- Ble medlem
- 09.11.2004
- Antall liker
- 0
I forbindelse med at jeg er påvei til å begi meg inn i rørenes verden ved at jeg skall prøve meg på "Lampizator" cd modd, gikk jeg og snakket med en jeg arbeider med om akkurat rør.
Han hadde tilfeldigvis bygget en diy 2 kanals stereo rør amp på årstallet 1968 og den ampen har eg nå fått tak i
.
Legger ut noen bilder, for eg håper på at vi klarer og identifisere denne forsterkeren slik at eg får restaurere den
Han eg jobber med sa at han fann tegningene i et dansk? blad som heter "teknikk for alle" og den ble bygd, men der er et problem med denne forsterkeren.
Det som har blitt sagt er at: det er litt svak lyd av den. Men det som eg er mest forundret over er at den har 6 stk potmeter på framsiden av det som er igjenn av chassiset, de skal angivelig vere til å stille på diskant, mellomtone og Bass?
Trenger alt av tips og råd
har ikkje fått ptøvt den selv og røra er originale ifra -68 så de er vell ikkje mye futt i....
Type rør kommer her: Triotron EL86 (4 stk, 2 pr ch)
Tronix 12ax7/fcc83 (2 stk 1 pr ch)
Hovedmål: då den til og virke skikkelig og bygge nytt
chassis
Oversikt
Trafo
Kondisbank
Bakside potmeter
Underside rør
Likeretter/underside kondisbank
Underside rør
Underside amp
Han hadde tilfeldigvis bygget en diy 2 kanals stereo rør amp på årstallet 1968 og den ampen har eg nå fått tak i
Legger ut noen bilder, for eg håper på at vi klarer og identifisere denne forsterkeren slik at eg får restaurere den
Han eg jobber med sa at han fann tegningene i et dansk? blad som heter "teknikk for alle" og den ble bygd, men der er et problem med denne forsterkeren.
Det som har blitt sagt er at: det er litt svak lyd av den. Men det som eg er mest forundret over er at den har 6 stk potmeter på framsiden av det som er igjenn av chassiset, de skal angivelig vere til å stille på diskant, mellomtone og Bass?
Trenger alt av tips og råd
Type rør kommer her: Triotron EL86 (4 stk, 2 pr ch)
Tronix 12ax7/fcc83 (2 stk 1 pr ch)
Hovedmål: då den til og virke skikkelig og bygge nytt
chassis

Oversikt

Trafo

Kondisbank

Bakside potmeter

Underside rør

Likeretter/underside kondisbank

Underside rør

Underside amp