ptb`s vinylverden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter et par uker dukket første (bokstavlig talt) delen av denne dbl.utgivelsen opp på Posten:

    Vis vedlegget 578010

    Volume two er restet m/foreløpig ukjent levering - og det er vel trolig første og siste gang jeg bestiller fra Skvis.no
    Et kjent og lite kjært problem. På den annen side har Skvis salgspriser som gjør at de som oftest er en god del billigere enn mange andre. Forøvrig heller ikke veldig imponerende når det tar 12 dager å flytte plater de påstår å ha på lager 12 km fra dem til meg.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det var prisen som fristet meg til å prøve de i denne omgang, men det spørs vel om jeg skal være like "gjerrig" neste gang det skal handles:)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Sånn går det når man skal prøve seg på egen hånd:eek:

    DSC03044.jpg


    Klarte å kjøre en skrutrekker sånn passe godt inn i håndbaken, så blodet bokstavlig talt rant. Har lagt på et press og håper det gror seg greit til.
    Mulig et par sting hadde vært det beste, men Legevakta er jo ikke akkurat stedet om dagen:)

    Irriterende, da den del pågående og planlagte sysler krever to funksjonelle hender.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.813
    Antall liker
    38.465
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Å faen :( ikke greit i det hele tatt men du får holde deg i ro ptb.
    God bedring

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Takk. Ja, jeg får legge meg på sofaen og se på TV, med et par glass etterhvert:)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kjedelig, ptb :(
    Og veldig ubeleilig. Det er jo i disse dager man får tid til å gjøre noe forfallende arbeid hjemme.
    Du får spille spille noen healende musikk ;).

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.935
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dritt! Øl og musikk er mye tryggere enn mekking og skruing. Tar du i tillegg den andre håndbaken får du sikkert rolle i et eller annet Jesus-opptog i påsken. God bedring på sofaen!
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Det høres ikke godt ut. Håper det gror fort og godt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.712
    Antall liker
    11.164
    Torget vurderinger
    2
    Sånn går det når man skal prøve seg på egen hånd:eek:

    Vis vedlegget 578209

    Klarte å kjøre en skrutrekker sånn passe godt inn i håndbaken, så blodet bokstavlig talt rant. Har lagt på et press og håper det gror seg greit til.
    Mulig et par sting hadde vært det beste, men Legevakta er jo ikke akkurat stedet om dagen:)

    Irriterende, da den del pågående og planlagte sysler krever to funksjonelle hender.
    Men du er ikke gitarist...?

    Du inviterte til Blackmore-nerding. Jeg er lett å be. :D

    Jeg begynner: Hva er Blackmore's flotteste solo i Mk 1-perioden?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Spiller kun på hobbybasis (som du kan se av tidligere innlegg i tråden) og alle fingre virker å fungere som de skal:)

    Mht MKI-perioden, som jo var litt lett blandet med ulike covers osv - så må det vel kanskje være Wring That Neck - spes i enkelte live-versjoner. Om man nå skal definere det som en solo da;)
    Må legge til at jeg har et noe delt syn på MkI, i tillegg til det Blackmore gjorde i de tidligere band han var med i - og som session musiker på en rekke utgivelser.
    Spent på din mening:)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.712
    Antall liker
    11.164
    Torget vurderinger
    2
    ^ Spiller kun på hobbybasis (som du kan se av tidligere innlegg i tråden) og alle fingre virker å fungere som de skal:)

    Mht MKI-perioden, som jo var litt lett blandet med ulike covers osv - så må det vel kanskje være Wring That Neck - spes i enkelte live-versjoner. Om man nå skal definere det som en solo da;)
    Må legge til at jeg har et noe delt syn på MkI, i tillegg til det Blackmore gjorde i de tidligere band han var med i - og som session musiker på en rekke utgivelser.
    Spent på din mening:)
    Min mening er soleklar: "Why didn't Rosemary". Et nydelig eksempel på en ung Blackmore's ubesværede og ekstremt musikalske soloarbeide. Det er håndverk på utrolig høyt nivå!
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.656
    Antall liker
    4.302
    Sted
    Bartistan
    Inspirert av dere to har jeg tatt noen gjenhør med ymse Purple ting, og det som slår meg aller mest er at, strenge- og andre ekvilibrister i all ære, så er det faktisk Ian Paice som er den egentlig stjerna her.
    Forøvrig mente jeg det samme i svært ung alder men dette var nå av mystiske årsaker litt avglemt.
    Stormbringer tasser pent avgårde her akkurat nå :cool:
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.656
    Antall liker
    4.302
    Sted
    Bartistan
    Made in Japan i 1972 mix strømmes nå (LPen min var for jævlig).
    Det var her jeg datt inn i '73, via en kassettutgivelse (!) tilhørende sjømannsstorebroren til en nabokompis , der trommesoloen på The Mule var kutta ned fra 6 til 2 minutter. Det er fremdeles rart å snuble over den lange selv om begge glatt skippes nå :p
    Vill vokal, vill gitar, ville trommer - vilt alt sammen og totalt uimotståelig for meg som ca 9åring.
    Funker ikke så verst nå heller :cool:

