RBN's tumleplass

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    911
    Antall liker
    282
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    RBN's tomleplass

    Gratulerer med spennende lydskulpturer!

    P
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Valentino skrev:
    Sunn mekanikk. Det er bra.

    Har du forresten det essensielle tilbehøret til de nye? Jeg tenker ikke på sprit nå.
    Er ikke helt med siden det ikke er sprit. Tenkte du på bjørkekvasten for å piske ryggen når jeg lytter i saunaen?
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Peter skrev:
    Gratulerer med spennende lydskulpturer!

    P
    Takk for det.
    Har du et ønske ang 1. premie?
     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    911
    Antall liker
    282
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    RBN's tomleplass

    RBN skrev:
    Takk for det.
    Har du et ønske ang 1. premie?
    At du legger ut masse bilder av herlighetene, og skriver litt om dine erfaringer med disse! :D Ellers kan du pakke de ned i eskene og sende de hit til Bergen - hvis det er et alternativ som faller bedre i smak ;D

    P
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Da har barna lagt seg og stillheten senket seg (samboeren hadde ikke lyst til å legge seg....)
    Her er neste farvel.
    Min kjære GyroDec må ut. Den har nesten ikke blitt brukt og fortjener et annet hjem. Den er nå i transitt hos Hifi guiden hvis noen er interessert. Pent behandlet og pu enda ikke innspillt.
    Hade.....
     

    Vedlegg

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.686
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    RBN's tomleplass

    RBN skrev:
    Tenkte du på bjørkekvasten for å piske ryggen når jeg lytter i saunaen?
    Nei. Men mange møblerte hjem har en slik finsk beholder.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Peter skrev:
    RBN skrev:
    Takk for det.
    Har du et ønske ang 1. premie?
    At du legger ut masse bilder av herlighetene, og skriver litt om dine erfaringer med disse! :D Ellers kan du pakke de ned i eskene og sende de hit til Bergen - hvis det er et alternativ som faller bedre i smak ;D

    P
    Jeg velger alternativ 1 inntil videre.......
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Valentino skrev:
    RBN skrev:
    Tenkte du på bjørkekvasten for å piske ryggen når jeg lytter i saunaen?
    Nei. Men mange møblerte hjem har en slik finsk beholder.
    Er det denne lille tassen du tenker på?
     

    Vedlegg

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    RBN's tomleplass

    Hallo!

    Takk for hyggelig mottakelse, kaffe og kake i dag. Meget artig bekjentskap med et imo absolutt høydepunkt i disse finnenes bud på lydreproduksjon. Flotte å se på også, men store som du "skryter" av tidligere her er de da ikke, du får ta deg en tur ved anledning å løfte litt på mine;D (Og jo, det ER størrelsen det kommer an på :'()

    Ellers er din påstand tidligere motbevist, din yngste "hyle" ikke alltid ved mitt nærvær, han var jo blid som ei sol han. :D

    mvh
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Takker for hyggelig besøk tidligere i dag kwil.
    Jeg skal ta meg en tur og det er ikke for å "løfte på dine store". Må bare innrømme at mine blir små i forhold
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Da vil jeg gjerne presentere de nyinnkjøpte.
    Disse kom i hus 3. dag jul og har stått og spilt siden. Både med musikk og innbrenningssignal. I følge produsent trenger de minimum 500 timer før de er ferdig innspilt og de er vel der nå.
    Da jeg hentet de ble jeg litt skeptisk. Hadde hørt de lille juleaften og det låt bedrøvelig. Syntes ikke det hadde endret seg nevneverdig etter ca 75 timers innspilling. Det var som om de var innpakket i dyner. Tamt og slapt helt uten oppløsning. Dette kunne da ikke stemme.
    Tok allikevel sjansen, drasset de med hjem og koblet de på MF'n. Da ble det heldigvis liv og snert. Tydeligvis var det en bedre match her i heimen.
    Det første jeg la merke til var at de spilte utrolig rent. Mye renere enn mine gamle. De separerte også mye bedre instrumenter. Musikken ville ikke helt slippe høyttalerne, bassen var ullen og diskanten var hard. Dette er ting jeg vet vil gå seg til, så det var bare å vente.
    Selvsagt måtte jeg innom en tur nå og da for å høre hva som skjedde. Først begynte bassen å endre seg. Den ble mer oppløst, men med en kraftig kul rundt 35 Hz. Denne har trekt seg sakte men sikkert tilbake. Så myknet mellomtonen opp og ble mer oppløst. Detaljene kom mer og mer tydelig frem. Til slutt kom diskanten. Oppløst og myk.
    Det har også vært morsomt å høre hvordan dybde, bredde og opptaksrom generelt har endret seg og høyttalerne sakte men sikker har forsvunnet fra lydbildet. Jeg har hørt de samme sporene og ikke flyttet på høyttalerne for å få en fornemmelse av forandringene. Instrumenter har flyttet seg fra forkant og lenger tilbake i lydbildet. Noen har flyttet seg i bredden etterhvert som tiden har gått. Hele tiden har det myknet opp, blitt mer organiskt og lettflytende.
    Tar mer om hvordan de låter etterhvert, men det har vært morsomt å følge med på hva som har skjedd. En ting er sikkert og det er at de trenger laaaaaang innspilling.
    Begynner med et par stemningsbilder, kveld.....
     

    Vedlegg

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.686
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    RBN's tomleplass

    Man trenger ikke bjørkeris når man har så pene og finskutseende høyttalere. Gratulerer! Hvor store er de egentlig? Mål? Disse hullene, hvilken funksjon ha de?

    RBN skrev:
    Valentino skrev:
    RBN skrev:
    Tenkte du på bjørkekvasten for å piske ryggen når jeg lytter i saunaen?
    Nei. Men mange møblerte hjem har en slik finsk beholder.
    Er det denne lille tassen du tenker på?
    Nei, men produsenten er den samme.



    Tenkte på gamle Alvars vase. (Bemerk den tilbakelente elegansen.)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Valentino skrev:
    Man trenger ikke bjørkeris når man har så pene og finskutseende høyttalere. Gratulerer! Hvor store er de egentlig? Mål? Disse hullene, hvilken funksjon ha de?
    Takk for det.
    Målene er (hxbxd) 1370x240x470 mm
    Vekt er 72 kg

    Skal prøve å forklare dette med hullene.
    Tanken er å få høyttaleren til å virke som en cardiode mikrofon
    Hvis man tenker seg at bevegelsen fra membranet ved bevegelse fremover, i fase, forflytter en viss mengde luft, vil samme mengde luft forflyttes bakover inne i kassen når membranet går tilbake, ute av fase.
    Halvparten av denne luften slippes ut gjennom hullene på hver side. Dette medfører en utfasing av signalet ut til sidene med 5 dB. Bak høyttaleren vil nivået av lyden bli senket med 20 dB. Direktelyden når derfor lytteren lenge før ev reflektert lyd. Høyttaleren kan derfor plasseres mye nærmere vegger uten å få refleksjonsproblemer i forhold til en konvensjonell høyttaler. Den kan derfor også fungere i et lite rom. I tillegg jobber elementene i nesten åpen konfigurasjon som bidrar til en svært åpen mellomtone. Hullene er med på å senke energinivået til sidene og bakover, sagt på en enkel måte.
    Du sitter vel i nærfelt for å slippe refleksjoner. Det er dette denne høytttaleren prøver å få til uten at man sitter i nærfelt.
    Ser man på diskanten, er dette en waveguide og arelet/flyttet luft blir det samme som en 8". Derfor kan man dele ved 1200 Hz. Fornuftig.
    Det er også to små bassporter. Høyttaleren går ned til 19 Hz uten å tette noen av disse, men man får forskjellig avrulling ved å tette ett eller begge hullene. Dette for å tilpasse til små rum. Det sitter brytere i delefilteret man kan bruke hvis man vil justere frekvenskurven.
    Dette er altså en høyttaler laget for å kunne fungere i de fleste rom uten at man må gjøre store akustiske tiltak i rommet eller via korreksjon av signalet.
    Det var dette som appelerte til meg.
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    RBN's tomleplass

    Rålekre ht, RBN.

    Artig lesning - supre bilder.

    Finnane kan det der med ventilerte kabinetter.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.686
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    RBN's tomleplass

    De er rålekre.
    Jeg leser et sted at de er treveis:
    Har de en sidemontert bass? Jeg antar at de synlige enhetene er koblet MTM?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    RBN's tomleplass

    Meget lekkert.. det låter ikke "hardt" med fliser på gulvet da?
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Valentino skrev:
    De er rålekre.
    Jeg leser et sted at de er treveis:
    Har de en sidemontert bass? Jeg antar at de synlige enhetene er koblet MTM?
    Tidlig på'n ser jeg.
    De har en sidemontert bass og de synlige enhetene er koblet MTM. Bassen sitter et stykke opp på høyttaleren. Bassen er en 10" Nomex fra Peerless.
    De har konstruert denne høyttaleren som to veis, men supplert med woofer for å få fullrange.

    Bestykning er som følger:
    Diskant: Amphion "Integrator" Titan diskant laget av Seas, waveguide konf.
    Mellomtone: 2X8" Seas, "ribbed", laget i tre og plantefiber, cardiod dispersion konf.
    Bass: 10" Nomex laget av Peerless i justerbar bassrefleks

    Delefrekvenser: 160 og 1200 Hz
    Frekvens respons: 19 - 30 000 Hz
    Impedanse: 4 ohm
    Følsomhet: 87 dB

    Legger ved en lnk med mer info:
    http://www.amphion.fi/images/Amphion Press 21.4.2008.pdf
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    kaap skrev:
    Meget lekkert.. det låter ikke "hardt" med fliser på gulvet da?
    Hei
    Gulvet består av Leca plank og fliser med vannbåren varme. For å dra nytte av gulvvarmen mest mulig, ble flis valgt. Jeg ville også ha et dødt gulv og det fikk jeg.
    Jeg tegnet lytterommet som et vanlig rom og siden vi bor i murhus, ble veggene i mur. Fy fy i hifi sammenheng alt sammen. Da rommet var uinnredd var det nesten ikke mulig å snakke normalt pga klang. Dette var som forventet.
    Min filosofi er at det er lettere å dempe i etterkant enn å lage et for dødt rom. Prøver også å bruke møbler, planter, hyller og andre remedier som hører med i et rom for å få passelig demping og refleksjon. Bruker også dempeplater i frontvegg.
    Jeg kommer til å jobbe mye med rommet fremover, men helst så det ikke synes for mye. Det fungere veldig bra sånn det er i dag også. Vi får se hvordan det går.
    Det beste akustiske tiltaket til nå er teppene foran høyttalerne. Disse må være der. Flis er ikke egnet som Hifi gulv, så man må gjøre tiltak. Nå er det problemet løst.

    Forøvrig har jeg tre 16 A kurser opp til rommet. 2 til anlegget og 1 til lys etc.
    Rommet er ca 42 kvm.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    RBN's tomleplass

    Nå som jeg regner med at du har fått hørt litt på dine vakre nye kreasjoner er jeg spent på forskjeller mellom de og dine gamle VR. :)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Under innspilling.
    Den bakre er ok, men den fremre trenger litt lenger tid. Fortsatt litt skrikende diskant og bassen er nesten 0. Han er kun i mono men virker som det er i surround. Fasefeil?
     

    Vedlegg

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    HCS skrev:
    Nå som jeg regner med at du har fått hørt litt på dine vakre nye kreasjoner er jeg spent på forskjeller mellom de og dine gamle VR. :)
    Da skal jeg prøve å forklare hva jeg hører er forskjell mellom Krypton2 (amp) og Von Schweikert VR 4 gen.3 (vs).
    Først vil jeg bare forklare hvorfor jeg ønsket å teste en annen høyttaler. Vs sin filosofi er at høyttaleren skal spille med rommet. I mitt nye rom fikk jag en heving i området 2500-5000 Hz som var vanskelig å få orden på uten at det gikk utover andre parametere. Dere vet hvordan det er, en liten skavank blir bare større og større med tiden. Syntes ellers at dette var en toppen høyttaler som passet min "lydsmak" godt.
    Jeg er overrasket over hvor mye bedre amp er enn mine gamle vs. De går vel like dypt i bassen, men vil si at amp slår vs på alle andre parametre. Dette er en høyttaler som hører hjemme i en helt annen klasse, så sammenligning blr kanskje litt dumt.
    Det som først slår en er hvor rent de spiller. Det jeg prøver å si er at slør av støy har blitt borte og de er vesentlig mer oppløst. Trodde mine gamle var bra på dette også, men amp er altså vesentlig bedre. Tror ikke man merker slike ting før man får noe nytt i hus som er bedre.
    Det neste var en mye bedre seperasjon. Instrumenter og stemmer står med større mellomrom på en mer gjennomsiktig scene. Ikke bare scenen har blitt bredere, men dybden er også en helt annen hvor detaljer trer bedre frem på en naturlig måte. Sort, sort bakgrunn.
    Lyden er også utrolig homogen med en autoritet og kontroll som overgår vs. Uansett hva de blir foret med blir det gjengitt med den største selvfølge. Man venter på at den luftige mellomtonen og den myke diskanten skal bryte sammen, men de gjør det ikke.
    Dynamikken er også bedre synes jeg. Både macro og micro.
    Rommet lades også på en annen måte. Nå er musikken mer fysisk. Det rister i kroppen og stolen vibrerer. Gøyfaktor.
    Jeg spiller ikke lavere enn før, men volumkontrollen stoppes før enn tidligere. Synes dette er litt rart siden vs har en følsomhet på ca 90 dB og amp på bare 87 dB. Det tyder vel på at impedansen er snillere og delefilteret enklere. Dette vekker tanken på rør igjen.

    Nå blir dette veldig ensporet lesing, men jeg er altså kjempefornøyd.
    Kan prøve å forklarel litt hvordan jeg opplever musikken.
    Satt i går og hørte på Mari Boine - Iddjagiedas, etter å ha flyttet litt på høyttalerne. Fikk følelsen av Q-sound. Har aldri hørt det så fengende. Høyttalerne var som forsvunnet, stemmer og instrumenter fløt i rommet.
    Kari Bremnes - Over en by, spor 6 og 14, låt helt fantastisk. Enormt rom, silkemyk stemme og alt var veldig organiskt uten å miste detaljene i et litt mørkt lydlandskap.
    Lorrena McKennitt kan låte veldig hardt, men hun har også myknet opp endel. Bruker spor 1 og 2 på The mask and the mirror som prøvekluter. Her er det rom, masse akustiske instrumenter, kor og et vell av detaljer. Nå tror jeg endelig jeg har hørt alt slik det var tenkt.

    Jeg kan nevne eksempler i fleng. Hver gang jeg setter på en skive kommer smilet og musikken oppleves på en ny og forfriskende riktig måte. God indikasjon er at beina beveger seg igjen.

    Føler at mitt anlegg har tatt et syvmilssteg i riktig retning. Har vært litt rundt og hørt på høyttalere i det siste. Både dyrere og selvsagt vesentlig billigere. Føler jeg har valgt rett. Selv om dette er en dyr høyttaler, tror jeg den kan ta opp kampen mot vesentlig dyrere konstruksjoner.
    Amphion Krypton 2 har vel enda ikke blitt testet av de seriøse bladene meg bekjent. Skal bli artig å lese etterhvert for jeg tror den kommer til å få en bra score. Kjenslan....

    Håper dette var svar bra nok HCS. Du kan jo alltids stikke innom en dag selv om du kommer fra "gærne sia" ;)

    Kommer flere bilder av lytterom og utstyr....
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    RBN's tomleplass

    Jeg BOR på den andre sia ja...Er ikke derifra :). Men ja, godt skrevet og intr lesning. Skal ikke se bort ifra at jeg tar meg en tur lenger utpå våren når ting hos deg er innspilte og veiforholdene er bedre enn idag.. :). Det lille jeg har hørt av Amphion har vært noe hardt, men også musikalsk. Så dine kreasjoner både ser spennede ut og skal bli spennede å lytte til!
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    RBN's tomleplass

    HCS skrev:
    Jeg BOR på den andre sia ja...Er ikke derifra :). Men ja, godt skrevet og intr lesning. Skal ikke se bort ifra at jeg tar meg en tur lenger utpå våren når ting hos deg er innspilte og veiforholdene er bedre enn idag.. :). Det lille jeg har hørt av Amphion har vært noe hardt, men også musikalsk. Så dine kreasjoner både ser spennede ut og skal bli spennede å lytte til!
    Som tidligere eier av to sett Xenon og hørt en del Creon m.m fra denne kanten kan jeg ut fra en relativt kort lytteseanse si at dette IKKE låter som de nevnte. Krypton2 låter imo i en annen divisjon hele veien.
    Kort fortalt slik jeg opplever det:
    Diskant og mellomone mere oppløst (Xenon f.eks. har tendens til å låte "metallisk" og spiss i toppen). Bedre sammenheng med bassen OG disse spiller mellombass (Xenon igjen kan ha tendens til "imponator"bass, mener med dette at den mangler noe i mellombass til fordel for å fremheve dypere bass)
    Alt dette subjektivt vurder self. og basert på hukommelse av lyd fra flere år tilbake, spilt på helt annet utstyr (ta dette derfor for det det er):)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    HCS skrev:
    Jeg BOR på den andre sia ja...Er ikke derifra :). Men ja, godt skrevet og intr lesning. Skal ikke se bort ifra at jeg tar meg en tur lenger utpå våren når ting hos deg er innspilte og veiforholdene er bedre enn idag.. :). Det lille jeg har hørt av Amphion har vært noe hardt, men også musikalsk. Så dine kreasjoner både ser spennede ut og skal bli spennede å lytte til!
    Velkommen utpå våren.
    Tror ikke du vil oppfatte disse som harde. Ny diskant bl.a.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    RBN's tomleplass

    Førsteinntrykket etter en kort lytteseanse av finsk sisu er en lyd som er lettflytende, veldig klar og presis og med utmerket separasjon. Noen normalt krevende spor låt veldig flott. Detaljert og fint i toppen også uten å stikke av eller bli lyse. Skulle tro hva litt rørmagi ville stille opp med :).

    Skal vi teste med BAT? Mulig det kan bli vel mørkt?
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Hei
    Klart vi må teste litt rørmagi Trond. Klar jeg.....
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Da tenker jeg å fortsette med noen bilder av anlegget.
    Først ut er min cd spiller.
    Det er en Accuphase DP 65 som er modifisert av Raymond Celius. Det er visstnok strømforsyningen som har blitt moddet.
    Dette skjedde før jeg kjøpte den og jeg vet ikke hva slags komponenter som ble byttet, men fint låter den.


    Her er baksiden
     

    Vedlegg

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Neste mann ut er "motoren".
    Dette er en Musical Fidelity kW 500, to bokser, strømforsyning og fortserkerdel på 45 kg tilsammen. Leverer 510 W i 8 Ohm. Peak 160 A. Skulle holde til det meste.....
    Forforsterkerdelen har mu-vista (6112) milspec rør og MM phonodel. Denne kan stilles om til MC selv om det ikke står skrevet noe sted. Jeg har kikket.......



    Her er 18 kg strømforsyning


    Bakside


    Forsterkerdel på 27 kg


    Bakside


    Litt rør til slutt
     

    Vedlegg

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Oblivion skrev:
    RBN skrev:
    Da tenker jeg å fortsette med noen bilder av anlegget.
    Først ut er min cd spiller.
    Det er en Accuphase DP 65 som er modifisert av Raymond Celius. Det er visstnok strømforsyningen som har blitt moddet.
    Dette skjedde før jeg kjøpte den og jeg vet ikke hva slags komponenter som ble byttet, men fint låter den.
    DP 65 ble oppgradert med forbedret strømforsyning til både digital delen og analog delen. I tillegg er analogdelen 100% DC koblet og dermed er de orginale elektrolyttene i signalveien utkoblet.
    Jeg husker ikke sikkert, men likeretter diodene er nok også byttet til On-Semi MUR860 + endel til.
    Den spiller desidert best på de balanserte utgangene....
    Den største lydforbedringen var å erstatte elektrolyttene i signalveien med sølv jumpere ;D
    Jeg husker ikke nøyaktig hvor mye som ble gjort fordi DP 65 ble så bra at jeg fikk lyst på en DP 75...
    DP 75 fikk en enda kraftiger omgang med loddebolten :eek:
    Hei
    Takk for oppklaringen Raymond. Har prøvd å finne ut mer om dette, men vår felles venn husket ikke.
    Synd at jeg ikke kan kjøre balansert. MF har kun ubalanserte innganger. Tydeligvis mer å hente her :-\
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Uten kabler og div andre saker låter det jo ikke spesiellt mye av dette her.
    Jeg har Oblivion Technology Coherence kabler rund baut. Dette løftet min lytteopplevelse til nye høyder dengang de ble innkjøpt. Har prøvd å formidle dette i en annen tråd her på HFS: Fantastiske, nye Norske kabler.
    Jeg hører det er nye kabler på gang fra Fagernes. Hvis Oblvion fortsatt er med kan du gjerne utdype hva som er på gang her.......

    Kabelvirrvarr


    De gjør ikke så mye av seg disse kablene


    Jeg bruker også et strømfilter, Consonance PW-1



    Til slutt bruker jeg en PS Audio Noise Harvester. Har også prøvd HiFi-Tuning Noise Destroyer som jeg ikke kunne høre gjorde noen endringer her hos meg.


    In action
     

    Vedlegg

    R

    RoDa

    Gjest
    RBN's tomleplass

    Fin tråd!!
    Hørte Amphion på Arken-messa, liker disse godt!

    På tide å hanke noen inn til omtale kanskje?

    Mvh
    Rolf
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.686
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    RBN's tomleplass

    Ja, RoDa.

    Oblivion Coherence ser akkurat så stive ut som jeg husker dem, RBN.
    Det elektronikkmøbelet ditt ser veldig forseggjort ut.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    RoDa skrev:
    Fin tråd!!
    Hørte Amphion på Arken-messa, liker disse godt!

    På tide å hanke noen inn til omtale kanskje?

    Mvh
    Rolf
    Takk Rolf.
    Vet ikke om det er flere her i landet........
    Kan du ikke ta med en emmLabs å komme hit? 8)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Valentino skrev:
    Ja, RoDa.

    Oblivion Coherence ser akkurat så stive ut som jeg husker dem, RBN.
    Det elektronikkmøbelet ditt ser veldig forseggjort ut.
    Racket er hjemmesnekret. Består av eik benkeplate som er limt dobbel og frest ut spor til granittplater. Tungt og dødt
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    RBN's tomleplass

    Tar med bat til uka. Har en integrert sak som skal testes ut da likevel. Er det pre out på kW? Min pre vil flaske lyden for mye.
    Ellers kan du kjøre balansert ut som jeg gjør på min Marantz Cd-7. Der er det også stor lydmessig forskjell på SE og BAL.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN's tomleplass

    Trondmeg skrev:
    Tar med bat til uka. Har en integrert sak som skal testes ut da likevel. Er det pre out på kW? Min pre vil flaske lyden for mye.
    Ellers kan du kjøre balansert ut som jeg gjør på min Marantz Cd-7. Der er det også stor ledmessig forskjell på SE og BAL.
    Hallo
    Har pre out så da er alt i skjønneste orden
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    RBN's tomleplass

    Hei RBN, kjekk lesning på en lørdags kveld!
    Flott hall også!
    Tegnet huset selv?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn