R.I.P. (Musikkbransjen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.843
    Sted
    Hus
    Faith No Mores originale vokalist Chuck Mosley har lagt fra seg mikrofonen 57 år gammel. R.I.P :(
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.675
    Antall liker
    1.774
    Torget vurderinger
    1
    Jævla trist, gikk bort altfor tidlig. Jeg for spille Pojken på månen og Första lågen samt Rikitikitavi.
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    838
    Antall liker
    420
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Så er Malcolm Young borte fra denne verden...

    Fant dette på Facebook:

    "It is with deepest sorrow that we inform you of the death of Malcolm Young, beloved husband, father, grandfather and brother. Malcolm had been suffering from Dementia for several years and passed away peacefully with his family by his bedside.
    Renowned for his musical prowess Malcolm was a songwriter, guitarist, performer, producer and visionary who inspired many. From the outset, he knew what he wanted to achieve and, along with his younger brother, took to the world stage giving their all at every show. Nothing less would do for their fans."
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    En av verdens tøffeste rytmegitarister. Leste en gang et intervju hvor han fortalte at hemmeligheten bak gitarlyden hans var at han brukte ganske lite distortion. Han brukte bare sinnsykt tjukke strenger, slo an strengene skikkelig hardt, og spilte jæææævlig høyt. :)

    Malcolm Young, Hvil I Fred.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.538
    Antall liker
    3.714
    Torget vurderinger
    96
    Den svarteste dagen i musikkhistorien siden Cliff Burton døde i 1986. Ingen nevnt, ingen glemt. Det er ekstremt sjelden jeg blir genuint trist når musikere eller kjendiser går bort, men nå ble jeg det. En æra er snart over. AC/DC, tidenes største rock'n roll band med all verdens margin. Malcolm var hjernen og ryggraden i den enkle, men geniale oppskriften til bandet. Så mye som kunne vært sagt om Young og AC/DC. Men jeg spiller heller noe musikk. Sjekk den energien i Riff Raff her. For et band, for et RIFF.

     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.111
    BenRiley.jpg


    Ben Riley, trommeslager kjent blant annet for arbeid med Monk, har dessverre forlatt oss. (17.7.1933-18.11.2017)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Til jazzarbeider å være fikk han i hvert fall et relativt langt lerret å bleke. RIP
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Bra uttrykk... den har jeg ikke tenkt over! Men det er jo samtidig oppskriften på et innholdsrikt liv - slik de fleste av oss ønsker seg. Men det er også mange som bare er til, bare eksisterer - uten å egentlig leve. Men de vil gjerne bli gamle også.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.009
    Antall liker
    12.889
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Trist med Malcolm.
    Husker jeg kjøpte Highway to Hell på kassett da den kom ut. Ble ødelagt av båndsalat.
    Skaffet den på nytt i vinylutgave et par år senere.
    AC/DC var den første musikken jeg begynte å kjøpe sjøl.
    Før den tid var alt jeg hørte på kjøpt inn av mine eldre søstre, vakke dårlig musikk det heller.

    Var også hjemme hos Tor Rune Haugen midt på 80-tallet (1001 watt på NRK radio for den som husker det) og fikk se hele den originale AC/DC samlinga utgitt i Australia, noe av det fikk aldri komme til Europa eller andre steder.
    Han har et heavyrock bibliotek på vinyl få andre kan vise maken til tror jeg.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.755
    Antall liker
    21.632
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Malcolm Young
    Jeg har alltid ment at det er rytmegitarsporet som er greia på Thunderstuck, ikke den Bach-liknende figuren.
    RIP
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    RIP Malcolm Young :(

    Jeg mener at Angus sa i et intervju at Malcolm var den beste gitaristen av dem...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Hverken 59 (Wolff) eller 64 (Young) er noen alder i det hele tatt..Vel...Mal og gutta har iallefall etterlatt seg litt av en katalog..Det har Ben også...
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.843
    Sted
    Hus
    Kanskje ikke rette personen dette, men Charles Manson har lagt på røret. F.I.H.(Freeze In Hell) :(
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Kanskje ikke rette personen dette, men Charles Manson har lagt på røret. F.I.H.(Freeze In Hell) :(

    Nei, det er ikke rette personen, og ikke rette tråden, Bartesam. Her hyller vi musikalske helter vi har mistet, ikke gale kultledere som er dømt for medvirkning til drap. Slike er det ingen som helst grunn til å savne.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Charles Manson har faktisk utgitt plate, uten at jeg skal kommentere evnt kunstnerisk kvalitet.

    Jeg vurderte å starte en tråd på OT med "BIH - Burn in hell, en sendoff til verdens skittstøvler," men med unntak av noen få stykker som f.eks. Manson, så er faren stor for at det blir en krangletråd der nominasjoner blir gjort fordi at en f.eks. er politisk uenig med vedkommende. Jeg lar derfor være...

    Jeg er f.eks. rivende uenig med Kolberg i det meste av politikk, men om han en vakker torsdag leverer inn tøflene, så vil ikke han høre hjemme i en slik tråd.

    Johan-Kr
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Charles Manson var et menneske han også, med en vanskelig bakgrunn:

    Da han ble født fikk han kallenavnet «No Name Maddox». Moren, Kathleen Maddox, hadde ikke de nødvendige ressursene til å ta seg av sønnen, og ifølge en vandrehistorie byttet hun ham en gang bort mot en sekspakning med øl. Som ung gutt så Charles moren dra med seg forskjellige elskere hver dag av begge kjønn. Mesteparten av barndommen til Charles gikk med til å flytte mellom forskjellige slektninger og institusjoner.[2] Da Manson ble løslatt 21. mars 1967 hadde han tilbrakt mer enn halvparten av de 32 årene han hadde levd i fengsel eller på andre institusjoner.

    https://no.wikipedia.org/wiki/Charles_Manson#Bakgrunn

    Jeg skal ikke forstås som at jeg ønsker å forsvare Manson eller det han var ansvarlig for, men det er sannsynligvis grunner for at han ble den han var. Og nå er han død.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Alt dette er greit, Fenalaar og berserkr, og jeg vet at han ga ut plate og var kompis med Dennis Wilson en periode. Poenget mitt er at han ikke har noe i denne tråden å gjøre, og at jeg trodde det burde være åpenbart.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Alt dette er greit, Fenalaar og berserkr, og jeg vet at han ga ut plate og var kompis med Dennis Wilson en periode. Poenget mitt er at han ikke har noe i denne tråden å gjøre, og at jeg trodde det burde være åpenbart.
    Innlegget mitt var mer en generell betraktning, ikke spesielt rettet mot deg.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.843
    Sted
    Hus
    Ser ut som David Cassidy har lagt fra seg mikrofonen 67 år gammel. R.I.P.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    "The rocktar of opera" Dmitri Hvorostovsky er død. En stor og vakker stemme har stilnet.

     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    George Avakian Dies at 98

    En av de virkelig store har logget av for godt.

    Nesten uvirkelig hvor mye jazzhistorie den mannen opplevde og var en del av.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.469
    Antall liker
    35.298
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    George Avakian Dies at 98

    En av de virkelig store har logget av for godt.

    Nesten uvirkelig hvor mye jazzhistorie den mannen opplevde og var en del av.
    Må bare si at han fortjener å hvile nå. Du verden for en CV denne mannen legger fra seg ved kontorpulten.

    Takk for alt du har bidratt med Avakin.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Triste nyheter fra Colorado:

    Charles Hansen 1956 - 2017

    With heavy hearts, we regret to inform you that Charles Hansen, founder of Ayre Acoustics, has passed away on November 28th, 2017. Those who knew Charley knew that he was a passionate man who always stood up for what he believed to be right. His family knew him as a loving and dedicated father of his two children. With the passing of Charley, the world has lost one of the most creative and innovative minds in the audio industry and we have lost a good friend.

    While we can never replace Charley, his spirit lives on in the team at Ayre. We are dedicated to continuing his mission of creating and manufacturing the best sounding audio equipment in the world. Most importantly, we will be there for our friends, partners, and customers who have supported us over the years. If you have any questions, please feel free to call us at any time.

    We wish you all the best over the holidays, and please play an album for Charley sometime.

    Publisert av Ayre Acoustics
     
    Sist redigert:

    Unisas

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2016
    Innlegg
    128
    Antall liker
    37
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Trist! Charles Hansen er en legende i industrien. Produktene og kreativiteten hans med bl.a Avalon og Ayre har vært blandt det beste i bransjen.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.843
    Sted
    Hus
    Den franske rockelegenden Johnny Hallyday har lagt fra seg mikrofonen 74 år gammel. R.I.P.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.843
    Sted
    Hus
    Manageren til The Pussycats, Sten Ekroth, gikk bort lille julaften. Samme Ekroth var med på å få Per Liland frikjent for mordene i Lille Helvete. R.I.P.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Manageren til The Pussycats, Sten Ekroth, gikk bort lille julaften. Samme Ekroth var med på å få Per Liland frikjent for mordene i Lille Helvete. R.I.P.
    Norge på sekstitallet er ofte beskrevet som å ha en musikkbransje med flere managere enn musikere, og få av dem hadde egentlig noe de skulle ha sagt utover å klare å booke noen konserter. Ekroth var at en helt annen støpning, han visste hvordan han skulle bruke gimmicks for å fronte Pussycats. Selv om han helt klart tok seg vann over hodet, Pussycats tjente nok egentlig ingenting annet enn berømmelse og senere karrièrer, så ville likevel ikke de gamle gutta i bandet si så mye stygt om han i ettertid som ville vært typisk i slike saker. Tvert imot så gav de ham æren for at bandet faktisk eksisterte.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Dette var trist nok til å få meg ut av forumpause..JAHN- OTTO JOHANSEN har på årets første dag lagt på lokket. Og med ham dør det siste av den virkelig gode utenriksjournalistikken her tillands..Han, Frank Aarebrot og Hans Wilhelm Steinfeld var/er omtrent ene og alene grunnen til at jeg ble såpass samfunnsinteressert som jeg er. SÅ: Takk, Jahn-Otto!! Hvil i fred.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.843
    Sted
    Hus
    MGP sangerinnen France Gall er død 70 år gammel. R.I.P.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.843
    Sted
    Hus
    Ray Thomas fra Moody Blues har oxo gått bort 76 år gammel. R.I.P.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    MGP sangerinnen France Gall er død 70 år gammel. R.I.P.
    Trist å lese at hun har gått bort så tidlig. Jeg hadde et lite kick på France Gall for noen få år siden, kanskje noen av de minst demente av oss husker når? Hun hadde jo også en "connection" til Norge i form av sangen Christiansen, historien om en norsk sjømann fra Oslo som møter kjærligheten i en fransk havneby med en lokal mademoiselle. :)

    Hvil i fred.

     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Litt av en historie, det.. Mademoisellen besøkte tilogmed sjømannen i Oslo, og han var for glad i kona si til å bli med henne tilbake til Frankrike...Uff, den utroskapen..:rolleyes:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke så rart, jeg er også mest sliten på nyåret... Men nå er altså hele den originale lineup-en til Motorhead borte, kanskje ikke så rart med tanke på livsstil. Hvil i fred.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn