Qobuz og streaming

mrmusic3

Fersking
Ble medlem
02.03.2022
Innlegg
1
Antall liker
0
Sted
Haugesund
Jeg har hatt strømmetjenesten Qobuz I 2 måneder, og er veldig fornøyd.

Jeg streamer Qobuz fra android telefon mot chromecast og derfra til tv og denon forsterker. Dette fungerer men chromecasten legger begrensning på flac oppløsningen. Den stopper på 24 bit/96khz.

Jeg ønsker å få alt ut av Qobuz, og er på jakt etter en billig streamer som takler flac I 24 bit/192 kHz.

Har funnet denne: MXQ 4K media player, men vet ikke om den støtter 24 bit 192 khz
Noen tips??
 

RealMonkey

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.09.2010
Innlegg
201
Antall liker
246
Sted
Lillestrøm
Hei, dere!

Har brukt qobuz i ca et år nå, og det fungerer fint med Roon hjemme. Imidlertid hører jeg med deres egen app på telefonen, og der er saken en helt annen. Det er mange issues, men hovedproblemet er at hver gang jeg starter appen, eller skifter sang, får jeg opp at denne tittelen ikke kan avspilles. Når jeg trykker play en eller to ganger til, spilles sporet av. Andre ting er at automatisk spilling videre på et album feks ikke virker. Er det flere som har disse problemene?

Eyvind.
 

Powerman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2023
Innlegg
142
Antall liker
122
Sted
Viken
Torget vurderinger
0
Byttet fra Tidal til Qobuz i fjor en gang. Qobuz var klart bedre på lydkvalitet. Jeg har også opplevd noen av problemene Eyvind nevner over, litt mer ustabil app, det virker som det kun er relatert til spillelister, men synes det har blitt bedre i det siste.
 

cykelmyg

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.11.2017
Innlegg
58
Antall liker
108
Sted
Silkeborg, Danmark
Mindre Qobuz problem:
Jeg har haft Qobuz i et år nu, og er vældig fornøjet med lyden og det flotte musikudvalg.
Men et lille irriterende problem:
Midt i et track - enten et tilfældigt valgt album, eller min egen trackliste - stopper afspilningen og skipper til næste track!
Det sker dog heldigvis kun en gang imellem, men er selvfølgelig irriterende.
Har nogen af I andre Qobuz brugere oplevet det samme?
Min streamer er Project Stream Box S2 Ultra, og Project App benyttes.
Min internethastighed er fin! På den gode side af 200 Mbps, og alt andet streaming udstyr fungere helt fejlfrit!
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.406
Antall liker
1.295
Sted
Horten
Jeg streamer Qobuz sikkert 8-10 timer hver dag, og det skjer innimellom at en sang stopper midt i avspillingen og play-knappen (windows client) roterer som den venter på update eller timer ut. Trykker da på next og alt spiller videre.
-Dette skjer kanskje en gang hver 3 måned.

Har ikke tenkt mere rundt det annet enn mistenker at det kan være noe mellom meg og serverene som kobler om/dropper tilkoblingen. 🤔
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.427
Antall liker
35.204
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Er det flere som har problemer med Roger Water sin "ATD" på qobuz? Jeg må ty til Tidal, da dette albumet ikke gir lyd fra seg på qobuz (kan være roon også som er problemet)
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.700
Antall liker
7.805
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Er det flere som har problemer med Roger Water sin "ATD" på qobuz? Jeg må ty til Tidal, da dette albumet ikke gir lyd fra seg på qobuz (kan være roon også som er problemet)
Det spiller fint her både via WiiM og direkte på mobilen, så kan tyde på at det er noe med Roon ja 😑
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.502
Antall liker
7.507
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Sikkert et dumt spørsmål for alle proffene her, men jeg tar sjansen og spør alikevel:

Hvis jeg har ET Qobuz abo, kan jeg da ha det på nettbrett som jeg vil bruke for og styre en Bluesound hjemme på stereo'en..... OG har samme Qobuz abo på mobilen for avspilling når jeg er ute på farten/ i bilen ?........ eller trengs det et abo for hver enhet jeg ønsker og spille av via ?
 
Topp Bunn