V
vredensgnag
Gjest
Skal ikke mer til for å bli halshogd enn at man er litt utydelig når man kommenterer profeten Mohammeds imamer, altså. Alle oss her inne ville vært hodeløse!
Humørløse sopper!
"Mannen som de trodde kjempet for en av militsene som støtter Syrias president Bashar al-Assads, skal ha vært Mohammed Fares, en framtredende kommandant i islamistgruppa Ahrar al-Sham."
"Eksilgruppen Syrian Observatory for Human Rights hevder at ISIL skal ha misforstått kommentarer Fares hadde kommet med om profeten Muhammeds utvalgte imamer."
Poetic justice.
--
Islam blir ikke stort mer underholdende enn dette.
Selv ikke Monty Python kunne kommet opp med noe bedre, om de hadde våget.
Skal ikke mer til for å bli halshogd enn at man er litt utydelig når man kommenterer profeten Mohammeds imamer, altså. Alle oss her inne ville vært hodeløse!
Så kan man jo alltid diskutere hva som er verst; noen gærninger uti en ørken som kapper huer eller en Stat som kverker egne innbyggere...Å være prinsipielt mot dødsstraff burde være en default for oss alle, av grunnene du nevner: man kan henrette feil person. Det at Staten bruker sitt voldsmonopol slik at man risikerer dette er en uting, og er årsaken til at de fleste nasjoner har avskaffet dødsstraff.
Men disse gruppene som "slåss" i Syria er ikke nasjoner og representerer ikke andre lovverk enn dem de finner på der og da. Blir som da tyskerne situasjonsbestemt meldte "Skutt blir den som ..."
At gruppenes hang til å henrette folk i guds navn slår tilbake på dem selv, når de henretter en rettroende alliert, har en viss guddommelig balanse over seg.
Huff nå begynner du å nærme deg grensen for saklig diskusjon her inne, og DET vil vi ikke ha noe av !!Så kan man jo alltid diskutere hva som er verst; noen gærninger uti en ørken som kapper huer eller en Stat som kverker egne innbyggere...Å være prinsipielt mot dødsstraff burde være en default for oss alle, av grunnene du nevner: man kan henrette feil person. Det at Staten bruker sitt voldsmonopol slik at man risikerer dette er en uting, og er årsaken til at de fleste nasjoner har avskaffet dødsstraff.
Men disse gruppene som "slåss" i Syria er ikke nasjoner og representerer ikke andre lovverk enn dem de finner på der og da. Blir som da tyskerne situasjonsbestemt meldte "Skutt blir den som ..."
At gruppenes hang til å henrette folk i guds navn slår tilbake på dem selv, når de henretter en rettroende alliert, har en viss guddommelig balanse over seg.
Ja, det er faktisk noen.Skal ikke mer til for å bli halshogd enn at man er litt utydelig når man kommenterer profeten Mohammeds imamer, altså. Alle oss her inne ville vært hodeløse!
I tillegg til de som allerede vanker her inne uten hode?
Gitt maten jeg fikk i militæret, syns jeg de ansvarlige viste stort mot, siden vi alle var bevæpnet.Velferdsasylsøkersirkusforestillingen har ingen ende.
Marsjerte mot sentrum med hvert sitt matbrett - VG Nett om Asyl-debatten
Jeg deler Skarsgårds standpnkter 100 %. Det er i grunn ikke vits i å si så mye mer enn det han fremfører i denne kronikken.
De aper etter Tøyengata med andre ord.Boffen, nå må du kjenne din besøkelsestid. På tide å protestere før det er for sent!
Siste jul med Skomakergata - NRK – Sørlandet
Skomakergata skal bli en afrikansk landsby.
![]()
Ha ha, tenkte på det samme når jeg leste det. At presten ikke ser ironien i det hele...Neimen fydda! Prest sjokkerte barneskolebarn: - Julenissen finnes ikke - VG Nett om Storbritannia
Skurr'u sett sånt 'a gitt! Hva blir vel julen uten julenissen? Det er min bolde påstand at det å narre ungene med sånt piss som julenisser og tannfeer, bare bereder grunnen for at de skal tru på guder og skrømt siden i livet. Personlig gleder jeg meg til å se trynene åp prestene når følgende overskrift står i avisen:
Honkey sjokkerte prestene: Gud finnes ikke.
Faren til en av de sjokkerte prestene uttaler at påsken er ødelagt. Men Honkey nekter å beklage overfor prestene som nå nesten ikke tror at guder finnes lengre.
Honkey
Innlegget ditt gikk helt bra til vi kom til:Jeg anbefaler Honkey (og alle andre) å ta en titt på "Science of Discworld"-bøkene, av Terry Pratchett, Ian Stewart og Jack Cohen.
I tillegg til å være svært fornøyelige, inneholder bøkene, som består av alternerende kapitler der vår verden vekselvis blir betraktet av trollmennene på Unseen University på Discworld - en verden som fungerer på en helt annen måte enn vår verden, og vekselvis blir betraktet via naturvitenskap og filosofi.
En viktig del er store og små løgners (lies-to-children) viktighet i "make-a-human kit" - dvs hvordan barn via forenklinger og løgner blir forberedt til å tro på de virelig store løgnene som rettferd, samfunnsnormer osv.
Bøkene bør fortrinnsvis leses på engelsk. Jeg har vansker for å tro at en oversetter greier å få med seg alle nyansene i originalen...
Johan-Kr
Eeeehhh... javel? Utdyping kan neppe skade!de virkelig store løgnene som rettferd, samfunnsnormer osv.
Innlegget ditt gikk helt bra til vi kom til:Eeeehhh... javel? Utdyping kan neppe skade!de virkelig store løgnene som rettferd, samfunnsnormer osv.
Honkey
Liten tvil om at jeg ikke rakk opp til ironinivået her, altså. Kan du hjelpe meg? Jeg strekker meg så langt jeg makter, skjønner fortsatt ikkeno!Innlegget ditt gikk helt bra til vi kom til:Eeeehhh... javel? Utdyping kan neppe skade!de virkelig store løgnene som rettferd, samfunnsnormer osv.
Honkey
Det som er problemet med ironi på høyt nivå, .................. kan være vanskelig å forstå.![]()
Det er veldig enkelt - du kan bryte ned verden i partikler, men du vil aldri finne en eneste partikkel med rettferd, en eneste partikkel med moral, en eneste partikkel med ærlighet.Innlegget ditt gikk helt bra til vi kom til:Eeeehhh... javel? Utdyping kan neppe skade!de virkelig store løgnene som rettferd, samfunnsnormer osv.![]()
"Løgner" er vel å dra det litt langt (både samfunnsnormer og rettferdighet eksisterer jo, men kun innenfor de rammene vi selv har skapt), men de er jo heller ikke "sannheter". "Konstruksjoner" er vel mer passende.Innlegget ditt gikk helt bra til vi kom til:Jeg anbefaler Honkey (og alle andre) å ta en titt på "Science of Discworld"-bøkene, av Terry Pratchett, Ian Stewart og Jack Cohen.
I tillegg til å være svært fornøyelige, inneholder bøkene, som består av alternerende kapitler der vår verden vekselvis blir betraktet av trollmennene på Unseen University på Discworld - en verden som fungerer på en helt annen måte enn vår verden, og vekselvis blir betraktet via naturvitenskap og filosofi.
En viktig del er store og små løgners (lies-to-children) viktighet i "make-a-human kit" - dvs hvordan barn via forenklinger og løgner blir forberedt til å tro på de virelig store løgnene som rettferd, samfunnsnormer osv.
Bøkene bør fortrinnsvis leses på engelsk. Jeg har vansker for å tro at en oversetter greier å få med seg alle nyansene i originalen...
Johan-KrEeeehhh... javel? Utdyping kan neppe skade!de virkelig store løgnene som rettferd, samfunnsnormer osv.
Honkey
Skal se hva jeg rekker i jula!Det er veldig enkelt - du kan bryte ned verden i partikler, men du vil aldri finne en eneste partikkel med rettferd, en eneste partikkel med moral, en eneste partikkel med ærlighet.Innlegget ditt gikk helt bra til vi kom til:Eeeehhh... javel? Utdyping kan neppe skade!de virkelig store løgnene som rettferd, samfunnsnormer osv.![]()
Dette er ting som eksisterer i sin kraft av at vi som deltar i samfunbet er enig om hva de betyr.
Veldig mye av dette er sånn som bar lærer vha det som i bøkene kalles for "lies to children" - dvs grove forenklinger (så grov at de kan kalles feil) som blir mere og mere nyansert etterhvert som ungene får flere og flere deler av sitt "make-a-human kit" på plass, og dermed blir klare for å forstå mere og å ta mere ansvar for seg selv og verden rundt.
Som sagt - les bøkene. De er både fornøyelige og har mange fantastisk gode poenger og "aha-øyeblikk"...
Johan-Kr
Ironi? Sliter litt med å se den, så jeg tolket det som ( lett ) sarkasme.Liten tvil om at jeg ikke rakk opp til ironinivået her, altså. Kan du hjelpe meg? Jeg strekker meg så langt jeg makter, skjønner fortsatt ikkeno!Innlegget ditt gikk helt bra til vi kom til:Eeeehhh... javel? Utdyping kan neppe skade!de virkelig store løgnene som rettferd, samfunnsnormer osv.
Honkey
Det som er problemet med ironi på høyt nivå, .................. kan være vanskelig å forstå.![]()
Honkey