Råd om MM Pickup til 1210mk2

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Har dessverre ikke tid med der første, kanskje Lørdag tidlig ettermiddag eller Søndag rundt 12:00 , så bare slå til hvis noen andre melder seg frivillig.

Svarte på dette i tråden din.

:)

12g effektiv masse er heller lett enn tung. "Lett til medium", kanskje.

12g med det lette, originale headshellet, da.
Såg det Dazed og takker. Pu ihus. Nå venter jeg bare på hjelp til å montere den.
Ingen hastverk Lgrons. Det vet du. Søndag er helt ok for meg. Jobber lørdag.

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3.443
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Ok, denne linken skal ta deg til rett side men du må scrolls ned til der det listes opp Technics spillere: https://www.vinylengine.com/cartridge-alignment-protractors.shtml

Technics Arc Protractor

Suitable for those Technics turntables that have an arm mounting distance of exactly 215mm, such as the SL-1200/1210/1300/1400/1500/1600 etc. Please check the tonearm database for the mounting distance of your arm before using this protractor. Also note that Technics arms do not use baerwald alignment as standard, so you may have to offset the cartridge in the headshell in order to align with arc.

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Antall liker
675
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Har kåla ned valget på PU til min 1210 Mk2 med orginal 1200 arm til Hana sine high output modeller EH eller SH. Men er litt usikker nå, fordi jeg har fått tips om at dette muligens ikke et noen godt match pga 1210 armens vekt. Noen som til kommentere noe rundt dette?

Her er spcs.
https://malaaudio.no/Produkt/10/1002056/Hana-EH
Trur ikke det skulle være noe problem, det er en forholdsvis en lett pu, vurderer den selv.

skranglefant

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.11.2015
Antall liker
5.380
Sted
Bartistan
Om vi drar dette videre over på MM-RIAA, hvilket nivå legger man seg på for å yte Technics og f.eks 10x5 rettferdighet?
Jeg er i ferd med å dra min gamle 1610 MkII opp i stua igjen, men har null erfaring med ekstern RIAA
Rega Fono MM MK3? Mer/dyrere?
Både den nye Rega Fono mk.3 og Schiit Mani er to knallbra riaa til prisen. Anbefales på det sterkeste!
Platekompaniets BF-pris på Rega Fono MM datt med bortimot 600 spenn, fra ca 2800 til 2236 inkl frakt, så da slo jeg til.
I tillegg nappa jeg til meg siste DV10x'en fra Duet siden Peter ikke tok den.

Nå må jeg

A - vente litt på posten
B - finne en passende nødløsning; o-ring, gummistrikk el. til Technicsen for å få automatikken til å funke
C - spille vinyl som bare fy
og evt
D - forlate skranglecasa, hoppe i skranglekassa og knalle avgårde sørover for å vri om nesa på Arve, Dazed og ChrisAndre om dette ikke blir moro :p

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg går ikke god for Rega, men funker ikke DV, stikker jeg villig ut nesa. :)

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Om vi drar dette videre over på MM-RIAA, hvilket nivå legger man seg på for å yte Technics og f.eks 10x5 rettferdighet?
Jeg er i ferd med å dra min gamle 1610 MkII opp i stua igjen, men har null erfaring med ekstern RIAA
Rega Fono MM MK3? Mer/dyrere?
Både den nye Rega Fono mk.3 og Schiit Mani er to knallbra riaa til prisen. Anbefales på det sterkeste!
Platekompaniets BF-pris på Rega Fono MM datt med bortimot 600 spenn, fra ca 2800 til 2236 inkl frakt, så da slo jeg til.
I tillegg nappa jeg til meg siste DV10x'en fra Duet siden Peter ikke tok den.

Nå må jeg

A - vente litt på posten
B - finne en passende nødløsning; o-ring, gummistrikk el. til Technicsen for å få automatikken til å funke
C - spille vinyl som bare fy
og evt
D - forlate skranglecasa, hoppe i skranglekassa og knalle avgårde sørover for å vri om nesa på Arve, Dazed og ChrisAndre om dette ikke blir moro :p
Ja hold meg utenfor bare. :) Gratulerer med Riaa og PU.

skranglefant

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.11.2015
Antall liker
5.380
Sted
Bartistan
Jeg så det i din egen tråd.
Det ble etterhvert litt eventyrblanding ang. hva som havna hvor ;)

For egen del forsøker jeg å legge lista på greit-nok, dvs ingenting nevneverdig å irritere seg over.
Lykke til med EC :)

Her venter ny pickup (ferdig justert etter alle kunstens 52mm-regler) på at resten av brikkene skal falle pent på plass.
Litt vrient å måle med skyvelæret, men jeg er innafor med noen små desimaler i slark

X

X186841

Gjest
Soundgarden har B.F. tilbud på EC RIAA til akkurat under 10 lapper.

skranglefant

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.11.2015
Antall liker
5.380
Sted
Bartistan
Nok et dustespørsmål herfra: hvor mange timer må DV-10x5 ha på seg før den blir seg sjøl?
Av rein nysgjerrighet ripper jeg også et par vinylsider nå når den bare har et par timers spilling bak seg for å sammenligne om X timer.

Topp Bunn