Problem med kari Bremnes - Svarta Bjørn

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.133
Antall liker
1.449
Torget vurderinger
4
Kanskje, men det tviler jeg egentlig sterkt på.
Har brukt mange timer å justert spilleren min og den takler jo det meste av andre plater meget bra. ...

Har mere tro på at noen skal gjøre seg noen ekstra kroner fort og minimalt med kostnader.
Og resultatet blir deretter.
Det er jo så inn i dag.
 
D

Dilla

Gjest
Birdman skrev:
Forstår virkelig ikke dimensjonen denne klagesangen har antatt. Katastrofe, sinnssyk skurring osv. (sorry RJEL, lettvindt å vise til siste innlegg.) Regner med at dere som henger dere på disse karakteristikkene er de samme som påstår at det er sinnssyke forskjeller på kabler, at telysestaker rydder opp i bassproblem osv.

Jeg tror jeg skjønner hva dere snakker om. Jeg tror omtalte vinylutgivelse er den samme som befinner seg i min samling. Jeg har kost meg mye med denne, og ikke irritert meg et sekund over "katastrofal" kvalitet. For kort tid siden hadde jeg venner på besøk. Jeg ble bedt om å spille siste spor på denne plata, fordi den skulle være så "vanskelig". Selv da hadde jeg problemer med å høre mye galt med innspillingen. Ok, en anelse skurring var det kanskje, men katastrofe??! Nei, kom igjen folkens, stikk fingern i jorda.

Neste gang en av dere sier at en komponent er MYE bedre enn en annen, skal jeg lene meg rolig tilbake i stolen og tenke for meg selv,......ja ja ::).

Birdman
Kanskje fuglemannen selv skal stikke fingeren sin i jorden før han så arrogant og selvsikkert avfeier manges opplevelser av akkurat denne KB platen som "et problem som sitter over snippen" eller pga feiljustert analogrigg?? ::)

Kan være at du er en av noen heldige som har en god pressing av akkurat denne platen...

Selv hører jeg ikke forskjell på kabler, men at det er noe steike galt med denne pressingen er jeg ikke i tvil om.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Ti Kei skrev:
Birdman skrev:
Forstår virkelig ikke dimensjonen denne klagesangen har antatt. Katastrofe, sinnssyk skurring osv. (sorry RJEL, lettvindt å vise til siste innlegg.) Regner med at dere som henger dere på disse karakteristikkene er de samme som påstår at det er sinnssyke forskjeller på kabler, at telysestaker rydder opp i bassproblem osv.

Jeg tror jeg skjønner hva dere snakker om. Jeg tror omtalte vinylutgivelse er den samme som befinner seg i min samling. Jeg har kost meg mye med denne, og ikke irritert meg et sekund over "katastrofal" kvalitet. For kort tid siden hadde jeg venner på besøk. Jeg ble bedt om å spille siste spor på denne plata, fordi den skulle være så "vanskelig". Selv da hadde jeg problemer med å høre mye galt med innspillingen. Ok, en anelse skurring var det kanskje, men katastrofe??! Nei, kom igjen folkens, stikk fingern i jorda.

Neste gang en av dere sier at en komponent er MYE bedre enn en annen, skal jeg lene meg rolig tilbake i stolen og tenke for meg selv,......ja ja ::).

Birdman
Kanskje fuglemannen selv skal stikke fingeren sin i jorden før han så arrogant og selvsikkert avfeier manges opplevelser av akkurat denne KB platen som "et problem som sitter over snippen" eller pga feiljustert analogrigg?? ::)

Kan være at du er en av noen heldige som har en god pressing av akkurat denne platen...

Selv hører jeg ikke forskjell på kabler, men at det er noe steike galt med denne pressingen er jeg ikke i tvil om.
Ser at jeg kan ha tråkket på noen tær, eller muligens tråkket i salaten ;D. Men denne platen har altså ikke spilt så ille hos meg i det hele tatt. Hvis det er tilfelle at det finnes flere opplag med vidt forskjellig kvalitet, så vet jeg jo overhodet ikke hva jeg uttaler meg om :-[. Det jeg mente å uttale meg om er min "Svarta Bjørn" som er bestilt fra Tyskland, og den er i hvert fall ingen "katastrofe".

