Høyttalere Pylon anyone?

hammershaug

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.04.2006
Innlegg
938
Antall liker
1.054
Sted
Gausdal
Torget vurderinger
3
Etter intensive søk kan jeg slå fast at Pylon ikke er det mest benyttede høytalermerket blant sentralens medlemmer. Heller ikke stort å finne utenfor Polen, men i hjemlandet har de blitt svært populære. Spesielt innstegsmodellen Pearl virker å ha blitt en hit der nede. Pylon har vært i handelen i Norge i kun 1,5 måned, så det er selvsagt et rykende ferskt merke, importert av Mala Audio.

Finnes det noen der ute som kan dele eventuelle erfaringer?

Vurderer dette merket, som ble etablert av noen musikkinteresserte polakker som mente de kunne hevde seg blant langt dyrere produsenter.
Sapphire 25 er en vakker og interessant høytaler, med gode elementer(Seas 27TDC) og bra finish. Til 11k. Toppserien Diamond er ikke mindre lekker.

Vurderer å dra fra Gausdal til Mysen for en lytt. I morgen kl. 18:00 arrangerer de dessuten lyttekveld.
 
C

Cyber

Gjest
Utifra hva jeg kan se ang. elementer og utførelse virker de å gi mye for pengene - men har ikke hørt på dem.
 

MalaAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
15.07.2014
Innlegg
1.872
Antall liker
2.497
Sted
Asker
Torget vurderinger
5
Til opplysning så vil alle modellene til Pylon Audio vises frem og demonstreres på Hifi messa i Horten.
Pylon Audio - Pearl - Topaz - Sapphire - Diamond

Disse er også tilgjengelig i morgen.

Christian
Mala Audio
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Etter intensive søk kan jeg slå fast at Pylon ikke er det mest benyttede høytalermerket blant sentralens medlemmer.
Det er vel ikke så merkelig, siden det praktisk talt bare er noen uker siden merket ble lansert i Norge. ;)
 

jappen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.07.2003
Innlegg
100
Antall liker
25
Torget vurderinger
14
Hoi-hoi.. Et par Sapphire 31 på plass her :cool:
Må bare få ordren på kabel spagetti, strømpadder og plassering så blir dette gode greier.
IMG_3493.jpg
 

hammershaug

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.04.2006
Innlegg
938
Antall liker
1.054
Sted
Gausdal
Torget vurderinger
3
Etter intensive søk kan jeg slå fast at Pylon ikke er det mest benyttede høytalermerket blant sentralens medlemmer.
Det er vel ikke så merkelig, siden det praktisk talt bare er noen uker siden merket ble lansert i Norge. ;)
Neida, og det skriver jeg også, men de har heller ikke blitt nevnt i noen tråder, annet enn i fra forhandler. Kanskje det vil endre seg etter kveldens demo. Uansett, jeg liker grunntanken bak, filosofien om du vil, til produsenten. Gode prioriteringer.
 

hammershaug

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.04.2006
Innlegg
938
Antall liker
1.054
Sted
Gausdal
Torget vurderinger
3
@jappen Det ser i hvertfall bra ut, hvordan høres det ut? Veldig tett på vegg, du har kanskje en kone? Skimter jeg to klasse D monotrinn der?
 

jappen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.07.2003
Innlegg
100
Antall liker
25
Torget vurderinger
14
@jappen Det ser i hvertfall bra ut, hvordan høres det ut? Veldig tett på vegg, du har kanskje en kone? Skimter jeg to klasse D monotrinn der?
Er tett på vegg ja, så skal lenger ut. De ble bare koblet opp i hui og hast for å teste..
Monotrinnene er fra Clones Audio, to stk. 55pm. Drives av forforsterkeren AP2 fra samme firma.
 
Topp Bunn