- Ble medlem
- 24.10.2005
- Antall liker
- 10
Jeg tror vi stopper der.Slubbert skrev:Hvor er chemtrails-referansen?
Jeg tror vi stopper der.Slubbert skrev:Hvor er chemtrails-referansen?
Ok, da er vi enige om at media filtrerer informasjon i den hensikt å "oppdra" befolkningen til å ikke bli rasister. Sensur er vel et passende navn på det vil jeg tro.Honkey-Chateau skrev:Håper du ser denne utfordringen, Oddgeir, dette er ikke enkelt. Det er SANT at gruppe- og overfallsvoldtekter har en sterk overrepresentasjon av fremmedkulturelle. Det er LIKE SANT at den fremmedkulturelle "normalbefolkning" har lavere kriminell statistikk enn den etnisk norske. Statistikk er alltid tveegget, og kan benyttes på ymse vis. Det viktige, sett fra mitt ståsted, er å se på dette med forstand, slik at vi ikke skaper et bilde av at "de andre" er onde, mens "vi" er gode. For dette synspunktet vil ikke føre annet enn nye tragedier med seg. Kriminelle handlinger er og vil være et individproblem, ikke et gruppeproblem, overrepresentasjon eller ei.
Honkey
Der dro du jo direkte tråden til de verste regimer på planeten, uten å ta ballen på noen måte. Hva skyldes denne mangelen på nyansering? Mange tråder blir Hitlet, denne ble nå Marxet. Slubberts referanser her oppe ser stadig mer relevante ut. Det er en FRI PRESSE som gjør sine valg, og om du ikke ser at pressen i tillegg til en tilsløring av enkelte forbryteres opphav (de forteller ikke alltid deres seksuelle legning heller), så bedriver noen av dem også nokså lett tilslørt økning av motsetningene og gruppefremstilling.oddgeir skrev:Ok, da er vi enige om at media filtrerer informasjon i den hensikt å "oppdra" befolkningen til å ikke bli rasister. Sensur er vel et passende navn på det vil jeg tro.Honkey-Chateau skrev:Håper du ser denne utfordringen, Oddgeir, dette er ikke enkelt. Det er SANT at gruppe- og overfallsvoldtekter har en sterk overrepresentasjon av fremmedkulturelle. Det er LIKE SANT at den fremmedkulturelle "normalbefolkning" har lavere kriminell statistikk enn den etnisk norske. Statistikk er alltid tveegget, og kan benyttes på ymse vis. Det viktige, sett fra mitt ståsted, er å se på dette med forstand, slik at vi ikke skaper et bilde av at "de andre" er onde, mens "vi" er gode. For dette synspunktet vil ikke føre annet enn nye tragedier med seg. Kriminelle handlinger er og vil være et individproblem, ikke et gruppeproblem, overrepresentasjon eller ei.
Honkey
De driver med det samme i Kina og Nord Korea.
Mitt anliggende har vært at noen aviser tilbakeholder informasjon i sin dekning av saker som kan være negative for minoritetsbefolkningen. Det er vi enige om.Honkey-Chateau skrev:Der dro du jo direkte tråden til de verste regimer på planeten, uten å ta ballen på noen måte. Hva skyldes denne mangelen på nyansering? Mange tråder blir Hitlet, denne ble nå Marxet. Slubberts referanser her oppe ser stadig mer relevante ut. Det er en FRI PRESSE som gjør sine valg, og om du ikke ser at pressen i tillegg til en tilsløring av enkelte forbryteres opphav (de forteller ikke alltid deres seksuelle legning heller), så bedriver noen av dem også nokså lett tilslørt økning av motsetningene og gruppefremstilling.
Skulle uansett ønske at du kunne ta ballen her. Synes du vi skal bedrive kollektiv avstraffelse i dette landet, eller ikke?
Honkey
Det sto mye grums i innlegget ditt, men takk for at du tok ballen i det minste.oddgeir skrev:Hvis man virkelig tror at man kan lure majoritetsbefolkningen ved å sile ut informasjon, må man tro om igjen. Folk er ikke dumme, og de har skjønt tegningen for lenge siden.
Det var ikke noe grums i mitt innlegg hvis du ikke leser det som fanden leser bibelen.Honkey-Chateau skrev:Det sto mye grums i innlegget ditt, men takk for at du tok ballen i det minste.oddgeir skrev:Hvis man virkelig tror at man kan lure majoritetsbefolkningen ved å sile ut informasjon, må man tro om igjen. Folk er ikke dumme, og de har skjønt tegningen for lenge siden.
Hvilken tegning er det "folk" har forstått? At en eller annen gruppe, minoritet eller farge er dårligere enn en annen? Er det virkelig det du sier? Mener du videre dermed at vi må behandle alle individer i denne tåkete gruppa annerledes enn den minst like tåkete gruppa nordmenn med norsk etnisitet (født, oppvokst og mishandlet på en bondegård der minst tre av de foregående generasjoner i det minste delvis er av samme slekt) blir behandlet?
Hva i alle dager er i veien med å behandle folk som det de er; individer!?
Honkey
Og hva skal "folk" bruke denne kunnskapen til? Kan vi benytte den til noe positivt? Sannheten er for eksempel at arbeidsledige er overrepresentert på kriminalstatistikkene. Bør ikke avisene da opplyse om hvorvidt den mistenkte er i arbeid eller ei? Bostedsløse er overrepresenterte. Bør vi få vite om den mistenkte har et sted å bo? Folk som misbruker barn, er VELDIG overrepresentert innen visse seksuelle overgrep. Bør ikke befolkningen få informasjon om det foreligger en slik bakgrunn hos den mistenkte?oddgeir skrev:Det var ikke noe grums i mitt innlegg hvis du ikke leser det som fanden leser bibelen.Honkey-Chateau skrev:Det sto mye grums i innlegget ditt, men takk for at du tok ballen i det minste.oddgeir skrev:Hvis man virkelig tror at man kan lure majoritetsbefolkningen ved å sile ut informasjon, må man tro om igjen. Folk er ikke dumme, og de har skjønt tegningen for lenge siden.
Hvilken tegning er det "folk" har forstått? At en eller annen gruppe, minoritet eller farge er dårligere enn en annen? Er det virkelig det du sier? Mener du videre dermed at vi må behandle alle individer i denne tåkete gruppa annerledes enn den minst like tåkete gruppa nordmenn med norsk etnisitet (født, oppvokst og mishandlet på en bondegård der minst tre av de foregående generasjoner i det minste delvis er av samme slekt) blir behandlet?
Hva i alle dager er i veien med å behandle folk som det de er; individer!?
Honkey
Tegningen: at media filtrerer informasjon slik at folk ikke skal forstå at innvandrere statistisk sett er overrepresentert på kriminalstatistikkene.
HonkeyStatistikk over antatte gjerningsmenn for sist år viser at det ble registrert 41 gjerningsmenn per 1 000 innbyggere i innvandrerbefolkningen. Til sammenlikning var antallet 27 per 1 000 innbyggere i befolkningen ellers. Det ble registrert relativt flere gjerningsmenn blant ikke-vestlige innvandrere enn blant vestlige innvandrere. Når en sammenlikner, må en ta hensyn til at levekårene for ikke-vestlige innvandrere er langt dårligere enn i befolkningen ellers.
Hva de skal bruke denne kunnskapen til?? Skal kunnskap behovsprøves? Skal kunnskap sensureres?Honkey-Chateau skrev:Og hva skal "folk" bruke denne kunnskapen til? Kan vi benytte den til noe positivt? Sannheten er for eksempel at arbeidsledige er overrepresentert på kriminalstatistikkene. Bør ikke avisene da opplyse om hvorvidt den mistenkte er i arbeid eller ei? Bostedsløse er overrepresenterte. Bør vi få vite om den mistenkte har et sted å bo? Folk som misbruker barn, er VELDIG overrepresentert innen visse seksuelle overgrep. Bør ikke befolkningen få informasjon om det foreligger en slik bakgrunn hos den mistenkte?
Kort sagt: HVORFOR er det viktig hvilken dialekt den mistenkte vokste opp med?
Fra SSB:
HonkeyStatistikk over antatte gjerningsmenn for sist år viser at det ble registrert 41 gjerningsmenn per 1 000 innbyggere i innvandrerbefolkningen. Til sammenlikning var antallet 27 per 1 000 innbyggere i befolkningen ellers. Det ble registrert relativt flere gjerningsmenn blant ikke-vestlige innvandrere enn blant vestlige innvandrere. Når en sammenlikner, må en ta hensyn til at levekårene for ikke-vestlige innvandrere er langt dårligere enn i befolkningen ellers.
Det er naturligvis helt korrekt, og sosioøkonomiske faktorer er innarbeidet i de danske statistikkene.BT skrev:Statistikk bør brukes med omhu. Det stemmer at innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikkene, men man må huske at det er mange forhold som spiller inn, og da særlig kjønn, sosial bakgrunn og bosted.
Innvandrerkriminalitet og sosioøkonomisk bakgrunn
Som det fremgår av tabell 2 nedenfor er ikke-vestlige innvandrere, og spesielt etterkommere, klart mer kriminelle enn gjennomsnittet for befolkningen innen alle sosioøkonomiske grupper. Til og med blant ikke-vestlige etterkommere som er studenter eller pensjonister, er det nesten dobbelt så høy kriminalitet som i befolkningen med en kriminalitetsindeks på henholdsvis 199 og 173 (kriminalitetsindeks for alle menn = 100).
Samtidig ser vi at kriminaliteten er størst blant de som har sosioøkonomisk status som selvstendige eller arbeidsløs. Ikke-vestlige etterkommere (2.generasjon) som er selvstendige eller arbeidsløse, er henholdsvis 5 ganger og 3,8 ganger mer kriminelle enn gjennomsnittet for den mannlige befolkningen.
Blant ikke-vestlige innvandrere (1. generasjon) er kriminaliteten høyest i gruppen selvstendige som har en kriminalitetsindeks på 280, etterfulgt av arbeidsløse med en kriminalitetsindeks på 255.
Dette illustrer at kriminalitet blant ikke-vestlige innvandrere ikke kan bortforklares med lav sosioøkonomisk status. De er kraftig overrepresentert i alle de sosioøkonomiske gruppene, til og med blant pensjonister.
Jeg tror ikke hudfarge er nevnt tidligere, ikke er det relevant heller, så det står jeg over.Honkey-Chateau skrev:Så oddgeir: Hvorfor er det VIKTIGERE å vite at den mistenkte er brun enn at han er arbeidsledig?
Honkey
Jeg mener at det var i denne tråden at ble gjort et stort nummer av at svenske medier sladder ansiktene til fremmedkulturelle innvandrere med hvit farge, for å skjule hudfargen til den som har begått den kriminelle handlingen. Er ikke det å gjøre et poeng av hudfargen, så melder jeg meg ut av enhver diskusjon på OT. For da er virkelighetsoppfatingen på nivå med science fiction...oddgeir skrev:Jeg tror ikke hudfarge er nevnt tidligere, ikke er det relevant heller, så det står jeg over.Honkey-Chateau skrev:Så oddgeir: Hvorfor er det VIKTIGERE å vite at den mistenkte er brun enn at han er arbeidsledig?
Honkey
Da er vel ikke "hvitpiksling" eller hva det het, som sådan annerledes enn å unnlate å informere om en mistenkt forbryters arbeidsstatus da? Eller? For det er jo informasjon som er tilgjengelig for avisene. Eller hva med politisk tilhørighet? Seksuell legning? Familiehistorie? Folk må jo få tilegne seg den kunnskapen de ønsker, uten at det skal sitte noen i redaksjonene og filtrere ut det de ikke har godt av.oddgeir skrev:Jeg tror ikke hudfarge er nevnt tidligere, ikke er det relevant heller, så det står jeg over.Honkey-Chateau skrev:Så oddgeir: Hvorfor er det VIKTIGERE å vite at den mistenkte er brun enn at han er arbeidsledig?
;DSlubbert skrev:Da er vel ikke "hvitpiksling" eller hva det het, som sådan annerledes enn å unnlate å informere om en mistenkt forbryters arbeidsstatus da? Eller? For det er jo informasjon som er tilgjengelig for avisene. Eller hva med politisk tilhørighet? Seksuell legning? Familiehistorie? Folk må jo få tilegne seg den kunnskapen de ønsker, uten at det skal sitte noen i redaksjonene og filtrere ut det de ikke har godt av.oddgeir skrev:Jeg tror ikke hudfarge er nevnt tidligere, ikke er det relevant heller, så det står jeg over.Honkey-Chateau skrev:Så oddgeir: Hvorfor er det VIKTIGERE å vite at den mistenkte er brun enn at han er arbeidsledig?
Hudfarge er ikke viktig for meg og mitt ståsted i denne saken. Den uredigerte sannheten er min agenda.Slubbert skrev:Da er vel ikke "hvitpiksling" eller hva det het, som sådan annerledes enn å unnlate å informere om en mistenkt forbryters arbeidsstatus da? Eller? For det er jo informasjon som er tilgjengelig for avisene. Eller hva med politisk tilhørighet? Seksuell legning? Familiehistorie? Folk må jo få tilegne seg den kunnskapen de ønsker, uten at det skal sitte noen i redaksjonene og filtrere ut det de ikke har godt av.oddgeir skrev:Jeg tror ikke hudfarge er nevnt tidligere, ikke er det relevant heller, så det står jeg over.Honkey-Chateau skrev:Så oddgeir: Hvorfor er det VIKTIGERE å vite at den mistenkte er brun enn at han er arbeidsledig?
Avisene unnlater da ikike å skrive om slikt? Kanskje skriver de ikke at han som er tatt for å forgripe seg mot barn er pedofil, eller at han som voldtok damene i området er hetrofil, men de skriver ofte kjønn, aldersgruppe, om det er småbarnsfar, om han er ufør, og han er kjenning av politiet, eller enda verre en FrP-politiker eller TV-kjendis eller fotballspiller og alt mulg rart. For ikke å snakke om hvis han er tilknyttet en kirke.Slubbert skrev:Da er vel ikke "hvitpiksling" eller hva det het, som sådan annerledes enn å unnlate å informere om en mistenkt forbryters arbeidsstatus da? Eller? For det er jo informasjon som er tilgjengelig for avisene. Eller hva med politisk tilhørighet? Seksuell legning? Familiehistorie? Folk må jo få tilegne seg den kunnskapen de ønsker, uten at det skal sitte noen i redaksjonene og filtrere ut det de ikke har godt av.
Denne utidige uthengigen av Stutum MÅ ta slutt!! Det er fullstendig utidig!el_mariachi skrev:Det er ikke nødvendigvis slik att man gjennkjenner en stutum når man ser en i speilet.
Ikke bare høyresiden, men også venstresiden. Det er bare slik at høyresiden i Norge er mer kriminell enn venstresiden, jfr statistikk. Det får de ta på egen kappe, for det er hverken venstresiden, PK-mafiaen eller pressens skyld.oddgeir skrev:Ellers er jo politisk tilhørighet en vanlig opplysning hvis vedkommende er politiker fra høyresiden.
Det har du sikkert rett i, men det er til ditt eget beste at vi tøyer strikken litt. ;Dbaluba skrev:Ikke bare høyresiden, men også venstresiden. Det er bare slik at høyresiden i Norge er mer kriminell enn venstresiden, jfr statistikk.oddgeir skrev:Ellers er jo politisk tilhørighet en vanlig opplysning hvis vedkommende er politiker fra høyresiden.
oddgeir skrev:Det har du sikkert rett i, men det er til ditt eget beste at vi tøyer strikken litt. ;Dbaluba skrev:Ikke bare høyresiden, men også venstresiden. Det er bare slik at høyresiden i Norge er mer kriminell enn venstresiden, jfr statistikk.oddgeir skrev:Ellers er jo politisk tilhørighet en vanlig opplysning hvis vedkommende er politiker fra høyresiden.
Artikkelserien er i seg selv interessant, og der finner man en artikkel om kjønnsdeling av gymtimer ved Borgtun barenskole i Tromsø: http://www.nordlys.no/nyheter/article5351334.ecebjornh skrev:Nordlys artikkelserie om islam i Tromsø. Det kan på sett å vis være interessant å se et slikt oversiktsbilde som dannes. Ting forandrer seg og verden der ute forandrer oss.
Fylkesmannen i Troms, har nå sendt brev til Tromsø kommune:bjornh skrev:Problemet er vel litt at man i dag frykter å bli kalt sjåvinist eller diskriminerende dersom man ikke oppviser en grad av toleranse som gjør at man kan kløyve skoleklasser med mer. I den artikkelen fra skolen i Tromsø, holdt foreldrene seg "klokelig" fra å la seg intervjue i saken.
Jeg ser at du refererer fra pressen, men hva mener du selv? Er det greit?bjornh skrev:Artikkelserien er i seg selv interessant, og der finner man en artikkel om kjønnsdeling av gymtimer ved Borgtun barenskole i Tromsø: http://www.nordlys.no/nyheter/article5351334.ecebjornh skrev:Nordlys artikkelserie om islam i Tromsø. Det kan på sett å vis være interessant å se et slikt oversiktsbilde som dannes. Ting forandrer seg og verden der ute forandrer oss.
Bakgrunnen var at foreldrene til en muslimsk jente ga beskjed til skolen om at hun ville utebli fra undervisning i gym og svømming på grunn av familiens trosretning.
Fylkesmannen i Troms, har nå sendt brev til Tromsø kommune:bjornh skrev:Problemet er vel litt at man i dag frykter å bli kalt sjåvinist eller diskriminerende dersom man ikke oppviser en grad av toleranse som gjør at man kan kløyve skoleklasser med mer. I den artikkelen fra skolen i Tromsø, holdt foreldrene seg "klokelig" fra å la seg intervjue i saken.
Fylkesmannen mener delingen er i strid med opplæringsloven paragraf 8-1 første ledd. Bestemmelsen gir unntaksvis adgang til deling, men deling skal ikke skje "til vanlig". Loven selv utdyper ikke noe nærmere i hvilke tilfeller dette vil være aktuelt.
Det er med andre ord lovstridig å kjønnsdele skoleklasser over tid, og skal kun skje unntaksvis.
Vel?Det går an å bagatellisere hendelsen. Det gikk med bare ett menneske, terroristen selv. Men det var en selvmordsaksjon, fulgt av jihadismens galne budskap . Det sier: vi er del av noe større, vi kommer igjen, og blir flere.
Det er det mest uhyggelige. At mennesker kan få seg i stand til å gjennomføre noe slikt i by full av sivilister.
Jihadismen er som en galskap, og den kan virke smittsom. Opp igjennom historien har det vært tilsvarende millenaristiske, apokalyptiske sekter og bevegelser, som har appellert til menneskenes ønske om å utslette seg selv. Det spesielle med jihadismen er at den gjerne vil ta med seg så mange andre som mulig. Det rommer derfor muligheter for store katastrofer.
Sverige er kanskje det land i Europa som er mest utsatt for jihadisme med sin ultratolerante politikk. De fleste land forfølger noe av den samme politikken, også Norge, men Sverige har vært mest konsekvent. I den grad at nasjonen har utslettet seg selv for å komme de fremmede i møte. Det har gjort at ekstremismen har kunnet vokse uten motstand. Også den har vært en del av vi gillar olika. Det bare et spørsmål om tid før terroren ville hjemsøke Sverige.
Sverige har gitt ekstremismen optimale vilkår. Man tror man har vært imøtekommende. Man snakker fortsatt om at man ikke vil dele verden inn i oss og dem, samtidig som Sverige masseimporterer mennesker som i ekstrem grad skiller mellom oss og dem. Man må undres hvilken planet Reinfeldt og det offisielle Sverige befinner seg på. De som er radikale ser noe helt annet enn det Reinfeldt og Sahlin hyller i Riksdagen: de ser et dekadent samfunn, et samfunn som fører krig mot muslimer, et tvers gjennom råttent samfunn, som muslimer bør styrte.
Hvordan vil det virke på gammel-svenskene? Hvis muslimene skulle ha håp om å redde noe av tilliten skulle de umiddelbart gå mann av huse under plakaten: Not in my name.
Det kommer antagelig ikke til å skje. Blant annet fordi svenske medier og politikere selv ikke vil innse hva som skjer.
Tro ikke at det ikke vil berøre Norge
Nix.oddgeir skrev:Jeg ser at du refererer fra pressen, men hva mener du selv? Er det greit?bjornh skrev:Artikkelserien er i seg selv interessant, og der finner man en artikkel om kjønnsdeling av gymtimer ved Borgtun barenskole i Tromsø: http://www.nordlys.no/nyheter/article5351334.ecebjornh skrev:Nordlys artikkelserie om islam i Tromsø. Det kan på sett å vis være interessant å se et slikt oversiktsbilde som dannes. Ting forandrer seg og verden der ute forandrer oss.
Bakgrunnen var at foreldrene til en muslimsk jente ga beskjed til skolen om at hun ville utebli fra undervisning i gym og svømming på grunn av familiens trosretning.
Fylkesmannen mener delingen er i strid med opplæringsloven paragraf 8-1 første ledd. Bestemmelsen gir unntaksvis adgang til deling, men deling skal ikke skje "til vanlig". Loven selv utdyper ikke noe nærmere i hvilke tilfeller dette vil være aktuelt.
Det er med andre ord lovstridig å kjønnsdele skoleklasser over tid, og skal kun skje unntaksvis.
"creationist" og "astronomer" er to ord som rett og slett ikke hører sammen. Hadde enda mannen vært astrolog. ;DGjestemedlem skrev:he University of Kentucky has caved in and agreed a settlement, out of court, with the allegedly creationist astronomer Martin Gaskell.
Ja, man er jo neppe overkvalifisert til jobben hvis man ikke har fått med seg at universet er noe eldre enn 6000år, selv om man er aldri så flink til å late som når man er på jobb.coolbiz skrev:"creationist" og "astronomer" er to ord som rett og slett ikke hører sammen. Hadde enda mannen vært astrolog. ;DGjestemedlem skrev:he University of Kentucky has caved in and agreed a settlement, out of court, with the allegedly creationist astronomer Martin Gaskell.
I den grad det var forfengelig å være religiøs for hundre år siden. Når folk i dag skyter ut grunne floskler for å overbevise andre om ateismens fortreffelighet blir det jo bare variasjoner over samme tema.bjornh skrev:Er det forfengelighet det å ikke tro på religiøse trosoppfatninger..??
FatmanFlump skrev:I den grad det var forfengelig å være religiøs for hundre år siden. Når folk i dag skyter ut grunne floskler for å overbevise andre om ateismens fortreffelighet blir det jo bare variasjoner over samme tema.bjornh skrev:Er det forfengelighet det å ikke tro på religiøse trosoppfatninger..??
Hehe, takk for hjelpen. Slike utspill viderefører jo bare en fordummingstradisjon som det ikke er noen vits å spinne videre på.Gjestemedlem skrev:FatmanFlump skrev:I den grad det var forfengelig å være religiøs for hundre år siden. Når folk i dag skyter ut grunne floskler for å overbevise andre om ateismens fortreffelighet blir det jo bare variasjoner over samme tema.bjornh skrev:Er det forfengelighet det å ikke tro på religiøse trosoppfatninger..??
Det er da en vesentlig forskjell i det å forholde seg til virkeligheten og til dogmatiske fantasiverdener befolket av guder, ånder, nisser, engler og annet skrømt.