Proson Sub

K

kathrine

Gjest
Hei!
Ja ja ,det er noe som heter "du skal ikke banne i kjerka", men er det noen som har erfaringer med "Proson Stratego Sub 12"?

Lurer som kjent på og prøve Sub x 2, men det var dette med pris kontra kvalitet.

Er litt redd for å drite på draget (har ikke råd til slike ekskrementnetslipp), så tanken er om det ville være bedre og kjøpe en 12" av XTZ da denne har fått glimrende omtaler, og supplere med en til hvis det skulle vise seg at behovet var der?!

Ellers er jeg like usikker som før på om jeg skal gå over til hjemmekino forsterker eller om jeg skal invistere i ny tokanals.

Solen skinner , men det er litt kjøligt......... :D

Vh
S

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Sv: Proson Sub

hvis xtz og proson var alternativene når du skal ha sub ville jeg gådd for den første. Hadde en gang i tiden sub fra proson og det var ikke allverden å skryte av, joda det var masse bass og rabalder men det var stort sett det. etter en stund ble det feil me subben, var vist forsterkeren som var problemet som ikke var av allverden kvalitet, reparerere dette var det heller ingen som fikk til.

K

kathrine

Gjest

Hei!
Ja det er vel dette jeg er litt redd for.

Tror vel jeg har bestemt meg for to stk XTZ 99 12". ::)

Verre er valget av ny forsterker, men jeg har god tid! ;D
Vh
S

Makofoed

Medlem
Ble medlem
20.02.2007
Antall liker
0

Hei,

Proson sub'en sliter litt med at forsterkeren har underdimensjonerte motstander. De har brukt 1/8w motstander der de skulle hatt minst 1/4w. Det er derfor forsterkerene kutter ut. Det er bare å bytte ut motstandene som har drevet i verdi. Mulig de har endret dette nå, men du må i alle fall være klar over problemet. En annen sak jeg var borti er at elementet har så langvandring og ledningene til svingspolen er for korte. Kunk, og du har dårlig kontakt på grunn av at elementet "napper" i ledningene om du spiller høyt.

Mvh
Mags (c",)

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22

Magnus K. skrev:
Hei,

Proson sub'en sliter litt med at forsterkeren har underdimensjonerte motstander. De har brukt 1/8w motstander der de skulle hatt minst 1/4w. Det er derfor forsterkerene kutter ut. Det er bare å bytte ut motstandene som har drevet i verdi. Mulig de har endret dette nå, men du må i alle fall være klar over problemet. En annen sak jeg var borti er at elementet har så langvandring og ledningene til svingspolen er for korte. Kunk, og du har dårlig kontakt på grunn av at elementet "napper" i ledningene om du spiller høyt.

Mvh
Mags (c",)
mao den er egentlig ikke så mye å samle på :p

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3

xtz, uten tvil!
Er noen på bruktbørsen på avforum as we speak!

PK

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2006
Antall liker
68
Sted
Vestfold

Stikken skrev:
Hei!
Ja ja ,det er noe som heter "du skal ikke banne i kjerka", men er det noen som har erfaringer med "Proson Stratego Sub 12"?

Lurer som kjent på og prøve Sub x 2, men det var dette med pris kontra kvalitet.

Er litt redd for å drite på draget (har ikke råd til slike ekskrementnetslipp), så tanken er om det ville være bedre og kjøpe en 12" av XTZ da denne har fått glimrende omtaler, og supplere med en til hvis det skulle vise seg at behovet var der?!

Ellers er jeg like usikker som før på om jeg skal gå over til hjemmekino forsterker eller om jeg skal invistere i ny tokanals.

Solen skinner , men det er litt kjøligt......... :D

Vh
S
Hei,
Har selv kjøpt en Stratego 12+ på komplett for 2700,-, og må innrømme at den låt helt jævlig med en gang. Skikkelig honk rundt 60-70hz. I tillegg er den stor. Nå har den gått i kanskje 30 timer, og nå begynner den å spille bra med tanke på prisen. Den blir bedre for hver dag som går. Nå håndterer den ståbass med brukbar definisjon, og det er jammen ikke så ofte man opplever med en sub til under 5000,-. I tillegg er spesifikasjonene forholdsvis riktige med tanke på frekvens, noe som er ekstremt sjeldent i denne prisklassen Oppgitt 22hz til 160, opplevd 25 - 160 innenfor ca +- 3db. Men hvis du har råd til å gå for den 1000,- dyrere XTZ så har jo den fått veldig gode tester (har ikke hørt den selv), og er sikkert ett safe bet. Det erklart at du kanskje heller burde gå for en stk SVS SB12 til 6990,- som nok slår xtz gankse greit med tanke på definisjon (ut fra tester). Eller hvis du har plass, hva med SVS NSD12,- som virkelig går ned i dybden uten å gå utover musikkgjengivelsen (igjen fra test) i forhold til pris.

Lykke til!

K

kathrine

Gjest

Hei!
Godt du er fornøyd med din Proson!
Har vel bestemt meg for to XTZ 99W12, blir spenende!
Vh
S

Topp Bunn