Proffens husgud

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ja, hva kan nå dette være for noe?
    Små?
    Forsterkere?
    Monoblokker?
    Klasse D?

    JA, på alt.
    Men om de er så "små" i lyden, gjenstår jo å se.
    Iflg specs skal dette være monoblokker som skal prestere 600w i 8 ohm, 900w i 4 ohm og 1kw i 2 ohm
    Eller som det står på ebay: "1000W mono Hifi Class D Audio power amplifier IRS2092 +IRFB4227 amp"
    Sier ikke meg all verden, men det hele var såpass rimelig at det nesten hadde vært dumt å ikke prøve ut.....
    Så får vi se.
    Det har nå stått oppkoblet noen få minutter, så det er gjerne litt tidlig å mene så mye. Men jeg tror jeg kan ha gjort et lurt valg.....;)

    mvh
    Proffen
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Gratulerer med nye saker! Spennende å prøve noe utafor allfarvei - og klasse D pleier å låte ganske så bra.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med nye saker! Spennende å prøve noe utafor allfarvei - og klasse D pleier å låte ganske så bra.
    Takk Cyber. Ja, det er spennende, og jeg syntes nesten ikke jeg hadde lov til å la være, når prisen var som den var......
    Altså, jeg har gått veien fra transistor til rør og tilbake til transistor til klasse D (Nuprime) og nå altså disse.
    For tidlig å si så veldig mye, men Annli Drecker funket godt - og jeg aner at det er godt med krefter ute og går......

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da har man fått lyttet litt til hva nykomlingene er i stand til å yte.
    De første stikkordene tilsier at der er atskillig mer "fundament" i den dypere bassen. Pluss at den dypbassen som gjengis, også er enda mer kontant.
    I tillegg aner jeg konturene av et både større lydbilde, både i bredde og dybde - i tillegg til at det retten og sletten virker som om nykomlingene faktisk makter å skille enkeltinstrumenter/vokal bedre fra hverandre, slik at man kanskje kan si at pinpointingen har fått et løft. Dessuten vart æ næsten litt skræmt, ja, når jeg plutselig hørte detaljer fra innspillingen til soundtracket "Dead man walking" som jeg ALDRI tidligere har lagt merke til. Det kan jo hende at dette skyldes at der er mindre støy i lydbildet, slik at bakgrunnen blir enda sortere, og at detaljene på denne måten står tydeligere frem.
    Så jeg gleder meg storligen til å bli bedre kjent med disse forsterkerne.....ikke minst mht å avdekke hvorvidt de klarer å få frem nerven i musikken, som ofte befinner seg i mellomtoneområdet, samt utklingingen og detaljer og luft i diskantområdet spicer det hele til på riktig måte.

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Høsten er en fin hifitid.
    I kveld har jeg gjort litt av hvert i man caven.
    Prioritet: Ommøblering og inn med litt nytt på kabelfronten.
    Signalkabler mellom cd og dac, mellom dac og pre og mellom pre og monoblokker; DNM
    Signalkabler mellom pre og sub: Blue jeans...
    IMG_20171004_222255.jpg
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Så har man tørket støv, samt flyttet "mesteparten" av racket vekk fra mellom høyttalerne - så nå det det slik ut:
    IMG_20171004_223824.jpg
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    ....og resten av racket havnet da her, på en god armlengdes avstand fra sweetspoten....
    IMG_20171004_223939.jpg
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Skal ryddes litt mer i blant stæsjet som pr nu befinner seg mellom høyttalerne.....

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Og den observante leser legger gjerne merke til at der er en tom topplate i racket.
    Den plassen er tiltenkt et bestilt produkt, som jeg er mer enn nyfiken på.
    Så vil tiden vise hva som skal ende opp der.....
    IMG_20171004_223939.jpg
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ryddet litt i "overskuddslageret" i går, noe som har ført til at jeg har oversvømt børsen og finn med duppedingser og sånt som jeg ikke ser for meg at jeg kommer til å benytte meg av. Fylte jaggu en hel Rema-pose med dill og dall. Så får vi se hvem som føler kallet til å avlaste meg.
    Og til tross for at det bare ble mer og mer, sitter jeg likevel igjen med noen sett med kabler, som jeg foreløpig ikke helt har bestemt meg for om jeg vil kvitte meg med. Det er jo tross alt snakk om kabler mekket sammen av min gode tjommi Sense; kabler som virkelig er VFM.
    Får gå en runde til med meg selv, så finner jeg gjerne ut hva jeg ender opp med å gjøre.
    Kommer i alle fall til å beholde Sense-kablene til jeg har blitt klokere på om de nye signalkablene er "bedre"....

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da er jeg litt spent før MPT tar turen innom i morgen for en liten lytt etter de siste dagers endringer i oppsettet.
    Har jo både ommøblert og koblet opp nye monoblokker, samt koblet det hele sammen med splitt nye signalkabler - og HVIS DHL er snille, rekker jeg kanskje å få i hus et nytt komponent før han benker seg.....

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jupp, det går seg til (igjen)...

    OG: DHL kommer med pakkenellik i løpet av dagen.
    Ca 12 kg metall...
    Spennende å ta sjansen på slikt.
    Sist jeg gjorde tilsvarende, slo det veldig positivt ut.

    Mvh
    Proffen

    EDIT: Pakkenellik fikk et uønsket opphold pga et nidkjært tullvesen..... :-(
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hvis alt går etter planen, skal denne på plass på den øverste ledige hyllen i racket.
    cd.jpg

    Så får vi se om den blir flipp eller flopp.
    Det er snakk om et rent drivverk bygget rundt et fra Philips.

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    IMG_20171013_143112.jpg
    IMG_20171013_143119.jpg


    Da var nykomlingen på plass - men de første inntrykkene får jeg ikke før i morgen.
    Idag har jeg hatt hendene fulle med å kokkelere og bake ifbm bursdagsfeiring i heimen.
    Uansett - fin å sjå til, det var han no.... ;)
    Og vekten på ca 12kg indikerer kvalitet.
    Drivverket er Philips cdm12.1 - hvis jeg har skjønt ting riktig.
    Hva barnet skal hete, det får man komme tilbake til...... :rolleyes::cool:

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Aaaaah, life`s goo-ood....;)
    Trur jaggu jeg var "heldig" i researchen før innkjøpet av cd-drivverket....!
    Førsteinntrykket er i alle fall svært positivt.
    Og kvaliteten på bygget ser det heller ikke ut til å være noe å klage på.
    Skal rote frem bilder av innmaten og legge ut, så få de teknisk kyndige gjerne hive seg på og synse.....

    Men nu skal der snurres noen sølvskiver, ja! :cool:

    mvh
    Proffen
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Flott spiller - moro med noe nytt i hus.

    Du snurrer enda CDer skjønner jeg... Jeg kan selv ikke huske sist jeg holdt i en musikk-CD...
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Kinamikk? U bet!
    Funker det? U bet!
    Bottom line: Kjempekjøp! (og så lenge jeg er nøgd, er alt såre vel, selv om det garantert vil sitte noen og tenke og mene både det ene og det andre.....)


    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Flott spiller - moro med noe nytt i hus.

    Du snurrer enda CDer skjønner jeg... Jeg kan selv ikke huske sist jeg holdt i en musikk-CD...
    Thanks!
    Joda, cd skal man ikke kimse av. Synes jo lyden er hakket vassere fra cd enn å skulle streme fra NAS eller SPotify - det er akkurat som om det blir litt mer "dynamikk" via sølvskivene. Men både NAS og Spotify er til å leve med, ikke minst når det gjelder å bli kjent med ny musikk.

    mvh
    Proffen
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    De blokkene fikk jeg lyst å kjøpe og.
    Ser ut som de bruke gode lyd komponenter, skal en tro rør-guruene på forumene.

    :)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Og når man nå engang først har havnet på kjøret igjen:rolleyes:;), så slår man like gjerne til og oppgraderer litt på høyttalerkabelsiden og....:cool:.
    høyttalerkabler.jpg

    Blir spennende å høre disse, kontra de man har vært fornøyd med så langt....

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    IMG_20171017_223715.jpg
    IMG_20171017_223818.jpg


    Da har man hatt en ny runde med litt "ommøblering", og nå begynner det å likne slik jeg har sett for meg at det skal bli.
    Greit med pre og kilder i "armlengdes avstand" fra lytteposisjon, og så lite som mulig mellom høyttalerne. Det "eneste" og neste som gjenstår, blir å få på plass nye høyttalere....
    Idag har dog musikken glimret med sitt fravær, all den tid CL og litt kveldsarbeid har "stjålet" tiden og oppmerksomheten......

    mvh
    Proffen

    EDIT: Det "eneste" blir vel litt feil å si, for fortsatt gjenstår det å lande på hvilket effektforsterkeri man skal gå for.
    Der står pr i dag en MI7 og 2 stk Nuprime STA 9 tilgjengelig, i tillegg til klasse D-blokkene på bildet. En mulighet vil seff være å alternere mellom alternativene, men vi får nu sjå...

    Det blir spanande å skulle få litt tilbakemeldinger på tingenes tilstand etterhvert. Kvalifiserte synsere vil bli invitert i tur og orden, og så må det vel åpne seg en mulighet for en Laugskveld om ikke så aaalt for lenge....
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Flott spiller - moro med noe nytt i hus.

    Du snurrer enda CDer skjønner jeg... Jeg kan selv ikke huske sist jeg holdt i en musikk-CD...
    Thanks!
    Joda, cd skal man ikke kimse av. Synes jo lyden er hakket vassere fra cd enn å skulle streme fra NAS eller SPotify - det er akkurat som om det blir litt mer "dynamikk" via sølvskivene. Men både NAS og Spotify er til å leve med, ikke minst når det gjelder å bli kjent med ny musikk.

    mvh
    Proffen
    Sammenlignet med strømming så stemmer det utvilsomt noen ganger i og med at du på sølvskive har tilgang til bedre (originale) mastre enn på strømmetjenestene.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    I kveld ble denne trotjeneren tørket støv av og koblet opp.
    Og, joda, den har sine klare kvaliteter, den og.....;)
    Så nå blir jobben å PRØVE å lande på hvilket effektforsterkeri man ønsker å benytte seg av....???
    MI7, 2 stk Nuprime STA 9 eller 2 stk kl D-monoblokker? Eller noe HEEELT annet?
    Time will tell....

    mvh
    Proffen
    MI7.jpg
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Tror det kan ha blitt litt mye nytt på en gang; nye monoblokker, ny cd-transport, nye signalkabler - og jaggu meg er det ikke nye høyttalerkabler på g også......
    Det indikerer bruk av mye tid i sweetspoten i tiden som kommer, men det er jo heller ikke det verste man kan bruke tiden på ;)

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da har man gjort en aldri så liten endring igjen...:cool:
    De "gamle" trotjenerne av noen høyttalerkabler, som Sense i sin tid mekket sammen av flatsølv fra KA Rasmussen, er numera erstattet av noen enda litt fetere hageslanger - denne gangen er materialet kobber.
    Ikke alltid like lett å få ut av Sense hva det er han driver med (les; gjør), men så langt kan man bare fastslå at det ser ut til å fungere riiimelig greit... ;)

    mvh
    Proffen
    Først et bilde av nykomligene, deretter et av de gamle til venstre, de nye, til sammenlikning, til høyre
    nye kabler.jpg
    gamle kabler.jpg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.730
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for lytten, Proffen!

    Låner ditt bilde av monoene vi hørte på:

    monoer.jpg


    Klasse D monoblokker, 600 W RMS i 8 Ohm, på størrelse med strømforsyningen til RIAAen min.

    Klokkeren klang, jeg ville kalt dem nøytrale i lyden. Mer enn nok guffe til å drive Magnepanene. Jeg likte dem. Det er alltid muligheter for å farge lyden dithen man vil ha den, så IMO er det en fordel å ha noe ufarget til å starte med.

    Vi begynte å leke oss med settingene på suben, og det ble temmelig fort klart at det lå store muligheter i å tweaket lyden ved å stille på den. Vi prøvde oss med å flytte crossoverpunktet og stille litt på lydstyrken, og ble belønnet med litt mer "smekk". Det rare med å ratte litt på frekvensene, er at man får utslag i helt andre deler av frekvensspekteret.

    Jeg tror at det ligger et kjempepotensiale hos deg, rett og slett med å integrere suben bedre inn i anlegget (få riktig faserespons på plass) og så begynne å ratte etter preferanser.

    Uansett, de små monoene der var latterlig gode ift. pris.


    Mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Takk for trivelig vitjing, tkr.
    Kjekt å få tilbakemelding både på det som er innafor og der det finnes potensiale.
    Skal i løpet av ikke så alt for lang tid ta tak i integreringen av suben. Det blir spennende å se hvor langt man kan dra det, ut fra relativt beskjedne komponenter.
    Uansett er jeg lykkelig tilfreds med å kunne kose røven av meg i man caven. Og jeg har jo, som vi snakket om, mulighet til å alternere rimelig greit mellom ulike alternativer. Dette gjelder primært på effektforsterkerdelen, men også i viss grad med signalkablene. Og det kunne jo vært morsomt å ta ned pre`en som står i tv-oppsettet oppe i stuen og teste ut. Aragon stage one virker jo for meg å være en seriøs sak, selv om den gjerne var produsert mtp bruk i surroundoppsett. Nu må jeg imidlertid få "satt meg" litt, det har tross alt blitt en haug med nykomlinger den senere tid. Blir spennende å høre hva andre laugsmedlemmer melder tilbake med tid og stunder.
    Og jeg er så hjertens enig med deg; de blokkene er latterlig mye VFM. Og den samme følelsen sitter jeg med ifht et par andre komponenter og; cd-transporten, signalkablene og til en viss grad også dac`en (som jeg jo må få testet ut dsd-funksjonen på. Må bare finne ut hvordan jeg skal kable dvd-spilleren til dac. Får dra ut dvd`n og se på baksiden...)

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    It`s a funny world.
    Etter å ha vandret litt i "hifiørska" en stund, der litt av motivasjonen for å høre på musikk har haltet litt, har det plutselig igjen blitt veldig moro å lytte på/til musikk.
    Ikke fordi det ikke låt godt tidligere, men fordi et eller annet, eller kanskje til og med flere ting samtidig, har skjedd - noe udefinerbart som bare oppleves som riktig og veldig moro!
    Lydbildet er enda svartere og enda friere for ulumskheter som forurenser lyd- og musikkopplevelsen, det er også dypere og høyere enn noen gang tidligere, og man har plutselig fått litt schmekk der man ønsker at det skal være det. Pr idag er lyttetretthet helt enkelt og ganske greit et non-ord. Vokal og instrumenter fremstår renere og tydeligere enn det noen sinne har gjort, og gir daglig nye lytteopplevelser.
    Hva som har skjedd?
    Jo, masse. Kronologisk noe slikt:
    Ny dac. Jeg har alltid vært nyfiken på Audio gd, og har fra tidligere positive erfaringer med et par produkter derfra. Den nye dacen holder absolutt mål, og det skal bli interessant å teste den ut opp mot andre kapable produkter, f eks en DCS P8i. Det skal jo i utgangspunktet være en spiller med en kurant dac i.
    Nye NO-NAME monoblokker, som holder Maggiene i jerngrep. Var litt redd for at disse skulle bli litt for "kalde", men den engstelsen kunne man fort glemme. Og når man i tilegg tar med i vurderingen kostnaden for å anskaffe seg disse, går jo gliset lett 720..... Kan kanskje i farten ikke komme på noe produkt jeg har gått til anskaffelse, som kan måle seg på skalaen for VFM. At det garantert finnes saker som er bedre, ja, det finnes det nok. Men i skrivende stund har jeg rett og slett ikke snøring på hva det skulle være, innafor det som er forsvarlig å investere i pr nu. (har jo noen tanker i hodet, men akkurat nå tror jeg at jeg skal arkivere de tankene for en stund, og i stedet heller kose meg med musikken)
    Ny cd-transport. Det er kanskje litt "galskap" å legge noen høvdinger på bordet for et NO-NAME drivverk, men litt sjanser skal man da våge å ta. JEG tok sjansen på at et drivverk basert på Philips cdm12 skulle kunne gjøre susen - og så langt har jeg ingen grunn til å angre.
    Nye signal- og høyttalerkabler. Skal ikke starte noen ny kabeldebatt! Men; fra DNM får man imho mye god kabel for en liten slant, og Sense vet sannelig hva han holder på med i kabelproduksjonen der oppe nord i barteland. De nye høyttalerkablene er ikke bare fetere og lekre å se på - de er i aller høyeste grad med på å gi et lydmessig løft.
    Tkr som var innom og rattet og justerte litt på subinnstillingene - det hjalp betraktelig.
    Så summa summarum er det vel bare å konstatere at flere endringer i oppsettet har slått gunstig ut.
    At det dessuten ikke bare er mine ører som registrerer dette, er også veldig kjekt. Å få besøk av trivelige karer som mener og synser rett fra levra, det hører lissom med.

    En annen sak er jo dette med matching. Noen gang funker det bare sånn høvelig, andre ganger blir man litt satt ut når ting bare stemmer. Den senere tids endringer hører med innafor sistnevnte kategori. ;)

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Fant ut at jeg nesten måtte plukke frem og koble opp igjen Nuprime STA-9`erne, for å få et slags referensepunkt ifht hva som er da shit på effektforsterkersiden.
    Det spiller godt også med Nuprime, ikke tvil om annet.
    Anelsen mer laid back i presentasjonen enn de No-name-blokkene, og ingen av forsterkerne mangler noe som helst ifht muskler.
    Så her er det retten og sletten bare å benke seg i sweetspoten og kose seg, uansett hvem av effektforsterkerne som er oppkoblet.
    Noen forskjeller er det, men ikke all verden. Hva som er best? Da kjem eg attende til.......

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da er julebestyret godt overstått, og hverdagen har innhentet de fleste av oss.
    Godt med noen koselige kvelder i sweetspoten i løpet av høytiden - men det jeg koste meg mest over, var kommentaren fra min søsters nye "venn", en trivelig kar opprinnelig fra Nordens Paris, etter at han fikk en liten seanse i godstolen (de hadde tatt turen over fra andre siden av vannskillet) : Hadde æ hatt nåkka sånt, hadde æ ikke gidda å gå opp i stua. Da hadde æ bodd her nede i kjellerstua!
    Det skal da nevnes at vedkommede Tromsøgutt jobber deltid med lydproduksjon i ulike sammenhenger, både med musikere og stand up-artister.
    Tar det med meg på veien videre, og tenker at utviklingen har gått riktig vei og at utgangspunktet er godt!

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da har man vært på posten og hentet ut en rimelig svær og tung pappeske.
    Gadd ikke ta bilde av selv esken, men det måtte to snille damemennesker til for å løfte den opp på vekten, som i sin tur viste drøye 26kg.
    Blir høytidelig innvielse og avdukning og bildedokumentasjon på søndag - frem til da skal man kose seg i vinterværet.

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da har roen senket seg i vinterkvelden, anlegget er fyrt i gang, og i dag med en nykommer jeg egentlig har vært spent på i flere år - helt siden jeg fikk i hus Gradient Revolution.
    Senere tids opplesing har bl a resultert i at mannen bak kjører med produkt fra sitt eget merke på høyttalere av samme fabrikat som jeg har. Det skal dog ikke stikkes under en stol at det nok er produkter i en litt annen liga enn det jeg opererer med, men åkke som....
    På plass i dag ser det slik ut fra sweetspot:
    DSC_0193.jpg


    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    På litt nærmere hold ser det slik ut:
    DSC_0195.jpg


    Coda CS effektforsterker, 2kVA trafo burde indikere power, noe som også gjenspeiles i effekt; 300w i 8 ohm, med dobling i 4.....
    Burde være mat for Magnepan-Monsene....

    Så får man bruke kvelden og de nærmeste dagene til å bli bedre kjent med nykommeren.
    Umiddelbart opplever jeg både power, luftighet og varme i lydbildet - kanskje på tide å sette på noe vokalt snart.....

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da har man fått lyttet aldri så lite til til musikk man kjenner godt.
    Så langt konstaterer jeg at CS graver frem dypbassinfo jeg ikke har hørt før.
    Start/stopp er enda mer kontrollert, lydbildet er enda mer 3-D-aktig.
    Det hele er dessuten klokkerent, uten å miste nerven/kjøtt-og-blod-følelsen.
    Faktisk såpass at jeg kvapp litt til da Lynni Treekrem plutselig ble så voldsomt tilstedeværende her nå nettopp.
    Så langt er konklusjonen at CS er en god forsterker, og at den nok matcher både øvrige komponenter og mine preferenser riiimelig greit.

    mvh
    Proffen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn