Problemet er løst (Bilder)!!!!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.688
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Jepp....da er problemet mitt løst.....

Som jeg muligens har hintet litt om tidligere hadde jeg en litt radikal løsning på problemet....den kom på plass i går.....og ja......nå er problemet løst....det spiller allerede bedre, ganske mye bedre faktisk enn det beste jeg fikk ut av det gamle rælet....

Her kommer det nok ganske mange bilder etterhvert.....

Mvh
OMF

R

Roysen

Gjest
Da jeg vet hva dette er, må jeg bare spørre om hvordan den totale tonale balansen i anlegget ble etter at dette nye radikale kom på plass. Ble det en lysere klangbalanse synes du?

Mvh
Roysen

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.729
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Dårlig gjort!.. Gi en tråd et navn inneholdende "bilder" og gi ut en cliffhanger...
nesten ondskapsfult... ;)

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Antall liker
1
Bilder takk! Vart ganske så nyfiken...

(offtopic: Til alle i bergen lydlaug: Nokon som kan tenkast å arrangere lyttekveld fredag??)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det er fint at folik sier fra i god tid før det kommer noe innhold i en tråd.
Så slipper vi at det kommer så brått på... ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
huffda...hørte at det var brann i et bolighus i Bergensområdet for et par timer siden.....

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Give us some pictures!
NÅ!
;D

PK

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.443
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
johna skrev:
huffda...hørte at det var brann i et bolighus i Bergensområdet for et par timer siden.....

Får håpe brannvesenets verdisikring ikke bruker alt for lang tid på bildene... ::)

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Sikkert ingenting å ta bilde av, har vel solgt alt ;D

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.729
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
kanskje vi rekker side 2 i tråden før den egentlig starter :p

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
Sandbakk skrev:
(offtopic: Til alle i bergen lydlaug: Nokon som kan tenkast å arrangere lyttekveld fredag??)
Kan jo lodde stemninga på epostlista. For min del har jeg siste eksamen 3. juni så fredag passer ikke så bra, men regner ikke med å reise på ferie før 10., så i alle fall jeg har anledning da.

ontopic: flekk opp bildene da :D

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.688
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
He he….

Beklager at det ikke kom noen bilder med en gang, men måtte en tur ut….også kan det jo tenkes at jeg er litt PR kåt også….

Jo da…det viste seg at jeg hadde alt for mye og alt for dårlig utstyr stående i stua…. ;D ;D

Så løsningen blir at :

Denne er solgt

Denne er solgt

Denne skal selges

Denne skal selges

Denne kommer for salg

Mao…hele førsteelleveren fra dette bildet skal vekk! Fant ikke bilde av DP DACen i farta, men den forsvinner også....

Disse skal selges – litt trist…disse har vært med meg lengst av det utstyret jeg har i dag…..og dette er verdens beste Avanti III.

Disse tror jeg nok at jeg selger….også det litt trist….de er jo egentlig en av de nyeste anskaffelsene…..

Så…hvordan spiller det etter at man har fått dette utstyret ut av stuen….jo..mer oppløst, mer naturlig, friere…..men kanskje mest…ektere….

Mvh
OMF

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.688
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Roysen skrev:
Da jeg vet hva dette er, må jeg bare spørre om hvordan den totale tonale balansen i anlegget ble etter at dette nye radikale kom på plass. Ble det en lysere klangbalanse synes du?

Mvh
Roysen
Hei...er tidlig å si noe om det ennå, men siden jeg fremdeles bruker TACTen til romkorreksjon, så er det ingen store endringer i klangbalansen - (bruker en tilnærmet lik kurve...). Den nye løsningen virker litt lysere kanskje, men det skyldes at den nok ikke er like god helt i bunnen som løsningen med separate subber (men så jhar jeg ikke jobbet med dette ennå!) og at det generellt er rensket opp en del i hele spekteret....

Også litt gøy at en realtivt radikal ny innfalsvinkel gir et lydbildet jeg lett kjenner meg igjen i.....

Mvh
OMF

O

omholt

Gjest
Snakke om å trekke det ut.......
Hvilke Audio Research er du har og skal selge?

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.688
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
omholt skrev:
Snakke om å trekke det ut.......
Hvilke Audio Research er du har og skal selge?
Du har bare sett begynnelsen..... ;D

Det er en Audio Research Ref 3 (preamp)

Mvh
OMF

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
OMF skrev:
Også litt gøy at en realtivt radikal ny innfalsvinkel gir et lydbildet jeg lett kjenner meg igjen i.....

Mvh
OMF
Er det en slik du skal bruke heretter kanskje? ::)

Ganske radikalt, men ryddig oppsett. :D

Mvh

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Bra salgstriks å si at utstyret er alt for dårlig ;D.

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Ikke for raskt i svingene her :eek:, kan fort angre på salg :'(, er det nye bedre, eller bare annerledes? ???

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Er det bare A1ene som står igjen?
Jeg ville begynt med å bytte dem...

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.688
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
janhella skrev:
Ikke for raskt i svingene her :eek:, kan fort angre på salg :'(, er det nye bedre, eller bare annerledes? ???
Det nye er bedre.....akkurat det er det ingen tvil om.....
Og for å gi litt ytterligere informasjon, så er det oppgradering bestående av tre deler....og jeg har bare 2 av dem på plass nå....og har jo bare koblet det opp....med andre ord....det er nok ganske mye å gå på....

Mvh
OMF

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.688
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
BT skrev:
BASE drivverket og A1 blir stående igjen ja....

A1 er vel et omstridt tema her på sentralen...har hatt de lenge, og jeg inviterer gjerne folk hit for å ta seg en lytt....jeg er ihvertfall veldig godt fornøyd med de.....men folk må jo få lov å ta sine egne valg.....

(de får nok en S i navnet også i løpet av sommeren...uten at det er en del av de planlagte oppgraderingene....)

Mvh
OMF

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.688
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Skal ikke legge skjul på at jeg synes det er gøy med litt hemmelighold av dette.....men, jeg tror nok at mine erfaringer med alt dette utstyret kan være ganske så relevante for mange....og anbefaler de som har planer om å gjøre "store" investeringer å lese gjennom min forrige tråd "mitt problem"....

Og her har jeg lyst til å skyte inn en oppfordring - jeg har hatt ganske mange innom stuen for å lytte til oppsettet mitt. Og en del av dem har vært takknemlig ærlige....noe som har gjort at jeg har satt meg ned, og tenkt litt hvor jeg vil, og hva jeg vil. I tillegg har jeg gjennom lauget vært på noen runder og hørt andre oppsett....og resultatet er jo at jeg nå har bedre lyd enn noengang....selv om det har vært litt kjipt innimellom når andre ikke er like begeistret for mitt selverklærte drømmeanleg! Moralen er.....selvsagt er det viktigst hva man selv synes, men la lyden være et bevisst valg.....ikke fordi man ikke vet bedre....

Nei, Det blir nok ikke Wadia her....og at Roysen vet hva det dreier seg, skyldes nok litt andre forhold enn det folk ser ut til å tro.....

Hovedløsningen på problemet kan sees her......

Mvh
OMF

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
OMF skrev:
BT skrev:
BASE drivverket og A1 blir stående igjen ja....

A1 er vel et omstridt tema her på sentralen...har hatt de lenge, og jeg inviterer gjerne folk hit for å ta seg en lytt....jeg er ihvertfall veldig godt fornøyd med de.....men folk må jo få lov å ta sine egne valg.....

(de får nok en S i navnet også i løpet av sommeren...uten at det er en del av de planlagte oppgraderingene....)

Mvh
OMF
;D
Det var mest en spøk.
Av en eller annen grunn har jeg ikke fått hørt A1 ennå.

KW skrev:
Hei!
Dersom det er gjetting du vil ha, så gjetter jeg på denne:
www.wadia.com/products/921_931/9series_home.htm
Kanskje sammen med Caldera ::)

Mvh.KW
DEN skulle jeg likt å testet!

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Lagt deg, ell får jeg (vi) løsningen før buselalla'n?

PK

R

Rojoh

Gjest
På kassene står det "...packaging Ltd." = noe fra UK? Store kasser også. Kan det være en helomvending mot west - Westminster? ;D

Mvh. Johan

R

Rojoh

Gjest
Neeei, tror ikke det. Da hadde nok kassene måttet blitt transportert liggende for å få plass.

Mvh. Johan

Topp Bunn