PS Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Ja, der ser man. Det var ikke lett å få frem på mobilen.
    Men takk skal du ha.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Er det noen som har fått kontakt med Audiomedia i det siste??
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen som har fått kontakt med Audiomedia i det siste??
    Sendte mail i går og fikk svar nå, så ja.

    Spurte om PS Audio sine innbyttekampanjer, men de var visst forbeholdt USA på grunn av høye fraktkostnader.
     

    xtz 69

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    555
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    8
    Nuwave dac vs Hegel HD 20

    Hvordan står disse seg mot hverandre.. har selv en Hegel hd 20..innbiller med at den er litt slank og en smule kald lydmessig i mitt oppsett. kunne tenkt meg å tilføre litt varme.. hvis det ikke går for mye på bekostning av oppløsning osv.
    Noen som har sammenlignet disse to?
    Jan Arne Nilsen
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    PS Audio har meget bra produkter.Jeg koblet Pioneer N-70 nettverk-spiller via min PS Audio Dac og jeg må si dette ga mersmak til å utforske øvrige produkter i
    PS Audio sitt sortiment.
    Mvh Kenneth
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Jag håller med. Samtidigt är Hegels dacar riktigt bra. I detta fall tror jag faktiskt att Nuwave slår HD20, jag har haft HD20 och den är fantastiskt prisvärd, men den får ge lite vika för PS Audio Nuwave DAC DSD. Annat är det förmodligen med HD25 och för att inte tala om HD30.

    PS Audio har ju även Junior som är mycket intressant :). Jaa, det är kul med hifi.

    PS Audio har meget bra produkter.Jeg koblet Pioneer N-70 nettverk-spiller via min PS Audio Dac og jeg må si dette ga mersmak til å utforske øvrige produkter i
    PS Audio sitt sortiment.
    Mvh Kenneth
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Er det noen her som vet hvordan Nuwave sammenligner med Arcam Irdac lydmessig?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jag håller med. Samtidigt är Hegels dacar riktigt bra. I detta fall tror jag faktiskt att Nuwave slår HD20, jag har haft HD20 och den är fantastiskt prisvärd, men den får ge lite vika för PS Audio Nuwave DAC DSD. Annat är det förmodligen med HD25 och för att inte tala om HD30.

    PS Audio har ju även Junior som är mycket intressant :). Jaa, det är kul med hifi.

    PS Audio har meget bra produkter.Jeg koblet Pioneer N-70 nettverk-spiller via min PS Audio Dac og jeg må si dette ga mersmak til å utforske øvrige produkter i
    PS Audio sitt sortiment.
    Mvh Kenneth
    Når du kommer opp i Hegel HD30 sin klasse er det DirectStream med siste firmware som gjelder.
     

    xtz 69

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    555
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    8
    Nuwave dac

    Ligger en på finn nå.. men det er kanskje en eldre utgave.
    Tror ikke det er dsd utgaven så da spørs det kanskje?
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    BHK Signature préamp
    Ifm mulig nedgradering, har jeg siste året hatt et par préamper på lån.
    Jeg hadde gleden av å låne øre til en PS Audio BHK Signature fra Mala Audio i romjula (takk for glimrende service).

    Oppsummering:

    Solid og gjennomtenkt innpakking, flott utseende (i mine øyne), litt "kjip" fjernkontroll i plast (smakssak) som også kan styre andre PS Audio produkter (funksjonelt), ypperlig byggekvalitet (så vidt jeg kunne se), svært god funksjonalitet (nok av inn-/utganger; helbalansert, men også med RCA-plugger; stort (nok) display etc). Og man får også en god hodetelefonforsterker på kjøpet :)

    På mine Duo Mezzo-horn var den aldeles tyst (S/N-forhold ble oppgitt til 120 dB).

    Den er bestykket med 2 ex 12Au7 på inngangen (god aksess ifm bytte), jeg testet den med PSVANE og Mullard NOS fra slutten av femtitallet. Sistnevnte ga absolutt en mer balansert lydgjengivelse med bedre utklingning, noe dypere bass, enda bedre stemmegjengivelse og noe mer luft i toppen etc. Vel verdt å vurdere ift std-rørene.

    Lydmessig var dette et meget hyggelig bekjentskap, og - selv om det alltid er vanskelig å sammenligne produkter man ikke kan teste i parallell - mener jeg den med god margin er den préampen jeg har hørt (i eget anlegg) som gir mest for pengene.
    Referansen min er en BAT VK-53SE til ca 150.000 kr, dvs 2.5 ggr prisen på BHKen (veil. pris 59.000 kr). Og jeg ble nesten skremt over hvor tett på BATen den var på det aller meste. Og på enkelte parametere faktisk like god!
    Det vil være litt unfair å sammenligne de punkt for punkt, til det er prisforskjellen for stor. Men jeg kan nok si at det totalt sett bare er 53SE som har gitt et bedre inntrykk i anlegget mitt.
    Den er i mine ører betydelig bedre enn både Audio Research Ref 3 og EAR 912. Trolig er den også bedre enn BAT VK-52SE (til ca 100.000 kr) på de fleste områder (det er et par år siden jeg hadde den.....).

    For de som er på utkikk etter en préamp i prisklassen 50-100.000 kr ville jeg absoutt gitt BHKen sjanse. Den har ingen hørbare svakheter, spiler naturlig med god oppløsning og ditto dynamikk, og skaper et stooort lydbilde. Den er engasjerende med got PRaT, og lyttetretthet er det siste man tenker på mht denne.