Mvh. Birdman
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.013
Antall liker
8.324
Torget vurderinger
1
SvSig skrev:
For en tid siden mottok jeg en sending fra The Garden, der bl. a. Kari Bremnes - Svarta Bjørn befant seg i en 180-grams såkalt high quality pressing fra Tyskland.

Jeg har store problemer med avspillingen av denne. Spesielt på siste låt på side 2, Sangen om ka ho Anna drømte om, skurrer det så jævlig at til og med madammen reagerer. Det skurrer andre steder også, men det er denne låten som er i særklasse verst.

Det kan selvsagt ha noe med utstyret å gjøre, men jeg har ikke slike problemer med andre plater enn denne. Det minner nesten om den gamle kjente lyden av sprengte høyttalere enkelte steder i nevnte låt. Fins det andre som har hatt et slikt problem? Kan det være en produksjonsfeil på plata?
Du jeg har CD'n. Og på "fyret ved Tornehavn" så er ett eller annet som skjer, akkurat som noe peaker eller skurrer i diskanten. Jeg tror det er noen tekniske feil rett og slett. Husker da jeg oppdaget det -da sjekket jeg frem og tilbake flere ganger.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
bjornh skrev:
Du jeg har CD'n. Og på "fyret ved Tornehavn" så er ett eller annet som skjer, akkurat som noe peaker eller skurrer i diskanten. Jeg tror det er noen tekniske feil rett og slett. Husker da jeg oppdaget det -da sjekket jeg frem og tilbake flere ganger.
Merkelig. Den låta har jeg hørt mye på i mange anlegg, og har ikke hørt noe til det du sier....
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
3
Torget vurderinger
15
Ble nysgjerrig på dette og fikk tak i CD versjonen. Skjønner at noen synes det er flott med den saftige lyden med masser av detaljer og den fine stemmen..
Men det er momenter da det så vidt jeg kan forstå forekommer overstyring som er mildnet med en slags “soft clipping”. Antagelig noe av det bjornh er inne på Det lyder heller ikke spesielt pent eller naturlig i mine ører. (Men det har uansett ingenting å gjøre med trådstarteren sitt problem da det ikke handler ikke om regulær skurring slik som han beskriver; og sporet han nevner er heller ikke det værste).
Det kan for alt jeg vet være en ønsket studio-effekt, og det er tydeligvis noe ikke alle reagerer på.

Legg merke til på forstørrelsen at det er noe krøll bare på det positive utsvinget, i begge kanaler. Snodig. Dette er 3.19 inne i “sangen om fyret”, og det er ordet “navn” hun synger her, i den jevne biten ved begynnelsen av pilen. (“før århundret skifter navn”).
 

Vedlegg

Pickupen

Medlem
Ble medlem
19.04.2004
Innlegg
31
Antall liker
0
Hei
En av de beste lp'er som jeg har hørt lydmessig! Kjøpte nettopp på BigDipper. Det er tysk pressing med lisens
fra kirkelig kulturverksted. Bedre enn Lillebjørn Nilsens "Orginal Nilsen" som er dødsbra innspillt.
Tror noen må ha vært uheldige med pressingene. Jeg bruker kosten nøye på nye plater for å få bort
ulumskheter.
Mvh Erik
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Svarta Bjørn lyder bare for jævlig. Bl.a. bas fuldstændigt ude af kontrol. Nu har jeg lige bestilt en anden Kari Bremnes: Norwegian Mood der er HDCD jeg har ingen ide om hvad der venter mig. HDCD overgår i den grad SACD så jeg tror der er håb om god lyd på denne.
 

Pickupen

Medlem
Ble medlem
19.04.2004
Innlegg
31
Antall liker
0
Har også kjøpt Kari Bremnes siste 2 * lp som heter LY
Den er ikke noe særlig lydmesig, dvs helt standard
Svarta Bjørn er i mine øyene (øre) helt utrolig bra
Spiller med en Ortofon MC3 high output (MM) på en project riia med Sylviania rør
fra 1972. Super kombinasjon med Techniks SL 1300
Mvh Erik
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.666
Antall liker
3.191
Torget vurderinger
0
Duelund_Support skrev:
1. Svarta Bjørn lyder bare for jævlig. Bl.a. bas fuldstændigt ude af kontrol.

2. Nu har jeg lige bestilt en anden Kari Bremnes: Norwegian Mood
1. For oss med fullfrekvent system - er bassen fullstendig under kontroll ;)

2. Kari Bremnes på engelsk - nei takk!
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Flageborg skrev:
Duelund_Support skrev:
1. Svarta Bjørn lyder bare for jævlig. Bl.a. bas fuldstændigt ude af kontrol.

2. Nu har jeg lige bestilt en anden Kari Bremnes: Norwegian Mood
1. For oss med fullfrekvent system - er bassen fullstendig under kontroll ;)



2. Kari Bremnes på engelsk - nei takk!
Det er godt med dig.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Flageborg skrev:
Nolfi skrev:
Jeg lyttede i går kveld på Svarta Bjørn og lagde mærke til, på spor 5, Byssan Lull, at hendes stemme forvrængte,

Jeg lagde mest mærke til det omkring ca. 1:25 på spor 5. Lyttede ikke efter "fejlen" på andre spor.
Kari Bremnes - Svarta Bjørn - FXCD 200 - 1998

Har nettopp lyttet til hele platen.

Det er ingen feil på CDplaten - sjekk utstyret ditt ;)
Sjekk ørene dine. :eek:
 

score

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.06.2007
Innlegg
169
Antall liker
90
Sted
Re
Torget vurderinger
3
Må si meg enig i at ting ikke er helt som det skal på den utgivelsen, iallefall den cdn jeg har her. Skrurring fører til at noe høres udetaljert ut.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.666
Antall liker
3.191
Torget vurderinger
0
score skrev:
Må si meg enig i at ting ikke er helt som det skal på den utgivelsen,
Ja, for det er jo lite sannsynlig at det er noe "feil" på systemet ditt ?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.710
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
M.h.t CD-versjonen av Svarta Bjørn, så er den meningsløs til å evaluere anlegg.

Jeg vet ikke om det er en heldigital produksjon eller ikke, men lyden er veldig klar når den ikke klipper, og når lyden beveger seg til og fra klipping-grenselandet (som den gjør stort sett hele tiden), fører dette til at disse artifaktene er høyst hørbare. I dette tilfellet er det ikke p.g.a dårlig produksjon (som det er på senere plater fra Bremnes), men fordi den er HDCD-kodet med HDCD sin peak extend-funksjon påslått. Ved avspilling i en CDspiller eller DAC som støtter HDCD, så er det ikke antydning til klipping eller waveform som normalt ser ut som soft limit.

Om Roffe og Flageborg har HDCD-kompatible DAC/CDspillere, så er det forståelig at dette ikke er hørbart hos dem. Har dem ikke det, så er de på bærtur. Nuff said.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Så skulle jeg kanskje finde den frem og prøve at spille den på mit nuværende system med PMD 100 . ;)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Er faktisk litt glad for at svigermor stakk av med 3 Kari B. skiver i sin tid. Alle tre, udødelige klassikere.

Slipper derfor å slenge en drøss blaute drittvitser om problemer rundt den sagnomsuste skiva.

jaujau, dere får køle på! :-* :-* :-* :-*
 

score

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.06.2007
Innlegg
169
Antall liker
90
Sted
Re
Torget vurderinger
3
Flageborg skrev:
score skrev:
Må si meg enig i at ting ikke er helt som det skal på den utgivelsen,
Ja, for det er jo lite sannsynlig at det er noe "feil" på systemet ditt ?
Haha, for ditt er jo så mye bedre eller? Hvis til målinger fra ditt anlegg før du uttaler deg.

Edit: Skal rippe cdn på nytt, og sjekke den for riper.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Man skrev:
Om Roffe og Flageborg har HDCD-kompatible DAC/CDspillere, så er det forståelig at dette ikke er hørbart hos dem. Har dem ikke det, så er de på bærtur. Nuff said.
Spørsmålet er vel ikke hva slags CD-spiller men har, men hvilken avspiller man hører på. Jeg har hørt denne plata på mange anlegg (flere enn jeg har oversikt over) og kan ikke si at jeg har hørt hørbar klipping på den. Det er til tider litt anstrengt diskant på den, men det er det eneste jeg kan komme på å trekke for. De siste gangene har jeg avspilt den via FLAC-fil og Squeezebox, PC (Winamp, Windows Media Player) med ekstern DAC etc.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Den anstrengte diskant er vel klippingen. Sådan oplever jeg det. Synes stadig for meget bas er det største problem.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Mulig tendensene til anstrengt diskant er en form for forvrengning, men den kommer IKKE utelukkende fra eventuelle basspeaker. Det er det samme i passasjer med sterk vokal og lite bass eller mellom basslagene. Men dette er vel egentlig helt OT i en tråd i vinylavdelingen. Jeg synes denne plata er av de absolutt bedre og mer engasjerende platene jeg vet å lytte til på CD. Det var vel i grunn det jeg hadde tenkt å bidra med i denne tråden. De problemene det rapporteres om fra vinylutgavene med skurring og slikt har jeg ikke opplevd med CD-utgaven.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.710
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
roffe skrev:
Man skrev:
Om Roffe og Flageborg har HDCD-kompatible DAC/CDspillere, så er det forståelig at dette ikke er hørbart hos dem. Har dem ikke det, så er de på bærtur. Nuff said.
Spørsmålet er vel ikke hva slags CD-spiller men har, men hvilken avspiller man hører på. Jeg har hørt denne plata på mange anlegg (flere enn jeg har oversikt over) og kan ikke si at jeg har hørt hørbar klipping på den. Det er til tider litt anstrengt diskant på den, men det er det eneste jeg kan komme på å trekke for. De siste gangene har jeg avspilt den via FLAC-fil og Squeezebox, PC (Winamp, Windows Media Player) med ekstern DAC etc.
Siden du åpenbart ikke har en HDCD-kompatibel avspiller: Hvis du nå bruker DBpoweramp til å utføre HDCD-dekoding, og så spiller av den resulterte filen vs originalfilen, så vil du knapt kjenne igjen plata. Det er en _helt_ annen ro over lyden. Skal man utnytte HDCD fullt ut, går det utover lyden når kilden ikke støtter HDCD. Dette er akillesenen til HDCD. Men altså litt dumt at man har hørt på plata i 10år uten man har hørt hvordan den egentlig høres ut =) Selvsagt er det forståelig at du heller ikke hører forvrengningen når du har trodd det skal være slik i 10år. Spesielt ikke i disse loudness war og jalla remasters-tider...
Og det er grunnen til at den er litt meningsløs til å evaluere anlegg. De fleste har ikke HDCD, men så kan man komme over et anlegg som støtter HDCD uten at man er klar over det, og anlegget vil da låte "bedre" enn det strengt tatt gjør. Jeg tror ikke platecoveret er merket med HDCD heller, bare for å gjøre det max forvirrende??

De fleste som fortsatt bruker HDCD-prosessorene er nå klar over problemstillingen og peak extend og andre funksjoner brukes nå svært sjeldent. HDCD-prosessorene brukes til enten som en ren A/D -prosessor eller dither/noiseshaping ned til 16bits fra hi-rez.
Prosessorene brukes fortsatt i utstrakt grad fordi de fremdeles regnet som de absolutt beste A/D-prosessorene på markedet, selv om de er utgått for lenge siden.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.710
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
Det kan forresten nevnes at versjonen av Sangen om fyret ved Tornehavn som er på 30 years of fidelity (samleplaten til KKV) er både remikset, samt har peak extend avslått. Sørgelig nok er den, helt unødvendig, en dose komprimert og limitert, med diverse artefakter som resultat.
Det kan jo tenkes at vinly-utgaven enten er bygget på denne nye masteren. Eller så bruker de den gamle 16bits masteren hvor HDCD-dekoding *ikke* er utført?
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Tak til MAN og Oblivion ! Det var meget lærerige indlæg vi her fik.
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
3
Torget vurderinger
15
Interessante innlegg, Man.
Utrivelig med alle de kunstighetene (Jeg er nesten glad jeg ikke bryr meg om denne typen musikk..).

Bremnes burde forøvrig skrive en sang om elendigheten

Æ satte på plata, men kvakk
Da stæmmen min bare sprakk
Dæm hete nåt med “kirkelig”..
Men synde grovt! Utelgivelig!


Tilbake til avspillingsproblemet til trådstarter. Husker ikke om det er anbefalt tidligere, men prøv å sette opp nåletrykket et halvt gram. (en god regel er å aldri ligge i underkant av det anbefalte, mens overkant gjør ingen skade).
Et interessant eksperiment kan det også være å øke den bevegelige masse. Klem 5-15 gram plastilin over eller omkring pickuppen (og juster kontravekten deretter). Dette vil senke resonansfrekvensen lenger bort fra dypbasssignaler i rillene, og gi pickupp-kroppen større mothold mot nåleutslagene. Hvis problemene forsvinner, er det kanskje ikke dumt å beholde litt av den ekstra massen også for avspilling av andre plater.

Ellers slutter jeg meg til det som er sagt: Særlig hvis man merker problemer med mer enn en lp, er det god grunn til å gi hele greia en sjekk. Sjekk alle instillinger pluss friksjon i leiene (armen skal sveve behagelig fritt med alt nullstilt og ikke lett komme til ro).
Antiskating: Spill et vanskelig parti på plata gjennom en kanal av gangen. Skurrer det mer i høyre høyttaler enn venstre, juster antiskatingen ned, og vice versa, til det blir noenlunde likt. (i best fall kan problemet forsvinne!)*. Dessuten sjekkes naturligvis stiften for avleiringer og defekter.
Har man gjort alt dette uten uten at skurringen forsvinner, og hvis man altså er sikker på at pickuppen er ok, kan man vel rolig fastslå at denne pickuppen i denne armen ikke greier denne plata. Det har alltid vært forskjeller mht sporingsegenskaper også mellom kvalitetspickupper. No

*Innerste rille er høyre kanal, om jeg ikke husker feil (og om alle ledninger er koblet riktig). Ellers er det motsatt procedure, naturligvis.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Man skrev:
Det kan forresten nevnes at versjonen av Sangen om fyret ved Tornehavn som er på 30 years of fidelity (samleplaten til KKV) er både remikset, samt har peak extend avslått. Sørgelig nok er den, helt unødvendig, en dose komprimert og limitert, med diverse artefakter som resultat.
Ja, jeg har både originalen og denne utgaven, og versjonen på 30 years of fidelity virker noe "tannløs" og mindre dynamisk enn originalen.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Jo mere tannløs og udynamiskt du synes det er, jo bedre er det i virkeligheden. Det er muligvis klipning og forvrængning du savner.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Duelund_Support skrev:
Jo mere tannløs og udynamiskt du synes det er jo bedre er det i virkeligheden. Det er fraværet af klipning og forvrængning du savner.
Ja, jeg foretrekker at det er fritt for klipping og forvrengning. Men jeg kan ikke si meg enig i at jeg "savner fraværet av klipning og forvrengning" når jeg sammenligner "Sangen om fyret ved Tornehamn" på Svarta Bjørn-utgivelsen med 30 years of fidelity-utgivelsen. Det jeg savner er dynamikk. Enkelt og greit.

Ellers er første setning i innlegget ditt litt vanskelig å forstå. Hvilken virkelighet er det du snakker om der?
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Ja mitt indlæg er gået fuldstændigt galt med formuleringen må jeg tilstå. Min mening er at for mange mennesker er hårdhed lig med dynamikk
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Nå har jeg ikke telt hvor mange innlegg det er med Kari og denne famøse utgivelsen "Svarta Bjørn", men den har avstedkommet så mye skriveri og beklagelser at jeg ville hevet CD´n/LP´n rett i dass. Så enkelt kan det gjøres ... ;) ;)
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Duelund_Support skrev:
Ja mitt indlæg er gået fuldstændigt galt med formuleringen må jeg tilstå. Min mening er at for mange mennesker er hårdhed lig med dynamikk
Jeg mener at jeg kjenner godt til hvordan man skiller mellom forskjeller i forvrengning og hardhet på den ene siden og forskjeller i dynamikk på den andre. Ofte er det i bassen dynamikken lider først når platestudioene remikser for et noe høyere nivå på utgivelsen, siden det tross alt er i bassen man finner de kraftigste utladningene. Diskanten og mellomtonen har mindre svingninger, men forvrenges gjerne når de på tidsaksen sammenfaller med en allerede klippet og overstyrt bass. Og i diskanten og mellomtonen er det etter min mening ikke mindre hardhet på den mindre dynamiske utgivelsen (30 years of fidelity), det dreier seg hovedsaklig om noe mindre attack og punch i bassen.

Jeg må også innrømme at til å være en remastring, så er den ganske forsiktig utført på "30 years of fidelity". Det er nyanseforskjeller det dreier seg om, ikke slike vederstyggeligheter som er blitt så alt for vanlig ved reissues av gamle klassikere i disse loudness war-tider. Hadde jeg ikke hørt de to utgivelsene "back to back", så hadde jeg neppe tenkt over det.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
anekdoten skrev:
Nå har jeg ikke telt hvor mange innlegg det er med Kari og denne famøse utgivelsen "Svarta Bjørn", men den har avstedkommet så mye skriveri og beklagelser at jeg ville hevet CD´n/LP´n rett i dass. Så enkelt kan det gjøres ... ;) ;)
Det høres ut som en enkel løsning, ja. ;) For meg er den altså en meget god utgivelse. Perfeksjon er vanskelig og heller ikke "Svarta Bjørn" er perfekt i den ekstreme betydningen av ordet... Men for meg er den ihvertfall meget god. ;D
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Jeg er glad for min Zapdac 2 understøtter HDCD så jeg ikke spekulerer om dette har skylden når jeg senere på aftenen skal høre Norwegian Mood som lige er kommet ind af døren. På Zapdac er der en diode der lyser når den modtager HDCD.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Jeg er nu af den opfattelse at Kirkeligt Kulturværksted generelt laver nogle meget mystiske optagelser. Den nyeste i min samling : Norwegian Moode bliver nok den sidste for mit vedkommende. Stemmen står upræcist og uopløst. Den musikalse oplevelse drukner i bulderbas.
Det er nogle meget dårlige teknikkere.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Duelund_Support skrev:
Jeg er nu af den opfattelse at Kirkeligt Kulturværksted generelt laver nogle meget mystiske optagelser. Den nyeste i min samling : Norwegian Moode bliver nok den sidste for mit vedkommende. Stemmen står upræcist og uopløst. Den musikalse oplevelse drukner i bulderbas.
Det er nogle meget dårlige teknikkere.
Enig! har man først blitt oppmerksom på det er det svært irriterende
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg samtidig med Bremnes købte en Svensk indspilning med Jeanette Lindstrøm og Steve Dobrogosz. Titlen er Feathers og den er fra Prophone Studiet. Den er også HDCD og lyder helt fantastiskt. Aldrig har jeg hørt et klaver lyde så autentiskt og stemmen står suverænt klart og præcist. Musikken er også helt i top.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Duelund_Support skrev:
Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg samtidig med Bremnes købte en Svensk indspilning med Jeanette Lindstrøm og Steve Dobrogosz. Titlen er Feathers og den er fra Prophone Studiet. Den er også HDCD og lyder helt fantastiskt. Aldrig har jeg hørt et klaver lyde så autentiskt og stemmen står suverænt klart og præcist. Musikken er også helt i top.
Dette er også en helt annen musikksjanger.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Det må man sige. Men det burde være muligt at lave nogle bedre indspilninger med Bremnes. Hvis teknikkerne vurderer resultatet over en labtop så kan jeg godt forstå det færdige produkts karakteristik.
 
D

Dilla

Gjest
Ringte KKV i dag og fortalte om den forvrengte gjengivelsen på "svartbjøynnplata" mi.
Jeg får tilsendt ny LP mot at jeg sender inn mitt eksemplar. Tenker å gjøre det, og krysser fingrene for at neste eksemplar oppfører seg eksemplarisk under stiften :)
 
Topp Bunn