RCA han til XLR hun kabel el. RCA hun til XLR hun adapter.

Taz

Medlem
Ble medlem
22.04.2023
Innlegg
31
Antall liker
32
Sted
Kolbotn
Jeg har en DAC (Eversolo DAC-Z8) som kun har ledige XLR utganger og som jeg gjerne vil koble til en forsterker med kun RCA innganger. Det er av praktiske årsaker, og ikke lydmessige. Altså, RCA "kvalitet". Jeg ser det finnes omformere, adaptere og kabler. Men, jeg blir ikke helt klok på hva folk mener om slikt i et stereoanlegg. Jeg har absolutt 0 erfaring med dette. Er det noen kloke hoder som kan fortelle meg om det lar dette seg gjøre? Produkt tips?
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.357
Antall liker
2.590
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Du kan og prøve og kontakte Hb 52 på pm og høre om han kan hjelpe deg ,om han holder på enda.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.859
Antall liker
21.852
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Dette holder i mengder:
Hvis du vil flotte deg:
 

Taz

Medlem
Ble medlem
22.04.2023
Innlegg
31
Antall liker
32
Sted
Kolbotn
Dette holder i mengder:
Hvis du vil flotte deg:
Ja, men....se der ja. Takk for tipset, Valentino. Da går jeg ut i fra at dette er problemfritt, selv med tanke på Volt differansen mellom XLR og RCA.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.859
Antall liker
21.852
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Spenningen blir halvert fordi - på den differensielle signaloverføringen i XLR blir borte.
Jeg gjør samme greia her egentlig: RCA fra MiniDSP Flex 8 til XLR inn til Hypex nCore. Det går, det er tilstrekkelig med headroom til full whack på Mahler.
 

Taz

Medlem
Ble medlem
22.04.2023
Innlegg
31
Antall liker
32
Sted
Kolbotn
Spenningen blir halvert fordi - på den differensielle signaloverføringen i XLR blir borte.
Jeg gjør samme greia her egentlig: RCA fra MiniDSP Flex 8 til XLR inn til Hypex nCore. Det går, det er tilstrekkelig med headroom til full whack på Mahler.
Men, du går fra RCA ut til XLR inn, hvis jeg forstår deg rett? Jeg skal motsatt vei.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.975
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Spenningen blir halvert fordi - på den differensielle signaloverføringen i XLR blir borte.
Jeg gjør samme greia her egentlig: RCA fra MiniDSP Flex 8 til XLR inn til Hypex nCore. Det går, det er tilstrekkelig med headroom til full whack på Mahler.
Halvvering eller dobling er godt innafor.
Akkurat hørbart.
 
  • Liker
Reaksjoner: Taz

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.859
Antall liker
21.852
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hehe. 0,1 dB er hørbart.
De fleste har for mye gain. Jeg husker da jeg var student og satte dempeledd på CD-inngangen så den ikke skulle være drithøy sammenliknet med radio og grammofon.
 

Taz

Medlem
Ble medlem
22.04.2023
Innlegg
31
Antall liker
32
Sted
Kolbotn
Hehe. 0,1 dB er hørbart.
De fleste har for mye gain. Jeg husker da jeg var student og satte dempeledd på CD-inngangen så den ikke skulle være drithøy sammenliknet med radio og grammofon.
Hehehehe "Jeg husker da jeg var student og satte dempeledd på CD-inngangen så den ikke skulle være drithøy sammenliknet med radio og grammofon".
 
Topp Bunn