Re: Eichmann Technologies Power Cable og Power Str

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.664
Torget vurderinger
10

Virker sikkert,dette blir som det ekstruderte mønsteret på Nordost kablene?

N

nb

Gjest

"Shape and size derived by fractal math" - den var ny, vanligvis pleir det jo å være militær- eller romfartsteknologi.

Får se om Hr. Rhesus eller Audiomix har noe å si om saken.

eviltwin

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Eichmann Technologies Power Cable og Power Strip

Sitter og leser litt på nettet og kom over sidene til Eichmann Technologies International. De produserer blandt annet ac kabler og padder hvor det er en bestemt lengde med ekstrudert aluminium i signalveien og påstår at dette skal gjøre underverker. Synes dette virker noe tynt. Er det virkelig så enkelt? Er det bare å sette inn noen aluminiumskinner og så blir hf-støy filtrert bort?

Klippet og limt inn fra hjemmesiden: "Extruded length of aluminium wired in the AC power path serves this purpose by mechanically dissipating resonances and unwanted HF hash. Shape and size derived by fractal math."

http://www.eichmanncables.com/acpower.htm

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31

Siden jeg blir oppfordret..................
Denne her har jeg sansen for:
For speakers, position three (3) eXpress ToppersTM
parallel and slightly apart on the top of a speaker, close
to the front baffle. The differences will be tied to overall
system resolution—the higher the system resolution the
more the improvements will be heard. The TopperTM is not
for everybody, but discerning audiophiles will appreciate
enhanced musicality and overall system improvement.

Eller enda mer en type som jeg så i Horten. Små skinnsekker med sand i. Sekken må være håndsydd og skinnet fra okser (storfe?) som har gått i slake hellinger på Sørlandet. Og sanden må være fra Hamrensand. De virker de:)

Spørs om "system resolution" hos meg er høy nok til å ha nytte av disse ;)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4

Siden jeg blir oppfordret..................

Eller enda mer en type som jeg så i Horten. Små skinnsekker med sand i. Sekken må være håndsydd og skinnet fra okser (storfe?) som har gått i slake hellinger på Sørlandet. Og sanden må være fra Hamrensand. De virker de:)

Jeg har betatestet disse skinnsekkene som du snakker om, og som vanlig vil jeg henstille til å teste før man skal fremvise verden at man kan alt om alt i denne verden. Det kan være greit å se egne begrensninger i forhold til alt som er relatert til hifi ::) Fantastisk å lese om alle her inne som "vet" om ting virker eller ikke bare ved å kaste et blikk på ting, fantastisk tro på egne evner og egen kunnskap kaller jeg det. ;)

P

Parelius

Gjest

Nå er dette Tech-hjørnet, så vi bør kanskje holde oss til slikt. Vi vet jo at å introdusere legemer i ett lytterom endrer den lydmessige opplevelse. Mitt firma leverer nå analyser av (og til) kvinner, vedrørende deres strategiske mål, og disses innvirkning på rommets klang. Kvinnene bruker så sine strategiske mål som (doble) attributter i sin søken etter kontakthungrige audiophile, som altså får måledata med "varen". Her kan vi virkelig snakke om "skreddersydde løsninger". Vi ser for oss et stort marked fremover.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31

Jeg har betatestet disse skinnsekkene som du snakker om, og som vanlig vil jeg henstille til å teste før man skal fremvise verden at man kan alt om alt i denne verden. Det kan være greit å se egne begrensninger i forhold til alt som er relatert til hifi  ::) Fantastisk å lese om alle her inne som "vet" om ting virker eller ikke bare ved å kaste et blikk på ting, fantastisk tro på egne evner og egen kunnskap kaller  jeg det.  ;)
Da blir konklusjonen?

K

kbwh

Gjest

Er det slik at løsningene fra Parelius ChaoSci Lobotomis Lab er individuelt tilpasset den enkelte kunde, også prismessig?

eviltwin

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0

Får se om Hr. Rhesus eller Audiomix har noe å si om saken.
Ja, det kunne vært morro med noen kommentarer på dette. Hvis det er så enkelt så er det jo bare å legge aluminiumskabler fra sikringsboksen og inn til annlegget og vips..... har en misstanke om at det faktisk ikke er fullt så enkelt.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31

Beklager at jeg glemte meg bort et øyeblikk. Her er avdelingen for seriøs teknikk. Ikke synsing. Ikke tull & tøys heller.
Men helt seriøst: De aller fleste får sin strøm levert i aluminimstråd. Da har kanskje ikke produktet noen hensikt?

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.664
Torget vurderinger
10

Beklager at jeg glemte meg bort et øyeblikk. Her er avdelingen for seriøs teknikk. Ikke synsing. Ikke tull & tøys heller.
Men helt seriøst: De aller fleste får sin strøm levert i aluminimstråd. Da har kanskje ikke produktet noen hensikt?
Kobber mener du vel? :) Eller mener du frem til huset?

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31

Kobber mener du vel? :) Eller mener du frem til huset?
Det varierer nok en del. Siste biten er ofte kobber. Mellom generator og siste fordelingstrafo er det nok mye aluminum. Har også sett aluminium i 230V strekk. Med en lett blanding burde fordelene ved begge materialene være kombinert på en god måte :)

Topp Bunn