Til ettertanke
Engelen på det nederste trinn - Aftenbladet.no
Engelen på det nederste trinn - Aftenbladet.no
Sist jeg sjekket er det Stortinget som er lovgivende makt i Norge...Kanskje det blir litt mer stemning for å styrke renovasjonstilnærmingen i lovgivningen, med ny regjering og greier?
Skal ikke protestere på det, men det kan vel være at det blir litt fart i utredning, stortingsmelding osv. som typisk foranlediger stortingsvedtak. Ny stortingssammensetning har vi jo også.Sist jeg sjekket er det Stortinget som er lovgivende makt i Norge...Kanskje det blir litt mer stemning for å styrke renovasjonstilnærmingen i lovgivningen, med ny regjering og greier?
Men det er da vel helt rimelig? .......Ikke??Freethinker har fått med seg fredskonferansen i Oslo:‘Moderate’ Muslims at Norway ‘peace conference’ endorse stoning for gays and adulterers
Det er viktig å forstå hva som ligger bak de fine ordene når politikerne ønske å gi penger og fordeler til "frivillige organisasjoner".Freethinker har fått med seg fredskonferansen i Oslo:‘Moderate’ Muslims at Norway ‘peace conference’ endorse stoning for gays and adulterers
Det syke er jo at slike frivillige organisasjoner får tildelt offentlig støtte for å drive sin frivillige virksomhet.
Hatkriminalitet er en menneskerett så lenge det er religiøst begrunnet.Har vi ikke lover som forbyr oppfordring til hat-kriminalitet? Men kanskje dette er "omvendt hat-kriminalitet" på linje med "omvendt rasisme".
Jeg ville bli svært forbauset om ikke slike donasjoner er fradragsberettiget på skatten, slik at staten betaler sin andel likevel. Frivillige og religiøse organisasjoner har fått slike ordninger i Norge.Disse gutta er flinke til å skrape sammen penger på ulikt vis via gaver, "tiende" osv. De blir dermed ikke så lett å kontrollere ved å gi/nekte dem penger.
Slikt som dette blir det bare mer av nå. Krf har nylig fått igjennom at det skal bli en styrking av kårene til og den offentlige finansieringen av slike frivillige organisasjoner.Her må lovgiverne/håndheverne trå til før det går helt av skaftet.
Dette har jeg faktisk delt mening om, jeg er i mot omskjæring av barn, men å forby det vil vel føre til at det skjer i det hemmelige og under verre forhold for barnet.
Hvis man straffer medvirkning til slikt på linje med andre overgrep og voldtekt av babyer så vil nok hyppigheten synke ganske betydelig, forsvinne vil det nok aldri så lenge folk tror at religion er tilstrekkelig begrunnelse til å gå løs på barn med kniv, saks eller råtne gebiss.Dette har jeg faktisk delt mening om, jeg er i mot omskjæring av barn, men å forby det vil vel føre til at det skjer i det hemmelige og under verre forhold for barnet.
Dette tar vel hjernevaskingen til et nytt nivå.Hvis man straffer medvirkning til slikt på linje med andre overgrep og voldtekt av babyer så vil nok hyppigheten synke ganske betydelig, forsvinne vil det nok aldri så lenge folk tror at religion er tilstrekkelig begrunnelse til å gå løs på barn med kniv, saks eller råtne gebiss.Dette har jeg faktisk delt mening om, jeg er i mot omskjæring av barn, men å forby det vil vel føre til at det skjer i det hemmelige og under verre forhold for barnet.
Hva i denne artikkelen er det som gjør at den kvalifiserer til medlemskap i "rasisme-religion-etc"-tråden?Fyttikatta for en ekkel type. Norge är ett själviskt land som behandlar de fattigaste som djur - Aftenposten
"Spissformuleringer og overdrivelser"??Hva i denne artikkelen er det som gjør at den kvalifiserer til medlemskap i "rasisme-religion-etc"-tråden?Fyttikatta for en ekkel type. Norge är ett själviskt land som behandlar de fattigaste som djur - Aftenposten
At forfatteren er svensk?
Er det meningene hans, eller det at han er svensk som gjør at han i dine øyne er en "ekkel type"?
Eller er det helt andre grunner til at du synes han er en "ekkel type" og at artikkelen passer i denne tråden?
Personlig synes jeg det var noen spissformuleringer og overdrivelser, men også noen poenger.
Fyttikatta for en ekkel type. Norge är ett själviskt land som behandlar de fattigaste som djur - Aftenposten
Pussig. Jo mer jeg leser om Sverige, desto mer blir jeg overbevist om at det svenske samfunnsklimaet er, om ikke pillråttent, så i hvert fall svært underlig.Ju mer jag läser om Norge *desto mer blir jag övertygad om att det norska samhällsklimatet är genomruttet.
"Oh what a beautiful morning, oh what a beautiful day...........Bhatti: - Kommer aldri til å bosette meg i Norge igjen - VG Nett om Islam-debatten
Bhatti vil aldri bosette seg igjen i Norge! Hyggelig av ham at han lover, men kommer han til å holde løftet.....?![]()
Hvilket er årsaken til at jeg har prinsippielle motforestillinger mot dødsstraff!