Pylon audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Koser meg stort med Jasper 25. Beste forsterkerkombo jeg har prøvd er Musical Innovation Mi 23.5 preamp og Music Reference RM-200 Mk2. Denafrips Ares 2 i NOS mode. Herlig.
    Hvor mye effekt gir effektforsterkeren din?

    mvh
    Proffen
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Flere som koser seg med Jasper.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Erfaringsmessig bør jo 100 "rørwatt" være tilstrekkelig, og Jasper er jo ikke veldig tungdrevne, så det har jeg troen på kan funke gull.
    Har du gjort deg noen erfaringer ifht rør vs transistor-effekt?

    mvh
    Proffen
    Jeg har fått prøvd litt forskjellig-Sim audio Moon 240i. låt veldig musikalsk og ble begeistret for lydsignaturen, men der ble 2x50w i 8 ohm for lite til å leve med. Accuphase A-45 ble for mørkt og lite dynamisk på Jasper. Unison Research Unico primo(hybrid) var bra match!flott mellomtone. musical innovation MI 9.1 SE med monsterpowersupply...mmm...MI klasse A blir aldri feil. Parasound A21+. God forsterker. skikkelig slam i bunn, bra definisjon i mellomtonen , men noe mørk for Jasper etter min smak. Hegel H390-Favoritt sammen med nåværende oppsett-passer som hånd i hanske med Jasper synes jeg . Audio Research REF 75-Flott forsterker med en deilig klang fra topp til bunn. Kostbar sak, derav ikke lengre i oppsettet. Nåværende røreffekt fra music Reference med nøye matchet kvartett KT88-Akkurat riktig, som gullhår ville ha sagt. Dæven for en forsterker, oppleves like kraftig og lett på tå som H390, men med bedre klang og holografi. Det er nok mye som passer bra med Jasper, kan tenke meg Devialet som du har er gull. Vera audio med MI23.5 eller Aesthetix Janus signature hadde også vært spennende å teste!
     
    Sist redigert:

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Bruker MF AMS 35, en integrert kl A på 35 w. Funker som ei kule. Har ikke opplevd mangel på effekt. Blir fortsatt imponert over allround egenskapene til Jasper, og nyter masse musikk. Artig å høre dine erfaringer Dharmabum.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke tilfeldigvis noen som tenker å selge sine Jasper? Send meg gjerne pm isåfall. 🙂😉
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    :giggle:
    Oppsett.jpg


    Det er rart med det, hvordan man føler at man har "landet".
    Slik det står og spiller i dag, er det kun et ord som er dekkende: Kos!
    Hvert sekund i sweetspoten er en nytelse.
    Det spiller akkurat som jeg ønsker at det skal gjøre, og gjengivelsen treffer riiiiimelig mange nerver!
    Life`s good!
    Alle tanker om bytting og oppgradering er som blåst bort, og foluset er på musikken.

    mvh
    Proffen
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Jeg har omgjort kjellerstua på 26 kvadrat til å bestå av to soverom på 13 kvadrat hver. Nå er jasper 25 for basstunge, så med 13 kvadrat til rådighet må nok bassfeller til. I hjørnene bak høyttalere, eller på veggen bak lytteposisjon muligens.
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Det er mulig å bestille opp, nokså nytt. Har nylig bestilt opp til mine HT. Kjøper du Jasper 25 nye nå så vil jeg tro front griller følger med!?!
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Det er mulig å bestille opp, nokså nytt. Har nylig bestilt opp til mine HT. Kjøper du Jasper 25 nye nå så vil jeg tro front griller følger med!?!
    Frontgriller følger ikke med Jasper 25.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Jeg lever fortsatt lykkelig med Jasper 25, låter bedre og bedre for hver dag. I det siste har jeg vekslet mellom music reference rm-200 mk2 med kt88/el34, Bladelius klasse A (bipolar) og kinki studio ex-b7 monoblokker (Exicon mosfet). Musical innovation mi 23.5 og 25.1 preamper. Alle ampene graver ut gull fra jasper, helt betatt av denne høyttalerkonstruksjonen! Scan speak revelator har et stort potensiale for musikkgjengivelse, det er en utrolig definert og tight spillestil, hele tiden med en passe dose varme og organisk klang Alt henger sammen på en nydelig måte. Innertier fra Pylon.
    IMG_20210522_193156.jpg
     
    Sist redigert:

    thogew

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2019
    Innlegg
    121
    Antall liker
    21
    Da melder jeg meg inn her også.

    Har aldri hørt Pylon tidligere, men fra hva jeg klarte å lese meg til på nettet har de mange av de egenskapene jeg ser etter, så jeg tok sjansen og bestilte et par Pylon Diamond 30 uhørt.
    Gleder meg veldig til å få disse i hus.

    Har tidligere hatt Audiovector QR5 og har nå et sett Chora 826 disse erstatter, i tillegg til XTZ 99.36, så er spent på hvordan Pylon måler seg opp mot disse.
    Både QR5 og Chora 826 er litt vel "tynne" i lyden for min smak, så har troen på at disse vil bli et godt alternativ
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da melder jeg meg inn her også.

    Har aldri hørt Pylon tidligere, men fra hva jeg klarte å lese meg til på nettet har de mange av de egenskapene jeg ser etter, så jeg tok sjansen og bestilte et par Pylon Diamond 30 uhørt.
    Gleder meg veldig til å få disse i hus.

    Har tidligere hatt Audiovector QR5 og har nå et sett Chora 826 disse erstatter, i tillegg til XTZ 99.36, så er spent på hvordan Pylon måler seg opp mot disse.
    Både QR5 og Chora 826 er litt vel "tynne" i lyden for min smak, så har troen på at disse vil bli et godt alternativ
    Graturlerer, blir spennende å høre din erfaring, ser du har Rotel.
    Oppgraderingsspøkelset spøker litt hos meg å jeg har selv Rotel så kjekt om du gir tilbakemelding.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Da melder jeg meg inn her også.

    Har aldri hørt Pylon tidligere, men fra hva jeg klarte å lese meg til på nettet har de mange av de egenskapene jeg ser etter, så jeg tok sjansen og bestilte et par Pylon Diamond 30 uhørt.
    Gleder meg veldig til å få disse i hus.

    Har tidligere hatt Audiovector QR5 og har nå et sett Chora 826 disse erstatter, i tillegg til XTZ 99.36, så er spent på hvordan Pylon måler seg opp mot disse.
    Både QR5 og Chora 826 er litt vel "tynne" i lyden for min smak, så har troen på at disse vil bli et godt alternativ
    Grattis, Diamond serien er meget god! Tynn lyd får du ihvertfall ikke 😁
     

    thogew

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2019
    Innlegg
    121
    Antall liker
    21
    Takk :D Har veldig troa på disse, så dette blir spennende!

    Skal prøve å skrive litt om hvordan jeg opplever de når jeg får de i hus.
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Frontgriller følger ikke med Jasper 25.
    Da har jeg omsider fått min griller fra Mala, 3 stk på magnet per ht. Ser aldeles ok ut for dem som skulle ha behov for litt beskyttelse fra barnefingre osv😀
    Har i mellomtiden kjøpt og montert outriggers for mer stabilitet. Økonomisk falt valget på føttene til Dali Rubicon 6C. Trodde hullene skulle passe, men endte opp med å måtte drille litt. Nå står dem stødig som fjell💪
    Frontgriller følger ikke med Jasper 25.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle sammen!

    Har allerede Diamond 30, og snuser på et par Pylon høyttalere nr. 2. Grunnen er at jeg midlertidig har flyttet Diamond 30 jeg allerede eier til kontoret, og vurderer enten et tilsvarende/rimeligere høyttaler par til kontoret, eller rett og slett kjøpe enda ett sett med D30/oppgradere til Jasper 25 i stuen.. Vurderer Diamond 28, 30 og Jasper 25. Jasper 25 frister veldig, men vet ikke helt hva jeg går til sammenliknet med Diamond serien. Er det noen her som har hatt Diamond serien og oppgradert til Jasper og evt. har anledning til å dele noen ord om hvilke forskjeller man opplevde?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Du får komme og høre Jasper hos meg, KML. Jeg kjøpte jo Pylon av deg i sin tid.........

    mvh
    Proffen
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja det hadde vært aldeles strålende! Har du Emerald enda også? :D
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Hei alle sammen!

