Hei
Har ikke kjøpt fra Slimdevices, men har kjøpt Infrant ReadyNAS NV+ fra importør i Norge (BIKT.no), det kostet kr 4600,- +mva som blir kr 5750,-.
Jeg kjøpte 4 stk 320 GB disker, men kjøper du 4 stk 250 GB disker isteden (1 TB) så kommer de på kr 2552,- (Hitachi fra MPX.no)
Totalt blir dette 8302,- + to Squeezebox'er til kr 2795,- pr stk blir totalt kr 13892,-.
Kjøper du fra slimdevices til $1499,- så blir jo det med dagens kurs ca. kr 9300,-. Hva frakten koster vet jeg ikke men ReadyNAS er ganske tung med disker, så ihvertfall $70 vil jeg tro. I tillegg kommer moms og tollklareringsavgift på kr 150,- som må betales til UPS.
Det burde blilr totalt ca. kr 12315,-
Om det er verdt bryet med å importere selv for kr 1577,- må du nesten vurdere selv. Hvis du vet du har bruk for to Squeezebox'er så er det vel verdt å tenke på.
Jeg for min del venter på en Sonos løsning, tror den kommer i posten imorgen, gleder meg
PS! Jobben med å sette diskene i ReadyNas'en er utrolig lett, så det er ingen grunn til å kjøpe en ferdig løsning.
En annen grunn til å handle separate disker er at du kan velge stille disker (hvis den skal stå i et oppholdsrom kan det være en fordel). Jeg vet ikke hvor mye diskene i ReadyNAS'en fra Slimdevices bråker, men Hitachi'ene jobber veldig stille.