RBN trenger seg på...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Da kan vi egentlig bare følge det hjemmesnekrede racket nedover.

    På hyllen under står forforsterkeren. Dette er en DIY Hifi Supply Django (Gomez av Thorsten Loesch)
    Glem det som står på fronten, det er innholdet som teller
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette har jeg gledet meg litt til. Var å hørte hos kwil for ikke lenge siden..Og ble mektig imponert. En jern-neve i silkehansker kan en si om de blokkene der... :)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Det kan man si HCS ;)

    Vi må jo også ha noen trekasser som formidler lyden. Siden jeg allerede lå på gulvet kan vi begynne med en liten elegant sub.
    Focal - JM Lab Sub Utopia BE med sin lille 16" og 1000W.



    Den blir styrt med jernhånd av en Velodyne SMS - 1 digital eq.
     

    Vedlegg

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Dette er et anlegg jeg etterhvert har blitt godt kjent med. Man vet aldri hva som er innkoblet av kabling siden kwil har mange jern i ilden på dette området. Her skal teori testes i praksis og noe er hjemmesnekret.
    Det legges stor vekt på detaljer.
    Denne skilletrafoen av meget høy kvalitet er montert i veggen mellom gang og stue. Den er på 5 KV og koblet til all elektronikk bortsett fra sub.



    Det ble som vanlig en sværrt trivelig kveld med mye prat, kakespising og kaffe. Sansene ble satt på prøve da vi tuberollet litt med forforsterkeren og byttet noen lisser. Tror jammen det det ble en endring til det bedre jeg :D

    Takker kwil for at vi fikk kikke litt på herlighetene. Dette er et anlegg i stadig endring og jeg vet det sitter en og tenker så det knaker. Skal, skal ikke..

    Da går turen videre etterhvert
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.944
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Herlig RBN, takk for denne kjempetråden!

    Mvh
    Rolf
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Fin tråd dette.
    Liker veldig godt tilnærming til at man ikke på død og liv skal lytte til anlegget hele tiden. :)

    Sånn bålpanne fikk jeg forresten lyst til å ha på hytta. ;)
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Virkelig flott tråd dette her RBN, gleder meg til fortsettelsen...

    Klasse over det anlegget til Kwil. Lekkert oppsett, som ser ut til å låte meget bra.

    mvh
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.389
    Antall liker
    11.119
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Super tråd; fine fotos. Savner ikke beskrivelser av lyden, det er musikk man skal lytte til, og ikke lyder ;)

    Men om jeg skulle ønske meg noe, så må du gjerne fotografere litt software også. Jeg synes alltid det er interessant å lære mer om hva folk lytter til...

    mvh

    B_I
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Veldig bra!
    Gleder meg til fortsettelsen!!
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Burnt_Island skrev:
    Super tråd; fine fotos. Savner ikke beskrivelser av lyden, det er musikk man skal lytte til, og ikke lyder ;)

    Men om jeg skulle ønske meg noe, så må du gjerne fotografere litt software også. Jeg synes alltid det er interessant å lære mer om hva folk lytter til...

    mvh

    B_I
    Stemmer i denne!

    Fine bilder av fine og ulike anlegg!

    Kanskje noen ord om hvilken musikk eierene stort sett har bygget anlegget opp rundt kunne vært interessant for flere?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg synes også oppsettet til Kwil er en flott opplevelse i praksis!

    Meget fine bilder RBN. Jeg synes fotograferingen blir bedre og bedre for hvert besøk.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Herlig tråd RBN!
    Dette var jo bare et helt utrolig oppsett :D
    Utopia er ....ja skjønne ;D

    gismo
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Heisan
    Takker for alle positive tilbakemeldinger ;D

    freddie77 skrev:
    Burnt_Island skrev:
    Super tråd; fine fotos. Savner ikke beskrivelser av lyden, det er musikk man skal lytte til, og ikke lyder ;)

    Men om jeg skulle ønske meg noe, så må du gjerne fotografere litt software også. Jeg synes alltid det er interessant å lære mer om hva folk lytter til...

    mvh

    B_I
    Stemmer i denne!

    Fine bilder av fine og ulike anlegg!

    Kanskje noen ord om hvilken musikk eierene stort sett har bygget anlegget opp rundt kunne vært interessant for flere?
    Jeg satt også å tenkte på dette da jeg kikket gjennom tråden her om dagen. På disse besøkene har jeg jo med egen musikk og hører gjerne på det litt først. Så går praten og eieren spiller litt av hva han ønsker å vise frem.
    Når de gjelder de tre første, så er ikke anleggene tunet etter en spesiell musikksmak. Førstemann er altetende når det gjelder musikk, bekkern er rock'n roll i alle dets farger og nyanser med avstikkere inn i mere tankevekkende rytmer innimellom uten at det blir klassisk eller opera. Finner ikke mye opera eller klassisk hos kwil heller, men ganske så altetende ellers. Stevie Ray Vaughan svinger godt oppe i fjellheimen. Sender han en pm så kan han fortelle litt selv hvis han vil.

    Skal bli bedre på formidling av musikksmak.

    Neste besøk blir hos en jazzelsker. Klassikere. Ella osv.

    Mvh
    RBN
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    marsboer skrev:
    Jeg synes også oppsettet til Kwil er en flott opplevelse i praksis!

    Meget fine bilder RBN. Jeg synes fotograferingen blir bedre og bedre for hvert besøk.
    Når det gjelder fotograferingen så har det litt med hvordan forholdene er og hvor god tid jeg har, så resultatet kan bli litt varierende da jeg ikke sitter i timesvis og etterbehandler. Også om stativet er med ;)
    Hadde god tid hos kwil, hos kc var det veldig mørkt og belysningen bestod av en glødelampe. Da blir det blitz. Hos bekkern ble det ikke brukt blitz, men levende flammer og glød fra parkettgulv etc gir et litt gyllent skjær. Slik blir det :D

    RBN
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Det er jo en del musikk man ikke tør dra frem når det er "audiofilt" besøk også da, f.eks har jeg noen utrolig bra konserter i Trance-sjangeren som ikke akkurat får mye spilletid når det sitter karer med øra på stilk i sofaen :D
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    RBN skrev:
    Når det gjelder fotograferingen så har det litt med hvordan forholdene er og hvor god tid jeg har, så resultatet kan bli litt varierende da jeg ikke sitter i timesvis og etterbehandler. Også om stativet er med ;)
    Hadde god tid hos kwil, hos kc var det veldig mørkt og belysningen bestod av en glødelampe. Da blir det blitz. Hos bekkern ble det ikke brukt blitz, men levende flammer og glød fra parkettgulv etc gir et litt gyllent skjær. Slik blir det :D

    RBN
    Det er bra at det bare er tilfeldigheter ute og går.. det gjør at tråden beholder sin uhøytidlige tone! :D
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    marsboer skrev:
    Det er jo en del musikk man ikke tør dra frem når det er "audiofilt" besøk også da, f.eks har jeg noen utrolig bra konserter i Trance-sjangeren som ikke akkurat får mye spilletid når det sitter karer med øra på stilk i sofaen :D
    Klar for Trance jeg og mye, mye mer av konserten med Sarah McLachlan på storskjerm. Alt er jo nytt hos deg ser jeg.

    marsboer skrev:
    Det er bra at det bare er tilfeldigheter ute og går.. det gjør at tråden beholder sin uhøytidlige tone! :D
    Er vel ikke kjent for å være så veldig høytidelig nei. Selv om jeg innerst inne er det ::)

    RBN
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Heisan
    Lang dag i dag med skiaktivitetsdag, grilling, bursdagsfeiring, bollespising og 5 mil.

    Tar sjansen på et nytt besøk. Denne gangen drar vi langt. Over dammen.
    I disse trakter betyr det at vi krysser Mjøsa, så ikke ta helt av.

    Vi skal besøke en jeger og fisker med en litt mykere side.



    I ettertid kan det kanskje se ut til at det var en feiltolkning. Legg merke til strengen som henger og slenger på den ene gnikkeren. Det kan jo tyde på at det går litt hardt for seg av og til.

    Vet ikke om det har med felespillingen å gjøre, men denne frustrerte gjengen prøvde desperat å finne en vei ut.



    Vi besøker feledreperen GE.
     

    Vedlegg

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Vi begynner som forrige gang. Øverst på tronen, toppen av racket, finner vi en platespiller.
    Den har som seg hør og bør en pick up.
    Benz-Micro Ebony H



    Armen er vel lett gjenkjennelig. Engelskmann kledd i carbon.
     

    Vedlegg

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Dette er en Wilson Benesch ACT ONE



    Jammen er det ikke en strømforsyning her også. Det betyr at den snurrer.



    Bak strømforsyningen lurer en Norsk todelt konstruksjon. Dette er skikkelige saker.
    Noen som vet hva det er?
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.944
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    RBN skrev:
    Noen som vet hva det er?
    Nei, men jeg vet at racket er Solidsteel. :D

    Du er flink til å dra på tur, kult at du deler!

    R
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RoDa skrev:
    RBN skrev:
    Noen som vet hva det er?
    Nei, men jeg vet at racket er Solidsteel. :D

    Du er flink til å dra på tur, kult at du deler!

    R
    Halvt poeng til deg RoDa

    Vil også tillegge at ingen av portrettene ved platespilleren viser vår kjære vert 8)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Lekker tråd, denne har gått meg hus forbi - går fra "heng til spreng" her mellom anleggene. Artig! ;D
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Tydeligvis dårlig kjennskap til Norsk kvalitetsutstyr her på HFS.

    Dette er en NJK RIAA. NJK står for konstruktør og bygger Nils Jørgen Kjærnet.
    Har hørt flere snakke lyrisk om denne konstruksjonen.



    Det spilles ikke bare LP plater i huset. Sølvskivene blir pent behandlet av denne fine spinneren.

    Accuphase DP 85
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn