Diverse Problemer med å få kontakt med Acoustic Tuning.com

Pug309gti

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.04.2016
Antall liker
910
Sted
Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
Torget vurderinger
9
Noen andre som sliter med å komme gjennom til Acoustic Tuning? har forsøkt å ringe gjentatte ganger uten hell, samt sendt dem email 3 ganger uten å få tilbakemelding vedrørende kjøp av hifiutstyr. Ønsker dem ikke kunder, eller har de gått konkurs?

Ps: dagens fustrasjon måtte bare komme ut.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Jeg hadde kontakt med Frode i helga, snakket også med han rett før jul, no problems :)

Tand

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.12.2002
Antall liker
1.642
Aldri noe problem her heller. Sender jeg han en sms så ringer han alltid opp igjen.

J

Jim I Hendriksen 2nd Edt.

Gjest
Har også hatt god kontakt med Frode de siste uken både på e-post og SMS. Til og med i Julen/romjulen/nyttår var han på hugget. Kjempe service spør du meg.

Sist redigert:

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.916
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Seriøst? Trodde helt og holdent sjappa var nedlagt, prøvd flere ganger de siste to årene og forespørre pris på ett produkt de skal ha i porteføljen uten og få svar tilbake.
Merkelig

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Antall liker
1.508
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
Hei Pug309gri.

Veldig Beklagelig om det er mangelfullt å få kontakt.
Vi skal ta en runde å sjekke systemer og oss selv.

Om Email sendes, benytt direkte på :
post@acoustictuning.com

Sekretær fra mandag - fredag kl 09-16 på :
tel 928 99 095, samt Roar og Frode på :
Kontakt Oss - Acoustic Tuning

Facebook er vi også på, også PM.

Om du tar kontakt vil vi sende DEG Flaxlodd verdi 500.- i posten.

God kveld :)

Med Vennlig Hilsen oss i Acoustic Tuning

Sist redigert:

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Antall liker
136
Torget vurderinger
14
Jaa, da var Acustic Tuning igjen uten revisor, og uten innleverte årsregnskap. Spennende å se hva som skjer fremover....

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Antall liker
136
Torget vurderinger
14
For min del så håper jeg vi er ferdige med akrobaten fra Trondheim, en gang for alle, og at agenturene havner hos importører eller forhandlere som driver på redelig og oppfører seg, slik at produktene blir reelt tilgjengelige. Vi får se.....

AT 2015

Bransjeaktør
Ble medlem
08.09.2007
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Akrobaten i Trondheim, er ferdig i Acoustic Tuning AS.
Akrobaten ble ansatt i AT, etter han hadde gått personlig konkurs med sitt enkeltmanns foretak i 2016.
Han ble gitt meget stor frihet og tillit, innenfor selskapet. Noe han dessverre misbrukte med sine akrobatiske stunt.
Akrobaten har aldri vært på eiersiden i selskapet!

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
25.080
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Akrobaten ble ansatt i AT, etter han hadde gått personlig konkurs med sitt enkeltmanns foretak i 2016.
Han ble gitt meget stor frihet og tillit, innenfor selskapet. Noe han dessverre misbrukte med sine akrobatiske stunt.
Er ikke hele Acoustic Tuning AS som er ferdig?
Håper på flaxlodd til en verdi 500.- i posten jeg også 😂

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.450
Torget vurderinger
1
-Er det mye varer på lager, med mulighet for gode kjøp?

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Antall liker
136
Torget vurderinger
14
Ok, Det er oppklarende, og da håper jeg du kan drive videre om du ønsker det👍

Sist redigert:

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Antall liker
1.508
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
AT_sentralen_april.png

Hei!

Vi i Acoustic Tuning AS ønsker å informere dere – våre viktigste støttespillere – om noen viktige
endringer.

Som mange av dere dessverre har fått erfare, har vi i en periode hatt utfordringer som ikke
reflekterer de verdiene vårt selskap står for. Det er nå ryddet opp i dette. Personer som ikke har
representert oss på en måte vi kan stå inne for, er ikke lenger tilknyttet Acoustic Tuning AS.

Vi har gjennomført en omfattende restrukturering, og vi ser nå fremover med fornyet styrke, ekte
engasjement og fullt fokus på kvalitet, service og tillit.

I forbindelse med denne omstillingen frigjør vi også plass på lager og i showroom. Et utvalg nøye
håndplukkede produkter legges derfor ut her på forumet – et tilbud til dere som kjenner og
verdsetter hva vi virkelig står for.

Vi gleder oss til å bygge videre på et ærlig og entusiastisk fellesskap – og ønsker gamle og nye kunder
velkommen til en ny tid hos Acoustic Tuning AS.

Med beste hilsen,

Per A. Møller og Henrik Møller

Acoustic Tuning AS

Ta kontakt for tilbud eller mer info:
📞 920 25 732
📧post@acoustictuning.com
🌐https://www.acoustictuning.com

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.297
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
@Master Audio
Hvilken registrert organisasjon står for den videre driften? Jeg finner ikke organisasjonsnummeret på hjemmesiden.

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Antall liker
1.508
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
Hei!

En liten oppklaring:

Det er riktig at selskapet ikke har klart å få godkjent regnskapet for 2023 og at revisor har fratrådt. Årsakene til dette er mange. Regnskapsregisteret vil i slike tilfeller varsle om oversendelse til den stedlige tingretten som eventuelt tvangsoppløser selskapet; noe som egentlig innebærer ordinær konkursbehandling. Undertegnede som eier og styreleder valgte i stedet å vedta frivillig oppløsning av selskapet. På denne måten får vi både tid og rom for å rette opp de formelle forholdene. Dette arbeides det intenst med nå. Hele poenget fra vår side med å vedta en slik oppløsning er at vi skal kunne reversere prosessen så snart vi er i mål med det som var grunnlaget for varslet om tvangsoppløsning. Derfor sendte vi også meldingen på dette forumet om restrukturering, ny giv og salg.

Jeg vil også fremheve at selskapet forøvrig er langt fra å oppfylle de øvrige vilkårene for konkursbehandling; noe som også var en del av bakgrunnen for beslutningen om frivillig oppløsning. Selskapets aktiva overstiger dets gjeld og selskapet er i stand til å betale sine fordringer etterhvert som de forfaller. En eventuell konkursbehandling pga manglende godkjent regnskap og manglende revisor, ville bare resultert i at en bostyrer (som jeg i mitt tidligere liv selv har vært flere ganger)i verste fall har dumpet selskapets varer fra lager og showrom med de uheldige konsekvenser det har fått for de flotte merkene selskapet fortsatt er distributør av, - i beste fall har "boet" blitt tilbakelevert etter at bostyrer mest sannsynlig har tappet selskapet for midler på en unødvendig måte.

Jeg vil ellers vise til den meldingen som ble tidligere publisert her og ønsker alle nye og gamle kunder velkommen.

Med vennlig hilsen

Per A. Møller

Nidaros

Ble medlem
27.12.2014
Antall liker
184
Torget vurderinger
2
Har noen vært i kontakt med Acoustic Tuning den siste tiden?

Jeg har til gode et sekssifret beløp. Etter oppløsningen av selskapet har jeg fått vite at varene jeg har forskuddsbetalt for ikke vil bli bestilt.

Hadde en god dialog med Per A. Møller om saken i midten av april, men de siste ukene har det blitt umulig å få kontakt, enten det er på telefon eller e-post.

Jeg har foreslått å få delvis tilbakebetalt det jeg har til gode. Jeg har foreslått ulike kombinasjoner av andre varer i stedet for det jeg har bestilt. Men det har blitt helt tysst. Jeg får ikke svar eller tilbakemelding noe sted.

Det er godt å se her på Sentralen at Master Audio skriver at "selskapets aktiva overstiger dets gjeld og selskapet er i stand til å betale sine fordringer". (Vanligvis skal bedrifter betale sin gjeld, ikke sine fordringer, men pytt, pytt.)
Uansett. Én ting er sikkert; alle får ikke pengene de skal ha. Ikke jeg, i alle fall.

Det har snart gått 6 uker fra selskapet ble meldt oppløst, og da kan selskapet formelt oppløses. Da er det slutt.
Jeg har selvfølgelig meldt inn kravet mitt, men jeg er ikke lenger trygg på at jeg får pengene mine etter oppløsning. Det må bety noe at jeg ikke lenger får svar på mine henvendelser?

Man kan godt si at jeg er dum som har forskuddsbetalt, men jeg har opp gjennom årene aldri hatt problemer med Acoustic Tuning. Før nå.

Jeg vil gjerne høre hva for erfaringer andre har gjort seg med Acoustic Tuning den siste tiden.

---

Det koster meg litt å skrive dette offentlig. Jeg er ikke den som slenger dritt om noen. Men nå er jeg rådvill.

Jeg lover å skrive en oppdatering så snart det skjer en utvikling i saken.

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Antall liker
136
Torget vurderinger
14
Frode hos Acoustic Tuning har altid vært mer enn tvilsom. Per Møller er eier av nåværende nedlagte Acoustic Tuning. Han er advokat og har satt opp et selskap for å tilrettelegge for at Frode Olsen skulle kunne fortsette å drive, til tross for at han var klar over at han var personlig konkurs og hadde konkurskarantene. Jeg hadde kontaktet advokatforeningen for å få råd, og eventuelt forsøkt å sikre kravet mitt gjennom Per Møller privat. Det kunne være et sted å starte.

Nidaros

Ble medlem
27.12.2014
Antall liker
184
Torget vurderinger
2
Takk for tips. Forsøkte å søke i medlemslista til Advokatforeningen, den ligger åpent tilgjengelig på advokatforeningen.no. Finner dessverre verken Per Arve Møller eller selskapet hans (Advokat Per A. Møller). Han kommer heller ikke opp i Advokattilsynets avokat- og fullmektigregister på tilsynet.no.
Han er nok ikke praktiserende advokat.

Presiserer igjen at jeg aldri har opplevd noe skumt med Acoustic Tuning før nå rundt denne oppløsningen av selskapet. Men når selvoppløste bedrifter slutter å svare kunder som har penger til gode, så blir man jo skeptisk.

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Antall liker
136
Torget vurderinger
14
Jeg søkte på Per Arve Møller, Trondheim, og fikk opp en advokat og et firma som kunne passe....

Nidaros

Ble medlem
27.12.2014
Antall liker
184
Torget vurderinger
2
Jeg søkte på Per Arve Møller, Trondheim, og fikk opp en advokat og et firma som kunne passe....
Det stemmer. For eksempel gir advokatguiden.no treff. Dette er dog ikke et offentlig register, dette er en komersiell nettside. Den fungerer som en formidlingstjeneste, litt som Anbudstorget gjør for håndtverkere.

Poenget mitt er at han ikke er medlem i Advokatforeningen og han er ikke oppført i Advokattilsynets advokat- og fullmektigregister.
Tipset ditt om å gå til Advokatforeningen vil dermed ikke gi så mye, så lenge han ikke er *registrert* som advokat verken hos dem eller hos norske myndigheter.

Var ikke meningen å dra dette i retning av en diskusjon om retten til å utøve advokatpraksis i Norge, beklager om det oppfattes slik.
Jeg er bare rådvill, jeg vet ikke hva jeg skal foreta meg for å få tilbake pengene jeg har til gode hos Acoustic Tuning.

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
32.793
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Utrolig kjip situasjon og du har min dypeste medfølelse :(

Jeg har også forhåndsbetalt div. produkter hos andre forhandlere, men jeg har alltid syntes at dette blir litt feil. Å betale et depositum er helt greit, men man ser jo at man dessverre må tenke seg om hvis man må betale hele beløpet på forskudd.

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Antall liker
136
Torget vurderinger
14
Utrolig kjip situasjon og du har min dypeste medfølelse :(

Jeg har også forhåndsbetalt div. produkter hos andre forhandlere, men jeg har alltid syntes at dette blir litt feil. Å betale et depositum er helt greit, men man ser jo at man dessverre må tenke seg om hvis man må betale hele beløpet på forskudd.
Det er en trist situasjon å komme opp i, og det er i alle fall viktig å gjøre grundig research på forhånd, for selv om de fleste aktører i bransjen er ryddig, så er det også en betydelig andel som befinner i motsatt kategori. Det er selvfølgelig også forståelig at det kan føles flaut å ha blitt lurt, for den som står i det. Likevel oppfordrer jeg til å fortelle om det, både her på Hfs og andre arenaer der vi Hifi entusiaster er, for å forebygge og advare andre.👍👍

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Antall liker
1.508
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
Nok en oppklaring:

Jeg beklager at jeg ikke har klart å følge opp henvendelsene i kjølvannet av oppryddingen i Acoustic Tuning AS, men kan innse at jeg burde ha svart de som har henvendt seg og meddelt at jeg ville være indisponibel en periode. Jeg skal snarest gjenoppta kontakten med disse, - også vedkommende jeg tror står bak den lengste meldingen her inne.

Som det fremgår er det beklagelig at mye av innholdet i meldingene her har dreid seg om mitt navn og profesjon. Min advokatvirksomhet ble avviklet på nyåret 2024 og jeg har siden som 67-åring i 2024 vært pensjonist. Jeg hadde da vært i advokatbransjen siden 1983 (som advokatfullmektig) og hatt egen praksis fra 1986 med et par periodevise opphold som ansatt i det offentlige. At jeg figurerer på nettet som advokat erfarer jeg skyldes at det er vanskelig å varsle alle om opphøret av min advokatvirksomhet.

Jeg kan videre opplyse om at det er et enormt oppryddingsarbeid som jeg har stått i og fortsatt gjør. Det dukker stadig opp nye forhold som jeg vil karakterisere som svært alvorlige og som det tar tid å rette opp i. Jeg skal i denne forbindelse holde meg for god til å henge ut noen som helst. Men det skal fremheves at jeg over lang tid forsøkte etter beste evne å rette opp i de mangelfulle bedriftsøkonomiske forhold. Det viste seg altså at dette ikke lot seg gjøre med den organisasjonen vi hadde og jeg måtte sette foten ned i februar i år.

Det er flere av selskapets kunder som etter at selskapet selv besluttet oppløsning som har blitt betjent på best mulig måte slik omstendighetene nå er.

Jeg har også i den tiden som har gått vært i kontakt med selskapets leverandører og redegjort for selskapets status og bakgrunnen for dette. Heldigvis møter jeg både tålmodighet og forståelse derfra slik at selskapet kan fortsette sin representasjon av de flotte varemerkene.

Skulle det være noen som ønsker nærmere opplysninger står jeg til disposisjon.

Med vennlig hilsen

Per A. Møller

Topp Bunn