Rasmussen`s FULLtoner & RØR!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Og så funker vel doxa og rørpre godt sammen sies det.
    sjekk at de elektrisk passer sammen, gain, impedanse etc. Audiomix kan garantert forklare dette bedre

    håvard
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Og så funker vel doxa og rørpre godt sammen sies det.
    sjekk at de elektrisk passer sammen, gain, impedanse etc. Audiomix kan garantert forklare dette bedre

    håvard
    Ja venter på svar jeg da..for dette har jeg ikkje mykje peiling på :) Hadde Abrahamsen pre på effekten..funka godt. Nå Nuforce P20 og for en kraft det ble, så de ser nå ut som å funke, men de har vel "vanlig" utgangs parametre?
     

    J.E.R

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Innlegg
    754
    Antall liker
    165
    Sted
    Larvik (Narvik)
    Ingen fare med å kuppe tråden min "lovemusikk"

    I min Music Angel EL34 x3 forsterker så er det ikke noen mulighet til å justere bias, eneste måten vil da være å bytte ut noen motstandere.
    Jeg har ikke så god greie på dette...bare så det er sagt, men i min Music Angel KT88 så ville jeg nok justert bias om det skulle byttes rør, der vet jeg det er bias pots.

    Men...

    Nå spilles det på en MAE-SET1 (prototype) fikk nye rør i posten fra MOTRON i dag, dette er HELT klart det beste jeg har hatt som forsterkeri til mine fulltoner, spiller bare helt magisk!

    Knepp tyst på mine 96dB Fostex 206En elementer.

    Føles som jeg bare kan sitte her i dagesvis å lytte, meget behagelig lyd som i mine ører har det meste for å si det kort.

    Mener nok at dette utklasser alt det andre som er prøvd på fulltonene mine!
     

    J.E.R

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Innlegg
    754
    Antall liker
    165
    Sted
    Larvik (Narvik)
    Hei igjen.

    'Du har nok litt erfaring med Xindak.?

    Jeg har bestilt en brukt billig en,Xindak-3 MKII som er oppgradert av Roar Malmin se link: http://www.hifisentralen.no/forumet...er/51480-lovemusikks-hule-21.html#post2110609

    Ser røret er fjernet, men betyr kanskje ikke så mye?
    Tror du om denne?

    Kansje din er mye bedre? Så Kjell skrev mye bra om 5eren når en skiftet rør.
    Ser at den du har er veldig lik min, har faktisk 2 stk av Xindac Dac 5, er veldig fornøyd med lyden, men ikke så mye å sammenligne med.
    Har lest litt rundt og noen mener transistor output låter litt bedre, så det skal nok gå bra, til prisen jeg fikk mine for så vil jeg si at det låter veldig bra.

    La meg høre hva du synes...
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    2 ja, ikkje verst.:)

    Skal gi deg noen ord når jeg får den.

    Kan prøve å få gjort en test mot broderens Stello DA100 signatur som rundspilte den jeg hadde som enda står i min signatur under her.
    100 signaturen skal vist nok være ganske lik stello da220MKII i følge importør (som fikk bare skryt Fidelty se link: http://www.audiofidelity.no/uploads/2/4/0/6/24060675/25_hele.pdf )
    :) Stelloen hans låt nydelig. Ser nye Stello 100MKII koster mye ny.

    Var nå uansett veldig billig sum jeg fikk denne Xindac III for. :)
    Blir spennende å se/høre og ikkje minst om roar malmin har klart å trylle enda bedre lyd ut.
    Så ut som han hadde montert egne utganger kontra de originale.

    Kom på at pre'en min må jeg og få igjen, den er inne på service. Håper det ikke er for lenge til.
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Liten oppdatering...testet så vitt og måtte bruke pc som volum, da pre enda er på service. Låt mye dårligere (fruen og mente det) enn V6 til Abrahamsen og litt dårligere enn audio gd, Men jeg har ikke pre nå så teller ikke enda, tror jeg, for må ha like forhold. Ikke testet stello opp mot enda heller.
    Drar ut i tid den servicen.. Skal få gjort en test når jeg får igjen min pre.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Tester litt nå på denne DACen, enda uten pre.

    Måtte jo og kjøpe meg en SMSL da jeg har en 5 meter usb ledning og dac ikke har usb. Tror det var et godt kjøp. Ser en på data målinger på den så er det imponerende. Så da fikk jeg kjøre rca digitalt fra den og inn på dac.

    http://www.hifisentralen.no/forumet...g-usb-til-coax-overgang-dac-uten-usb-inn.html


    Drar tilbake det jeg skrev over.
    Tingen er at den skiller voldsomt mellom dårlig lyd og bra lyd på platene på Tidal.
    Roar Malmin har koblet ut de andre utgangene og bare hans egen utgang virker.
    Tror ikke det gjør noe. Han har også fjernet rør i den, hvis det var rør på denne modellen. Kanskje bare din nyere som har rør?
    Men det låter flott på bra innspillinger. Nesten praktfult bra. Klangen er enorm og innsikten like så.

    Bilder av dac:

    http://www.hifisentralen.no/forumet...er/51480-lovemusikks-hule-21.html#post2110609
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn