Takk for sist johna!
Hehe, jeg prøvde litt CRC elektronikkrens og interdentalbørster men brummen ble bare litt lavere. Jeg byttet plassen på de to venstre driverrørene og brummen forsvant. Dette kan tyde på at jeg må nedi med noe for å finne den dårlige kontakten og bende den ut med en nål. 2 stk. sokler er på vei fra Wolcott, men det er en omstendig prosess.
Ble litt jobb med dette da. Du virker ikke tapt bak en vogn iallefall. Det er da bra.
;D. Var disse småirriterende greiene medfødt med ampen, eller har de bare oppstått?
CRC (5-56) inneholder jo en olje i tillegg da. Det er jo litt viktig å huske på. Det er ikke sikkert den er best å ha liggende etterhvert i kontaktområdet...
Man har "elektrokontaktspray", Electronet LC 22 f.eks.
Ellers så er jo det også sitrustyper av elektrorens.
Det er noe som heter Deoxit og, det er bra saker.
Jena labs anbefaler denne metoden:
"1. Flush the contaminated connector with CRC Industries Part Number 05151 -- Brakleen® Brake Parts Cleaner, followed by a blasting with compressed air. Repeat over and over until the Brakleen® flushing fluid comes out clean and free of metallic debris.
2. Flush the connector with CRC Industries Part Number 05101 -- QD® Electronic Cleaner,followed by a blasting with compressed air. Repeat at least three (3) times.
NOTE: Both Brakleen and QD are rated as plastic safe by CRC Industries
3. Once clean, treat the connectors with a non-metallic and non-solids-residue contact treatment. We highly recommend JENA LABS JENA CONTACT ENHANCER, or CAIG LABS DeoxIT® SHIELD - Contact Protector"
Jena labs liker ikke f.eks Walker SST... bare nevner det.
En av grunnene kan være at man lett kan få feilapplikasjon... dvs bruke for mye av det...
Igjen, bruksanvisniger er bare ett must altså...
Hvem leser vel dem!!!
Rens og beskytt, det er viktig ja!
http://www.caig.com/