R.I.P. (Musikkbransjen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.537
    Antall liker
    9.696
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    ]
    Ikke som i dag, hvor eksempelvis Dave Cobb (produserer hauger med kjendiser som Jason Isbell, Sturgill Simpson, Chris Stapleton +++++), som hopper fra band til band.
    Sier nok litt om meg at jeg ikke har hørt om en eneste av de nevnte herrer.
    Du er ikke alene, erato. Hvis det er noen trøst.
    Det er av og til bedre å være alene enn i selskap med enkelte. >:D
    Hvor sur bør jeg bli nå, tro?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Ikke så veldig. :) Det var bare en generell observasjon om at ensomhet av og til er undervurdert.
    I tillegg til observasjonen om at ensomhet av og til er undervurdert, er den også malplassert, gitt tråden vi er i. Hehe. Men det er vel grenser for hvor filosofiske vi skal bli :D
     

    stereopluss

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.06.2015
    Innlegg
    96
    Antall liker
    445
    Sted
    Fjellhamar
    RIP Keith Emerson

    Welcome back my friends to the show that never ends...... Spilles nå.
    Var hyggelig å møte deg for et par år siden, og praten vi hadde om gamle analogsynther og lyden på CD-plater var uforglemmelig. RIP......
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.677
    Antall liker
    1.777
    Torget vurderinger
    1
    Super trist, skrev tidligere att i år blir frafallet stort.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.026
    Antall liker
    4.386
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Ufattelig trist. Signerte mitt eks. av 5 Bridges Suite ved sitt Oslo-besøk ifbm promokonsert Three Fates. Hvil i fred.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Trist er det ikke,slutten er alltid gledelig.
    Men han/de gav meg noen gode stunder.n
    Avsluttningen er alltid stor........gleder meg
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    tumblr_mxgxrspp011s0sc01o1_1280.jpg











    Briten Keith Emerson, keyboardist, komponist og en av grunnleggerne av progrockbandet
    Emerson, Lake and Palmer (ELP), døde fredag. Han ble 71 år gammel.


    [h=2]Denne saken handler om:[/h]



    Det melder musikkbladet Rolling Stone. Emerson døde i sitt hjem i Santa Monica i Los Angeles. Bandet selv opplyser om dødsfallet på sin Facebook-side. Dødsårsaken er ikke kjent.
    – Det er med stor sorg jeg har fått vite at min gode venn og bror i musikken Keith Emerson er død, sier Carl Palmer, som også var med i den innflytelsesrike supergruppa.
    Les også: Den femte Beatle er død
    Emerson regnes som en av rockehistoriens største keyboardister. Palmer kaller ham en musikalsk pioner. Briten, som oppdaget Hammond-orgelet og Moog-synthen som tenåring, spilte i bandet Nice før han ble med i ELP i 1970.
    – Jeg klarte å få det første Hammond-orgelet mitt til å lyde som annen verdenskrig. Jeg drev alltid og plukket fra hverandre pianoet mitt, selv som guttunge. Jeg ville se hvordan jeg kom videre, jeg var aldri interessert i å gjøre som alle andre. Til slutt ville ikke Hammond-folkene reparere orglene mine lenger. De var lettet da jeg møtte Bob Moog, sa Emerson til NTB i et intervju i 2012. Robert Moog regnes som oppfinneren av synthesizeren.
    Emerson hadde også en omfattende solokarriere som omfattet en rekke prosjekter. Blant dem han samarbeidet med, var den norske dirigenten Terje Mikkelsen, noe som resulterte i albumet «Three Fates Project».



     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.844
    Sted
    Hus
    Trist med Keith Emerson. Var en del av oppveksten. Tynnes veldig i rekkene nå. R.I.P.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.459
    Trist, men takk for all musikken du skapte.

    Skummelt, er 71 vår tids 27?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Emerson var en virtuos. Som Bartesam skriver: Vi vokste opp med ham og han preget mye av det vi hørte på da og senere.

    Sleep well.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.537
    Antall liker
    9.696
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dobbelt trist: He had been suffering from a degenerative nerve disease that was destroying his right hand and had been suffering from depression. Single gunshot wound to the head - found dead in his home in California. R.I.P.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synes det er tragisk mange som forlater oss for tiden. Både musikere og dirigenter. Men det er vel livets gang. Kommer man opp i årene, så....:(
     

    mana

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Innlegg
    655
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Leste nettopp at han valgte selv å gå bort :-(
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Hadde jeg vært en aldrende artist.... så må jeg si at 2016 ikke ser ut til og bli så jækla breialt..
    Vi er i mars.. og flere i det absolutte toppskjiktet har endt opp som blackstar.

    RIP Emerson..

    Nå tror jeg vel ikke på et liv etter døden, men om dem så gjør... så håper jeg dem lager et helvetes band dernede.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    RIP Roger Cicero, Lola Novakovic...
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Så var det over for Merle Haggard, sist sett med bidrag om Johnny Cash på TVn i helga. God låtskriver og sanger og skaper av "the Bakersfield Sound", sammen med Buck Owens.
    Det tynnes blant de store.

    RIP

    Ole G
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    851
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Snart bare Willie igjen av de gml guttane. "We still wave o glory down at the corthouse" Rip Merle
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Vel, Frikken, vi har Kris Kristofferson og Kenny Rogers ennå, da..Men lassopopen sliter litt, den og, ja. På tross av Travis Tritt, Alan Jackson, George Strait, Dolly P. og Garth Brooks.
    RIP, Merle!
    Time to go see Charley, Buddy and Johnny on the Great Ranch In The Sky. Remember to have GRITS for breakfast every morning!
     

    Hansie

    Medlem
    Ble medlem
    16.10.2014
    Innlegg
    35
    Antall liker
    40
    Utrolig trist, sett ham på scenen mange ganger. Han var utrolig dyktig! R.I.P

    [h=2]Richard Thompson and Steeleye Span multi-instrumentalist Pete Zorn has died after a cancer battle[/h]
    Richard Thompson collaborator and former Steeleye Span member Pete Zorn has died at the age of 65 after a cancer battle.

    Zorn played guitar, mandolin, saxophone and flute, among other instruments. He began working with Thompson in the 1980s, while other activities included stints with the Albion Band, Gerry Rafferty and more.
    He joined Steeleye Span in 2009 as temporary replacement for Rick Kemp, but remained when the bassist returned, and eventually spent six years with them.
    His family said in a brief statement last night: ”We are devastated to have to share this, but Dad passed away in his sleep in the early hours of this morning. We are heartbroken.”
    Thompson said: “Sadly, Pete passed on earlier this morning. We have lost an extraordinary musician and human being. Our thoughts, prayers and support are with his family and friends.”
    Fairport Convention said: “Our dear friend Pete Zorn has passed away. Pete, an incredible multi-instrumentalist, collaborated on a great many Fairport-related recordings, most notably in his work with Richard Thompson.”

    http://teamrock.com/news/2016-04-20/pete-zorn-dead-at-65-richard-thompson-steeleye-span
     
    G

    Gasolin

    Gjest
    Prince er død. Har aldri vært fan men har respekt for artisten og musikken hans.
    På med purple rain på anlegget.
    RIP
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Får vel strømme litt Purple Rain da :(
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    R.I.P. Prince
    Kommer til å spille fra katalogen hans resten av kvelden.
    Mange gode minner kommer nok til å dukke opp underveis.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Alt fra Kiss og Batdance til gale mandager, det lilla regnet og mannen uten sammenligning.. Prince var liten, men stor. Utrolig at 1,58 meter menneske kan komme opp med så mye bra musikk. Det jeg kommer til å huske Mr. Nelson for er evnen han hadde til å overraske- uansett sjanger. Det delte han bla med David Bowie og Michael Jackson, men alle tre gjorde det på eget vis. Tre tusen låter på samvittigheten bør borge for flere posthume gullplater fulle av gull også..En sann artist.
    RIP Prince Rogers Nelson..
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.536
    Antall liker
    4.350
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    R.I.P. En av de aller største er borte. Skal spille alle de gode låtene han lagde før Purple Rain, bl a 1999, Little red corvette, Controversy, Let's work
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Et musikk geni er gått bort. Prince har laget utrolig mye bra musikk for seg selv og andre artister. Masse bra musikk gjennom hele karrieren men var kanskje best i ungdommen. Låta "One of us" fra albumet Emancipation har en utrolig kul oppbygging.
     
    Sist redigert:

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Dette var trist og uventet, trodde ikke han skulle legge inn årene i så ung alder.
    Eg har nok ikke hørt mye på Sting de siste 20 årene, men en av de første kassettene eg fikk i 9-års alderen var Around The World In A Day og den og senere flere ble spilt fryktelig mye i noen år (kan fremdeles en del av de tekstene utenatt).
    Hvil i fred
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn