rca signalkabel

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Hvilken type signalkabel har best utklinging i toppen uten å bli for lys og skarp - sølvkabler - sølvbelagt kobber eller oksygenfri kobber etc. Erling.
 

SagenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2006
Innlegg
236
Antall liker
223
Sted
Oslo
Hei, sølv (0.5mm solidcore ) i bomull/silke eller romslig teflonstrømpe. En leder til signa og en til retur. Eller enda bedre 4 ledere som er tvinnet i Svalander stil.
Gå inn på Svalander og les litt der.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.359
Antall liker
83.724
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
De med treklosser er nok best.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Man må vel slutte å spørre om råd og tips....
 
Sist redigert av en moderator:

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.692
Antall liker
21.539
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vi bryr oss mer om L, C R, skjerm og pluggkvalitet enn fantasifortellinger om metallers klangegenskaper som strømleder.

Metallers klangegenskaper i musikkinstrumenter er derimot interessant.
 
Sist redigert av en moderator:

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.023
Antall liker
4.379
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Foreslår at du låner noen kabler for å finne ut hva du vil trives med. Jeg er redd du ikke vil få verken saklige, objektive eller kompetente svar her.
Selv er jeg kabelskeptiker, men aksepterer at enkelte entusiaster vil utforske dette.
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.244
Antall liker
3.475
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
A British audiophile har laget en video på dette temaet. Se gjerne den:


Selv har jeg absolutt billigste type som du får med når du kjøper en TV som digitalkabel mellom riaa og dac. Kan ikke si jeg hører forskjell medllom denne og en Nordost Blue Heaven ledning jeg også har.
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
808
Antall liker
428
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Bruker Klotz MC5000 rund baut, over alt i signalveien. Sølv er blitt permitert over hele linja. Spiller bare slik det skal være, ihht mine preferanser. Masse dynamikk, oppløst, og trykk i bunnoktaven. Bruker ETI sine bullet plugs over alt også.
 

SagenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2006
Innlegg
236
Antall liker
223
Sted
Oslo
Hvordan går det med signalkabelen? Har du testet litt Svalanderflettet sølvkabel?
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.227
Bruker Klotz MC5000 rund baut, over alt i signalveien. Sølv er blitt permitert over hele linja. Spiller bare slik det skal være, ihht mine preferanser. Masse dynamikk, oppløst, og trykk i bunnoktaven. Bruker ETI sine bullet plugs over alt også.
Eti tør jeg ikke bruge. Har flere gange oplevet at gnd forbindelsen svigter og så kan man ødelægge mye.
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

marhen

Medlem
Ble medlem
26.05.2013
Innlegg
9
Antall liker
6
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Canare L-4E6S Star Quad, Mogami 2549, Belden 8402 med Switchcraft eller Canare RCA. Stereokraft - eBay store
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
808
Antall liker
428
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Eti tør jeg ikke bruge. Har flere gange oplevet at gnd forbindelsen svigter og så kan man ødelægge mye.
Hei
Har til dags dato ikke opplevd slikt noe, enda de har vært loddet på forskjellige typer kabel opptil flere ganger. Noterer dette bak øret uansett :)
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.692
Antall liker
21.539
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
ETI Bulletplug-kontaktenes achilleshæl er jord/skjermkontaktpinnen. Sart sak det der. Verd å notere bak øret ja.
Eichmann har også adressert problemet i de nyere KLE Innovations Harmony RCA-pluggene. De har en kraftigere skjerm/jordpinne.
 
Topp Bunn