Pruting på forhandler annonser

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Innlegg
476
Antall liker
316
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Demoprispraksisen er jeg sterkt kritisk til, enten det gjelder bil eller Hi-Fi eller hva det måtte være. Unntaket måtte evt være hus. Men "demohus" er det jo ikke så mange av. Teknisk utstyr har best av å bli behandlet med varsomhet, og helst stå stille. Så snart det er tatt i bruk, synker salgsverdien likevel fort til det halve, selv om eieren ikke har gjort annet enn å hente produktet fra butikken og koble det til.

Med "demo"-produkter er det annerledes. De kobles av og på, blir flyttet, og brukt av et ukjent antall personer. Kanskje blir de sendt lange veier til hjemlån, og det er uråd å vite hvordan behandlingen er. Kort sagt: man tar en betydelig risiko ved å kjøpe "demo"-vare. Likevel prøver selgerne å prise disse produktene som om de praktisk talt skulle være nye. -Og som Particle helt riktig peker på: Når de selges, er modellen ofte dessuten på vei ut av markedet.

"Demo"-vare selges fordi forhandleren ønsker å kvitte seg med det. Hva årsaken enn er (slitasje, utgående modell, manglende respons i markedet), kan man være helt sikker på at det ikke er i kjøpers interesse å slå til, med mindre prisen er svært redusert.
Jeg er stort sett enig, men ville ha tatt produkttypen med i betraktningen - min skepsis er for eksempel større til demobrukte CD-spillere enn høyttalere. Noen kupp kan man jo gjøre, men jeg foretrekker å kjøpe ubrukte varer på for eksempel ryddesalg eller januarsalg.

Så vidt jeg vet har demovarer full garanti, mens innbyttede (brukte) produkter solgt gjennom forhandlere som regel har noen få måneders garanti. Men som du er inne på vil vel et produkt som har hatt én eier og vært brukt i samme oppsett være mindre slitt enn et demobrukt som for alt man vet har vært lempet hit og dit av et utall kunder.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.285
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Har selv drevet butikk i en litt annen bransje, det kan være greit at kunder prøver å prute litt, eller få med noe på kjøpet hvis man legger igjen flere tusen kroner. Men det var en ting som provoserte meg voldsomt og det var de kundene som prøvde å prute på varer som allerede var på salg. F.eks varer med -30 til -40% rabatt. Det er jo sånn at noen ganger så setter man ned varene til tilnærmet kostpris for å få de ut slik at man kan bruke disse pengene på nye varer. Enkelte kjenner ikke sin begrensning. Jeg kjøper selv ting uten å prute, men jeg ligger som en gjedde i sivet og venter på riktig pris. Enten det er brukt her på Hifi sentralen, på Finn eller nytt i butikk.
 
Sist redigert:

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Innlegg
1.026
Antall liker
288
Sted
Tranby
Ikke rart man kan bli fornærmet av prisforslag som ligger langt under vanlig pris.
Det er en ufin måte å prøve å psyke ut selger på i tillegg til at man "tar" tiden til selger ved å måtte svare på useriøse tilbud, prøver man også og oppnå en urimelig fordel ved å "ta" penger ved å redusere gevinsten til selger eller påføre ham tap.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Ikke rart man kan bli fornærmet av prisforslag som ligger langt under vanlig pris.
Det er en ufin måte å prøve å psyke ut selger på i tillegg til at man "tar" tiden til selger ved å måtte svare på useriøse tilbud, prøver man også og oppnå en urimelig fordel ved å "ta" penger ved å redusere gevinsten til selger eller påføre ham tap.
Eventuelt prøver man som kunde å beholde mest mulig av sine egne penger, uten at selger skal "ta" penger ved å øke sin egen gevinst, og påføre kunden tap.

Har man normale kalkyler kan som regel alltid gi en god rabatt, og fortsatt sitte igjen med et sunt dekningsbidrag. Det er bedre å tjene litt penger på et salg, enn å ikke selge i det hele tatt?
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Ikke alltid. Dersom du til stadighet gir store rabatter, kan det ødelegge grunnlaget for fremtidig fortjeneste. Dessuten kan du risikere å få resten av bransjen på nakken. Verst er det dersom produsenten har meninger eller direktiver om utsalgspris. Da risikerer du å miste salgsretten til hele merkevaren.
 
I

Intrepid-AV

Gjest
Demoprispraksisen er jeg sterkt kritisk til, enten det gjelder bil eller Hi-Fi eller hva det måtte være. Unntaket måtte evt være hus. Men "demohus" er det jo ikke så mange av. Teknisk utstyr har best av å bli behandlet med varsomhet, og helst stå stille. Så snart det er tatt i bruk, synker salgsverdien likevel fort til det halve, selv om eieren ikke har gjort annet enn å hente produktet fra butikken og koble det til.

Med "demo"-produkter er det annerledes. De kobles av og på, blir flyttet, og brukt av et ukjent antall personer. Kanskje blir de sendt lange veier til hjemlån, og det er uråd å vite hvordan behandlingen er. Kort sagt: man tar en betydelig risiko ved å kjøpe "demo"-vare. Likevel prøver selgerne å prise disse produktene som om de praktisk talt skulle være nye. -Og som Particle helt riktig peker på: Når de selges, er modellen ofte dessuten på vei ut av markedet.

"Demo"-vare selges fordi forhandleren ønsker å kvitte seg med det. Hva årsaken enn er (slitasje, utgående modell, manglende respons i markedet), kan man være helt sikker på at det ikke er i kjøpers interesse å slå til, med mindre prisen er svært redusert.
Vil nyansere dette litt da jeg må si at det ikke er praksis her i gården i hvert fall, men det varierer sikkert mye fra forhandler til forhandler.

Når vi selger ut demoprodukter kan de - eller rettere sagt er de som regel - mindre slitt enn normalt brukte produkter. Det dreier seg typisk om produkt som så vidt er åpnet, kanskje knapt brukt, eller så vidt benyttet i en demo og aldri montert mer enn en gang. Mange ganger selger vi også demobrukte produkter med nygaranti.

Hvis det derimot dreier som et demoprodukt som har blitt utsatt for mye slitasje bør det opplyses om i annonser.

Så når vi averterer demobrukte produkter kan de være et kupp til prisen, og altså stort sett dreier det seg om produkter med omtrent null slitasje.
Vi averterer derfor typisk brukte produkter med 50% avslag i forhold til nypris, mens demobrukte produkter typisk har avslag i størrelsesorden 35-40% fordi vi altså kjenner historien til produktet og kan gå god for de 100% samt gjerne gir nygaranti i mange tilfeller også som nevnt.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Ikke alltid. Dersom du til stadighet gir store rabatter, kan det ødelegge grunnlaget for fremtidig fortjeneste. Dessuten kan du risikere å få resten av bransjen på nakken. Verst er det dersom produsenten har meninger eller direktiver om utsalgspris. Da risikerer du å miste salgsretten til hele merkevaren.
Man må som alltid bruke sunn fornuft når rabatter skal fastsettes, og jeg mener heller ikke at man trenger å gjøre det hver gang hele tiden. Sier bare at med vanlige kalkyler, så er det alltids noe å gå på, og man bør ikke ta det personlig og bli fornærmet hvis en kunde prøver å forhandle pris. Innen rimelighetens grenser, såklart. Og hvis det er produkter som er vanskelig å selge til full pris må det være bedre å selge dem med liten fortjeneste så man får frigjort kapital.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.707
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Har i det siste sendt pm til noen aktører ang annonser dem har ute, men får aldri svar. Noen er uker siden jeg sendte. Irriterende å se annonser og ikke få den info jeg vil ha, kjapt og greit der og da. Pris burde være en del av den info. Nei, jeg tar ikke kontakt på tlf, med mindre jeg vet prisen og faktisk har bestemt meg for et kjøp.
 

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Ja dette her må det ryddes opp i.Det at annonsører ikke har pris tilknyttet annonsen har jeg irritert meg grenseløst på mange ganger.
Dette burde være en selvfølge.Og noen her på Torget lærer tydeligvis ikke.Det hadde vært så mye enklere for oss som vil kjøpe om prisen
var klarlagt før en tok kontakt.
Mvh Kenneth
 
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Helt enig. Jeg tar ALDRI kontakt hvis det ikke er pris i annonsen.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.949
Antall liker
19.801
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Pruting på forhandler annonser
Bør ikke forhandlere som legger ut produkter til salgs på børsen, også regne med at folk vil prute på disse produktene, iallefall forsøke? En forhandler annonse er for meg ikke annerledes enn en privatannonse, selv om det muligens gis garanti.
Pruten her en dag på en aktørannonse, ikke mye, men var nok til å få en negativ kommentar sendt tilbake..jaja..Mistet de meg som potensiell kunde.​


Selv pruter jeg på nesten alt jeg kjøper. Sko, klær, hifi. Det er jo halve moroa ved å handle.​
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
- Hmmm... ja det er blitt VELDIG INN med med kalkyler som gir rom for gode rabatter hos en del aktører de siste 15 årene. Fenomenet begynte vel her i landet på tidlig midten av 90-tallet. Disse identiske Høyttalerne var jo dobbelt( - og mer til ) så dyre her i landet - kontra i Danmark.
- Og så ble prislappen på EURO nesten 12,- kroner som medførte en kraftig prisøkning fra en Valutakurs på 7,30 og økning i eksportpris på +25% og så +12% i tillegg med påfølgende frakt-økninger!

Siste del av innlegget er fjernet, jfr. våre bransjeregler. Forøvrig har heller ikke euroen vært oppe i 12 kroner, men det er det flere brukere som har korrigert i innlegg nedenfor.

Mvh
Høvdingen
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
- Hmmm... ja det er blitt VELDIG INN med med kalkyler som gir rom for gode rabatter hos en del aktører de siste 15 årene. Fenomenet begynte vel her i landet på tidlig midten av 90-tallet. Disse identiske Høyttalerne var jo dobbelt( - og mer til ) så dyre her i landet - kontra i Danmark.
- Og så ble prislappen på EURO nesten 12,- kroner som medførte en kraftig prisøkning fra en Valutakurs på 7,30 og økning i eksportpris på +25% og så +12% i tillegg med påfølgende frakt-økninger! Triangle og Chario ble Plutselig veldig dyrt i innkjøp !!!

- Redningen ble MER Entusiasme og Lidenskap - og Med MER INNSIKT med "litt mer" tillit hos under-produsenter. NYTT KONSEPT MED CUSTOM-PRODUKTER - som gir fast pris på gitt produksjon - uavhengig av svingninger i valuta og annet. En service pr. 150 stk. solgte over de fem første årene. Levering i det generelle - umiddelbart. Og som alle produsenter - de tilbyr et helt UNIKT produkt...- Tja om Du liker det eller ikke. MEN det aller viktigste er jo DEN EXTREME ...
Lyden av Opplevelser
Dette innlegget må jeg innrømme at jeg ikke skjønner så mye av. Kan du f eks forklare nærmere hva du mener med at prislappen på euro ble på nesten 12 kroner? Det høyest registrerte månedssnittet for Euro hittil var så vidt jeg kan se i desember 2008 med 9.4207 nkr. Stort sett har kursen ligget mellom 7,50 og 8,50 kr.

Annet avsnitt fremtrer etter min skarve innsikt som ren tekstreklame.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
- Hmmm... ja det er blitt VELDIG INN med med kalkyler som gir rom for gode rabatter hos en del aktører de siste 15 årene. Fenomenet begynte vel her i landet på tidlig midten av 90-tallet. Disse identiske Høyttalerne var jo dobbelt( - og mer til ) så dyre her i landet - kontra i Danmark.
- Og så ble prislappen på EURO nesten 12,- kroner som medførte en kraftig prisøkning fra en Valutakurs på 7,30 og økning i eksportpris på +25% og så +12% i tillegg med påfølgende frakt-økninger! Triangle og Chario ble Plutselig veldig dyrt i innkjøp !!!

- Redningen ble MER Entusiasme og Lidenskap - og Med MER INNSIKT med "litt mer" tillit hos under-produsenter. NYTT KONSEPT MED CUSTOM-PRODUKTER - som gir fast pris på gitt produksjon - uavhengig av svingninger i valuta og annet. En service pr. 150 stk. solgte over de fem første årene. Levering i det generelle - umiddelbart. Og som alle produsenter - de tilbyr et helt UNIKT produkt...- Tja om Du liker det eller ikke. MEN det aller viktigste er jo DEN EXTREME ...
Lyden av Opplevelser
Javel???
Da så....
Skjønner ingenting jeg heller
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hva er det vi snakker om, egentlig? Skjønner ingenting, jeg....
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.707
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Ang aktører som legger ut annonser, mener jeg det burde være forpliktende å også kunne svare på pm som sendes. Jeg har som sagt sendt noen pm til aktører de siste måneder, ikke noe svar å spore...trist for dem, da de jo mister potensielle kjøpere. Er greit de skriver at grunnet mye å gjøre, kan de ikke sjekke/svare på pm..neivel, men ikke legg ut annonser da hvis det er så slit.
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
553
Antall liker
285
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Forstår ikke behovet for å sende PM, kan dere ikke bare ta dirkete kontakt med selskapet pr epost da? Det er vel ikke sikkert at alle leverandører er aktive på Hifisentralen hver dag? Normal forretningsskikk tilsier at man bør kunne forvente svar innen 24timer og det får man vel stort sett rundt omkring?
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.707
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Er enig der. Men både Pm og Mail, burde være lett å besvare..( Har forøvrig sendt mail også, ingen svar..)
Nekter å ringe, enkelt og greit
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Jaja, da får du vel handle hos en annen. Er ikke servicen bra, er det bare å droppe enhver handel på det stedet. Du vil alltids kunne finne like bra produkter andre steder.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.707
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Joda, men noen aktører har enkelte merker som er mer interessant enn andre..men du har rett, jeg får finne noe annet hos andre
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Joda, men noen aktører har enkelte merker som er mer interessant enn andre..men du har rett, jeg får finne noe annet hos andre
Ja det er vel litt med Hi-Fi som det er med biler: Man tror man må ha det og det, med hvis man stiller seg åpen, fins det gjerne alternativer som er like bra, eller bedre. Og hvis det skjer et eller annet uventet og man trenger service, er det viktig å ha handlet på riktig sted.
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46
Forstår ikke behovet for å sende PM, kan dere ikke bare ta dirkete kontakt med selskapet pr epost da? Det er vel ikke sikkert at alle leverandører er aktive på Hifisentralen hver dag? Normal forretningsskikk tilsier at man bør kunne forvente svar innen 24timer og det får man vel stort sett rundt omkring?
Nei hos en del småaktører får man ikke svar, ikke ved henvendelse på mail heller. Gjelder 3 småaktører jeg kontaktet om integrerte forsterkere. De tre store her i landet derimot svarer alle raskt og gir god service.
Morten
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.271
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Forstår ikke behovet for å sende PM, kan dere ikke bare ta dirkete kontakt med selskapet pr epost da? Det er vel ikke sikkert at alle leverandører er aktive på Hifisentralen hver dag? Normal forretningsskikk tilsier at man bør kunne forvente svar innen 24timer og det får man vel stort sett rundt omkring?
Nei hos en del småaktører får man ikke svar, ikke ved henvendelse på mail heller. Gjelder 3 småaktører jeg kontaktet om integrerte forsterkere. De tre store her i landet derimot svarer alle raskt og gir god service.
Morten
Kanskje fordi de er små en-mans bedrifter som driver dette på sin fritid og selger noen forsterkere i mnd ? Kanskje bijobb når han er hjemme fra Nordsjøen etc. Gi de tid - hendt jeg har fått svar etter et par uke for eksempel...
 

daCapohifi

Bransjeaktør
Ble medlem
06.03.2015
Innlegg
60
Antall liker
94
Torget vurderinger
1
Skal vi virkelig sette priser høyere enn det vi skal ha for produktet, slik at folk kan prute? Ønsker Øye virkelig at bransjen skal bli enda mer useriøs?


vh
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.285
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Skal vi virkelig sette priser høyere enn det vi skal ha for produktet, slik at folk kan prute? Ønsker Øye virkelig at bransjen skal bli enda mer useriøs?
vh
Etter min mening så skal selvfølgelig forhandlere sette prisen de skal ha for varen.
Pruting er en uting. Jeg pruter aldri, men jeg kjøper heller ikke ukritisk. Jeg sammenligner alltid prisene i Norge med utlandet, er prisforskjellen for stor så handler jeg ikke i Norge. Da vet jeg at forhandleren enten kjøper på feil sted eller har en ublu avanse.
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Priser i Norge bør være i nivå med priser i utlandet/produsentlandet. Justert for naturlige valutasvingninger og toll/avgifter. "Desverre" for oss forbrukere, så er levekostnadene høyere i dette landet, slik at nok også er rimelig at Norske forhandlere får litt mer fortjeneste enn de utenlandske til å leve av.
Jeg kjøper i Norge om prisen er fornuftig satt i forhold til ovennevnte, samt at ikke minst servicen/dialogen med forhandler er god!
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.285
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Priser i Norge bør være i nivå med priser i utlandet/produsentlandet. Justert for naturlige valutasvingninger og toll/avgifter. "Desverre" for oss forbrukere, så er levekostnadene høyere i dette landet, slik at nok også er rimelig at Norske forhandlere får litt mer fortjeneste enn de utenlandske til å leve av.
Jeg kjøper i Norge om prisen er fornuftig satt i forhold til ovennevnte, samt at ikke minst servicen/dialogen med forhandler er god!
Hvor stor prisforskjell aksepterer du ?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det er vel ikke noe problem å prøve å forhandle frem en bedre pris enn første prisforlangende. Jeg "pruter" alltid, og har kommet dit at jeg blir litt misfornøyd når jeg må betale "veiledende" pris. Skjønner ikke problemet.

Selvsagt er det heller ikke noe problem når selger/forhandler holder prisen på det han først har satt og ikke vil senke prisen.

Skjønner ikke hvorfor det skulle være noen uting.

Selvsagt må man se det an litt, da. Man pruter ikke på en platebørste til 150 Kr eller en melkekartong på Rema, men når man kjøper et high end-produkt der forhandler har brukbar fortjeneste, og kanskje har lyst til å frigjøre lagerplass, likvidere noen oppbundne midler, etc, ser jeg ikke noe problem med å SPØRRE om en bedre pris.
 

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Innlegg
319
Antall liker
73
Hvis prisen er fair er det jo frekt å prute. I motsatt tilfelle absolutt ikke. Det blir en balansegang.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Sist jeg handla pruta faktisk selger prisen ned 1000 kroner, selv om jeg allerede syntes det var en grei deal!

Merker jo at folk jeg har handla med før er villige til å gå ned litt fortere i pris, da jeg har nesten utelukkende gode erfaringer som både selger og kjøper.

Jeg slår ihvertfall lettere av noen hundrelapper hvis en potensiell kjøper har gode tilbakemeldinger her, og samtidig viser god folkeskikk. Har jeg solgt til han/hun tidligere kan jeg fort gå ned enda litt til. Smertefrie handler er verdt noen kroner, mener jeg.

Ellers pruter jeg på _nesten_ absolutt alt jeg kjøper. Unntaket er visst et "populært" produkt, eller noe jeg har siklet lenge på, ligger ute til en veldig god pris. Da er det bare å være lynkjapp. :)
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
pruting er det helt greit det sålenge man har en høflig tone og aksepterer svarene man får.

For meg så er det ofte at jeg er interessert i en gjenstand, men synes prisen er for høy. Altså at jeg ender opp med konklusjonen intet kjøp. Er det da en uting at jeg da spør om selger kan tenke seg til å selge til en lavere pris?
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Det er vel ikke helt vanlig at det er selger som pruter??

Jeg har imidlertid opplevd at jeg har "dratt" litt på det tilbudet jeg har fått, og så kommet tilbake etter noen dager - med den følgen at selgeren kaster seg over meg med et nytt og bedre tilbud.

Jeg har også opplevd at prisen på et produkt er blitt halvert fra en dag til en annen - uten annen begrunnelse enn at "vi tjener bra på dette uansett".
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.707
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Skal vi virkelig sette priser høyere enn det vi skal ha for produktet, slik at folk kan prute? Ønsker Øye virkelig at bransjen skal bli enda mer useriøs?


vh
Jeg oppfatter flere butikker i denne bransjen, samt personer som brenner for dette som høyst seriøse, men er også eksempler på det motsatte Selvfølgelig ønsker jeg ikke en høyere useriøsitet..Synes du selv hifi bransjen er useriøs?
Utgangspunktet for tråden var enkelt og greit om det er ok å prute, selv om det er demoprodukter, med en smule realisme uansett da med budgivningen. Er svært sjeldent jeg selv pruter, men ikke alltid aktører har priser som faktisk jeg mener er realistiske, særlig ikke hvis det er snak om en del år gamle ting som ikke gis garanti på heller.
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Skal vi virkelig sette priser høyere enn det vi skal ha for produktet, slik at folk kan prute? Ønsker Øye virkelig at bransjen skal bli enda mer useriøs?


vh
Jeg oppfatter flere butikker i denne bransjen, samt personer som brenner for dette som høyst seriøse, men er også eksempler på det motsatte Selvfølgelig ønsker jeg ikke en høyere useriøsitet..Synes du selv hifi bransjen er useriøs?
Utgangspunktet for tråden var enkelt og greit om det er ok å prute, selv om det er demoprodukter, med en smule realisme uansett da med budgivningen. Er svært sjeldent jeg selv pruter, men ikke alltid aktører har priser som faktisk jeg mener er realistiske, særlig ikke hvis det er snak om en del år gamle ting som ikke gis garanti på heller.
- Ser vel historien gjenta seg gjennom årene ...at der er noen aktører som til stadighet forsøker seg med "villedende priser" for så å "senke vår/sommer/høst/vinter/telefon-oppmøte-tilbudet" til Veil-Pris...........- svært ødeleggende for salget og markedet på lang sikt. Gjentatte "Tilbuds-ras" på klassiske typer produkter ødelegger merkets anerkjennelse og seriøsitet i markedet FULLSTENDIG ! MEN - hvis markedet ikke forstår Byggekvaliteter i produktlinjene - ( som jo DA vil Mangle FULLSTENDIG inne i Personligheten ...........- !!! ) - så vil disse aktørene kanskje oppleve interesse-SVIKT, lenge før beregnet _

Mvh. Lyden av Opplevelser i et Varmt marked...
 
Topp Bunn