    Vh
     
    Sist redigert:
    H

    hifierik

    Gjest
    Visst ger det mersmak. Nu utforskar jag Directstream Junior...

    PS Audio har meget bra produkter.Jeg koblet Pioneer N-70 nettverk-spiller via min PS Audio Dac og jeg må si dette ga mersmak til å utforske øvrige produkter i
    PS Audio sitt sortiment.
    Mvh Kenneth
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    282
    Sted
    Fredrikstad
    Noen som har brukt Nuwave Phono Converter fra PS Audio? Hvordan er denne i bruk? Og hvordan er lyden sammenlignet med det du hadde av RIAA fra før?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har brukt Nuwave Phono Converter fra PS Audio? Hvordan er denne i bruk? Og hvordan er lyden sammenlignet med det du hadde av RIAA fra før?
    Jeg har den. Det er for tidlig å konkludere. Har ikke like god lyd fra vinyl som tidligere.

    Tidligere har jeg hatt Dybnavectors lille, men svært gode riaa.

    Senere Pro-Jects RS referanseriaa som er rimelig og også svært god. Både med og uten batteri psu, tror ikke jeg hørte vesentlig forskjell med batteri.

    PS-Audio Nuwave Phono brukes med digital ut til Groundsound DSP/Aktiv deling i et oppløst hornsystem.

    Spillern er Pro-Ject Extension 9 Evolution. Pickupen Audio Technica 33ptgII. Jeg tror sistnevnte er en flaskehals ift tidligere setup med Pro-Ject RS og Ortofon Cadenza Black.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Tror flaskehalsen er pickupen og at jeg er vant til dyrere saker. Skal gi PS Audio riaaen en sjanse og bestille en litt dyrere PU.


    Audio Technica ART9 MC Cartridge- The Real Deal? | Page 9 | Steve Hoffman Music Forums

    I had the AT-33 ptg before the ART9 for sometime. In fact that is how I discovered ART9. I liked the at33 a lot but it lacked the ultimate resolution and dynamics of a high end cart so I took a leap on the best AT cart available and it was ART9 (2 years back). It turned out to be a cartridge that totally got me off the cartridge switching merry go round. In the last 2 years I have not visited the audiogon cartridge sale section even once. The ART9 is multiple folds better than at33 ptg. Totally they are same/similar tonality but ART9 is more studio neutral With a much higher dynamic range and resolution. It is like going from CD to high Rez 24 bit/192khz
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer. :D. Må spille helt rått med Luxman og Sonus Faber :D.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Takk hifierik :)
    Gromme saker det her,sitter bare og måper jeg nå.

    O
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    190
    Antall liker
    63
    Evo II hvordan vil du beskrive lyden på BHK250 ?
    Blir forstærkeren meget varm ?
    Takk
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Evo II hvordan vil du beskrive lyden på BHK250 ?
    Blir forstærkeren meget varm ?
    Takk
    Jeg er dårlig til og skrive om lyd,men kan prøve.
    Den blir ikke veldig varm,store kjøle ribber. Spiller med en flott mellomtone litt som Conrad Johnson premier 140 men med dypere hardere bass,flott diskant i den som er oppløst og fin. Kanalseperasjonen i den er også veldig bra synns jeg. Artig og kunne tweake med små rørene i den :).

    O
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Endelig ble jeg medlem. PS Audio Stellar Gain Cell DAC + S300 er nå i hus etter en lang ventetid (1 mnd.) med Posten-problemer.
    Dette spiller forrykende bra og det er mitt første oppsett hvor jeg ikke bruker integrert.
    Nå blir det innspillingstid en periode, men jeg hører at dette går dypt med detaljrikdom!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gratulerer og vellkommen i klubben :)
    Kommer vel noen lytte inntrykk etter vært ??? :)

    O
     

    deleted

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Innlegg
    118
    Antall liker
    73
    Endelig ble jeg medlem. PS Audio Stellar Gain Cell DAC + S300 er nå i hus etter en lang ventetid (1 mnd.) med Posten-problemer.
    Dette spiller forrykende bra og det er mitt første oppsett hvor jeg ikke bruker integrert.
    Nå blir det innspillingstid en periode, men jeg hører at dette går dypt med detaljrikdom!
    Flott at det ordnet seg til slutt. Velkommen!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ett PS Audio GCPH riaa står det her og dette spller stramt og punchigt med knivskarpa konturer, mellantonen veldig behaglig likevel. ASR som også står her spiller mer utflytende i konturene og ikke med samme smekk (start/stopp)
    Denne GCPH har vært gjenom en oppgradering fra Underwood hifi
    20180113_171506.jpg
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg kjenner bare Dectet ettersom jeg har denne.
    En ting som irriterer er at jeg med jevne mellomrom må resette boksen. Vet ikke helt hva som forårsaker feilmodi.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    resette boksen, hva mener du? slutter den å virke?
    Vel, power i sockets forsvinner og power led blinker kjapt.
    For å resette boksen må man ta mains i 10-15 sec., deretter blinker den kjapt i 5 sek. og deretter høres et releklikk i det den forsyner outlets med power igjen og power led lyser statisk. Dette virker dog hver gang, så det er egentlig bare litt hassle.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn