PS Noise Harvester

O

om.s

Gjest
O-ringer fjernet!!, selv om jeg som en av de som har brukt NH lengst ikke har opplevd noen problemer med mine to, takk for advarselen...

mvh
 

teo72

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2002
Innlegg
103
Antall liker
0
Takk for o-ring tipset. Skal fjerne denne når jeg kommer hjem. Her er første rapport fra effekten av min egen Noise Harvester i mitt oppsett.

Fordeler: Mer dynamikk, høyere oppløsning, lydgrums=eleminert

Ulemper: Dersom det er noe missmatching i anlegget, eller støy kommer inn andre steder (les inn rca og XLR mm. inn og utganger. Løses med Cardas RCA, XLR mm..) så vil Noise Harvesteren avsløre dette umiddelbart.

Har også testet NH i Isotek Sigmas, der blinket det ikke i det hele tatt. Men dersom jeg koblet til NH i stikket ved siden av Sigmas, da blinket den med en gang. Hmmm, tyder på at Sigmas eliminerer denne typen støy...
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
o ringen ja. akkurat. er vel det som ødela mine to. får prøve igjen :)
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Min ser ut til å ha holde i nøyaktig 24 timer, hvorav den har vært benyttet i ca 1 time aktiv bruk???

Denne inf. skulle jeg nok hatt litt tidligere i dag da kanskje.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Mine to har vært problemfrie fra start.
Nå har jeg tatt av "o-ringene", men visste ikke at gummi kunne bli statisk ???
Nå vet jeg vel det da ::)
Mvh.KW
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Poenget med NH er vel nettopp at den fjerner støy ved omgjøre denne til lys/varme. Lysets hovedfunksjon er at dette er selve prosessen der støyen omgjøres til lys. Har følelesen at du er utsatt for placebo-effekten her med utgangspunkt i din forutinntatte holding til dette produktet. Hvis den blinker så er det nettopp fordi den fjerner støy, og som de fleste her merker gir det en positiv effekt lydmessig.

Rydde støykildene av veien ?   Har selv lagt opp til en egen dedikert kurs for anlegget. Hva gjør det ? Det skjermer en del av støykildene i huset, men hjelper ikke på støyen man får inn. Og heller ikke for den støyen som dine egne stereokomponenter sender ut.  Et filter fjerner heller ikke den støyen, slik som NH gjør. I tillegg til egen strømkurs og dedikerte strømkabler benytter jeg Power Plant (kilde,pre) og støyfilter (effekt).  Allikevel står NH'en å blinker som bare det, og effekten er veldig hørbar.  Så lenge jeg ikke isolerer meg helt fra strømnettet (med en PP på effekt), så vil helt klart hamsteren ha en effekt !  Selvfølgelig ut fra forutsetning at man ikke har strøm er helt ren,  som kanskje noen har ?
Tja, aner jeg en viss ironi her. Faktum står fast, som også Teo 72 kan bekrefte, NH virker IKKE med en Iso Tek Sigmas tilkoblet. Den blinker ikke og gjør da ingen nytte. Hva skal jeg da med en eller sogar flere NH? :eek:
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Tja, aner jeg en viss ironi her. Faktum står fast, som også Teo 72 kan bekrefte, NH virker IKKE med en Iso Tek Sigmas tilkoblet. Den blinker ikke og gjør da ingen nytte. Hva skal jeg da med en eller sogar flere NH? :eek:
Hei!
Dersom NH ikke (aldri) blinker i utgangen på ditt støyfilter, men i veggen ved siden av (i samme periode) så er jeg nok enig med deg i dette Einar.
Da vil du etter min mening ikke ha behov for den.
Det er vel heller ingen som øver presss på deg for å kjøpe denne::)
Det er ikke dermed sagt at den ikke virker, bare at den er unødvendig dersom det ikke er noe støy å fjerne.
Jeg trenger heller ikke denne dersom jeg kjører alt på Powerplant600, men det er det ikke sikkert jeg gjør (hele tiden) samt at jeg har anlegg også i stua (og tv og.........)

Mvh.KW
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Hei!
Dersom NH ikke (aldri) blinker i utgangen på ditt støyfilter, men i veggen ved siden av (i samme periode) så er jeg nok enig med deg i dette Einar.
Da vil du etter min mening ikke ha behov for den.
Det er vel heller ingen som øver presss på deg for å kjøpe denne::)
Det er ikke dermed sagt at den ikke virker, bare at den er unødvendig dersom det ikke er noe støy å fjerne.
Jeg trenger heller ikke denne dersom jeg kjører alt på Powerplant600, men det er det ikke sikkert jeg gjør (hele tiden) samt at jeg har anlegg også i stua (og tv og.........)

Mvh.KW
Så sant så sant, har koblet TV en på en Monster HTS 2000 skal prøve om den virker der imorgen. Gir den meg bedre bilde får denne lille hamsteren et nytt hjem. ;D
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Teo72 hadde rett. Jeg byttet inn Minisub G2 mot Sigmas her om dagen, testet NH på sigmasen; ingen blinking, men når jeg puttet den i veggen blinket den som F. Dette beviser jo en ting, nemlig at både NH og Sigmas fungerer som dem skal. Ta den dere som ikke stoler på hva disse produktene gjør!:)
 
O

om.s

Gjest
Tja, aner jeg en viss ironi her. Faktum står fast, som også Teo 72 kan bekrefte, NH virker IKKE med en Iso Tek Sigmas tilkoblet. Den blinker ikke og gjør da ingen nytte. Hva skal jeg da med en eller sogar flere NH? :eek:
La det være ubekreftet fra min side, men jeg mener meg å ha lest at de IKKE bør kobles direkte i ett evnt strømfilter, men heller ved siden/samme kurs, som nevnt så husker jeg ikke hvor jeg har lest dette..

mvh
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Personlig hadde jeg aldri brukt NH direkte i ett nettfilter. Men jeg gjorde det bare for å teste. Fin måte å bekrefte at sigmas og nh virker som dem skal.
 
O

om.s

Gjest
Personlig hadde jeg aldri brukt NH direkte i ett nettfilter. Men jeg gjorde det bare for å teste. Fin måte å bekrefte at sigmas og nh virker som dem skal.
Jeg har ikke, og skal ikke teste det direkte i filteret, ikke for at det burde være nødvendig for å få bekreftet NH´s betydning heller...

mvh
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Jeg har ikke, og skal ikke teste det direkte i filteret, ikke for at det burde være nødvendig for å få bekreftet NH´s betydning heller...

mvh

Helt enig, det er ørene som gjelder. Hos meg er virkningen så åpenbar så noen diskusjon rundt bevis er helt uinteresant her. (RGPC tar forøvrig ikke denne typen støy, det betyr jo ikke at filteret ikke virker)

Ble litt overrasket over effekten da jeg tok med en slik til den lokale "hifi-pusheren" for en liten test. Her ble virkningen relativt raskt konstantert selv om det kun blinket kun sporadisk.
Lydbildet åpnet opp, mere luft og rom, avslappet og naturlig på stemmer.
Det merkelige var at bassen virket å bli mere utflytende og udefinert. Dette er motsatt av det jeg opplevde hos meg den korte tiden den virket :-[
Dette må testes mere når jeg får en som virker, kommer forøvrig til å måtte forsøke med minst to siden den lyste nesten konstant hos meg

Hvilken erfaring har dere andre med virkningen i bassen?

mvh.
 
M

Medlem 1792

Gjest
Hvilken erfaring har dere andre med virkningen i bassen?

mvh.
Jeg har også litt "dårlig" erfaring angående bass gjengivelsen med NH i strømkursen. Virker som at bassen blir litt mindre dynamisk/har en svakere "pitch".
Men ellers så gir NH et løft i lydkvaliteten i mitt anlegg.
 
O

om.s

Gjest
Helt enig, det er ørene som gjelder. Hos meg er virkningen så åpenbar så noen diskusjon rundt bevis er helt uinteresant her. (RGPC tar forøvrig ikke denne typen støy, det betyr jo ikke at filteret ikke virker)

mvh.
Nå, dette var en forhastet konklusjon, RGPC hjelper mot mye!, men ikke akkkurat det som NH tar seg av, ett personlig råd er å ikke la seg forblinde for mye teoretisk, prøv heller ett RGPC og du vil oppdage saker som ikke NH er i nærheten av å klare, derimot sammen, gjør de mye godt...

mvh
 
O

om.s

Gjest
Jeg har også litt "dårlig" erfaring angående bass gjengivelsen med NH i strømkursen. Virker som at bassen blir litt mindre dynamisk/har en svakere "pitch".
Men ellers så gir NH et løft i lydkvaliteten i mitt anlegg.
Uten å vite bedre, men bassen skal ikke være som en feit jævel som bare brer seg over resten av lyden.
Bass er oppskrytt, imho..

mvh
 
O

om.s

Gjest
Dette er spennende, hadde en samtale med Audionet i Tyskland for noen dager siden og hva de sier (min konklusjon) er at det er så mange variabler og muligheter at det ikke kan la seg forklare med kun en sannhet, de hadde fporøvrig stor tiltro til Infinite sine produkter, som b.la underlegg til High End utstyr... low end har andre løsninger....

mvh
 
M

Medlem 1792

Gjest
Uten å vite bedre, men bassen skal ikke være som en feit jævel som bare brer seg over resten av lyden.
Bass er oppskrytt, imho..

mvh
He, he... Det er ikke mulig å få feit bass med mitt anlegg (i mitt rom)  ;D
 

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Innlegg
520
Antall liker
816
Torget vurderinger
8
Fikk min NH i går og koblet den inn som første komponent i egen 16A kurs som går til hi-fi og plasmaskjermen. Veldig vanskelig å høre noen umiddelbar virkning på lyden. Synes imidlertid at NH'n hadde positiv innvirknig på plasmaskjermen med bedre 3D og et "roligere" bilde.
Et par timer etter koblet jeg inn en DIY nettkabel på cd-spilleren basert på dyr skjermet AC kabel jeg bruker bl.a. på oppkobling mot frekvensstyrt utstyr på jobben.
Hørte på noen cd'er i dag og konstaterte raskt at her måtte det være feil på subben. Manglet nivå i bassen under ca. 40-35Hz. Ingen feil på utstyret, kunne synderen være Noise Harvester'en? Koblet vekk denne og dypbassen manglet fremdeles nivå.
Byttet så nettkabelen på cd'n tilbake til originalkabel og lydbildet falt på plass både med dyp, stram bass og et generelt luftigere lydbilde. Dette beviser for meg at å bearbeide strømnettet før i hi-fi og bilde komponentene absolutt har betydning. DIY nettkabelen var ikke noe suksess....
:) Når det gjelder NH'en , husk å fjerne o-ringen mellom enheten og adapteren.
atletico
 

teo72

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2002
Innlegg
103
Antall liker
0
Fikk min NH i går og koblet den inn som første komponent i egen 16A kurs som går til hi-fi og plasmaskjermen. Veldig vanskelig å høre noen umiddelbar virkning på lyden. Synes imidlertid at NH'n hadde positiv innvirknig på plasmaskjermen med bedre 3D og et "roligere" bilde.
Et par timer etter koblet jeg inn en DIY nettkabel på cd-spilleren basert på dyr skjermet AC kabel jeg bruker bl.a. på oppkobling mot frekvensstyrt utstyr på jobben.  
Hørte på noen cd'er i dag og konstaterte raskt at her måtte det være feil på subben. Manglet nivå i bassen under ca. 40-35Hz. Ingen feil på utstyret, kunne synderen være Noise Harvester'en? Koblet vekk denne og dypbassen manglet fremdeles nivå.
Byttet så nettkabelen på cd'n tilbake til originalkabel og lydbildet falt på plass både med dyp, stram bass og et generelt luftigere lydbilde. Dette beviser for meg at å bearbeide strømnettet før i hi-fi og bilde komponentene absolutt har betydning. DIY nettkabelen var ikke noe suksess....
:) Når det gjelder NH'en , husk å fjerne o-ringen mellom enheten og adapteren.
atletico
Et fall i lydkvaliteten når man kobler på en helt ny strømkabel er helt normalt... Alt elektronisk utstyr, kabler med må bli vant til spenningen før de fungerer optimalt. Men på den annen side kan det være at kabelen du koblet til ikke er særlig god. Noen gang hørt følgende utrykk: Det er ikke gull alt som glitrer...

Har fjernet o-ringen på NH. Hmmm, vet ikke om dere har merket noe til dette, men mener bestemt at bass og dynamikk fikk et merkbart løft...
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Nå, dette var en forhastet konklusjon, RGPC hjelper mot mye!, men ikke akkkurat det som NH tar seg av, ett personlig råd er å ikke la seg forblinde for mye teoretisk, prøv heller ett RGPC og du vil oppdage saker som ikke NH er i nærheten av å klare, derimot sammen, gjør de mye godt...

mvh
Hallo om.s
Jeg ble muligens misforstått litt i  innleget du her refererer til. Mitt utsagn var basert på kjennskap til RGPC i mitt system. (Jeg har altså et slikt filter) Viille bare poengtere nettopp det du sier at dette ikke tar den støyen som tydeligis NH gjør.
Forøvrig er mine uttalelser kun basert på det jeg hører, har verken kompetanse eller interesse av å måte bevise en eller annen virkning teknisk. Blir lyden bedre er det positivt for meg :)

mvh
 
O

om.s

Gjest
Hallo om.s
Jeg ble muligens misforstått litt i  innleget du her refererer til. Mitt utsagn var basert på kjennskap til RGPC i mitt system. (Jeg har altså et slikt filter) Viille bare poengtere nettopp det du sier at dette ikke tar den støyen som tydeligis NH gjør.
Forøvrig er mine uttalelser kun basert på det jeg hører, har verken kompetanse eller interesse av å måte bevise en eller annen virkning teknisk. Blir lyden bedre er det positivt for meg :)

mvh
Du har rett!! jeg leste det engang til nå og ser at jeg misset poenget ditt, sorry  :-/ :) ....

mvh
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Nå har jeg nettopp fått sett en video som forklarer hvordan denne virker. Har ikke lest gjenom hele tråden her, men jeg stusser på følgende: Hvorfor får vi ikke høre hvilken effekt harvesteren har på støyen fra lysdimmeren?
 
O

om.s

Gjest
Nå har jeg nettopp fått sett en video som forklarer hvordan denne virker. Har ikke lest gjenom hele tråden her, men jeg stusser på følgende: Hvorfor får vi ikke høre hvilken effekt harvesteren har på støyen fra lysdimmeren?
Kanskje for at man normalt sett ikke hører på lysdimmere? ;) ....
 

mroek

Medlem
Ble medlem
09.01.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
PS Noise Harvester har selvfølgelig innebygde sensorer som sjekker om det er et kvalitetsanlegg tilkoblet samme kurs. Er det ikke det, så fjerner den ikke støy.
Ergo, selv om lysdimmeren lager mye støy på videoen, så har det ingen hensikt å demonstrere dette med den der billige saken de brukte som illustrasjon. Den gir for dårlig lydkvalitet.

Ellers er det morsomt å se at lettlurtheten til HiFi-folk er omtrent omvendt proporsjonal med kostnaden på anlegget...

Jeg må si at dette er en av de mest geniale markedsføringsgimmickene jeg har sett. En dings som "høster" støy og dumper denne i en lysdiode slik at alle kan se at den virker. Absolutt genialt!
 
O

om.s

Gjest
Ellers er det morsomt å se at lettlurtheten til HiFi-folk er omtrent omvendt proporsjonal med kostnaden på anlegget...

Jeg må si at dette er en av de mest geniale markedsføringsgimmickene jeg har sett. En dings som "høster" støy og dumper denne i en lysdiode slik at alle kan se at den virker. Absolutt genialt!
Og det var litt av en entre, "lettlurthet, markedsgimmick osv" har du overhodet testet selv?, eller øyner man "ny" og stor teori stjerne på HiFi himmelen her...

mvh
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Ja, hvis du ikke selv har et anlegg til en million, og ikke har brukt tusenvis av kroner på harvestere og andre tweaks, så har du ingen rett til å uttale deg her...!
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Ellers er det morsomt å se at lettlurtheten til HiFi-folk er omtrent omvendt proporsjonal med kostnaden på anlegget...
Hva får deg til å tro at jo dyrere anlegg jo mindre lettlurt? Det er kanskje heller slik at jo dyrere anlegg, jo lengre fartstid, jo større interesse, jo mer kunnskap (generelt sett). Men å si at de med billig anlegg er lettlurte blir vel litt enkelt?
 
O

om.s

Gjest
Ja, hvis du ikke selv har et anlegg til en million, og ikke har brukt tusenvis av kroner på harvestere og andre tweaks, så har du ingen rett til å uttale deg her...!
Nå låter du litt sutrete Fush, jeg tror du godt vet hva som menes! ellers er det ikke alltid bare til det gode å lese for mange bøker, sa visst en vismann for lenge siden...

mvh
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Nå låter du litt sutrete Fush, jeg tror du godt vet hva som menes! ellers er det ikke alltid bare til det gode å lese for mange bøker, sa visst en vismann for lenge siden...

mvh
Ja, det er mange som har sagt mye rart, men har du hørt ham si det selv? Hvis ikke, hvordan kan du vite at det stemmer?

Jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvorfor man på død og liv må prøve absolutt alt selv før man kan mene noe om det. Jeg har aldri hoppet uten fallskjerm fra et fly, men jeg har en ganske god ide om hva som vil skje dersom jeg gjør det. Det kan da ikke være slik at man før man kan bestemme seg om man vil bruke penger på et produkt eller ikke, først må kjøpe det? Det vil jo bli fryktelig dyrt i lengden... Av og til må det være tillatt å gjøre seg opp en mening om noe basert på hvordan produsenten presenterer produktet sitt; om det virker troverdig eller ikke.
 
O

om.s

Gjest
Ja, det er mange som har sagt mye rart, men har du hørt ham si det selv? Hvis ikke, hvordan kan du vite at det stemmer?

Jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvorfor man på død og liv må prøve absolutt alt selv før man kan mene noe om det. Jeg har aldri hoppet uten fallskjerm fra et fly, men jeg har en ganske god ide om hva som vil skje dersom jeg gjør det. Det kan da ikke være slik at man før man kan bestemme seg om man vil bruke penger på et produkt eller ikke, først må kjøpe det? Det vil jo bli fryktelig dyrt i lengden... Av og til må det være tillatt å gjøre seg opp en mening om noe basert på hvordan produsenten presenterer produktet sitt; om det virker troverdig eller ikke.
Min erfaring har lært meg at det er lurt mange ganger å teste HiFi ting selv, for å nettopp gjøre seg sine egne inntrykk, selvsagt kan man ikke teste alt, det er det vel ingen som sier, man er da selektiv (og mister mye godt i den prosessen..) men i det man uttaler seg om noe bør man i de fleste tilfeller ha en viss erfaring om hva det dreier seg om, og dette kan man ikke alltid lese seg til, som f.eks effekten av NH i f.eks igjen, ditt anlegg, el mitt for den saks skyld...

mvh
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
men i det man uttaler seg om noe bør man i de fleste tilfeller ha en viss erfaring om hva det dreier seg om, og dette kan man ikke alltid lese seg til, som f.eks effekten av NH i f.eks igjen, ditt anlegg, el mitt for den saks skyld...

mvh
Men er du enig i at videoen som det er snakk om her er lite troverdig? All den tid de fjerner høyttaleren når de skal demonstrere effekten av harvesteren?
 
O

om.s

Gjest
Men er du enig i at videoen som det er snakk om her er lite troverdig? All den tid de fjerner høyttaleren når de skal demonstrere effekten av harvesteren?
Jeg har bare overfladisk sett den video´n, siden jeg har oppdaget effekten som en NH kan gi, gir jeg det praktiske fortrinnet fremfor f.eks slike teoretiske forklaringer.....

mvh
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Jeg har bare overfladisk sett den video´n, siden jeg har oppdaget effekten som en NH kan gi, gir jeg det praktiske fortrinnet fremfor f.eks slike teoretiske forklaringer.....

mvh
Kanskje du kan ta en nærmere kikk da? Det interessante begynner ca 4.15 ut i videoen, og varer rundt et minutt. Noise Harvester-video
 
O

om.s

Gjest
Kanskje du kan ta en nærmere kikk da? Det interessante begynner ca 4.15 ut i videoen, og varer rundt et minutt. Noise Harvester-video
Ved anledning skal jeg sjekke det ut, men det vil nok ikke alikevel endre min erfaring med NH og dens effekter på lyden....

mvh
 
O

omholt

Gjest
Lurer på følgende:

1. På den videosnutten der NH blir demonstrert, brukes det et måleapparat hvor støy plukkes opp når dimmeren brukes. Hvorfor bruker de ikke dette apparatet når NH settes i stikkkontakten? Hvis det fjerner støy, burde det da ikke kunne vises/høres ved at apparatet hadde generert mindre støy?

2. Noen som har prøvd NH som har DC felle fra før av til forsterkeren? Kanskje en DC felle gjør like bra jobb?
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Lurer på følgende:

2. Noen som har prøvd NH som har DC felle fra før av til forsterkeren? Kanskje en DC felle gjør like bra jobb?
Nå husker jeg ikke helt sikkert men mener mitt RGPC støyfilter skal funke som DC-felle.
NH virker for ordens skyld hos meg ;)
Sitter forøvrig og forsøker å gjøre meg opp en formening om det er bedre med to stk. Forskjell fra bare en er det ihvertfall!
mvh.
 

mroek

Medlem
Ble medlem
09.01.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
Ingen av mine to lydanlegg er dyre, og jeg har ikke gullører. Og nei, jeg har ikke prøvd Noise Harvester.

Men når det er sagt, jeg anser denne dingsen som en aldeles ypperlig kandidat for bl**dtesting (farlig ord her på sentralen), og jeg skulle gjerne tatt en i nærmere øyesyn.

En generell kommentar til det med å teste selv, er at man lett forleder seg selv til å oppfatte forbedringer nesten uansett. Dette har PS Audio skjønt, for ellers kunne de bare erstattet lysdioden med en motstand. Valget av lysdioden er selvfølgelig helt bevisst, og det er rett og slett genialt, siden det beviser at dingsen gjør noe. Og når den gjør noe, hvorfor skulle det ikke være det PS Audio sier at den gjør, nemlig "høste" støy. Støy som selvfølgelig ellers vil forurense musikken og gi både slappere bass og dårligere tredimensjonalitet.
 
Topp Bunn