Komponenten skrev:
1- Jeg synes du bør si klart fra til RA at hun bør forlate han som hun er sammen med, helt uavhengig av hva du føler for henne og hun for deg.
2- Hvis han er notorisk utro OG sykelig sjalu overfor henne fremstår han ikke som annet enn en gjennomført drittsekk i mine øyne, hvilken rett har han til å eie henne samtidig som han tar seg selv frihet til å rote rundt som det passer han?
3- Siden dere er gode venner bør du også gi henne gode råd, og hun har ingenting hos denne karen å gjøre, hun fortjener bedre enn som så.
4- Er han sånn nå kommer han neppe til å forandre seg, jeg ville sagt til henne at du liker henne godt og har lyst på kontakt med henne fordi du ser på henne som en god venn. Hva hennes nåværende mann måtte mene om dette kan jeg ikke se at du skal måtte behøve å ta hensyn til sånn som han oppfører seg, ikke hun heller, hun velger vel selv sine venner.
5- Bx har valgt deg bort så hva hun måtte mene om dette er hennes sak, hun har ingen rett til å bestemme over ditt liv så lenge hun er ute av det.
6- Tror du skal satse på å bli enda bedre kjent med RA på egenhånd, så får du se hvor det ender, hun virker som en OK person og det gjør du og, det høres jo ut som om dere kan få det bra sammen om ellers ting klaffer.
1- Nå har de det bra sammen. Ingen problemer som er store nok til avslutte forhold som jeg vet om.
Snart jul og de har store planer med familie.
2- Utroskap gjennomføres når han er lei RA.
Eiesyk er et problem, RA har fått nerver det siste åre og ser seg rundt etter ham stadig.
RA er snill og god og vil ingen noe vondt, hun vil ha problemer med å gå fra noen, de må gå fra henne.
Venner må bakke henne opp om det skal skje, hvis hun ikke blir *forelsket* i meg, da blir situasjonen en annen.
3- Har alltid hatt gode følser for RA, vet hvor vondt det er og gå fra noen. Dette har gjort at alle hennes venner har bakket opp dem felles. I dag er ikke jeg i tvil hva jeg vil anbefale RA, det må bli en gang som hun legger kortene på bordet, kan ikke bare si det i en merkelig setting, må finne tid og sted og balanse for å ikke virke på gående.
Prøve med list og få med meg BX og RA sine venner for og avslutte forhold, vi har mange felles venner.
4- Selv med løfter om gull og lyse grønne skoger, faller xxx tilbake til sin utblåsning på flere hold. Selv hans mor er opp gitt over ham og roser RA og støtter henne uansett hva RA ville finne på å gjøre.
RA og jeg har vært venner lenge før jeg ble sammen med BX, da var RA i et godt forhold, han valgte og gå fra henne.
Tiden etter avsluttet forhold hadde jeg meget god kontakt med RA, samtidig var jeg stormende forelsket i BX. Valgte et safe løp den gangen, selv om RA viste veldig stor interesse for meg, selv med BX ved min side.
Her er mulig en av grunnene til BX vil at jeg skal ha mindre kontakt med RA og hun har oppført seg slik jeg beskrev litt tidligere i tråden.
RA har vært min venn i mer enn 10 år, pratet sammen om løst og fast sirka en gang i uken.
Følte RA la an på meg når jeg var forelsket i BX og har gitt henne en litt kald skulder mht følser, 90% sikker på at jeg kunne endt opp med RA den gangen hun var ledig.
Tiden går og følser kan man ikke styre, vet ikke hvor jeg befinner meg i RA i dag.
Føler at det er halv åpen mulighet for at det kan bli kjærlighet i luften.
RA kan også føle mye godhet og omsorg for meg, på et søsterlig plan.
5- BX har gitt meg tilbud om å hjelpe meg, men når hun vet det er RA jeg har i sikte vet jeg ikke hvor villig hun er til og hjelpe.
BX er snill og god, samme som RA og dette er nok en grunn til at de har vært meget gode venner.
BX vil nok ikke ødelegge noe for oss, det er ikke hennes stil. Om hun velger og være passiv forstår jeg henne godt.
6- RA er en drømme venn på alle måter, en slik venn må oppleves!
Jeg har tatt kontakt med RA og vi har snakket lenge sammen, hun ønsker jeg skal ta mer kontakt med henne, vet ikke hva hun legger opp til, men hun er gull verdt og ha som en venn!
Hvis det ikke blir kjærlighet i luften med RA har jeg likevel en enestående venn og ta vare på.
Føler at jeg trenger meg litt på RA for tiden, selv om hun gir enestående muligheter til å prate om alt. Ber meg om å ta mer kontakt.
Senket min kalde skulder mot RA i går og det var godt på mange måter.
Vi har snakket mye sammen om hverdagslige ting og problemer før, i går er første gang hun har snakket åpent om giftemål, treffe den rette, forhold må være avsluttet før nytt kan startes og mer.
Er redd jeg lett kan bli forelske i henne, følser er noe hærk!
Blir jeg forelsket er det ingen ting som kan stoppe meg, selv åpen flørting mens hennes mann er til stede er ikke fremmed for meg, det gikk flott sist gang jeg gjorde det.
Da vil hun ikke klare og avslutte sitt gamle forhold før jeg kommer inn i bilde, noe som er hennes ønske og personlighet.
Da må hun gi meg en kald skulder og sette på bremser, om hun utfordrer meg mens jeg er forelsket, tar jeg den utfordringen på strak arm.
BX har fått husly og planen var og ha familie jul her i år, de planene vil jeg ikke garantere i dag.
Få BX til og flytte det meste selv i denne travle før-jul-tid, ha en slag-plan klar i tilfelle.
Ikke ha noe som ligger i veien for RA, spille med litt mer åpne kort i tiden frem over.
Bruke list og ikke brenne bruer.
Det har ikke vært lett og sove siden tråden ble startet, jobben er tung og vansklig, fokus er helt andre steder.
Dere har vært helt enestående!
Takk for gode råd på veien, uten dere hadde tiden vært grusom vansklig!