Pulse 2007 (Oslo Hi-Fi Center)

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
tjaa kanjse ta seg en tur dit, bør være mulgi å få til :)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
Noen som vet om de blir å spille på Burmeister B50 HT....?


MVH Johnny
 

Vedlegg

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
553
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Tenkte meg dit på fredag eller lørdag :)
 
E

Espen L

Gjest
johnnygrandis skrev:
Noen som vet om de blir å spille på Burmeister B50 HT....?


MVH Johnny
Er usikker på om de har B50 inne nå? men vet at de skal spille på B100 + noen mindre modeller fra Burmester, håper de har fått de nye modellene av Burmester (B20/B25/B30)
Mvh: Espen
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
Espen L skrev:
johnnygrandis skrev:
Noen som vet om de blir å spille på Burmeister B50 HT....?


MVH Johnny
Er usikker på om de har B50 inne nå? men vet at de skal spille på B100 + noen mindre modeller fra Burmester, håper de har fått de nye modellene av Burmester (B20/B25/B30)
Mvh: Espen
Kanskje for de dem hadde står hos deg.... ;D
Beste HT jeg til dags dato har hørt ...send meg en pm visst du går lei de ;D

MVH Johnny
 
E

Element

Gjest
Så de hadde fresha opp hjemmekinoen i kjelleren hvertfall...
7.2 oppsett: T+A elektronikk og RF-83 front, RF-63 bak, RC-64 center, RS-62 surround/side, RT-12D x 2
 
B

Ballin_On_a_Budget

Gjest
Hydrolift skrev:
Så de hadde fresha opp hjemmekinoen i kjelleren hvertfall...
7.2 oppsett: T+A elektronikk og RF-83 front, RF-63 bak, RC-64 center, RS-62 surround/side, RT-12D x 2
tok turen innom jeg og, de har fått på plass en del snacks for å si det mildt!

heftig hjemmekino! de ventet på action model three til å ta seg av bildet, var noe snakk om m25 og...
men de kunne også by på et komplett burmester oppsett i hvit finish(!) bestående av 961 mk3, 061, 035 og 2 x 036 og valhalla kabling. samt de nye b25 på et komplett rondo oppsett med valhalla kabling. også referanse oppsettet til burmester med den nye 069 cd-spilleren og odin kabling. audio physic elektronikk(!) på virgo 5 var også satt opp. det som er ute fra densen stod utstilt samt "gammelt" og nytt fra T+A. nye full hd 60" skjermen til pioneer med blue ray kilde var også å beskue.

generelt veldig mange lekre og vellydene, av det jeg fikk lyttet til, produkter.
liten tvil om at de er "landets ledende spesialforretning"
 
E

Espen L

Gjest
johnnygrandis skrev:
Espen L skrev:
johnnygrandis skrev:
Noen som vet om de blir å spille på Burmeister B50 HT....?


MVH Johnny
Er usikker på om de har B50 inne nå? men vet at de skal spille på B100 + noen mindre modeller fra Burmester, håper de har fått de nye modellene av Burmester (B20/B25/B30)
Mvh: Espen
Kanskje for de dem hadde står hos deg.... ;D
Beste HT jeg til dags dato har hørt ...send meg en pm visst du går lei de ;D

MVH Johnny
det stemmer de står hos meg ;) og der blir de stående lenge ;)
Mvh: Espen
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
Espen L skrev:
johnnygrandis skrev:
Espen L skrev:
johnnygrandis skrev:
Noen som vet om de blir å spille på Burmeister B50 HT....?


MVH Johnny
Er usikker på om de har B50 inne nå? men vet at de skal spille på B100 + noen mindre modeller fra Burmester, håper de har fått de nye modellene av Burmester (B20/B25/B30)
Mvh: Espen
Kanskje for de dem hadde står hos deg.... ;D
Beste HT jeg til dags dato har hørt ...send meg en pm visst du går lei de ;D

MVH Johnny
det stemmer de står hos meg ;) og der blir de stående lenge ;)
Mvh: Espen
:( :( :(

;D ;D ;D

Rått oppsett du har Espen si ifra hvis du har lyst på hjemmebesøk og bor på østlandet/oslo området.... Hint Hint ;D

MVH Johnny
 
E

Espen L

Gjest
johnnygrandis skrev:
Espen L skrev:
johnnygrandis skrev:
Espen L skrev:
johnnygrandis skrev:
Noen som vet om de blir å spille på Burmeister B50 HT....?


MVH Johnny
Er usikker på om de har B50 inne nå? men vet at de skal spille på B100 + noen mindre modeller fra Burmester, håper de har fått de nye modellene av Burmester (B20/B25/B30)
Mvh: Espen
Kanskje for de dem hadde står hos deg.... ;D
Beste HT jeg til dags dato har hørt ...send meg en pm visst du går lei de ;D

MVH Johnny
det stemmer de står hos meg ;) og der blir de stående lenge ;)
Mvh: Espen
:( :( :(

;D ;D ;D

Rått oppsett du har Espen si ifra hvis du har lyst på hjemmebesøk og bor på østlandet/oslo området.... Hint Hint ;D

MVH Johnny
Hei Johnny
Takk for det er veldig fornøyd med dette oppsettet, du spurte om du kunne komme på et hjemmebesøk en gang, det er bare og komme:) er på flyttefot i disse dager flytter til Langesund. Det er ca 2 timer med kjøring fra Oslo. Flytter til uken men trenger litt tid på og få kommet meg inn og få tveaket anlegget. Men etter noen uker så er det bare og ringe,og du og dine hifi venner er hjertelig velkommen til en hifi kveld hjemme hos meg.
Mvh: Espen tlf: 41556908
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
Takk for det Espen.

Mulig jeg tar deg på ordet og ringer deg om noen ukers tid..... :)

Hadde vært utrolig morsomt å få hørt B50 HT med det kremutsyret du har......
MVH Johnny
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
har vært på ohfc noen timer i dag, steike burmester kan spille bra!! slikt vil jeg ha. :D
 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
553
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Hørte referanse anlegget i går bla burmester 911,B100 høyttalere og Nordost Odin kabler,
dette er vell helt klart det beste jeg har hørt i en demo,her snakker vi dypbass og perspektiv!!!
Perfekt??? neida selfølgelig ikke,men farlig nært.

Hørte også Adyton imagic med 2+Adyton cordis og Wadia,
dette oppsetet låt også veldig bra,med en ekstrem dynamikk,
selv om jeg savnet litt dybde perspektiv og bedre konturer/varme på stemmer,
disse høyttalerene er vell litt for frempå til dette.

Er vell ikke mange forhandlere i norge som kan varte opp med så mye godlyd!!!
synd men sant.
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
X3 skrev:
Hørte referanse anlegget i går bla burmester 911,B100 høyttalere og Nordost Odin kabler,
dette er vell helt klart det beste jeg har hørt i en demo,her snakker vi dypbass og perspektiv!!!
Perfekt??? neida selfølgelig ikke,men farlig nært.

Hørte også Adyton imagic med 2+Adyton cordis og Wadia,
dette oppsetet låt også veldig bra,med en ekstrem dynamikk,
selv om jeg savnet litt dybde perspektiv og bedre konturer/varme på stemmer,
disse høyttalerene er vell litt for frempå til dette.

Er vell ikke mange forhandlere i norge som kan varte opp med så mye godlyd!!!
synd men sant.

Regner med at Tømmervik ga full gass som vanlig ;)

Dvs maks lydvolum for å imponere....

har fått noen demoer der som PA-anlegg hadde gjort bedre enn Burmester
 

Baron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
51
Antall liker
0
Og hvis dere har begrenset tid, kan dere droppe Virgo 5 og Audio physic settet. For det låt slett ikke bra. Men det var nå bare min mening :)

B
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Heisann.
Har tidligere vært innom og hørt Adyton Imagic og det spilte veldig dynamisk og med en klarhet jeg sjelden har hørt. Men som val sier så ble det spillt veldig høyt under demoen. Fikk ikke Hørt de på mer moderat volum med litt mer rolig musikk. Lurer også, som X3, på om disse høyttalerne klarer å spille med en bedre dybde og varme enn det jeg fikk demonstrert?
Ble det spilt på de største Imagic på messa? Synes absolutt de Imagic spiller veldig bra, så de står på lista over høyttalere som skal sjekkes nærmere. Er det noen på Sentralen som spiller på Imagic, så er jeg klar for andres erfaringer om denne høyttaleren med suber.

mag.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Baron skrev:
Og hvis dere har begrenset tid, kan dere droppe Virgo 5 og Audio physic settet. For det låt slett ikke bra. Men det var nå bare min mening :)

B

faktisk helt enig, var en smule kjedeli, tynt, bassfattig, og noe sjenerende støy, det jeg ble veldig overasket over var at ble påstatt at de skulle spille ned til 20hZ, jeg villle kansje gjettet 50-60hZ.

burmester ble jeg veldig imponert over, ikke minst det håpløse rommet med glassruter på alle kanter, dette synes jeg spilte riktig bra! Kunne absolutt tenkt meg å eie et par slike høyttalere, tror det ville passet meg ypperlig. Problemet er vel heller prisen på nærmere 90k, menmen er vel bare å setteav litt ekstra i sparegrisen for en god stund fremover :)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
Enig burmester ref.anlegg/Odin spilte vanvittig bra. :)

Eneste jeg lurer på spilte ikke Tømmervik sinnsykt høyt ???eller er det bare Geir som er blitt litt tunghørt?

Satt å ventet på den ene tonen som skulle skjære seg igjennom trommehinnen,blir fort litt sliten å ukonsentrert av dette merket jeg.

MVH Johnny
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
johnnygrandis skrev:
Enig burmester ref.anlegg/Odin spilte vanvittig bra. :)

Eneste jeg lurer på spilte ikke Tømmervik sinnsykt høyt ???eller er det bare Geir som er blitt litt tunghørt?

Satt å ventet på den ene tonen som skulle skjære seg igjennom trommehinnen,blir fort litt sliten å ukonsentrert av dette merket jeg.

MVH Johnny
hmm jeg synes ikke det var noe vannvittig volum menmen, kansje litt forskjellig fra demo til demo, da jeg var der igår ettermidag var det ikke så sinnsykt høyt ivertfall, men høyt nokk det var det ;D
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
J.Finvaag skrev:
johnnygrandis skrev:
Enig burmester ref.anlegg/Odin spilte vanvittig bra. :)

Eneste jeg lurer på spilte ikke Tømmervik sinnsykt høyt ???eller er det bare Geir som er blitt litt tunghørt?

Satt å ventet på den ene tonen som skulle skjære seg igjennom trommehinnen,blir fort litt sliten å ukonsentrert av dette merket jeg.

MVH Johnny
hmm jeg synes ikke det var noe vannvittig volum menmen, kansje litt forskjellig fra demo til demo, da jeg var der igår ettermidag var det ikke så sinnsykt høyt ivertfall, men høyt nokk det var det ;D
Jeg var der 1 demoen idag å først i køen ;D ;D

MVH Johnny
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
johnnygrandis skrev:
Jeg var der 1 demoen idag å først i køen ;D ;D

MVH Johnny
hehe okai, var du i det lille rommet med de hvite burmester høyttalerne og burmester elektronikk?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
J.Finvaag skrev:
johnnygrandis skrev:
Jeg var der 1 demoen idag å først i køen ;D ;D

MVH Johnny
hehe okai, var du i det lille rommet med de hvite burmester høyttalerne og burmester elektronikk?
Nei.. ???
Det var det største Burmester anlegget nede i kjellern... ;D
-Mulig bare jeg er vant til lavere volum hjemme da

MVH Johnny
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.408
Antall liker
12.894
Så ble det en tur innom Kremmervik og gutta i år.
High End rommet var nær sagt forseglet, men KEN og jeg fikk oss en runde i kjeller`n.
Burmester CD06, Audio Physic Pre+Power og Virgo 5 låt hyggelig.

Årets stilltiende latter fikk vi i T+A rommet hvor en av Geirs små tinnsoldater klarte å vri ut av seg følgende:
"Jeg går ikke å spille høyere, dessuten er innspillingene til Nils Petter Molvær gode akustisk, men samplingsdelen låter ullent og dårlig. Dessuten er rommet så dempet at vi må dra på skikkelig for å få noe futt"
KEN og Powerpoint ???
Hvorfor i granskauen kjørte de da ikke på med mer massivt krutt?
Saken er at impedansen til T+A høyttalerne er såpass lav, samtidig som T+As integrerte forsterker på 2x100 watt fort får tømt ladelyttbatteriene og trafoen klarer ikke å fylle lyttene hurtig nok.
Ullen lyd på NPMs - Khmer på kuttet Tløn hehehehe... 8)

Pioneers 60`` plasmaskjerm, og musikk DVDer var kult.
Hih End rommet har jeg vært i flere ganger så det tar jeg en annen dag.
 
B

Ballin_On_a_Budget

Gjest
droppet innom i dag jeg også...
liten tvil om at de viste bredde under denne mini messen, mange knakende gode tilbud samt lekre og velspillende produkter i alle prisklasser.

det hvite burmester systemet vartet opp med overbevisende lyd, lytterommet tatt i betraktning.
referanse systemet var jo selvfølgelig høydepunktet!

kort oppsummert, landetes ledende spesial forretning, både service og utstyr er helt der oppe.
real recognize real.

til powerpoint...

det lytterommet du referer har jeg ingen god erfaring med selv.
har fått demo på ML, AP, etc i overnevnte rom. _krise_

liten tvil om at t+a Criterion TS 300 krever sitt av forsterkeren...

virkningsgrad: 86 dB/1 m - 2,6 Watt
Nominell impedanse: 4 ohm

powerplant er en semi digital konstruksjon på 2x125w med en helt vanvittig byggekvalitet, til 15 000. kunne egentlig tenke meg å teste den ut på andre høyttalere for å se hva den har å by på rent lydmessig.

men det er music player som burde være interessant for folk flest som er opptatt av å være fremtidsrettet. den er jo basert på 1250 sacd spilleren samt har et vell av muligheter til rundt 20 K eller noe rundt der.

http://www.taelektroakustik.de/eng/ta2/e_system/e_serie.htm
 
E

Espen L

Gjest
val skrev:
X3 skrev:
Hørte referanse anlegget i går bla burmester 911,B100 høyttalere og Nordost Odin kabler,
dette er vell helt klart det beste jeg har hørt i en demo,her snakker vi dypbass og perspektiv!!!
Perfekt??? neida selfølgelig ikke,men farlig nært.

Hørte også Adyton imagic med 2+Adyton cordis og Wadia,
dette oppsetet låt også veldig bra,med en ekstrem dynamikk,
selv om jeg savnet litt dybde perspektiv og bedre konturer/varme på stemmer,
disse høyttalerene er vell litt for frempå til dette.

Er vell ikke mange forhandlere i norge som kan varte opp med så mye godlyd!!!
synd men sant.

Regner med at Tømmervik ga full gass som vanlig ;)

Dvs maks lydvolum for å imponere....

har fått noen demoer der som PA-anlegg hadde gjort bedre enn Burmester
Syntes at lydnivået var helt perfekt for min del, han spilte ikke for høyt på demoen som jeg var på.
Mvh: Espen
 
Topp Bunn