Problem med kari Bremnes - Svarta Bjørn

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Duelund_Support skrev:
Det må man sige. Men det burde være muligt at lave nogle bedre indspilninger med Bremnes. Hvis teknikkerne vurderer resultatet over en labtop så kan jeg godt forstå det færdige produkts karakteristik.
Det meste av Kari Bremnes' produksjoner hos Kirkelig Kulturverksted er såvidt jeg vet gjort hos Rainbow Studios i Oslo. Så også med Svarta Bjørn. Her er litt detaljer rundt denne utgivelsen:

http://staale.ertzgaard.net/musikk/kari_bremnes/album/svarta_bjorn.htm

Jan Erik Kongshaug er også en meget erfaren og respektert tekniker. Tviler på at han "vurderer resultatet over en laptop", og jeg tror faktisk han ville blitt forbauset over at noen i det hele tatt ville komme på en slik insinuasjon.

Jeg synes "Svarta Bjørn" er en lydmessig meget bra utgivelse (jeg mener ikke perfekt, men meget bra), og har vanskelig for å forstå din entydig negative kritikk av den.

Litt mer om Jan Erik Kongshaug, siden du brakte teknikeren på bane: http://no.wikipedia.org/wiki/Jan_Erik_Kongshaug
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Joda jeg ved godt han er en god teknikker ingen tvivl om det . Måske problemerne jeg oplever skyldes at produktionen er målrettet et publikum som vurderer tingene lidt anderledes end mig. Nu har jeg lige hørt Himmelskip. Jeg synes på denne at problemerne er helt anderledes. Her er en skrigende mellemtone årsag til at jeg må tage den af. Højst sandsynligt pågrund af det store nøgne kirkerum. Som et kuriosum kan jeg nævne at København Hifiklub var på besøg hos Focus studiet og de fleste var enige om at deres studiehøjttalere var af ringe kvalitet. Muligvis er dette også en faktor af betydning i Rainbow studiet. Ja jeg ved at jeg kan virke negativ. Synes det er meget få optagelser af populærmusik som er vellykkede.
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.318
Antall liker
2.573
Torget vurderinger
1
Alle KKV utgivelser inkludert Kari Bremnes ligger i øvre ende når det gjelder kvalitet og da er småfeilene med klipping tatt med ;)

Jeg har enda til gode å høre den perfekte utgivelse

Mvh Roald
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.248
Antall liker
4.565
Torget vurderinger
1
Mange av produksjonene fra KKV er laget for å bli spilt på forholdsvis moderate volum, gjerne noe lavere enn det «vi» hififreaker vil finne på å kalle for realistisk volum, da blir den tonale balansen og mye annet litt feil når vi skrur opp volumknotten.

mvh
KJ
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Problemet trenger ikke å være kongshaug. Hva med mastringen?
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Roald skrev:
Alle KKV utgivelser inkludert Kari Bremnes ligger i øvre ende når det gjelder kvalitet og da er småfeilene med klipping tatt med ;)

Jeg har enda til gode å høre den perfekte utgivelse

Mvh Roald
Perfekte udgivelser er helt uden klipning og lag på lag som på 98 % af dagens do. Svarta Bjørn er både lag på lag og stærkt komprimeret.
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.597
Antall liker
3.495
Torget vurderinger
1
Hørte gjennom hele Svarta Bjørn på CD sist lørdag. Rippet til harddisk med HDCD de-koding i Poweramp. (Uten HDCD-dekoding låter denne dynamisk tamt og uforløst. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan holde denne som referanse, med mindre den HDCD-dekodes).

Fullt trøkk på anlegget i stua. Noterer meg innledningsvis at kontrabassen er litt oppsvulmet. Men trommelyden er tør og fin i bassen. Kari Bremnes bruker stemmen sin ganske hardt på denne innspillingen. -Det høres, men uten at det blir spesielt hardt, eller at det klipper. Ramlet av lasset etter Byssan Lull (dette ER jo litt kjedelig, he-he). Ellers "alminnelig god" KKV produksjon mht. klarhet og passelig kompresjon. Lyd = Terningkast 4 fra meg.
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
3
Torget vurderinger
15
pedal: “Uten HDCD-dekoding låter denne dynamisk tamt og uforløst”

Så 99% av de som kjøper denne CD’en og som spiller den av på vanlig CD-spiller må finne seg i dette “tamme og uforløste”? I så fall er det jo en uhørt skandale! (Som alle vet er det fullt mulig å lage CD plater som lyder både rent og dynamisk).

Men, men... Mht til denne produksjonen til KKV så snakker vi jo om en smørje av “miksebord-lyd”, så noe av elendigheten er jo der i utgangspunktet. No
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.597
Antall liker
3.495
Torget vurderinger
1
Dr.No skrev:
99% av de som kjøper denne CD’en og som spiller den av på vanlig CD-spiller må finne seg i dette “tamme og uforløste”?  I så fall er det jo en uhørt skandale!
Det er omtrent ordrett hva jeg skrev i en kritisk HDCD artikkel i AUDIO, forløperen til FIDELITY, engang på 90-tallet. I og med muligheten for å rippe CD til harddisk, så kan heldigvis vi som driver med PC-lyd, nå dekode HDCD utgivelser vha. programmet "Poweramp". Det er gratis og tar bare noen sekunder, når man først holder på. Da har plutselig HDCD titlene mine fått nytt liv. (Jeg har aldri eid en CD-spiller/DAC med HDCD dekoding). Det er forresten ikke alle HDCD utgivelsene som har denne "dynamikkfunksjonen" i bruk. Feks den aller siste til Kari Bremnes, LY. Det er en "HDCD-light" utgivelse. "Man" og "Tor Nado" har skrevet litt om dette.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
roffe skrev:
Duelund_Support skrev:
Det må man sige. Men det burde være muligt at lave nogle bedre indspilninger med Bremnes. Hvis teknikkerne vurderer resultatet over en labtop så kan jeg godt forstå det færdige produkts karakteristik.
Det meste av Kari Bremnes' produksjoner hos Kirkelig Kulturverksted er såvidt jeg vet gjort hos Rainbow Studios i Oslo. Så også med Svarta Bjørn. Her er litt detaljer rundt denne utgivelsen:

http://staale.ertzgaard.net/musikk/kari_bremnes/album/svarta_bjorn.htm

Jan Erik Kongshaug er også en meget erfaren og respektert tekniker. Tviler på at han "vurderer resultatet over en laptop", og jeg tror faktisk han ville blitt forbauset over at noen i det hele tatt ville komme på en slik insinuasjon.

Jeg synes "Svarta Bjørn" er en lydmessig meget bra utgivelse (jeg mener ikke perfekt, men meget bra), og har vanskelig for å forstå din entydig negative kritikk av den.

Litt mer om Jan Erik Kongshaug, siden du brakte teknikeren på bane: http://no.wikipedia.org/wiki/Jan_Erik_Kongshaug

Kongshaug eller ikke, KK`s utgivelser skjemmes gjennomgående av at vokal spilles inn med for liten avstand til vokalmikrofon. Dette fører til hard vokal med betonte konsonanter osv. Hør til sammenligning innspillinger fra USA; her vet de tydeligvis hvordan det skal gjøres.


Mvh. RS
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.512
Antall liker
2.962
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
R.Solhaug skrev:
Kongshaug eller ikke, KK`s utgivelser skjemmes gjennomgående av at vokal spilles inn med for liten avstand til vokalmikrofon. Dette fører til hard vokal med betonte konsonanter osv.

Mvh. RS
Dette er også min tanke, uten at jeg har vært til stede under innspillingene.
Kan jo sjekke litt med ei jeg kjenner som har spillt inn flere av sine plater på KKV.......

Men jeg er jo rimelig sikker på dette i såfall er et meget bevisst valg fra KKVs side.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.133
Antall liker
1.449
Torget vurderinger
4
Dumme meg, nettopp bestilt "gåte ved gåte" på vinyl.
Nylaga 180 g. for å melke litt kroner av oss tullinger ;D
Blir spennende å se hvilke "unoter" den utgivelsen har ;D
 

aloz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
442
Antall liker
126
Torget vurderinger
2
RJEL skrev:
Dumme meg, nettopp bestilt "gåte ved gåte" på vinyl.
Nylaga 180 g. for å melke litt kroner av oss tullinger ;D
Blir spennende å se hvilke "unoter" den utgivelsen har ;D
Har hørt på denne(180 gr vinyl) et par dager og opplever på enkelte steder noe av det samme jeg gjør
på "Svarta bjørn." En form for overstyring/sprekking. Spesielt på låta "Gåte ved gåte".
Ellers har den normalt bra Bremnes/KKV-lyd.

Aloz
 

REX

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.08.2007
Innlegg
516
Antall liker
6
På Svarta Bjørn opplever jeg også noe som kan beskrives som "skurring" i vokalen i enkelte partier.Tror jeg har de fleste utgivelser av Kari Bremnes på vinyl, og det er kun på nevnte plate jeg opplever dette fenomenet.
Mvh
REX
 

Vedlegg

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Er der ikke spor problemer ? ;D By the Way jeg trækker mine udtalelser om Norwegian Mode tilbage. Når jeg spiller den med mit sædvanlige drev er der ikke nogen problemer med at fokusere på hendes stemmme, Den står meget klart og tydeligt. Der er heller ikke tilnærmelsesvis så overdrevet meget bas.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.730
Antall liker
28.453
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Har for moro skyld pakket mitt blodferske eksemplar av Svarta Bjørn ut av cellofanen.
1) Noe som høres ut som en litt overstyrt vokal kutt 1 side 1.
2) Definitivt skurring på kutt 5 side 2, på to steder. Pussig nok ble det adskillig mindre skurring ved 2. gangs gjennomspilling..?
Tror ikke at det har noe med avspillingsutstyret å gjøre.
Kan forsøke å øke stifttrykket litt, men gider ikke å stille inn VTA på nytt.
Fortsettelse følger.
mvh
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.730
Antall liker
28.453
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det hjalp noe å gå fra 1,9 til 2 g nåletrykk, selv uten å stille på VTA og antiskating, det ble faktisk så bra at jeg har bestemt meg for å bruke 2 g....
Når det gjelder bassen, er jeg ikke enig at platen er basstung. Her i tkr towers kommer bassen over som tørr og kraftig. Ingen tegn til overlesset, slapp og utflytende sådan. De som hører noe annet burde kanskje se på matchingen mellom høyttaler og forsterker?
mvh
 
D

Dilla

Gjest
Noen som vet om "løsrivelse" (munch plata) er gitt ut på vinyl og hvor i tilfelle man kan få kjøpt den?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.013
Antall liker
8.324
Torget vurderinger
1
Er det et tweak..? ::)
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Kabeldragern skrev:
Skurringen forsvinner når platen er innspilt! :p
Litt usikker på hvordan jeg skal tolke :p , men for meg høres det ikke helt usannsynlig ut dersom det skulle være noen "urenheter" i produksjonsprosessen som slites av etter noen gjennomspillinger. Men dersom det skulle være noe slikt, så er jo ikke produksjonsprosessen helt slik den skal være... for slik må jo i så fall være en unødig påkjenning for pickupen, eller?
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.512
Antall liker
2.962
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
roffe skrev:
Kabeldragern skrev:
Skurringen forsvinner når platen er innspilt! :p
Litt usikker på hvordan jeg skal tolke :p , men for meg høres det ikke helt usannsynlig ut dersom det skulle være noen "urenheter" i produksjonsprosessen som slites av etter noen gjennomspillinger. Men dersom det skulle være noe slikt, så er jo ikke produksjonsprosessen helt slik den skal være... for slik må jo i så fall være en unødig påkjenning for pickupen, eller?
Jeg opplever at slik er det på mange av uspillte plater. Noen runder på spilleren så ordner det seg. Men desverre er det ikke alltid slik....
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.512
Antall liker
2.962
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Oblivion skrev:
Oblivion skrev:
Kjøpte flere pressinger blant annet av Madrugada som var så dårlige at jeg ville returnere,
men Madrugada plata var den siste de hadde igjen.

Problemet viste seg å være enkelt!

Nyere pressinger blir ikke renset / vasket slik at det er rester av slipp vesken som brukes i produksjonen.
Etter vasking ble platene helt brukbare.
Det er "bedre" å vaske platene enn å bruke stiften til å "slipe" bort restene av "slipp vesken" som ligger i rillene.

Kabeldragern skrev:
Skurringen forsvinner når platen er innspilt! :p
Stiften bør sjekkes og renses / vaskes hvis "nye" LPer brukes uten å vaskes først.
Gode poenger ang. vask.
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
3
Torget vurderinger
15
Rester av 'slippvæske' som må slipes eller vaskes bort! Tidligere nevnt i tråden: Pulver med samme funksjon! Tviler sterkt på at noe av dette stemmer. Vinylen som kommer fra pressen er så vidt jeg vet fullt ferdig til bruk og går etter avkjøling rett til pakking. Ikke noe som må vaskes, eller støvsuges. Jaffal det med pulveret må være reinspikka Urban Myth.
I de tusener av lp plater jeg har hatt mellom hendene har det ikke forekommet det minste tegn tilnoen av de nevnte stoffer, og i de mange artikler om lp plater jeg har lest opp gjennom årene har det ikke vært antydet med en stavelse noe i den retning. For ikke å snakke om det totale fraværet på lp-omslaget av anbefalinger som: ’vask før bruk’ eller ’lyder best etter noen gjennomspillinger’...
De endelige pressformene (stampers) er forkrommet og gullende rene, og kan brukes til å spy ut noen tusen vinylplater før de må fornyes, Det er ikke noen vaffelproduksjon det handler om; det er ingen som står å ”smører vaffelhjernet” mellom presningene. Se på vinylen, feks ved utløpsrillene, den er alltid speilblank. En hvilken som helst mengde pulver eller smøresubstans på pressformen ville satt spor etter seg. Smøresubtansen ville enten være herdet og støye noe forferdelig, eller myk og settte seg på nåla som en seig klump. Vet jo ikke helt hva KKV driver med, men i lp platens tidsalder forekom ikke det siste, annet enn i ulykkestilfeller (søl i fabrikken).

Formene (mothers) som pressformene blir fremstilt av må imidlertid poleres før bruk, som det fremgår av avsnittet nedenfor, fra wikipedia. Slurves det med poleringen kan frynser av vinyl fra kantene på den nypressede platen lett bøyd inn mot rillene og gi opphav til forvregning ( før de eventuelt blir slitt bort). Det var en kjent sak at produsentene av de beste platene ( i lp-ens gullalder) var nøye med både poleringen og vinylmassens renhet, og at man kunne regne med en problemfri avspilling rett ut av coveret.


”After separating from the Master a new mother was polished with a fine abrasive to remove or at least round-off the microscopic "horns" at the top of the grooves, produced by the cutting lathe. This allowed the vinyl to flow better in the pressing stage and reduced the non-fill problem. Stampers produced from the mothers after separating were chrome plated to provide a hard stain-free surface”.
 
D

Dilla

Gjest
Interessant innlegg Dr.No, det du skriver høres både fornuftig og rett ut i mine ører.

Jeg sendte inn min "Svarta Bjørn" plate til KKV og fikk en ny. Håpet jo at den skulle være bedre, men det var den ikke :-\

Det er det innerste sporet, på begge sider, som er "uakseptabel". Stemmen flises opp og skurrer ved flere partier. Høres like godt på lavt volum. Irriterende...

Gåte ved gåte høres imidlertid bra ut :)
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.257
Antall liker
22.685
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ta med platen til meg så finner vi ut om det er et sporingsproblem eller ikke.
 
D

Dilla

Gjest
Valentino skrev:
Ta med platen til meg så finner vi ut om det er et sporingsproblem eller ikke.
Bor ikke du langt sørut, Valentino? -Om det var meg du hadde i tankene, da...
Har ikke trøbbel med innersporene på andre plater, og jeg har gått over geometrien maaange ganger :-[
Trodde jo aller først at platespilleren min var ravgalt oppsatt når jeg hørte hva KB presterte i "innersvingene"...
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Hørte på denne igjen i går kveld. Kan ikke skjønne annet enn at det er ulike kvaliteter ute og går. Kan ikke høre mye feil hos meg.

Ti Kei, hadde vært interessant å få besøk av deg, og platen din. Lurer litt på hva det går i.

Mvh. Birdman
 

REX

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.08.2007
Innlegg
516
Antall liker
6
Birdman skrev:
Hørte på denne igjen i går kveld. Kan ikke skjønne annet enn at det er ulike kvaliteter ute og går. Kan ikke høre mye feil hos meg.

Ti Kei, hadde vært interessant å få besøk av deg, og platen din. Lurer litt på hva det går i.

Mvh. Birdman
Jeg kan ta med min neste gang jeg kommer på besøk.
Høres tydelig på den.

Mvh
REX
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
REX skrev:
Birdman skrev:
Hørte på denne igjen i går kveld. Kan ikke skjønne annet enn at det er ulike kvaliteter ute og går. Kan ikke høre mye feil hos meg.

Ti Kei, hadde vært interessant å få besøk av deg, og platen din. Lurer litt på hva det går i.

Mvh. Birdman
Jeg kan ta med min neste gang jeg kommer på besøk.
Høres tydelig på den.

Mvh
REX
Flott! Vil du ta en tur i helgen?

Mvh.
 

REX

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.08.2007
Innlegg
516
Antall liker
6
Birdman skrev:
REX skrev:
Birdman skrev:
Hørte på denne igjen i går kveld. Kan ikke skjønne annet enn at det er ulike kvaliteter ute og går. Kan ikke høre mye feil hos meg.

Ti Kei, hadde vært interessant å få besøk av deg, og platen din. Lurer litt på hva det går i.

Mvh. Birdman
Jeg kan ta med min neste gang jeg kommer på besøk.
Høres tydelig på den.

Mvh
REX
Flott! Vil du ta en tur i helgen?

Mvh.
Det kan jeg godt gjøre.
Er veldig spent på den SME-spilleren.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.013
Antall liker
8.324
Torget vurderinger
1
Dr.No skrev:
Rester av 'slippvæske' som må slipes eller vaskes bort! Tidligere nevnt i tråden: Pulver med samme funksjon! Tviler sterkt på at noe av dette stemmer. Vinylen som kommer fra pressen er så vidt jeg vet fullt ferdig til bruk og går etter avkjøling rett til pakking. Ikke noe som må vaskes, eller støvsuges. Jaffal det med pulveret må være reinspikka Urban Myth.
I de tusener av lp plater jeg har hatt mellom hendene har det ikke forekommet det minste tegn tilnoen av de nevnte stoffer, og i de mange artikler om lp plater jeg har lest opp gjennom årene har det ikke vært antydet med en stavelse noe i den retning. For ikke å snakke om det totale fraværet på lp-omslaget av anbefalinger som: ’vask før bruk’ eller ’lyder best etter noen gjennomspillinger’...
De endelige pressformene (stampers) er forkrommet og gullende rene, og kan brukes til å spy ut noen tusen vinylplater før de må fornyes, Det er ikke noen vaffelproduksjon det handler om; det er ingen som står å ”smører vaffelhjernet” mellom presningene. Se på vinylen, feks ved utløpsrillene, den er alltid speilblank. En hvilken som helst mengde pulver eller smøresubstans på pressformen ville satt spor etter seg. Smøresubtansen ville enten være herdet og støye noe forferdelig, eller myk og settte seg på nåla som en seig klump. Vet jo ikke helt hva KKV driver med, men i lp platens tidsalder forekom ikke det siste, annet enn i ulykkestilfeller (søl i fabrikken).

