Rør buffer

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.329
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hei

Har et lite spørsmål til menigheten her

Sitter på et rimelig bra oppsett men mangler litt autoritet i bunn,kan en rør buffer med fex gode nos rør gi meg det jeg er på jakt etter?

Eller hva gjør en buffer med lydsignaturen?

mvh

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
97
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Bruker buffer i mitt oppsett med NOS-rør.
STOR forskjell med og uten.
Hos meg ble lyden varmere og ikke så "steril" hvis du skjønner.
Er ikke noe flink å forklare lyd, men det er jo en veldig "billig" oppgradering, så bare å prøve :)

Her er den jeg har...den billigste av de 2: http://www.hi-end.on9mart.com/index.html

Ja, den gir litt mere tyngde i bunn også :)

Evo III

Be Who You Are
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
65.578
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
86
Jeg brukte buffer før jeg gikk over til rørforsterker og mener også den gir mere liv i lyden.
Bedre bass og mellomtone er det første jeg la merke til,diskanten ble nok litt mykere også. En stund siden jeg brukte den.

O

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.329
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Ove W skrev:
Jeg brukte buffer før jeg gikk over til rørforsterker og mener også den gir mere liv i lyden.
Bedre bass og mellomtone er det første jeg la merke til,diskanten ble nok litt mykere også. En stund siden jeg brukte den.

O
Hvilken buffer er det du har brukt?

mvh

Evo III

Be Who You Are
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
65.578
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
86
Yaqin heter den og er veldig bra med NOS rør. Husker ikke hva rørene heter. Har den stående her et sted :)

Mvh

O

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.329
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Ser at det ligger flere MF buffere veldig rimelig på ebay,noen her inne som har erfaring med disse ?

litt skeptisk med rimelige Yaqin buffere i signalveien,men kan jo ta feil.

mvh

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.250
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
motoren skrev:
Ser at det ligger flere MF buffere veldig rimelig på ebay,noen her inne som har erfaring med disse ?

mvh
Har fått montert inn en MF-basert rørbuffer i dacen min. Kjøpt på ebay. Opplevde at lyden ble anelsen varmere og klangrikere. Tror det er en billig måte å få inn litt varme i lyden på. Og MF har vel strengt tatt ord på seg for å ha laget gode rørbuffere, selv om det sikkert finnes enda bedre saker rundt omkring....

mvh
Proffen

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.329
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Proffen skrev:
motoren skrev:

mvh
Har fått montert inn en MF-basert rørbuffer i dacen min. Kjøpt på ebay. Opplevde at lyden ble anelsen varmere og klangrikere. Tror det er en billig måte å få inn litt varme i lyden på. Og MF har vel strengt tatt ord på seg for å ha laget gode rørbuffere, selv om det sikkert finnes enda bedre saker rundt omkring....

mvh
Proffen
Noen spesielle buffere du tenker på Proffen?

mvh

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.250
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
motoren skrev:
Proffen skrev:
motoren skrev:

mvh

mvh
Proffen
Noen spesielle buffere du tenker på Proffen?

mvh
Er vel denne jeg har: http://www.ebay.com/itm/New-Tube-bu...671?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item25685ca7bf

Får jo kjøpt ferdigbyggede saker og, men jeg valgte en slik en, all den tid den skulle inn i dac`en, og jeg heller ikke ønsket en ekstra boks med tilhørende kabling i mellom...

mvh
Proffen

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.329
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Takker Proffen :) blir nok en bedre løsning for meg å kjøpe en brukt MF pga skal jeg bruke din versjon kommer strømforsyning,kabinett osv i tillegg.

mvh

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.250
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Et poeng der, så lenge du "godtar" enda en boks.... ;D
Finnes nok også andre enn MF som lager rørbuffere, så du får leite til du finner den du vil ha.

mvh
Proffen

Topp Bunn