Også er bestillingen fra Motron klar: Etter an lang samtale med Brynjar har jeg bestilt 4x Mullard E188CC på inngangen og 4x Tungsram (Ungarn) fra 60-tallet på drivertrinnet. Da skal vel alt snart være oppe og gå med "annerledes" lyd
snart 
Til rørpinnene eller?Som med alle rørforsterkere så mener jeg at Walker Audio SST er ett utrolig godt redskap for å få max utav ampen!!!
http://www.walkeraudio.com/sst.htm
Og jeg som har 4 slike NOS (ubrukte) liggende i en skuff ;DNå sitter jeg og vurderer og jeg skal følge deres råd om nye utgangsrør, Mullard EL34 Xf2 laget i Blackburn![]()
Dette er faktisk ikke så dumt å gjøre det.Men jeg plages nå av brum i venstre kanal. Etter testing og prøving i alle ender har jeg, i samarbeid med Motron, funnet ut at det tydeligvis er dårlig kontakt i en av soklene til ECL soklene på venstre kanal. Så før man begynner med noe skifte blir det interdentalbørster med elektronikkrens![]()
Wolcott sa at alle EL34 rør kunne benyttes i forsterkeren. Jeg sjekket dette førstDette er faktisk ikke så dumt å gjøre det.
Jeg nevner meg selv igjen jeg
Pusse rørpinnene og ellers og "bedekke" med Walker SST!
Blir så bra atte!
Er jo masse jobb ja. Men det sverger jeg til!
Og bare litt om de EL34 røra ...
De som står i Wolcott, er ikke de laget for litt høyere voltverdier enn vanlige EL34? Vil andre typer EL34 tåle dette?
Lurer jeg litt på.
Sakset fra mail fra Wolcott:Åja. De gir bare litt mindre effekt da altså.
Hm, hva, jeg husker feil altså?
Takk for sist johna!Hei Viking og takk for sist
Nå bør du få fingeren ut av rørsokklene og ta noen bilder av oppsettet ditt!!![]()
Ble litt jobb med dette da. Du virker ikke tapt bak en vogn iallefall. Det er da bra.Takk for sist johna!
Hehe, jeg prøvde litt CRC elektronikkrens og interdentalbørster men brummen ble bare litt lavere. Jeg byttet plassen på de to venstre driverrørene og brummen forsvant. Dette kan tyde på at jeg må nedi med noe for å finne den dårlige kontakten og bende den ut med en nål. 2 stk. sokler er på vei fra Wolcott, men det er en omstendig prosess.
Det er ikke CRC 5-56 jeg brukte, det er CRC Electronic Cleaner, den som fordamper helt og ikke legger igjen noen hinne av noe slag.
:-[.. selvfølgelig... den var litt pretensiøs av meg da... uff! :-X
En flott og grundig holdning til denne hobbyenHehe.
La oss bare si det med en gang.
Jeg er EKSTREM på at alt jeg kobler skal være
Renset sprayet pusset nusset klemt og dullet ferdig ...
før jeg plugger noe som helst i hvor som helst..
Nemlig! ;D
Kan vel gjelde for noen av oss i det daglige også dette kanskje....... ;DJeg er EKSTREM på at alt jeg kobler skal være
Renset sprayet pusset nusset klemt og dullet ferdig ...
før jeg plugger noe som helst i hvor som helst..
Nemlig! ;D
Jasså, du liker kjærringa nyvaska og pussa fra topp til tå før det blir "noget action"?Kan vel gjelde for noen av oss i det daglige også dette kanskje....... ;D
Tenkte mer i retning av en innoverskuende art.....Jasså, du liker kjærringa nyvaska og pussa fra topp til tå før det blir "noget action"?![]()
;D ;D ;DTenkte mer i retning av en innoverskuende art.....![]()