PS Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Priuspaal1

    Fersking
    Ble medlem
    01.03.2023
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Hvaler
    Torget vurderinger
    0
    Ettersom jeg ikke kan finne en vennetråd for produkter fra PS Audio, tar jeg ansvar, og lager en.

    PS Audio

    Selv har jeg lenge hatt en Noise Harvester, men har nå gått fra IsoTek til PS Audio nettfilter. (IsoTek Polaris EVO3 til PS Audio Dectet) Forskjellen er forbløffende stor, i rett retning... Mine nåværende erfaringer bekrefter alt denne danske testen kommer frem til.

    HIFI4ALL.DK | Anmeldelser | PS Audio Dectet
    Hei
    Veldig interessant.
    Har en PS- 5 strømregenerator.
    I følge de som kan dette er det målt ørlite mer støy etter bruken av en PS5 enn før på strømtilførselen.
    Har du erfaring med en kombinasjon av støyreduserende enheter og strømregenerator fra PS?
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har DS DAC MK1 og oppgradert til den nye MKII og kan si noe om forskjell i lydkvalitet?
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Her er noen linker til tråden DS vs. DS MK2 på PS Audio forumet:

    https://forum.psaudio.com/t/ds-vs-ds-mk2/31502/417
    https://forum.psaudio.com/t/ds-vs-ds-mk2/31502/408
    https://forum.psaudio.com/t/ds-vs-ds-mk2/31502/410

    Selv har jeg kjøpt inn den siste typen alternativ utgangstransformator som en Jeff Richards & sønnen hans har designet og laget pluss 8 kondensatorer som skal stå parallellt over motstandene R6. Kondensatorene gir strammere bass med litt sterkere output der nede. I den første linken over gir Jeff noen indikasjoner på hvordan MK1 med og uten disse to modifikasjonene står seg mot MK2. Han er også i gang med å teste et par slike custom 'nickel transformers' for MK2 (her kan dere se grafer for hvordan original og nickel typen yter: https://forum.psaudio.com/t/pre-orders-for-our-custom-nickel-transformers-for-the-directstream-dac-mkii/32334/20)

    Nikkel trafoene for MK1 og MK2 ser helt like ut, men er forskjellige (MK1 typen øverst og trafo for MK2 nederst):




    Eksempel på SMD 'tantalum' type kondensator over R6 (mørk kondensator over R6 i nederste venstre hjørnet):


    Jeg har gått for slike elektrolyttkondensatorer i stedet:
    (by the way: øverst vises en adapterplate for å bruke Lundahl trafoer)

    Lundahl løsningen krever i tillegg til R6 kondiser, også en kondensator C704 på hver utgang for å redusere 'ringing' (C704 er tom, altså ikke i bruk, i umoddet MK1). Tror det er de to røde komponentene nedenfor.


    Et annet tiltak for å fjerne støykilder i MK1 er å kortslutte digitale innganger med slike plugger (USB og I2S-hdmi):
    (https://forum.psaudio.com/t/modding-the-directstream-dac-mki/2680/4644 scroll oppover fra denne posisjonen for å se hvordan de skal lages)


    MK2 trenger vel ikke slike.
     
    Sist redigert:

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Her er noen linker til tråden DS vs. DS MK2 på PS Audio forumet:

    https://forum.psaudio.com/t/ds-vs-ds-mk2/31502/417
    https://forum.psaudio.com/t/ds-vs-ds-mk2/31502/408
    https://forum.psaudio.com/t/ds-vs-ds-mk2/31502/410

    Selv har jeg kjøpt inn den siste typen alternativ utgangstransformator som en Jeff Richards & sønnen hans har designet og laget pluss 8 kondensatorer som skal stå parallellt over motstandene R6. Kondensatorene gir strammere bass med litt sterkere output der nede. I den første linken over gir Jeff noen indikasjoner på hvordan MK1 med og uten disse to modifikasjonene står seg mot MK2. Han er også i gang med å teste et par slike custom 'nickel transformers' for MK2 (her kan dere se grafer for hvordan original og nickel typen yter: https://forum.psaudio.com/t/pre-orders-for-our-custom-nickel-transformers-for-the-directstream-dac-mkii/32334/20)

    Nikkel trafoene for MK1 og MK2 ser helt like ut, men er forskjellige (MK1 typen øverst og trafo for MK2 nederst):




    Eksempel på SMD 'tantalum' type kondensator over R6 (mørk kondensator over R6 i nederste venstre hjørnet):


    Jeg har gått for slike elektrolyttkondensatorer i stedet:
    (by the way: øverst vises en adapterplate for å bruke Lundahl trafoer)

    Lundahl løsningen krever i tillegg til R6 kondiser, også en kondensator C704 på hver utgang for å redusere 'ringing' (C704 er tom, altså ikke i bruk, i umoddet MK1). Tror det er de to røde komponentene nedenfor.


    Et annet tiltak for å fjerne støykilder i MK1 er å kortslutte digitale innganger med slike plugger (USB og I2S-hdmi):
    (https://forum.psaudio.com/t/modding-the-directstream-dac-mki/2680/4644 scroll oppover fra denne posisjonen for å se hvordan de skal lages)


    MK2 trenger vel ikke slike.
    Takk for bilder og info og har du oppgradert din MKI med nye trafoer og elektrolytter? Isåfall artig å høre forskjell i lyd før og etter.
    Ellers så følger jeg med på PS Audio Forum og utrolig mye å lese om produktene der. Veldig spesielt at Ted Smith som er designer av DS DAC svarer direkte på alle nerdespørsmål omkring design og software. Mye morsom lesning :)
    Av alt det jeg har lest på forumet så virker det som om MKII er en vesentlig forbedring lydmessig fra MKI. Så vil det sikkert komme software oppdateringer fremover som gjør den enda bedre.
    Det er en punkter som omhandler "pops" eller støy når det skiftes format mellom pcm og DSD eller streaming via USB, men det kan jeg merke også på min MKI når jeg skifter mellom Brigde (streaming) og I2s for å spille SACD fra DMP.

    Jeg vurderer oppgradering fra MKI til MKII men vil gjerne ha mulighet til å teste forskjellen hjemme før jeg legger en såpass slump penger imellom.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Paul (CEO) har meldt at det skal frigis en MK2 firmware oppdatering den 10.april som fikser pops og annet.

    Selv kommer jeg til å utføre eller få utført moddingen av min MK1 og så sitte på gjerdet lenge og bare følge med hva de skriver om MK2 på forumet. Jeg vil sikre meg et slikt Nikkel trafo par for MK2 også - i tilfellet jeg er så gal og finner på å kjøpe en etterhvert.....
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Paul (CEO) har meldt at det skal frigis en MK2 firmware oppdatering den 10.april som fikser pops og annet.

    Selv kommer jeg til å utføre eller få utført moddingen av min MK1 og så sitte på gjerdet lenge og bare følge med hva de skriver om MK2 på forumet. Jeg vil sikre meg et slikt Nikkel trafo par for MK2 også - i tilfellet jeg er så gal og finner på å kjøpe en etterhvert.....
    Spennende, og de sier at en moddet MKI er betydelig bedre og nærmer seg men at MKII er et lite hestehode foran. Oppgradering til MKII er mye penger så det bør være ganske stor hørbar forskjell. Så må jeg også ha en ny streamer ettersom jeg mister denne funksjonen med MKII.
    Min hifi verden startet tilbake på 80 tallet da jeg kjøpte Kef Reference 104.2 høytalere, og da sa selger...Velkommen til galskapens verden!! Han hadde rett🤣🤣
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Streamer: Har du fått med deg at PS Audio antagelig kommer med et lite kabinett vi kan putte våre Bridge II kort inn i og koble til DS Mk1 eller MK2 med I2S? Alias Bridge 2.5 :unsure:
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Streamer: Har du fått med deg at PS Audio antagelig kommer med et lite kabinett vi kan putte våre Bridge II kort inn i og koble til DS Mk1 eller MK2 med I2S? Alias Bridge 2.5 :unsure:
    Jepp, men det har vært så frem og tilbake mellom denne "midlertidig" løsningen til Air Lens kommer. Må ihvertfall ha en løsning som jeg kjøre Roon på, veldig glad i Roon sitt grensesnitt.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tok ut Bridge kortet og satte inn et custom kort fra Jeff Richards for å bruke en ekstern lineær strømforsyning. Bruker nå en iFi Stream, men får naturlig nok bare delvis opp-pakkede MQA gjengivelser på Tidal (har egentlig sluttet å bry meg så hardt om MQA eller 16/44). Fikk ikke noe lyd med USB til DS MK1, så bruker koaks i stedet fra iFi'en. Jeg må bli pensjonist før jeg får tid til noe slikt som Roon (er for glad i å strømme film).
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20230402_144120.jpg


    Jeg var på Hi-fi messe i København. Arrangør var High Performance Audio.
    Jeg synes, at PS Audio havde bedste lyd. Der blev brugt den nye PS Audio Dac mrk 2. Meget flot gengivelse med fin ren diskant.
    Der blev brugt strømrenser.
    Jeg er spændt på den, at høre den hjemme. Jeg skulle modtage min midt i april.
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 908509

    Jeg var på Hi-fi messe i København. Arrangør var High Performance Audio.
    Jeg synes, at PS Audio havde bedste lyd. Der blev brugt den nye PS Audio Dac mrk 2. Meget flot gengivelse med fin ren diskant.
    Der blev brugt strømrenser.
    Jeg er spændt på den, at høre den hjemme. Jeg skulle modtage min midt i april.
    Jeg har bestilt MKII dac, litt leveringstid men håper den kommer i løpet av mai🤗🤗så får vi se hvor mye bedre den er enn MKI🤔
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg har bestilt MKII dac, litt leveringstid men håper den kommer i løpet av mai🤗🤗så får vi se hvor mye bedre den er enn MKI🤔
    Jeg har fået min i dag, PS Audio Dac PerfectWave DirectStream DAC MK2
    Jeg har spillet under 1 time.
    Skruerne er for tykke til at mit gode Tubulus concentus kan sidder der. Jeg har heldigv stadig mit Audioquest Coffee digital kabel.
    Der er en meget din diskant gengivelse.
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fået min i dag, PS Audio Dac PerfectWave DirectStream DAC MK2
    Jeg har spillet under 1 time.
    Skruerne er for tykke til at mit gode Tubulus concentus kan sidder der. Jeg har heldigv stadig mit Audioquest Coffee digital kabel.
    Der er en meget din diskant gengivelse.
    Gratulerer med MKII dac😀
    Tipper denne også trenger 100 timer "burn in time" som de andre PS Audio produktene.
    Hva slags streamer har du i forkant?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Gratulerer med MKII dac😀
    Tipper denne også trenger 100 timer "burn in time" som de andre PS Audio produktene.
    Hva slags streamer har du i forkant?
    Jeg bruger PS Audio PerfectWave SACD Transport. Det er en fantastisk drev / transporter. Jeg har mange cd'er.
    Jeg har bestilt flere SACD cd'er fra PM Audio.
    Jeg har aldrig oplevet samme kvalitet med det musik, der ligger på min computer eller mennesker der har medbragt en USB nøgle.
    Men jeg overvejer da en streamer også. Men det er så dejligt enkelt med cd'er.
    Jeg havde iøvrigt et sæt Kef 105,4 højttalere for mange år siden. De blev så bygget om på et tidspunkt.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Hvordan står seg PS Audio Memory Player, og PerfectStream DAC seg mot dagens konkurrenter? Dette settet begynner jo å dra på årene, selv om firmware kan oppgraderes.
    A- PS Audio dac player.jpg


    /Ruby:)
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Nei, faktisk ikke, selv om jeg har liggende 3 par alternative trafoer pluss disse Vocm kondensatorene. Foreldrene mine gikk bort i fjor/forfjor, så hadde helt andre ting å ta meg av i en lang periode... Håper å få gjort det i år, da. Har 2 DS MK1, så kan også få sammenlignet med og uten.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Hi, hi ser nå at du skrev "PerfectStream DAC": Kortversjon for Perfectwave Directstream DAC ?
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har testet PS Audio Airlens streamer?
    AirLens sammen med DS DAC MKII er imponerende bra. Anbefales å teste ut. Jeg byttet ut min Matrix Element S, og AirLens er mye mye bedre😄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn