Har akkurat flyttet inn i ny leilighet. Kjelleren min ligger helt inntil kommunal veg, uten fortau eller lignende. I salgsoppgaven står det at jeg har hevd på parkeringsplassen inntil kjellerveggen min (Ca 6m). Min nærmeste nabo (Huset er en horisontaldelt tomannsbolig) parkerer inntil sin kjeller. Slik har jeg forstått det at det har vært praktisert i maange år.
Nå har en annen nabo begynt å yppe seg. Han har begynt å snakke om hvilken rettigheter jeg har til å parkere der osv. Han oppfører seg ikke slik mot min nabo, og han oppførte seg ikke slik mot forrige huseier.
Han bor i gata nedenfor meg, og har da gate både over og under seg, mens jeg har kun veien inntil kjelleren min.
Gata er forøvrig enveiskjørt.
Hva gjør jeg? Har jeg noen rettigheter? Har han rett til å parkere helt inntil veggen min, selv om det er kommunal veg?
Mvh
Torgeir
Nå har en annen nabo begynt å yppe seg. Han har begynt å snakke om hvilken rettigheter jeg har til å parkere der osv. Han oppfører seg ikke slik mot min nabo, og han oppførte seg ikke slik mot forrige huseier.
Han bor i gata nedenfor meg, og har da gate både over og under seg, mens jeg har kun veien inntil kjelleren min.
Gata er forøvrig enveiskjørt.
Hva gjør jeg? Har jeg noen rettigheter? Har han rett til å parkere helt inntil veggen min, selv om det er kommunal veg?
Mvh
Torgeir