Formene (mothers) som pressformene blir fremstilt av må imidlertid poleres før bruk, som det fremgår av avsnittet nedenfor, fra wikipedia. Slurves det med poleringen kan frynser av vinyl fra kantene på den nypressede platen lett bøyd inn mot rillene og gi opphav til forvregning ( før de eventuelt blir slitt bort). Det var en kjent sak at produsentene av de beste platene ( i lp-ens gullalder) var nøye med både poleringen og vinylmassens renhet, og at man kunne regne med en problemfri avspilling rett ut av coveret.


”After separating from the Master a new mother was polished with a fine abrasive to remove or at least round-off the microscopic "horns" at the top of the grooves, produced by the cutting lathe. This allowed the vinyl to flow better in the pressing stage and reduced the non-fill problem. Stampers produced from the mothers after separating were chrome plated to provide a hard stain-free surface”.
Jeg tror du har rett i det du skriver.

Uansett, når stiften er slitt må man jo finne noe nytt, og helst bedre, folkens..! ;D
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.257
Antall liker
22.685
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ti Kei skrev:
Valentino skrev:
Ta med platen til meg så finner vi ut om det er et sporingsproblem eller ikke.
Bor ikke du langt sørut, Valentino? -Om det var meg du hadde i tankene, da...
Har ikke trøbbel med innersporene på andre plater, og jeg har gått over geometrien maaange ganger :-[
Trodde jo aller først at platespilleren min var ravgalt oppsatt når jeg hørte hva KB presterte i "innersvingene"...
Den rare gamle spileren min har ingen sporingsproblemer på noen av platene jeg har, så det ville jo være morro å høre om den kunne provoseres.

Men Trøndelagen - Midt i Væla er et stykke vei. Dere finner nok ut av det. :)
 

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Innlegg
1.427
Antall liker
804
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
Heh...førstegang jeg har handlet plate utifra omtale som denne.

Min kopi har dessverre ingen spor av de unoter som er påpekt ellers itråden, det lyder faktisk helt ok.

Må vel bare innse at det er påtide å oppgradere et eller annet.

J
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
3
Torget vurderinger
15
lyntoft| skrev:
Heh...førstegang jeg har handlet plate utifra omtale som denne.

Min kopi har dessverre ingen spor av de unoter som er påpekt ellers itråden, det lyder faktisk helt ok.

Må vel bare innse at det er påtide å oppgradere et eller annet.

J
cd-spilleren? ingen cd-spiller kommer opp mot en gjennomsnittlig god pickup, det kan være bortkastet...

(dette kan man sef kun si om man tar de gjengse forbehold. dvs om det bare gjelder gode plater uten slitasje, om man alltid holder dem rene, bytter stift i tide osv). no
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.133
Antall liker
1.449
Torget vurderinger
4
Da har jeg endelig fått tid til å høre på "gåte ved gåte".
Fikk den forrige fredag. For jævlig at det skal ta ei uke før man har tid.... ;D

Uansett, "gåte ved gåte" lyder veldig bra.
Ingen av de unotene som min utgave av "Svarta Bjørn" har.
Jeg vil faktisk gå så langt å si at den lyder jævelsk bra....
Hurra ;D ;D ;D
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Hadde hyggelig besøk av REX, og hans "Svarta Bjørn" i går kveld. Det viste seg at han hadde samme pressing/kvalitet på platen som undertegnede. Da er situasjonen "status quo" her hos meg. Har fortsatt til gode å høre en av disse feilpressingene.

Mvh. Birdman
 
Topp Bunn