Hva koster racket fra Naim som er på bildet? Meget pent...
Hver base koster 9.500,- og hver ekstra hylle 6.200,-.
http://www.kontrapunkt.no/priser/Naim.pdf
Det er modulært, og du kjøper akkurat så mange du trenger. I mitt tilfelle så har jeg pga veldig mange Naim-bokser tre baser og seks hyller, til en pris av intet mindre enn 65.700,- for racket; men har man bare en forsterker og en cd-spiller slipper man unna med en base og en hylle, dvs 15.700,-.
Når det så er sagt så er det vel et av de lydmessig beste rackene på markedet vil jeg mene; og du vil ikke tro hvor mye det løfter ytelsen til produktene!
Det er jo svært dyrt, men i kontekst av et svært dyrt system som f.eks mitt eget, hvor f.eks bare preampen alene koster nær 200.000,- så er det jo relativt sett hos meg bare omlag 1/10-del av anleggets verdi; forholdsmessig svarende til et rack til 3.000,- for et 30.000,- kroners system. I mitt tilfelle vil jeg si at det lydmessig for meg er verdt hver eneste krone. Men det er noe enhver får finne ut av i sitt system selv..
Jeg har sett på n-forum at mange eiere av selv relativt beskjedne Naim CD5i og Nait5i Fraim'er sine produkter med meget oppløftende resultater.
Mvh Vidar P