QUADRAL HØYTALERE.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sætre
    var innom brynsengveien 1 idag . Fant ikke butikken der og de svarer heller ikke på telefon eller epost . Virker for meg som en useriøs aktør

bjornid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Antall liker
    134
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Aurum Sedan 9

Jeg var ukjent med Quadral, helt til jeg hørte Aurum Sedan 9, en ganske stor stativhøyttaler, på Stockholms-messen sist helg. Det ble spilt på Nuprime-elektronikk og med begrenset låtutvalg. Det var på slutten av dagen også, så tiden var knapp. Men fra det jeg hørte, så fikk jeg lyst til å høre mer. Virket veldig lovende. Prismessig lå de på ca 25000 svenske kr. Akseptabelt, da jeg har snust litt på Dynaudio Contour 20.

Tror jeg må prøve å ordne en prøvelytting av disse.

IMG_1183.jpg

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.615
    Torget vurderinger
    8
    Hei det blir en Accuphase E-370 med Dac 50. Litt usikker på kreftene men en guru visket meg i øret at han tror det vil bli en meget god match

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.501
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hei det blir en Accuphase E-370 med Dac 50. Litt usikker på kreftene men en guru visket meg i øret at han tror det vil bli en meget god match
    Tror disse låter bra. Blir spennede å høre hva du synes! Regner med de skal litt lenger ut på gulvet?

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.615
    Torget vurderinger
    8
    Hei det var før jeg fikk plassert de

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.362
    Torget vurderinger
    2
    Superfornøyd. Helt fantastiske høyttalere. Rart at dette merket er så lite utbredt her i Norge Vis vedlegget 522217
    Om du kan, vil det være fordelaktig å trekke dem lengre ut fra bakvegg, samt gi dem mer toe-in, slik at senterlinjen på høyttalerne peker på utsiden av skuldrene sine i lytteposisjon. Gi dem gjerne 60 - 90 cm fra bakvegg, om du har den muligheten. Om du ikke har den muligheten, gi dem så mye du kan.

Og ellers; ja det er fantastiske høyttalere. De spiller med en størrelse og autoritet du virkelig skal betale seriøst mye penger for å overgå.

Mvh
    Håkon Rognlien

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.615
    Torget vurderinger
    8
    Superfornøyd. Helt fantastiske høyttalere. Rart at dette merket er så lite utbredt her i Norge Vis vedlegget 522217
    Om du kan, vil det være fordelaktig å trekke dem lengre ut fra bakvegg, samt gi dem mer toe-in, slik at senterlinjen på høyttalerne peker på utsiden av skuldrene sine i lytteposisjon. Gi dem gjerne 60 - 90 cm fra bakvegg, om du har den muligheten. Om du ikke har den muligheten, gi dem så mye du kan.

Og ellers; ja det er fantastiske høyttalere. De spiller med en størrelse og autoritet du virkelig skal betale seriøst mye penger for å overgå.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Hei takk for respons! De står 55cm fra sidevegg og 50cm fra bakvegg. Skal se om jeg ksn lirke de litt lenger ut. Bildet er tatt bak lytteposisjon så toe-in stemmer omtrent som du sier det. Vinkler jeg lenger inn så mister jeg Q effekten på Waters. Avstand mellom høyttalere er 270cm. Til lytteposisjon 300cm. Jeg sitter mitt i rommet

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.615
    Torget vurderinger
    8
    20181222_094458.jpg
    20181222_094338.jpg

Hei nå har jeg fått de 60cm fra bakvegg. 55 fra sidevegg og vinklet litt mer. 280 fra lytteposisjon

jon guttorm

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.11.2013
    Antall liker
    146
    Dukket opp noen noe eldre quadraler her mk6 vulkan. Låter ganske bra, noe tilbake trukket mellomtone og diskant. Skal bytte kondensatorer og elektrolytter i diskant og mellomtone filtre etterhvert.
    IMG_20190112_145259.jpg

Sist redigert:

Akashi

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.08.2016
    Antall liker
    10
    Sted
    Tromsø
    Gjennoppliver denne tråden. Har, som bildet viser, et par Vulkan MK VI med Aurum Cantus apr 1.2 bånddiskanter. Har nå solgt monoblokkene og må ha noe annet å drive Vulkanene med. Hegeh H190 låt fint, men ble for smått i bunnen. Tips? 40 K ca for forsterkerledd (gjerne brukt).

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn