Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ser at fotbilder er i vinden på HFS, så derfor slenger jeg meg på trenden.
    Rolig morgen meg Ekko på anlegget, kaffe i koppen og sovende unge i vogna :)
    IMG_20160212_092124.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ny helg og nye muligheter for litt platespiller-TLC.
    Døra på SL-V5 skal justeres og drivreim til pickupmotor skal byttes. Ikke de store sakene, men litt trivelig småpusk.
    Starter med det enkleste først, reimskifte. Pleksiglassdekselet på døra skrus av og reima kommer til syne nede i høyre hjørne.
    IMG_20160212_110844.jpg


    Mens ting er lett tilgjengelig smurte jeg likegodt opp clampen. Plast mot plast og tørr grease lager lett lyd.
    IMG_20160212_111121.jpg


    Clamp er løsnet, vasket og smurt.
    IMG_20160212_111657.jpg


    Liten test for å se at alt fungerer som det skal før jeg skrur på plass pleksiglassdekselet igjen.
    IMG_20160212_111908~2.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Så over til dørmekanismen.
    Tallerkenen må av da låsemekanismen ligger på plastplaten bak.
    IMG_20160212_095952~2.jpg


    Printbrettet er noe skittent som dere kan se, det fikk seg en vask med elektronikkrens.
    IMG_20160212_100000.jpg


    Det er noe slakk i dørmekanismen som gjør at døra spriker litt på toppen av spilleren når den er lukket.
    IMG_20160212_101111.jpg


    Løsningen ble litt dobbeltsidig tape og en bit av et gammelt plastkort. Det bygger akkurat nok til at dørsprekken blir passe bred.
    IMG_20160213_134905.jpg


    IMG_20160213_133906.jpg


    Voila, spilleren er klar for en støyfri tilværelse i furteboden :)
    IMG_20160213_153229~2.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nå er det full fyr i heimen! Noen uker på overtid så var peisinnsatsen montert. Nå mangler det bare noen titalls kilo ned metallskrot for å skjule det gigantiske hullet, så er prosjekt peis 2014, *kremt* 2015, jeg mener 2016, ferdig. Flammer ble det også, her dokumentert med de første, spede i et ubrukt brennkammer.
    IMG_20160215_145217.jpg


    Alt som er nytt lukter. Biler lukter, nye møbler lukter, likeså peiser. Potteplanter, platespiller og klesvask får virkelig luftet seg da nypeislukta, hvis det er lov å skrive, definitivt ikke lukter like godt som nybillukta.
    IMG_20160215_154404.jpg

    Sitter nå med votter og lue innendørs mens jeg fyrer for harde livet. Har fått naboklage fra kråka, hun sier det er for varmt.
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Peis og Phantom er ikke feil, vel og merke hvis det ikke sprengfyres. Har hørt rykter om at plast smelter hvis det blir for varmt. Uansett, nå er det ca 35 grader i stua og stemninga stiger med temperaturen :)
    IMG_20160215_212703.jpg
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hva skal man egentlig med digitale innganger hvis de ikke brukes? Dette essensielle spørsmålet og andre vikarierende forklaringer for å rettferdiggjøre et innkjøp av noe jeg definitivt ikke trenger, gikk gjennom hodet mitt her om dagen. Som selverklært Google fanboy har jeg både Nexus telefon, nettbrett og Player samt Chromecast. Som alle forstår mangler det en viktig dings, Chromecast Audio. Med optisk utgang og mulighet for 24/96 samt multiromsløsning er det i mine øyne en fantastisk hockeypuck med mye funksjonalitet til en svært rimelig pris. Eneste problemet er at jeg pr nå har samme funksjonalitet gjennom Spark og SB Touch, så jeg trenger definitivt ikke boksen. Tungen på vektskåla ble min omtanke for Google som overvåker alt jeg gjør. De fortjener definitivt litt mer penger på bok. Med Googles ve og vel i tankene raste jeg bort til den lokale elektronikkpusheren og investerte i den lille pucken. Vel hjemme gikk det like knirkefritt som lovet å få koblet opp nyinvesteringen, og etter noen minutter hørtes myke toner med tapsfri lyd strømmet via BubbleUPnP og Tidal til anlegget. Nå håper jeg bare Google utvider funksjonaliteten så jeg får bruk for burken. Lurer på hvor lang tid det tar før fruen oppdager den lille sirkelformede dingsen som ligger gjemt mellom beina på høyttalerstativet.
    IMG_20160217_202426.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da jeg hadde litt ekstra tid å slå ihjel mens jeg ventet på kona i ettermiddag, dro jeg innom Hifiklubben for å låne øret til en alt-i-ettboks nesten like opphypa som Devialet Phantom, Sonos Play:5. Kona hadde den gamle versjonen av høyttaleren da vi møttes, den ble etter kort tid pakket langt vekk da lydkvaliteten, i mine ører, var langt fra imponerende. Et svært farget lydbilde og en altoverdøvende mellombass er beskrivelser som dukker opp når jeg tenker tilbake på lyden. Nyversjonen låter heldigvis langt bedre men er den verdt 5000 kr? Tja, jeg heller mot neppe. Med 5000 kr på bruktmarkedet får en lett noe som spiller ringer rundt Play:5 men da får man ikke den intuitive appen og pene innpakningen på kjøpet. Selv trives jeg vel så godt med en gammel SB Boom til 1/10 av prisen på brukten.
    Dagens kjøpetips er altså å investere i noe gammelt, brukt ræl som ikke lenger støttes av produsenten i stedet for Play:5. Hva det sier mest om, lydenkvaliteten til Play:5 eller gniergenet hos undertegnede er uvisst ;)

    Ethvert litt for langt innlegg bør avsluttes med et par bilder, så her kommer et par innmatbilder av henholdsvis Boom og Play:5, stjålet fra interweben.
    logitech_boom_audio_design_fig.5.jpg



    inside-the-play5-2.jpg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Har 5 stk SB Boom og bytter dem ikke ut før det dør. En på hvert bad, en i Fjøset (boden), en på soverommet og en i 2 etg. Fantastisk produkt til lite penger!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Helt enig! Eneste problemet jeg har hatt er at Boom ikke er med på notene når jeg bedriver synkronisert multiromsspilling med mer enn to SB-komponenter. To Touch og to Radio samtidig fungerer prikkfritt, prøver jeg å synkronisere Boom på toppen blir det bare trøbbel og avbrutt avspilling. LMS har vært utallige versjoner av 7.8.x.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Funker her iallefall. Har 4 Touch og to Duet også. ;)

    Noen av de er dog kablet
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har ikke prøvd med kabel da det er smått med nettverkskontakter der Boomen har stått. Trådløssignalet er over 80%. Det merkelige er at med to SB-komponenter fungerer det fint, med tre eller flere går det i stå.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg kjører med 150mb linje
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Problemet gjelder både strømming fra lokal kilde samt fra nett, så bredbåndstilkobingen er nok ikke synderen. Hvilken fastvare er det på dine Boom? Tror det er 57 på min.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    5.7 her også. Har du stilt noe på buffring i innstillinger?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tenkte på der du kan legge til tredjeparts program. Kommer ikke på hva det heter. Er på nettnårdu styrer squeeze fra PC/Mac
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Takker, det skal jeg prøve :)
    Nå over til noe helt annet. I morgen får jeg besøk av en hifigal onkel med Dali Epicon 6, Classé pre og effekt samt Nad M50, M51 og M52 under beltet. Blir spennende å høre hva han synes om Devialet Phantom. Det låter definitivt bedre hos ham, spørsmålet er bare hvor stor differansen er ;)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Lykke til i morgen! :)

    Forventer rapport ;D
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Rapport kommer :)
    Nå avsluttes kvelden med Arild Andersen og skiva Sagn. Oppjazza folkemusikk som treffer svært godt hos undertegnede. Arv treffer dog enda bedre.
    R-1469273-1229199325.jpeg.jpg
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Etter en hektisk helg har endelig roen senket seg og det har blitt tid til litt DIY. Blikkenslageren gjorde ferdig festebrakettene til høyttalerne før helga og etter noen modifikasjoner passet de som hånd i hanske. Jeg gjenget opp to hull i topplata på høyttalerstativet for å feste braketten. Ikke akkurat pent men veldig funksjonelt.
    IMG_20160222_212625.jpg


    Slissen har noe slingringsmonn så vinklingen på høyttaleren kan justeres og høyttaleren kan bevege seg litt hvis den får en kakk så den forhåpentligvis ikke får like stor skade som hvis den hadde sittet helt fast.
    Sluttresultatet ble bra i mine øyne, og jeg sparte 7500 kr på å ikke kjøpe Branch, nå omdøpt av Devialet til Tree. Jeg kan senke skuldrene litt når vi har unger på besøk da høyttalerne både er topp- og framtunge og ikke står spesielt stødig av seg selv.
    IMG_20160222_215835.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Bare å feste med lynlim.. så slipper du bytte dem ut.. ;)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg sverger på at høyttalerne låter bedre nå som jeg slipper å være bekymret for at de skal falle ned ved den minste berøring :p
    Kona og ungen et på trilletreff og jeg benytter tida til å spille musikk og drikke kaffe mens snøen laver ned. Svært god arbeidsfordeling i mine øyne :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Endelig helg og muligheter for å gjøre ting jeg ikke kan. Helgas dont er metallarbeid. I føljetongen prosjekt peis 2016 er nå stikkordet staffasje. En liten oppfrisker om hvordan peisen så ut:
    IMG_20160104_135435.jpg


    Enda en oppfrisker om hvordan peis mk2 skulle se ut
    IMG_20160104_135435.jpg



    Utgangspunktet:
    IMG_20160215_154150.jpg


    Resultatet ble altså slik:
    IMG_20160305_121709.jpg


    Både jeg og min bedre halvdel er godt fornøyd med resultatet. Det feires med en pils og et impulskjøp av SL-V5 sin liggende fetter med startvansker, strømforsyningen er visst gåen. Det leder til neste kapittel av ragwo gjør ting han ikke kan; fikse strømforsyninger :D
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nå over til et svært viktig spørsmål her i livet:
    Technics SL 10 eller V5? Hvilken låter best? Jeg har altså et noe defekt eksemplar av SL 10 på vei nordover i løpet av ikke for lang tid og lurer på hvilken spiller som burde beholdes hvis jeg får liv i SL 10. Alle svar mottas med takk :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det finner du fort ut av selv når du løfter på begge spillere. Sier ikke mer enda ;)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm, spennende! Umiddelbart vil jeg tro at SL-10 danker ut V5. Da jeg er svært utålmodig måtte jeg jukse og be Google om litt hjelp. 6,5 kg versus 6,2 kg i favør SL-10. Ikke akkurat knockout men alle monner drar. Quartz drive burde jo ha noe å si for lyden, noe V5 mangler. 12v er jo også kjekt å kunne bruke. Innebygd MC step up er også et pluss :)
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Så et lite sidesprang inn i den heldigitale verdenen. Devialet la ut dette bildet på Twitter med invitasjon til demo i går.
    unnamed.jpg


    Eneste minuset er at det ikke er skrevet så mye som en tøddel om arrangementet på nettet. Av naturlige årsaker rakk jeg ikke fra Bodø til Paris etter kveldsvakt i går, Nissan Leaf har sine begrensninger :p
    Da jeg svært nysgjerrig på hva Devialet viste fram mottas alle tips og vink med stor takknemlighet.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Leaf...? Kjører du fjernstyrtbil du? ;)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    En sånn en med litt dårlig design, akkurat for lite rekkevidde og vinteregenskaper som en full julebordsgjest i pensko? Har en slik en ja ;)
    Finnes utrolig mange gode grunner til å kjøre radiobil, selvpining er en grunn, 450 kr i årsavgift er en annen. At både Blekkulf og regnskogen gliser når jeg står på tomgang uten grunn kan sies å være en tredje.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hehe, prøvde å presse meg til å kjøpe en nå... men alle mine gener strittet imot... pendler 10mil daglig og har bomring... fuck tha police.. ;)

    Ble dieselbil og ro i sjæla vel viten om at jeg forværrer den ikke eksisterende menneskeskapte klimakrisen ;)

    Har jobbet en del år med batteri og ladeteknikk.. så du får meg ikke til å kjøpe elbil før de faktisk finner på noe smart som ikke stammer fra 1890 :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Som bybil er Leaf midt i blinken, som langpendlebil ikke like midt i, kanskje til og med litt utenfor ;)
    Lengste biltur vi hadde i 2014 var t/r Fauske, altså nesten elleve mil. Valget var egentlig ganske enkelt, dieseldyret måtte vike for den elektriske fare. I 2015 klokket vi inn svimlende 5000 km :D
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Som bybil er Leaf midt i blinken, som langpendlebil ikke like midt i, kanskje til og med litt utenfor ;)
    Lengste biltur vi hadde i 2014 var t/r Fauske, altså nesten elleve mil. Valget var egentlig ganske enkelt, dieseldyret måtte vike for den elektriske fare. I 2015 klokket vi inn svimlende 5000 km :D
    Tja.. med campingvogn og en del kjøring ellers med henger så utgår alt som ikke fyrer diesel ;)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Sola skinner, snøen smelter og det er vår i lufta! Slik er livet på det blide Østlandet, her i nord sliter vi med permafrost og holkeføre. Som plaster på såret er det på vei noe nytt og spennende til furteboden. Årgangen er edel, ca 1986 og opprinnelsesland er Japan. Produsenten er også kjent for blant annet skikkelig dårlige midianlegg på 90-tallet og en hel del svært gode komponenter fra 70- og 80-tallet. Dette kan vel strengt tatt sies om alle de japanske produsentene, når jeg tenker meg om. Uansett, nyvinningen er plukket opp og bilder kommer i løpet av kvelden. Stay tuned! :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sola skinner, snøen smelter og det er vår i lufta! Slik er livet på det blide Østlandet, her i nord sliter vi med permafrost og holkeføre. Som plaster på såret er det på vei noe nytt og spennende til furteboden. Årgangen er edel, ca 1986 og opprinnelsesland er Japan. Produsenten er også kjent for blant annet skikkelig dårlige midianlegg på 90-tallet og en hel del svært gode komponenter fra 70- og 80-tallet. Dette kan vel strengt tatt sies om alle de japanske produsentene, når jeg tenker meg om. Uansett, nyvinningen er plukket opp og bilder kommer i løpet av kvelden. Stay tuned! :)
    Kan det være noe JVC vi kan vente oss? ;)
    Uansett spennende!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    JVC har laget mye rart og jeg har definitivt sansen for dc-33l som må være verdens mest upraktiske ghettoblaster
    3303615264_91c1295538.jpg


    Det jeg ikke har like mye sansen for er for eksempel dette knallproduktet
    jvchxd77jminisystem1.jpg


    Det er heldigvis og dessverre ingen av disse smykkene som er kommet inn i heimen. Kan røpe så mye at produsenten er usedvanlig god på direktedrevne platespillere, sånn helt objektivt ;)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Nå er kvelden på hell og det er på tide med noen bilder av nyanskaffelsen.
    IMG_20160316_215016.jpg


    IMG_20160316_215142.jpg


    Det er en Technics SU-V50 i kosmetisk god stand og etter en kjapp test å dømme fungerer den som den skal også. Litt elektronikkrens trengs i et par trykknapper, ellers virker det meste ok. Lydkvaliteten kan jeg ikke si så mye om for øyeblikket da ampen er blitt testet på et par Dali Concept 1 som står på gulvet under en hylle. Bedre tester kommer :)
    IMG_20160316_223325.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da har høyttalerne kommet seg opp fra gulvet og på en hylle. Det gjorde ikke uventet mye for lydkvaliteten ;)
    Jeg har ikke fått testet ampen på høyt volum men på normalt lyttevolum låter det så bra som det kan med høyttalerne lemfeldig plassert og med CC Audio via minijack som kilde. Da jeg ikke har platespiller tilgjengelig har jeg heller ikke fått testet riaaen, som skal være av god kvalitet i følge interweben. Blir spennende å teste SL-10 og SL-V5 på riaaen. Etter hva jeg har lest er ampen på 2x65 w i 4 og 8 ohm, og av den første serien amper som var av Technics' klasse AA. Hva som låter best av denne og Nad 314 blir nærmere beskrevet i løpet av en uke eller to. Pr nå savner jeg høypassfilter og variabel loudness. Regner med at jeg må litt opp i klassene for å få dette. Har egentlig ingen grunn til å klage, for et par hundrelapper virker det som om har jeg fått svært mye for pengene :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg avslutter kvelden med et bilde av ampen som har putret og gått i 12 timer uten hikke eller andre uhumskheter. Det lover godt for furteboden.
    IMG_20160317_233910.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn