ReadyNAS........vil ha

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Er det noen som har kjøpt Squeezebox bundle med 1tb ReadyNAS? Hva koster det i så fall å få denne levert hit til landet (tenker da inkl. moms og frakt). 1499usd er visst tilbudet fra SlimDevices på.

Casle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
1
Hei
Har ikke kjøpt fra Slimdevices, men har kjøpt Infrant ReadyNAS NV+ fra importør i Norge (BIKT.no), det kostet kr 4600,- +mva som blir kr 5750,-.
Jeg kjøpte 4 stk 320 GB disker, men kjøper du 4 stk 250 GB disker isteden (1 TB) så kommer de på kr 2552,- (Hitachi fra MPX.no)
Totalt blir dette 8302,- + to Squeezebox'er til kr 2795,- pr stk blir totalt kr 13892,-.

Kjøper du fra slimdevices til $1499,- så blir jo det med dagens kurs ca. kr 9300,-. Hva frakten koster vet jeg ikke men ReadyNAS er ganske tung med disker, så ihvertfall $70 vil jeg tro. I tillegg kommer moms og tollklareringsavgift på kr 150,- som må betales til UPS.
Det burde blilr totalt ca. kr 12315,-

Om det er verdt bryet med å importere selv for kr 1577,- må du nesten vurdere selv. Hvis du vet du har bruk for to Squeezebox'er så er det vel verdt å tenke på.

Jeg for min del venter på en Sonos løsning, tror den kommer i posten imorgen, gleder meg :)

PS! Jobben med å sette diskene i ReadyNas'en er utrolig lett, så det er ingen grunn til å kjøpe en ferdig løsning.
En annen grunn til å handle separate disker er at du kan velge stille disker (hvis den skal stå i et oppholdsrom kan det være en fordel). Jeg vet ikke hvor mye diskene i ReadyNAS'en fra Slimdevices bråker, men Hitachi'ene jobber veldig stille.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Takk for svar. Har best. fra Bikt idag, harddisker får vente til neste lønning : (

B

Back_Door

Gjest
Takk for svar. Har best. fra Bikt idag, harddisker får vente til neste lønning : (
Gratulerer med en smart løsning ;)
Jeg kjøpte forresten harddisker på tilbud fra Bikt. Støynivået betyr mindre for meg, fordi denne saken er plassert i et annet rom.
(fikk du mitt svar på pm?)

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Ja, takk for det. Var innom og kikket etter Slimserver prog. for ReadyNAS, men dette var ikke lagt ut hos SlimDevices enda. Ingen av dere som vet om det er tilgjengelig noen andre steder?

B

Back_Door

Gjest
Slimserver er programmert på ReadyNas på forhånd. Eneste du trenger å gjøre, er å oppgradere ved behov.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Dette tror jeg bare gjelder NAS kjøpt gjennom SlimDevices?

B

Back_Door

Gjest
Nei, det gjelder også Nas kjøpt via Bikt. Jeg kjøpte via Bikt, og alt var innstallert på forhånd ;)

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Jøss, trodde at dette var mer for datautstyr å regne. Kjempebra, en ting mindre å gruble over.............

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2
Men nå har jo jeg kjøpt den uten hd, men er prog. installert i systemminne på NAS

vikan2

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2005
Antall liker
0
Synes Squeezebox + NAS til Dac virker som akkurat den løsningen jeg har vært på utkikk etter.
Med Nas er det jo ikke behov for å ha en pc stående på hele tiden, noe som er et av mine kriterier for HD basert avspilling.
Men jeg synes disse NASene virker veldig dyre. Nå har jeg ikke så stor kompetanse på pc området, men slik jeg skjønner det er jo NAS bare en enhet for styring av de hdene som blir puttet inn i den. med 4 hder kommer man jo fort opp i 7-8000,- kr, noe som jo tilsvarer en ganske grei fullverdig pc....
Det er veldig fristende, men synes NAS virker litt uforholdsmessig dyrt, hvis det da ikke er enda flere fordeler som jeg ikke har fått med meg??
Ser forøvrig ikke andre ideele løsninger (for meg) enda.

B

Back_Door

Gjest
Du får 4 harddisker i et raid system. Dette gjør at du ikke trenger å bekymre deg om back up. Skulle en harddisk ryke, taper du ingen data.Det er bare å sette i en ny, og fortsette som før.

Topp Bunn