    EDIT: Litt (men ikke veldig) sorry for trådkupping og enetale, men både ører og fingre ble litt revet med
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Min mening er soleklar: "Why didn't Rosemary". Et nydelig eksempel på en ung Blackmore's ubesværede og ekstremt musikalske soloarbeide. Det er håndverk på utrolig høyt nivå!
    Joda - absolutt, det er en flott blues, der Blackmore i utgangspunktet spiller "tradisjonell" blues-solo, men med sine små særegenheter som det skulle komme så mye mer av senere. Soloen i den like bluesy The Painter er også bra.

    Skal man dra det videre gjennom årene er det så mye at man må ta det album for album, men...
    Den mest kreative og brilliante soloen ever er nok Gates of Babylon - såfremt man forholder seg til studioproduksjoner.
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.593
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Flere enn meg som driver selv skading:rolleyes: Sårlim funker på mindre kutt, men kanske for sent nå?
    God bedring:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Fortsatt "agurktid" mht trådens tittel og hovedtema, så...

    Det får "nerdes" litt mer Blackmore:)

    Rainbow feat. Agneta Fältskog = nesten
    I flg Stuart Smith, som har vært en nær venn av Blackmore i mange år, så var Blackmore et stort fan av ABBA og deres musikk på slutten av 70-tallet. I den grad han lyttet til musikk så var det omtrent bare ABBA han lyttet til.
    Under lydprøvene til konserten i Stockholm (Down To Earth turneen) dukket "plutselig" Agneta Fältskog opp - overraskende for bandmedlemmene selvfølgelig, men ikke for Blackmore.
    Han hadde gjort noen avtaler, og påfølgende dag ble det gjennomført et møte mellom Blackmore, Angeta og hennes management om en mulig Rainbow-utgivelse med Agneta på vokal. Nå var det sikkert ikke bare hennes vokale prestasjoner Blackmore var interessert i:rolleyes:, men det blir jo rene "spekulasjoner:cool:.
    Som vi vet nå ble dette aldri noe av, og den direkte årsaken er heller ikke kjent.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Første posting på nye HFS4.

    En del endringer registrerer jeg. Har ikke brukt mye tid på å orientere meg, men registrerer et par ting jeg synes var bedre i forrige versjon. Det blir vel sikkert en vane.

    Tror jeg har plassert min første - og siste bestilling på Skvis. Bestilte 2 plater - Roger Waters Pros & Cons in New York Vol 1 og Vol 2. Etter et par uker kom Vol 1 i Posten, mens Vol 2 først ble levert etter 10 uker:oops:

    DSC03052.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.813
    Antall liker
    38.465
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Første posting på nye HFS4.

    En del endringer registrerer jeg. Har ikke brukt mye tid på å orientere meg, men registrerer et par ting jeg synes var bedre i forrige versjon. Det blir vel sikkert en vane.

    Tror jeg har plassert min første - og siste bestilling på Skvis. Bestilte 2 plater - Roger Waters Pros & Cons in New York Vol 1 og Vol 2. Etter et par uker kom Vol 1 i Posten, mens Vol 2 først ble levert etter 10 uker:oops:

    Vis vedlegget 638039
    Skvis har jeg gitt opp for lenge siden, ubrukelig firma :( men er kjempe fornøyd med den nye sentralen :)
    Ha en fin kveld med RW ptb :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Made in Japan i 1972 mix strømmes nå (LPen min var for jævlig).
    Det var her jeg datt inn i '73, via en kassettutgivelse (!) tilhørende sjømannsstorebroren til en nabokompis , der trommesoloen på The Mule var kutta ned fra 6 til 2 minutter. Det er fremdeles rart å snuble over den lange selv om begge glatt skippes nå :p
    Vill vokal, vill gitar, ville trommer - vilt alt sammen og totalt uimotståelig for meg som ca 9åring.
    Funker ikke så verst nå heller :cool:

    EDIT: Litt (men ikke veldig) sorry for trådkupping og enetale, men både ører og fingre ble litt revet med
    Den utgivelsen med DP er og blir udødelig Skranglefant.
    Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har spilt igjennom dette dobbeltalbumet.
    Første møte med DP var "Who Do We think We Are" i 11 års alder.
    Musikalsk milepæl i mitt liv, og ikke lenge etter ramlet Ten Years After, Led Zeppelin, Black Sabbath, Pink Floyd; Uriah Heep, Nazareth osv inn i ørene o_O
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Et par dager før Coronasituasjonen eskalerte og Europa "stengte" ned bestilte jeg et custom-made eksosanlegg til chopper´n. Det skulle i utgangspunktet ta 3-4 uker, men viruspandemien resulterte i at det omtrent ble tilsvarende i måneder 😲 .

    Men, på fredag kom endelig TNT på døra med pakke:
    DSC03058.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Omtrent akkurat 3 skruer pr. potte ;) , så i går måtte det prøvemontering til. Spennende, all den tid det ble bestilt etter min målangivelse:

    IMG_1356 – Kopi (2).JPG


    Her er det kun "hektet" fast, da braketter mellom rammefester og potter må lages. Begynner med prototyper i finér for så å lage de i syrefast når eksakte mål og vinkler er definert.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Anlegg av denne typen kalles for Shotgun, og det hører med til historien at jeg fikk en tlf fra tollavdelingen på TNT på torsdag. De lurte på hva i huleste jeg holdt på med. De hadde mottatt en leveranse med meg som mottaker - og på følgeseddelen stor det Shotgun 😲
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    For en temperatur. Det bikket greit over 30 grader her i ettermiddag.
    Men, man skal vel ikke klage når man kan ha hjemmekontor på hytta på slike dager, og har litt sjøgløtt fra "kontorplassen" :)
    IMG_1366.JPG


    Det har vært "umulig" å sitte i solen, så etter endt arbeidsøkt ble det å dele denne i skyggen:
    IMG_1365.JPG

    Skummelt god leskedrikke:cool:

    Ønsker de som er innom tråden en riktig god helg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Nå har jet jo helt siden mars vært omtrent tørke på konsertfronten. Da er det jo "praktisk" når det først løsner litt at det arrangeres konserter et par hundre meter unna hytta :cool: .
    I går spilte nemlig Nickels & Dimes fra Toten på Rammerokk:
    IMG_1375.JPG

    Kanskje et noe ukjent band for mange, men de har hold på (med et avbrudd) siden slutten av 80-tallet. Om jeg nevner at brødreparet Jon (gitar) og Lars Chr (orgel) Narum er med, så er det sikkert flere som kjenner til de fra gruppen Narum, der søstra Benedikte utgjør siste del av trioen.
    Lars Chr trakterer forøvrig også tangenter i Hellbillies.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Et pokker så lite brudd i hytteidyllen:mad:.

    På formiddagen i går oppdaget vi den "kameraten" her liggende i gresset rett ved siden av annekset:

    IMG_1379.JPG


    Skal ikke se bort fra at den har bosatt seg under annekset. Den dro under der når den ble skremt - for så å snike seg ut igjen til samme plassen etter kort tid.
    For et par uker siden fant samboer´n deler av et eggeskall på bakken like ved. Mulig det kan ha en sammenheng ved at dette er en hunn (+/- 50cm) som har lagt egg som har klekket. Har prøvd å google hoggorm-egg, uten å få treff på noe som likner.

    Liker ikke akkurat å ha en sånn rundt veggene, men pokker ikke så enkel å bli kvitt heller.
     
    • Wow
    Reaksjoner: HCS

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.107
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er det snakk om ett egg er det sikkert trolig at den kan ha spist et fugle-egg heller enn at det er fra ormen.
    Hoggorm føder levende unger etter at eggene er klekket inne i moren.

    Ha den i ei bøtte med lokk og kjør den til skogs hvor du slipper den, unna folk. Bruk ei rive e.l.
    Kom over en i vår som var overkjørt av en bil. Den levde men innvollene tøt ut. Trist syn.
    Den klarte ikke å komme unna, så den hogg etter en av hundene, men det gikk bra.
    Nyttig skapning, men som du sier, -lite hyggelig å ha der en bor eller har hytte.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.097
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Aha... trodde de la egg ;). Ikke rart det var vanskelig å få treff på å google hoggorm-egg da:rolleyes:.
    Da er det kanskje som du sier - at den kan ha spist et fugleegg, eller at skallet kan ha falt ut av et rede oppunder takskjørtet. Registrerte ikke fugl der i år, men hadde et meisepar med rede der i fjor.

    Pokker ikke så enkelt å få den oppi ei bøtte da😯. Lurte på om kanskje en finmasket fiskehåv eller ei sånn søppelryddeklype kanskje kunne fungere.

    Kanskje @The Gunner kan ta oppgaven. Han er jo en kløpper med fiskehåv:)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    .


    Brukte det tipset med rør en gang. Fungerte helt topp.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn