Ikke ekte 4K-brikke men mer enn godt nok for fotballkamper jeg uansett ikke ser.
Ikke ekte 4K-brikke men mer enn godt nok for fotballkamper jeg uansett ikke ser.
Tja, da må budsjettet økes betraktelig. Har heller ingen steder å gjøre av bakhøyttalerne. Hadde jeg hatt det hadde det sannsynligvis vært kringlyd med Phantom for flere år siden i utsikten. Prosjektet ble flyttet til TV-kroken i mangel på plass til bakhøyttalerne.Det er eit tidsspørsmål før du må følgja opp standarden på projektoren med fransk lydmassasje (chez Trinnov), senterkanal og 5.1 kringlyd. Eg anar ikkje korleis ein gjer det, altså, men sidan du openbert ikkje vil ha Glimt inn i stova, får dei koma til deg.
Er det dristig å føreslå in-wall?Tja, da må budsjettet økes betraktelig. Har heller ingen steder å gjøre av bakhøyttalerne. Hadde jeg hatt det hadde det sannsynligvis vært kringlyd med Phantom for flere år siden i utsikten. Prosjektet ble flyttet til TV-kroken i mangel på plass til bakhøyttalerne.
Veldig dristig da vi pusset opp stua for under to år siden og plasseringen ville vært i den fredede panelveggen fra 1969.Er det dristig å føreslå in-wall?
Det får vi håpeVeldig dristig da vi pusset opp stua for under to år siden og plasseringen ville vært i den fredede panelveggen fra 1969.
Vis vedlegget 1186433
Gammelt bilde, unnskyld rotet. Ser dog mye veree ut i dag.
Dippene i mellombassen hører man jo ofte ikke så veldig godt hvis man ikke lar seg påvirke av grafene for mye.Ny plassering, nye muligheter.
Vis vedlegget 1186445
Svært bredt lydbilde, men fortsatt bra fantomsenter. Litt mer ryddig i bunn på målinger men det går på bekostning av mellombassen som får seg en dip rundt 160 Hz.
Kranglete stemning hjemme? Tenker på stolene som demonstrativt har snudd ryggen til hverandre jaNy plassering, nye muligheter.
Vis vedlegget 1186445
Svært bredt lydbilde, men fortsatt bra fantomsenter. Litt mer ryddig i bunn på målinger men det går på bekostning av mellombassen som får seg en dip rundt 160 Hz.
Jeg er lettpåvirkelig og leser alltid grafer i verste mening, så hifinevrosene er lett å trigge.Dippene i mellombassen hører man jo ofte ikke så veldig godt hvis man ikke lar seg påvirke av grafene for mye.![]()
Alltid krangling når jeg okkuperer stua for målefest.Kranglete stemning hjemme? Tenker på stolene som demonstrativt har snudd ryggen til hverandre ja![]()
Meget mulig det blir løsningen. Visuelt ble høyttalerne mindre prangende av å flyttes utover da de tok mindre vindusplass, noe som er et pluss. Her må det finlyttes, men det er vanskelig med et barn som er for snørrete til å være på skolen, og alt for frisk til å være hjemme. Skal også måle med Manta på toppen av 10D med bred plassering.Personlig ville jeg lett tradet litt dip i mellombassen mot større lydbilde, men det er jo noe du må kjenne på selv.![]()
Det er vel ikke det eneste fra 1969 som er fredet derVeldig dristig da vi pusset opp stua for under to år siden og plasseringen ville vært i den fredede panelveggen fra 1969.
Vis vedlegget 1186433
Gammelt bilde, unnskyld rotet. Ser dog mye verre ut i dag.
Se der ja, da slapp du ta noe særlig av utsynet hvertfall, hvorfor har du ikke tenkt på det før?Alternativ 3:
Manta oppå 10D. Bredere lydbilde, og mer plass til å leke karusell med stolene. Målinger skal gjennomføres når FlippKlipp er ferdig.
Vis vedlegget 1186495
Jeg har vurdert det men ikke prøvd grunnet at det er veldig langt unna en likesidet trekant. Har målt litt, og får samme bassrespons som med sub ytterst og Manta innerst, men mer ujevnt fra 300-3000Hz enn med Manta på stativer ytterst. Mulig høyden på stativet har noe å si? Manta blir en del lavere oppå suben. Kan hende suben også fungerer som baffel med utilsiktede konsekvenser?Se der ja, da slapp du ta noe særlig av utsynet hvertfall, hvorfor har du ikke tenkt på det før?![]()