rage against the machine

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
33
Kjøpte nylig denne på ren impuls, fordi jeg ville høre "Killing in the name" i topp lydkvalitet på anlegget hjemme. Denne plata likte jeg! Mye rå gitar og bass!
Husker da jeg var i militæret tidlig på nittitallet og min romkamerat spillte denne på ghettoblasteren i vinduskarmen, jeg hatet denne musikken! ;D
Rart hvordan man kan forandre seg..
Kan jo hende at det er fordi man i dag har et anlegg der musikken låter rent og mindre "skrik og skrål"

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hata den sjøl ! slitsom musikk synes jeg den gang.kjøpte "evil empire" på vinyl da forhandleren påsto at det ble bare tatt inn 400 ex. av den hit til landet.(og dermed samlerobjekt :)).tviler på at jeg kommer til å ta for meg RATM igjen,men hvem vet ? førsteplata er jo regnet som en klassiker nå.

mvh. s,

K

kbwh

Gjest
Den mest kjente låta (tror jeg), som jeg selvfølgelig ikke husker hva heter, funker fint på spinning. Da pleier det gå så melkesyra spruter.

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
33
Er nok "Killing in the name" du mener da! ;)
Kjøpte den nye til Audioslave samtidig, (samme gitaristen) men liker den gamle bedre foreløpig!

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
974
Torget vurderinger
7
Vi spillte vel cover av så å si alle låtene på debut plata til ratm på folkehøyskolen, så jeg kan ikke si annet enn at jeg er dritt lei :)

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
1.367
Fantastisk bra plate,- litt av en debut. Er definitivt på min topp-5 klassiker-ranking, det samme gjør konserten i 96 eller 97. Det er langt ifra det samme når Cornell/Audioslave gjør cover; bare flaut alla Idol.

Mikefish: selg støvsamleren til meg.

Z

Zomby_Woof

Gjest
RATM er ei knallskive!

Resten er ikke i nærheten dessverre. For ikke å snakke om Audioslave..

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
nope !

plate-samlingen min er min dagdok,og har bare mistet en LP siden jeg begynte å kjøpe plater i sjette-klassen.

mvh. s,

Z

Zomby_Woof

Gjest
nope !

plate-samlingen min er min dagdok,og har bare mistet en LP siden jeg begynte å kjøpe plater i sjette-klassen.

mvh. s,
Psssssssssssssssssssssssssss..........

Det må være no' gæærnt med anlegget ditt, gutt.

Sett på noe med Kenny G eller Zamfir.

Hvis det funker, er det bare å hive hele driten. (Platene og anlegget.) ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Kanskje du bør sjekke ut System of a down også?

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
RATM er ei knallskive!

Resten er ikke i nærheten dessverre. For ikke å snakke om Audioslave..
Den første Audioslave skiva var da ikke dårlig. Chris Cornell er fortsatt en stor inspirasjon, bare se på de akustiske opptakene som ligger på youtube.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.739
Er nok "Killing in the name" du mener da! ;)
Kjøpte den nye til Audioslave samtidig, (samme gitaristen) men liker den gamle bedre foreløpig!

Og bassist.

Og trommis.

Ord.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
skal jeg kaste platesamlingen og anlegget fordi jeg ikke er så begeistret for Rage Against The Machine Zomby Wolf? Zombie ;D

mvh .s,

Z

Zomby_Woof

Gjest
Zomby Woof, om jeg må be. Zombie er Birdhouse (Iggy Pop). Wolf er så mangt...

Det er for tidlig å kaste anlegget bare på bakgrunn av at RATM ikke funker. Derfor anbefalte jeg videre forsøk med Zamfir og Kenny G. Dette skal som kjent ikke funke, dermed er anlegget defekt, og modent for byggeavfallscontaineren til naboen, hvis det viser seg å virke med de nevnte 'artister'.

;D

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
er en live plate av ratm som jeg tror kunn er utgitt i japan eller no slikt, den bør høres :)

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Jeg synes faktisk det er litt snodig når enkelte skryter av RATM, og samtidig påpeker at Audioslave ikke er like bra...

Jeg vet at bandmedlemmene var sånn grovt regnet, 80 % identisk i disse to bandene, men der stopper også likheten. Cornell var uten tvil den som "satt med roret" i Audioslave, og om Audioslave absolutt MÅ sammenlignes med et annet band, er da Soundgarden mer riktig enn RATM.

Mer riktig betyr forresten bare det.., mer riktig. ;)

Selv liker jeg de tre bandene RATM (1. plata), Soundgarden (Superunknown) og Audioslave (1. plata) meget godt, og jeg kan meget lett høre at det er tre forskjellige band. 8)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
574
Sted
Stockholm
Første skiva til RATM er helt sjef! Bare ikke hør på den til ei kasse pils, da kan det lett ta av litt.. Erfaring? Neida... ;D

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
512
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Første skiva til rage er kanonbra, for et driv ! Jeg hadde den glede å få de med meg på kalvøya en gang tidlig på nittitallet. Fy fillern det rocka :) Må si anarkihormonene bruste seriøst i blodet da gitt.
Da Neil Young kom på etterpå var det fullstendig nedtur, selv om jeg er young fan.

F**k you, I won't do what you tell me!
Motherf***er!
Uggh!

Asbjørn

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Ja, RATM er gitt ut i en tid da dynamikkastreringen ikke hadde tatt helt overhånd, og egner seg ypperlig til å skru opp på høyt volum. Gjør du det samme med Audioslave, så er det en pine å høre på. Den har nesten ingen dynamikk.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
574
Sted
Stockholm
roffe skrev:
Ja, RATM er gitt ut i en tid da dynamikkastreringen ikke hadde tatt helt overhånd, og egner seg ypperlig til å skru opp på høyt volum. Gjør du det samme med Audioslave, så er det en pine å høre på. Den har nesten ingen dynamikk.
Right on, Roffe.. ;D

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
574
Sted
Stockholm
Nightpuma skrev:
Hei

Første skiva til rage er kanonbra, for et driv ! Jeg hadde den glede å få de med meg på kalvøya en gang tidlig på nittitallet. Fy fillern det rocka :) Må si anarkihormonene bruste seriøst i blodet da gitt.
Da Neil Young kom på etterpå var det fullstendig nedtur, selv om jeg er young fan.

F**k you, I won't do what you tell me!
Motherf***er!
Uggh!

Asbjørn
Hehe, nå fikk jeg lyst til å kjøpe ei kasse pils, ble skikkelig gira av å lese innlegget ditt Nightpuma.. ;)

Topp Bunn