    Har allerede Diamond 30, og snuser på et par Pylon høyttalere nr. 2. Grunnen er at jeg midlertidig har flyttet Diamond 30 jeg allerede eier til kontoret, og vurderer enten et tilsvarende/rimeligere høyttaler par til kontoret, eller rett og slett kjøpe enda ett sett med D30/oppgradere til Jasper 25 i stuen.. Vurderer Diamond 28, 30 og Jasper 25. Jasper 25 frister veldig, men vet ikke helt hva jeg går til sammenliknet med Diamond serien. Er det noen her som har hatt Diamond serien og oppgradert til Jasper og evt. har anledning til å dele noen ord om hvilke forskjeller man opplevde?
    Eier Jasper 25 å kan varmt anbefales, men du skal ha stor nok stue og luft bak HT mtp bass. De spiller ekstremt med kun 2x7" per HT.
    Hos meg drives de av Primaluna evo400, og av sammenligning i samme prisleie har jeg eid Rubicon 8 og HDI3800 og etter min hørsel gruser dem begge lett.
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har noe mer å melde om Amber MK2?
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    518
    Antall liker
    806
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har fått høre på nye Pylon Jasper Monitor 18.?
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    518
    Antall liker
    806
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har fått høre på nye Pylon Jasper Monitor 18.?
    Da får jeg svare ja selv... :)
    Har hatt Pylon Jasper Monitor 18 i fem dager i stue anlegget og etter ca + 50 timer spilletid låter dette (allerede nå) imponerende stort, mektig, luftig og helt uanstrengt. Primare i35 DAC integrert klasse D med 2 x150 watt ( 2 X 300 watt i 4 ohm som er impedansen til Jasper Monitor 18) virker som en meget bra match for disse nydelige høyttalerene. Jeg må bare si jeg er imponert..

    IMG_5656.jpeg
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Da får jeg svare ja selv... :)
    Har hatt Pylon Jasper Monitor 18 i fem dager i stue anlegget og etter ca + 50 timer spilletid låter dette (allerede nå) imponerende stort, mektig, luftig og helt uanstrengt. Primare i35 DAC integrert klasse D med 2 x150 watt ( 2 X 300 watt i 4 ohm som er impedansen til Jasper Monitor 18) virker som en meget bra match for disse nydelige høyttalerene. Jeg må bare si jeg er imponert..

    Vis vedlegget 761859
    Grattis, flott oppsett 👏
     

    BKaz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2007
    Innlegg
    426
    Antall liker
    298
    Sted
    Farsund
    Torget vurderinger
    1
    Får vel nesten melde meg inn jeg også da, med et par Pylon Emerald HF.

    Er ikke helt overbevist om at de lyder best med EC-180 blokker, men.....time 4 shåvv hva som skjer. Det mangler i hvert fall ikke bass, for å si det sånn :cool:

    Oppsett Paras Ec180 Pylon Emer 6.11.2021.jpg
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Får vel nesten melde meg inn jeg også da, med et par Pylon Emerald HF.

    Er ikke helt overbevist om at de lyder best med EC-180 blokker, men.....time 4 shåvv hva som skjer. Det mangler i hvert fall ikke bass, for å si det sånn :cool:

    Vis vedlegget 761879
    Sikkert dumt spørsmål men hvordan starter jeg ett innlegg/spørsmål her inne under Pylons venner?
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Litt usikker på om dette havner under Pylons venner, men gyver løs🙂
    Har eid Jasper 25 ett års tid nå, elsker dem men bassen har vært utfordrende selv i min 35 kvm stue. Elsker dyp, detaljert, konstant bass som bare er der, men rommet (frontvegg) gir for mye av det gode. Måler ca. 95 cm fra diskant til frontvegg, ca.60 cm til den ene sideveggen.
    Men her om dagen plugget jeg igjen begge portene per HT, og det gjorde underverker. Bassen ble korrekt, og mellomtonen og diskant kom mer frem.
    MEN, mitt spørsmål er hovedsakelig hva folket med Jasper per i dag har testet/erfart mtp forsterker oppsett. Jeg har kun testet min Primaluna EVO400. Om betydelig er DAC Luxman da-250, streamer Node 2i.
    Har fått tilbud om å bytte min Primaluna 400 mot Naim Uniti Nova. Har aldri eid Naim, men tenker det kan være til det bedre med noe mindre svulstig rør lyd, siden Jasper spiller såpass fyldig av seg selv. Har tidligere eid Hegel H390, den gikk fort ut av hus, men på det tidspunktet var det JBL HDI3800 som stod i stua.
    Setter stoor pris på forslag/tips.
    Med samtlige bassporter lukket spiller det egentlig fortryllende bra, så kanskje bare la det være? Men det klør litt i hifi notene om å prøve noe nytt likevel😎
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Litt usikker på om dette havner under Pylons venner, men gyver løs🙂
    Har eid Jasper 25 ett års tid nå, elsker dem men bassen har vært utfordrende selv i min 35 kvm stue. Elsker dyp, detaljert, konstant bass som bare er der, men rommet (frontvegg) gir for mye av det gode. Måler ca. 95 cm fra diskant til frontvegg, ca.60 cm til den ene sideveggen.
    Men her om dagen plugget jeg igjen begge portene per HT, og det gjorde underverker. Bassen ble korrekt, og mellomtonen og diskant kom mer frem.
    MEN, mitt spørsmål er hovedsakelig hva folket med Jasper per i dag har testet/erfart mtp forsterker oppsett. Jeg har kun testet min Primaluna EVO400. Om betydelig er DAC Luxman da-250, streamer Node 2i.
    Har fått tilbud om å bytte min Primaluna 400 mot Naim Uniti Nova. Har aldri eid Naim, men tenker det kan være til det bedre med noe mindre svulstig rør lyd, siden Jasper spiller såpass fyldig av seg selv. Har tidligere eid Hegel H390, den gikk fort ut av hus, men på det tidspunktet var det JBL HDI3800 som stod i stua.
    Setter stoor pris på forslag/tips.
    Med samtlige bassporter lukket spiller det egentlig fortryllende bra, så kanskje bare la det være? Men det klør litt i hifi notene om å prøve noe nytt likevel😎
    Hadde selv H390 på jasper 25 og det funket meget bra! Dac delen var imidlertid ikke god nok og syntes det ble for dumt å da gå for ekstern dac. Et hot tips er Aesthetix Mimas på jasper. Hørte den komboen på messa i helgen. Ekstremt god match med jasper! Tviler på at man finner noe som passer bedre uten at det koster 2-3 ganger så mye. Spiller bra på alle parametre, men mest viktig - jasper fikk litt sprut i toppen og en deilig crisp definisjon.
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Hadde selv H390 på jasper 25 og det funket meget bra! Dac delen var imidlertid ikke god nok og syntes det ble for dumt å da gå for ekstern dac. Et hot tips er Aesthetix Mimas på jasper. Hørte den komboen på messa i helgen. Ekstremt god match med jasper! Tviler på at man finner noe som passer bedre uten at det koster 2-3 ganger så mye. Spiller bra på alle parametre, men mest viktig - jasper fikk litt sprut i toppen og en deilig crisp definisjon.
    Skulle så gjerne vært på messa selv, men kom for kort.
    Rykte sier det kommer en Jasper mkll, som visstnok skal stamme opp litt i bass området.
    Aldri hørt om mimsas, får vel lese seg litt opp.
    Takk for tips og god kveld.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Er vel ikke heeelt habil, men kan nesten ikke la være å tipse om at Devialet og Pylon Jasper 25 virker å trives godt sammen.... :ROFLMAO: :giggle:
    Opplever ikke at dypbassen blir for slaff og pløsete, eller at bassen dominerer for mye.
    Det KAN ha noe å gjøre med at jeg kanskje har litt mer power å rutte med, sammenliknet med hva Primaluna EVO400 er specet til.
    Da er man KANSKJE inne på emnet matching.... Hva med å tenke et annet alternativ enn rør?
    Det kan godt hende at Primalunaen er en knall forsterker, men det trenger ikke å være gitt at det matcher Jasper 25 helt.....
    Har selv hatt en god del rørforsterkere i hus, og da var det nødvendig å tenke høyttalermatch. Følsomhet og impedansekurve betyr noe!
    Ser at du skriver at du har 95cm fra front til frontvegg.
    Selv kjører jeg med 100cm fra frontvegg til baken på høyttalerne.
    Kan jo være verdt å prøve å trekke høyttalerne 30-40cm lenger fra frontvegg først, vurdere hvordan det slår ut - før du gjør noe forhastet.
    Har forøvrig noe mindre avstand til sidevegg, uten at jeg opplever det som negativt.

    Ellers kjenner jeg jo ikke stuen din. Jeg vet heller ikke hvilken avstand du lytter på. Det kan jo hende at du f eks sitter for tett på bakvegg. Endrer bassgjengivelsen seg hvis du beveger deg fra sweetspot og mot høyttalerne?
    Hvis du har "luft" bak sweetspoten, går det jo an å prøve seg frem. Bevege seg fra bakvegg mot høyttalerne. Hvor i rommet opplever du bassen mest slik du ønsker den? Flytt sweetspoten dit.....
    Hva har du brukt til å plugge bassportene med?
    Ikke fremmed for å prøve ut noe sånt her, om ikke annet så for å høre hvilke forskjeller som gjør seg gjeldende.

    mvh
    Proffen
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Er vel ikke heeelt habil, men kan nesten ikke la være å tipse om at Devialet og Pylon Jasper 25 virker å trives godt sammen.... :ROFLMAO: :giggle:
    Opplever ikke at dypbassen blir for slaff og pløsete, eller at bassen dominerer for mye.
    Det KAN ha noe å gjøre med at jeg kanskje har litt mer power å rutte med, sammenliknet med hva Primaluna EVO400 er specet til.
    Da er man KANSKJE inne på emnet matching.... Hva med å tenke et annet alternativ enn rør?
    Det kan godt hende at Primalunaen er en knall forsterker, men det trenger ikke å være gitt at det matcher Jasper 25 helt.....
    Har selv hatt en god del rørforsterkere i hus, og da var det nødvendig å tenke høyttalermatch. Følsomhet og impedansekurve betyr noe!
    Ser at du skriver at du har 95cm fra front til frontvegg.
    Selv kjører jeg med 100cm fra frontvegg til baken på høyttalerne.
    Kan jo være verdt å prøve å trekke høyttalerne 30-40cm lenger fra frontvegg først, vurdere hvordan det slår ut - før du gjør noe forhastet.
    Har forøvrig noe mindre avstand til sidevegg, uten at jeg opplever det som negativt.

    Ellers kjenner jeg jo ikke stuen din. Jeg vet heller ikke hvilken avstand du lytter på. Det kan jo hende at du f eks sitter for tett på bakvegg. Endrer bassgjengivelsen seg hvis du beveger deg fra sweetspot og mot høyttalerne?
    Hvis du har "luft" bak sweetspoten, går det jo an å prøve seg frem. Bevege seg fra bakvegg mot høyttalerne. Hvor i rommet opplever du bassen mest slik du ønsker den? Flytt sweetspoten dit.....
    Hva har du brukt til å plugge bassportene med?
    Ikke fremmed for å prøve ut noe sånt her, om ikke annet så for å høre hvilke forskjeller som gjør seg gjeldende.

    mvh
    Proffen
    Takk igjen for svar Proffen🙂
    Brukt 2 stk ullsokker per hull, fulgte stereopluss sitt tips fra anmeldelsen deres😀
    Ja, skulle gjerne hatt dem lengre ut en 60 cm fra frontvegg til bak på høyttaler, men som daglig stue for meg, kone og mine barn er det nok maks uten at restriksjoner kommer🥴

    Sitter ca 3, 5 meter fra diskantene, samt ca 1,5 m med luft fra bak sofaen til bakvegg, så har nok med luft og demping som du ser. Men kun vel 2,5 m mellom høyttalerne. Ett stk GIK hjørnebassfelle, samt 2 stk 20 cm GIK bassfeller bak hver høyttaler. Problemet ligger i frontveggen/tv'n, samt venstre hjørne, vibrer som pokker uten lukket høyttaler. Med en gang jeg plugger igjen av er det en helt ny annen lyd. Frontveggen har ikke vært så problematiske med tidligere høyttalere. Samt har de ikke gått like dypt som Jasper.
    Men digger min Primaluna, og tenker fort at en strammere, raskere forsterker som Naim uniti Nova ikke vil hjelpe med å løse rom akustikk problemene, hvertfall ikke i det håpe jeg ønsker? Kanskje bedre å bare spandere på seg ett par ullsokker ekstra før kong vinter kommer?🤔
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn