegget hadde en litt nedlatende tone? Eller er det bare jeg som er teit, og heller burde holde meg til mp3?En platespiller er IKKE en mp3 spiller, den trenger litt TLC........
Men dette handler altså om noe som kan gjøre hverdagen enklere for de som måtte ønske og optimalisere så godt som mulig på en enkel måte UTEN og drive med justeringer......... men for enkelte er det antagligvis for mye og ta den øverste matten av/på. ...... så igjen er mp3 nok det beste alternativ for enkelte.
![]()
tipper NEI og JAEr det nærtagende av meg hvis jeg syns dette innlegget hadde en litt nedlatende tone? Eller er det bare jeg som er teit, og heller burde holde meg til mp3?En platespiller er IKKE en mp3 spiller, den trenger litt TLC........
![]()
Mora di er teit, og hører på mp3.tipper NEI og JAEr det nærtagende av meg hvis jeg syns dette innlegget hadde en litt nedlatende tone? Eller er det bare jeg som er teit, og heller burde holde meg til mp3?En platespiller er IKKE en mp3 spiller, den trenger litt TLC........
![]()
![]()