Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    30.988
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ikke hvis du kjøper fra "Mouser","Digikey", "TME", etc.
    Det er "nesten" 100% sikkert. Mouser har feilet noen ganske få ganger ved uheld, men
    refunderer med en gang, de få ganger , det har skjedd.
    Det finnes en kjempe-lang tråd på DiyAudio. som heter "My transistors, originals or copy?"
    Ganske bra å følge med i ;)

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    13.292
    Sted
    Holmestrand
    Ikke hvis du kjøper fra "Mouser","Digikey", "TME", etc.
    Det er "nesten" 100% sikkert. Mouser har feilet noen ganske få ganger ved uheld, men
    refunderer med en gang, de få ganger , det har skjedd.
    Det finnes en kjempe-lang tråd på DiyAudio. som heter "My transistors, originals or copy?"
    Ganske bra å følge med i ;)
    Problemet er gjerne når ting er unobtanium så fristes man fort til å vende seg «mindre seriøse» kilder.
    😂
    Been there, done that.
    Gikk ikke særlig bra.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    13.292
    Sted
    Holmestrand
    Problemet er gjerne når ting er unobtanium så fristes man fort til å vende seg «mindre seriøse» kilder.
    😂
    Been there, done that.
    Gikk ikke særlig bra.
    Fordi man tror at livet uten en eller annen antikvarisk innretning vil være tom og meningsløst ….
    Noe som gjerne viser å være det rene skjære sludder og pølsevev!
    😂

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    26.989
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    45
    Fordi man tror at livet uten en eller annen antikvarisk innretning vil være tom og meningsløst ….
    Noe som gjerne viser å være det rene skjære sludder og pølsevev!
    😂
    Du har jo selv vinyl, så antikvariske innretninger er dermed fortsatt representert vil jeg tro, selv om de er av nyere dato. Personlig kunne jeg ikke levd uten strevet, stresset, utgiftene og ulempene med vinyl. Strømming gjør jo hifihobbyen alt for enkel og rimelig!

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    13.292
    Sted
    Holmestrand
    Du har jo selv vinyl, så antikvariske innretninger er dermed fortsatt representert vil jeg tro, selv om de er av nyere dato. Personlig kunne jeg ikke levd uten strevet, stresset, utgiftene og ulempene med vinyl. Strømming gjør jo hifihobbyen alt for enkel og rimelig!
    Ikke ment som kritikk av noen som helst, mer et skrått blikk på meg selv og mine egne prioriteringer.
    Har huset fullt av slike ting og prosjekter som jeg har stor glede av både å fikse (når det lykkes) og å bruke/eie. Spenningen og usikkerheten rundt det å finne deler og om jeg klarer å berge pokalen er vel kanskje en stor del av poenget.
    Så full forståelse for ditt platespillerprosjekt.
    Har selv et prosjekt med en Thorens TD125 som andre mener ikke verdt bryet …
    😂
    Min hovedforsterker er for øvrig en SAT Amplifix som vel kom helt på tampen av forrige årtusen? Ble kjøpt for en slikk og ingenting fordi jeg håpte å kunne bruke kabinett eller strømforsyning til «noe». Ble reparert og har vært i daglig bruk i mange år nå.
    Spiller også fortsatt på mine Rogers LS3/5a som jeg har hatt i over 50 år ….
    Så mitt forhold til «antikvariske innretninger» er tett, nært og varmt.
    At andre også gjør en innsats for å berge sådanne for fortsatt bruk varmer skrotnissehjertet.
    💝🤗🇳🇴

Sist redigert:

ragwo

Sigbergianer
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    26.989
    Sted
    Isødet
    Torget vurderinger
    45
    Ikke ment som kritikk av noen som helst, mer et skrått blikk på meg selv og mine egne prioriteringer.
    Har huset fullt av slike ting og prosjekter som jeg har stor glede av både å fikse (når det lykkes) og å bruke/eie. Spenningen og usikkerheten rundt det å finne deler og om jeg klarer å berge pokalen er vel kanskje en stor del av poenget.
    Så full forståelse for ditt platespillerprosjekt.
    Har selv et prosjekt med en Thorens TD125 som andre mener ikke verdt bryet …
    😂
    Min hovedforsterker er for øvrig en SAT Amplifix som vel kom helt på tampen av forrige årtusen? Ble kjøpt for en slikk og ingenting fordi jeg håpte å kunne bruke kabinett eller strømforsyning til «noe». Ble reparert og har vært i daglig bruk i mange år nå.
    Spiller også fortsatt på mine Rogers LS3/5a som jeg har hatt i over 50 år ….
    Så mitt forhold til «antikvariske innretninger» er tett, nært og varmt.
    At andre også gjør en innsats for å berge sådanne for fortsatt bruk varmer skrotnissehjertet.
    💝🤗🇳🇴
    Innlegget var ikke ment som kritikk, men et humoristisk svar på skråblikket. Ikke alltid jeg treffer.

hvego

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    864
    For meg er det litt omvendt: Jeg liker også å ha en platespiller (for vinyl), men jeg mistrives med mekkingen. Jeg får rett og slett høye skuldre av å tenke på at jeg har en pickup jeg skal montere osv. Kostnaden og det andre upraktiske trives jeg med, så lenge jeg har tid til å snu plata og kroner nok til brunost på skiva. Så jeg drømmer om en plug and play spiller

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    13.292
    Sted
    Holmestrand
    Innlegget var ikke ment som kritikk, men et humoristisk svar på skråblikket. Ikke alltid jeg treffer.
    Joda, du traff, men på samme måte så er det det ikke alltid at mine kommentarer fungerer utenfor eget hode, da har jeg funnet ut at et forklarende tillegg ofte er på sin plass, spesielt hvis det er mulighet for at min kommentar kan oppfattes som nedlatende eller urimelig/kritisk overfor andre.
    Det er som regel ikke meningen.
    :cool:

Unntak gjøres til dømes for rasistiske duster som burde vite bedre.
    :LOL:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn