QUAD Elskerne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.560
    Torget vurderinger
    4
    Hvis du går inn på nettsiden dedikert til Platina Stream og blar litt ned på siden, så viser de frem innholdet i appen.
    Ser ut til å være en rekke innstillinger og en funksjonell app. Jeg har ikke noe erfaring med Audiolab appen, så jeg vet ikke om det er den samme, eller om det er en egen for Quad (jeg bruker Cambridge enn så lenge).

Vis vedlegget 1154023

Du kan også scanne QR koden her og få appen til telefon eller nettbrett. Jeg installerte appen på iPhone, får til å bla i noen menyer, dog vil den koble seg opp til et "Quad access Point", som jeg regner med et selve steameren.

Vis vedlegget 1154024
    Så veldig lik ut som Lumin sin app, de har vel og et samarbeid med andre bla. Audiolab.

Pær

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2008
    Antall liker
    324
    Sted
    Fyllingsdalen (Bergen)
    Eldre quad har fascinert meg lenge. Estetisk er det rett og slett vakkert. Fått tak i en 33 pre. og en 405-2 for en billig penge; et lite sjansespill😬, men forberedt på at noe lytter måtte byttes. Men, etter første inspeksjon og måling av DC (+/- 3 mv) ser de ut til å være i ok stand. Tok i dag sjansen på å koble de opp på et sett testhøyttalere, ingen røyk så langt. Litt støy i begge kanaler og knitring ved dreiing av potene, men ellers låt det bra😃.
    Planen videre er å rense potene, oppgradere opamps og kretsen rundt dem, samt koble om fra 220v til 230v på 405-2’ en. Resten tror jeg skal få bli værene så originalt så mulig. Og så må jeg se om jeg finner årsaken til lik støy på begge kanaler. Om noen har noe erfaringer så tas de imot med takk👍
    IMG_3139.jpeg
    IMG_3141.jpeg
    IMG_3191.jpeg

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    15.502
    Sted
    Oslo

michell

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Antall liker
    687
    Eldre quad har fascinert meg lenge. Estetisk er det rett og slett vakkert. Fått tak i en 33 pre. og en 405-2 for en billig penge; et lite sjansespill😬, men forberedt på at noe lytter måtte byttes. Men, etter første inspeksjon og måling av DC (+/- 3 mv) ser de ut til å være i ok stand. Tok i dag sjansen på å koble de opp på et sett testhøyttalere, ingen røyk så langt. Litt støy i begge kanaler og knitring ved dreiing av potene, men ellers låt det bra😃.
    Planen videre er å rense potene, oppgradere opamps og kretsen rundt dem, samt koble om fra 220v til 230v på 405-2’ en. Resten tror jeg skal få bli værene så originalt så mulig. Og så må jeg se om jeg finner årsaken til lik støy på begge kanaler. Om noen har noe erfaringer så tas de imot med takk👍
    Vis vedlegget 1159233 Vis vedlegget 1159234 Vis vedlegget 1159235
    Jeg har oppgradert min 33 med kit-et fra Dada Elecronics. Det får du ikke kjøpt lenger, men manualen finnes slik at du også kan skaffe nødvendige komponenter. Både til 33 og 405. Quad oppgraderinger
    Jeg må legge til at 33-en etter oppgradering ble så godt som støyfri. Det tror jeg helst skyldes bytte til støysvake BC550-transistorer.

Sist redigert:

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.856
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Da jeg tilbake på ESL2912 etter å spilt på ESL2805 et års tid.
    Det er noe spesielt med disse Quadene. Flott å ha muligheten til å kunne skifte mellom flere modeller.
    Lett å høre at ESL2912 har mer pondus nedover, og spiller litt mer oppløst, men har vært veldig fornøyd med ESL2805.

20260227_121348.jpg

/Ruby🙂

Geir61

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    79
    Da har jeg handlet et par ESL,2912. Venter på å få de transportert hjem.(Lang veg)- Da vil det kommet et par nyservede 2905 til salgs etter hvert. Har i dag skiftet to elementer i den ene, så den fungerer som den skal. Den andre står for tur, det blir minst byttet 1 element i den. Hvis noen er interesserte, så kan dere jo ta kontakt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn