Rca som rca digital kabel

666

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2013
Innlegg
2.511
Antall liker
6.121
Torget vurderinger
14
Noen her som bruker en vanlig rca kabel som rca digital?
Jeg får bare jitter.
 
M

MarkusH

Gjest
Bruker vanlig rca samme hva det er, aldri hatt noen problemer .... Sikker på at selve kabelen er "bra"? Funker den fint på andre kilder?
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.168
Antall liker
2.101
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Det er vel forskjell på motstand, 50 Ohm (analog) vs 75 Ohm (coaxial digital) ?
Det kan fungere, men det er ingen garanti at en vanlig analog RCA kabel fungerer til digitalt (coaxial).
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.932
Antall liker
11.341
Sted
Ytterst i havgapet...
Karakteristisk impedans har ingen relevans for analog audio, - med mindre kablene blir noen kilometer lange..
Med såpass korte kabler som vi stort sett snakker om her, har det strengt tatt liten eller ingen betydning også ved digital overføring, da bitraten stort sett er svært lav. Dog skader det ikke å overholde impedansen. Det viktigste er faktisk at termineringen i mottaker enden er utført korrekt, - da funker selv en opprekt ståltråd kleshenger uten bitfeil...
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.227
Bruker vanlig rca samme hva det er, aldri hatt noen problemer .... Sikker på at selve kabelen er "bra"? Funker den fint på andre kilder?
Har også virket hos mig. Men der er tydelige
forskelle mellem forskellige kabler. Fungerer som regel uden at det er 75 ohm. Firkanter bliver dog påvirket.
 
M

MarkusH

Gjest
Har også virket hos mig. Men der er tydelige
forskelle mellem forskellige kabler. Fungerer som regel uden at det er 75 ohm. Firkanter bliver dog påvirket.
Hører ikke forskjell på rca-kabler kjøpt på Biltema og noen til 1000 kroner meteren jeg, er vel heldig da .... Har brukt det på alt fra subber til mellom kilder og pre/effekt. Bruker stort sett bare xlr dog ....
 
  • Liker
Reaksjoner: 666

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.227
Et billigt til et par hundrede kan virke ligeså godt som et dyrt. XLR er 110 ohm
 
  • Liker
Reaksjoner: 666

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.533
Antall liker
1.054
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
dårlig lagd og dårlig skjermet rca, fungerer ikke som rca engang.....hos meg.....med mitt anlegg......og mine ører....

coax digitalkabler lager jeg selv med en god antennekabel og nautrik rca plugger. piceofcake
 
P

parafinoksen

Gjest
dårlig lagd og dårlig skjermet rca, fungerer ikke som rca engang.....hos meg.....med mitt anlegg......og mine ører....

coax digitalkabler lager jeg selv med en god antennekabel og nautrik rca plugger. piceofcake
Veldig ukomplisert å lodde sammen, ja. Her er min hjemmebryggede coax-kabel – Sommer Vector Plus og Neutrik-plugger (eller Rean, husker ikke). Funker som heia.

1650868568654.png
 
  • Liker
Reaksjoner: 666

666

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2013
Innlegg
2.511
Antall liker
6.121
Torget vurderinger
14
Takk for tips og råd.
Fikk bare lyst til å se en DVD film på tv,n i går.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
666; VDH THE NAME er et kremeksempel på hvordan den problemstillinga løses riktig. Den passer- og leveres- både som digital coax-, antenne- og interconnectkabel. Og kan brukes sånn på grunn av sin 75 ohms impedans. Vi har sånne i bruk i alle tre roller, og resultatet er upåklagelig. Uansett oppgave, den gjør det den er bygd for. MITs forsøk på det samme het OneWire. Man kunne kjøpe denne fra rull, og legge opp hele huset- som innebygget hjemmekino. Nederlenderen er dog ferdigterminert, og av og til er det en befrielse med såpass gjennomtenkte løsninger. Kimber Kable er også flinke med dette segmentet. Alle tre har det til felles at resultatene holder mål, prisen er OK og konstruksjonen er bedre enn forventet.
 
Sist redigert:
Topp Bunn