PS Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Caucaso

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    17
    Mer stabilt? Ca. 3 år med Ps Audio directstream med bridge 2 og ikke et eneste problem . Hva mener du med ‘mer stabilt’ ?

Ru-arnt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    817
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Mer stabilt? Ca. 3 år med Ps Audio directstream med bridge 2 og ikke et eneste problem . Hva mener du med ‘mer stabilt’ ?
    Heller aldri hatt eneste problem med bridge 2 på sikkert 4 år, men uansett så lur jeg på om lyden kan bli bedre med airlens

Perfect sense

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.05.2010
    Antall liker
    243
    Sted
    Stockholm / Sverige
    Jag menar snarare att det har varit varierande problem med Bridge korten igenom åren där dessa också har haft vissa begränsningar sett till stöd och ljudkvalitet.

Jag ser helt enkelt kortet som en flaskhals i relation till DirectStream DAC vilken förtjänar en bättre fristående streamer kort och gott. Något som PS Audio också har svarat upp emot genom att lansera Airlens.

/ Marcus

Caucaso

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    17
    Heller aldri hatt eneste problem med bridge 2 på sikkert 4 år, men uansett så lur jeg på om lyden kan bli bedre med airlens
    Prøv den da.
    å ha bedre lyd er en ting, å være stabilt er noe annen

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.744
    Merkelig at du ikke forsto det, det var til og med fremhevet med "fet-tekst".
    Hvad syntes du jeg skal måle? Hvor højt det er til taget? Hvor langt det er mellem væggene? Jeg mener ørerne kombineret med kognitiv substans er det bedste måle instrument. Hos mig selv har jeg en Dual Core DSP med extra god strømforsyning. Agter dog ikke at tage den i brug for syntes ikke det er nødvendigt i mit rum. Er fuldt ud tilfreds med min lyd.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.744
    The Christian by Jens Gregersen Groundog Audio. Skal ikke have andre højttalere i fremtiden. Passer perfekt til min stue. Aner ikke hvad jeg skal gøre med min DSP. Har endog købt en super strømforsyning til den. Er også super glad for min Forforstærker. Havde gæster forbi og høre. De syntes det lød dårligt. Årsagen var at sikringen på bagpladen ikke var spændt godt nok. Så dårlig forbindelse.

eral

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Antall liker
    391
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    God plass i chassis😃lit skuffende at min DS Dac MKII blir discontinued og ikke får flere software oppdateringer, men den spiller helt fantastisk og veldig fornøyd. Får teste PMG Signature DAC når den blir tilgjengelig og sammenligne. Hvis den nye er mye bedre håper jeg på god innbytte pris her også slik PS Audio har lovet for US kunder.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.952
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Mener Darren Myers som har designet disse PMG produktene før han sluttet og som har vært prøvekanin på mange av oppdateringene til de gamle dac'ene sa noe for en stund siden om at de nærmet seg et punkt der FPGA'n som brukes i de gamle dacene nærmet seg et punkt der det ikke var nok prosessor kraft til å tyne mere ut :)

Så det er vel mye av grunnen til at det kuttes oppdateringer framover.. også begynner vel deres dataguru å dra på årene og kansje ønsker å gå av? :)

eral

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Antall liker
    391
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Mener Darren Myers som har designet disse PMG produktene før han sluttet og som har vært prøvekanin på mange av oppdateringene til de gamle dac'ene sa noe for en stund siden om at de nærmet seg et punkt der FPGA'n som brukes i de gamle dacene nærmet seg et punkt der det ikke var nok prosessor kraft til å tyne mere ut :)

Så det er vel mye av grunnen til at det kuttes oppdateringer framover.. også begynner vel deres dataguru å dra på årene og kansje ønsker å gå av? :)
    MKII har 2 stk FPGA hvor kun den ene brukes i dag, så det er mye ledig kapasitet til nye oppdateringer. Tror nok svaret delvis er at nye oppdateringer krever kompleks programmerings skills og at de er helt avhengig av Ted(dataguru) som er den eneste som kan videreutvikle. De har også hatt utfordringer med støymålinger på MKII og den nye PMG DAC sies å måle mye bedre på støy. Er nok en kombinasjon av flere ting som gjorde at de valgte å stoppe videreutvikling av MKII. Men selv om det ikke kommer flere oppdateringer så er MKII fortsatt en fantastisk god DAC.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn