PS Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg (lånt) en Audio Valve Eklipse mellon PS audio perfectwave DAC og Ps audio m1200 og jeg kan ikke tro hvordan anlegget låter nå. Høres som jeg har fått nye hoyttalere. Presence, mikrodetaljer, total basskontroll, høy volum uten forvrengning. Absolutt alt er blitt bedre. Hvordan kunne jeg leve uten pream i så mange år ? Jeg har ikke prøv andre men denne Eklipse ga anlegget mitt beste lyden jeg husker i mange, mange år.
    Herlig, Eclipsen og M1200 er en uslåelig kombinasjon som jeg sagt tidligere på forumet. Den tilfører kropp og sjel i bøttevis. Jeg tror nok det er min sorte du har lånt fra Mala som jeg byttet inn for en uke siden?
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    285
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Herlig, Eclipsen og M1200 er en uslåelig kombinasjon som jeg sagt tidligere på forumet. Den tilfører kropp og sjel i bøttevis. Jeg tror nok det er min sorte du har lånt fra Mala som jeg byttet inn for en uke siden?
    Ja, den var den eneste de hadde med balanserte innganger.
    Da kunne du svare meg. Må jeg bruke hovedknappen ( til Høyre) når jeg bruker ikke den? Jeg trodde at standby modus i enten fronten eller fjerkontroll skulle være nok
    hvilken inngang anbefales å,bruke medPs audio DAC, cd1, cd2 eller aux1 ( alle tre XLR) ?
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Ja, den var den eneste de hadde med balanserte innganger.
    Da kunne du svare meg. Må jeg bruke hovedknappen ( til Høyre) når jeg bruker ikke den? Jeg trodde at standby modus i enten fronten eller fjerkontroll skulle være nok
    hvilken inngang anbefales å,bruke medPs audio DAC, cd1, cd2 eller aux1 ( alle tre XLR) ?
    Tenker du kommer til å beholde den, den veldig god og blir enda bedre hvis du bytter ut de 2 rørene til venstre med NOS rør🤩jeg satte tilbake orginal rørene Electro Harmonix før jeg leverte den.Kan anbefale Cifte rør fra Audiomix hvis du har lyst til å teste. Eneste grunn til at jeg byttet inn AudioValven var at jeg oppgraderte til BHK300 monoblokker og da var BHK pre et naturlig valg og match. Jeg brukte CD2 og balansert fra DS DAC, syntes det låt best. Jeg pleide å slå den av med bryter til høyre når den ikke var i bruk. Brukte standby når jeg hadde pauser men skulle bruke den senere samme dag. 12AU7 signalrørene varer uansett lenge så ikke noe stress. Kos deg med Ellipsen og godt å høre at den fikk et godt nytt hjem, den har gitt meg mange timer med gåsehud🤩
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Noen som har erfaringer med bytte av rør på bhk pre?

    Tenkte i utgangspunktet å handle hos mala, noen anbefalinger?
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaringer med bytte av rør på bhk pre?

    Tenkte i utgangspunktet å handle hos mala, noen anbefalinger?
    Orginal rørene Psvane er nok gode men tenker å teste ut Cifte og Siemens NOS rør jeg har liggende...skal se om jeg får tid til å teste ut og dele erfaringer😄
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    It is with a heavy heart and great sadness I have to report the passing of one of the great pioneers and innovators in audio. Bascom King.

     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Morsomt å lese, jeg har også PS Audio DAC og transport og er veldig fornøyd. På gode innspillinger er lydbildet ekstremt luftig, stort og man kan høre tvers igjennom musikken hvor alle detaljer ned til de minste lyder av hva musikerne gjør. Kombinasjon med høytalere som har bånd i både diskant og mellomtone er det magisk😄
    Det er skam også magisk med mine højttalere og jeg genkender det du skriver. Jeg låner Drossels kombinasjon med PS Audio Transporter og Dac igen. Jeg har et mega stort dybdeperspektiv. Fænomen basgengivelse. En præcis placering af sanger. Selv Drossel var imponeret da han lyttede sidst. :cool:

    Først manglede jeg noget i lydkvalitet sammenlignet med første gang jeg lånte sættet. Da havde jeg også medlånt Drossels HDMI kabel. Jeg brugte så et jeg havde liggende fra Hfiklubben et Argon. Det blev skiftet til væsentligt bedre lydkvalitet fra AudioQuist. Et Carbon Hdmi på 1 meter.

    Jeg har i øvrigt bestilt den nye Transporter PS Audio Perfectwave SACD player. Jeg glæder mig.

    Der kommer i øvrigt en ny PS Audio Dac. DirectStream MKII
     
    Sist redigert:

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.337
    adfasfdasdf.jpg


    asfasfasdfa.jpg


    BHK 600

    $32,500 the pair

    • 1.6KVA power transformer for the output stage (50% more than M300)
    • Over 300,000uF capacitance for power supply (Double M300)
    • Tube rectifier for improved sonic performance
    • 50% more output MOSFETS for improved damping factor.
    • Bus bars on output MOSFETS for best power delivery
    • Separate transformer and power supply for tube gain stage
    • P20 chassis for better cooling and higher class A bias
    • Microprocessor monitoring of power supplies and bias levels
    • 110 pounds
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg lod den stå tændt et par timer. Jeg kunne ikke få det til at virke med SACD, men skulle ind i menuen for at det virker.
    Jeg er vildt begejstret for lyden. Da SACD ikke virkede satte jeg en kendt cd på, jeg bruger meget til testning. Etta Cameron "Her vil ties, her vil bies" Den har en god lydkvalitet. Jeg har flere cd med Etta Cameron, men dem spiller jeg ikke.
    Med forbehold for at jeg ændre mening her i begejstringens tåger, så er den bare så god.
    Jeg har tidligere brugt Oppo 105 som drev. Blev erstattet af Pro-Ject drev med bedre kvalitet. Så lånte jeg PS Audio drev af Drossel. Stor forbedring medbedre basgengivelse mm. Ja meget mere. Så dette nye drevPS Audio Perfectwave SACD Transport.
    Med forbehold så oplever jeg med det gode dybdebillede jeg har i dag, et endnu bredere og måske dybere. Der er så åbent nu.
    Mere rå kraft. Dynamik. Live feeling. Mere ren diskant. Som at få nye øre. Mindre pænhed og mere vildskab!
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hvis man har PS Audio drev og Dac, kan dette kabel anbefales. Et I2s kabel hdmi.
    Jeg har købt PS Audios nyeste drev og skulle købe Dacen fra Drossel var planen. En god kombi.
    Derfor skulle der være den bedste forbindelse imellem dem
    Et billigt fra Hifiklubben.
    Et DH Labs fra Drossel.
    Et Audioquest Carbon er afprøvet og kvaliteten i denne rækkefølge.
    Så blev et dyrt kabel indkøbt. Et Tubules Concentus I2s kabel.769 €, men med rabat 5719 €.
    Klart det bedste og så virkelighedstro.
     

    Vedlegg

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    1667163216884.png


    Så kom den nye Dac fra PS. Audio. DirectStream DAC MK II.

    Den er inspireret af Ted Smiths egen Dac, TSS, der er udvikler på den nye.
    Den skal så snart modificeres for at have nogle af de samme stumper som den nye Dac. Hans egen, TSS er en ca. 1000 dollars sag.
    DirectStream DAC MK II skal være ekstrem støjsvag.
     
    Sist redigert:

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 863634

    Så kom den nye Dac fra PS. Audio. DirectStream DAC MK II.

    Den er inspireret af Ted Smiths egen Dac, TSS, der er udvikler på den nye.
    Den skal så snart modificeres for at have nogle af de samme stumper som den nye Dac. Hans egen, TSS er en ca. 1000 dollars sag.
    DirectStream DAC MK II skal være ekstrem støjsvag.
    Kunne vært interessant å høre om det er stor forskjell lydmessig fra forrige versjon. Denne har vel ikke innebygd streamer ?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Forskellen skulle være markant bedre lydmæssigt og støjmæssigt.
    Den har ikke indbygget streamer, fordi det giver en forringelse af lyden. Det er godt at få færre ting i apparatet grundet støj.
    Ligesom en mulig forbedring på den nye er, at have den analoge del taget ud af apparatet. Det er så ikke gjort, men måske noget for hard core nerds.
    I TTS er den analoge del løftet op til med lyd til følge.
    Jeg vender tilbage i aften med mere info.
    Desværre er den over mit budget...
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Ted Smiths egne ord:

    "tedsmithChief digital dude

    The Mk II definitely is better in any way. I can think of in sound quality than the DS. I think I spent the extra budget well.

    I always valued a system that would cause people’s toes to tap more. I usually pay a lot more attention to people’s feet than what they say when they are listening to my system. I don’t want them moving their head around trying to find the sweet spot, I want them to get a smile and relax."
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nå har det gått over en måned siden de annonserte den nye streameren sin på YouTube-kanalen og sa den skulle ligge på hjemmesiden deres. Men kan fortsatt ikke se info hos PS Audio selv eller hos forhandlere…

     

    Nidaros

    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    246
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Nå har det gått over en måned siden de annonserte den nye streameren sin på YouTube-kanalen og sa den skulle ligge på hjemmesiden deres. Men kan fortsatt ikke se info hos PS Audio selv eller hos forhandlere…

    Kanskje den er lansert kun for amerikanske kunder? (Hjemmesiden til PS Audio skiller på nasjonale og internasjonale besøkende.)
    Er det offentliggjort noen tester?
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.874
    Antall liker
    2.501
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Airlens er desverre noe forsinket. Siste estimat fra PS Audio var Januar når vi snakket med dem for noen dager siden - Vi får inn til butikken så fort Beta units er tilgjengelige for utsending.

    Den nye PS Audio DirectStream MK2 DACen kommer derimot inn mot slutten av denne uka og blir superspennende å teste ut :)
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Airlens er desverre noe forsinket. Siste estimat fra PS Audio var Januar når vi snakket med dem for noen dager siden - Vi får inn til butikken så fort Beta units er tilgjengelige for utsending.

    Den nye PS Audio DirectStream MK2 DACen kommer derimot inn mot slutten av denne uka og blir superspennende å teste ut :)
    Vil det bli innbytte kampanje for de som ønsker å oppgradere fra MK1 til MK2 DAC slik PS Audio gjør i USA?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Hvad med den PS Audio forstærker beholder du den? By the way er jeg p.t. i Norge og senere til Malaga.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.643
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hvad med den PS Audio forstærker beholder du den? By the way er jeg p.t. i Norge og senere til Malaga.
    Det måtte jeg skam ikke. Morten sagde, at du får ikke lov til at købe dem. Nu er de tilspillede.
    Men jeg fik lov til at købe et splinternyt sæt, der så skal tilspilles med 100 timer. 200 timer og så 300 timer. De har en fabelagtig dynamik. Fremragende basgengivelse.
    Morten var inde og lytte. Det er altid rart, at få at vide, hvad andre synes.

    storab, det var en trist nyhed. Det er Darren Myers der har stået for PS Audio Stellar M 1200.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn