Problem med Hifiman HE400i

6u4rdi4n

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Innlegg
153
Antall liker
19
Sted
Horten, Vestfold
Hei alle sammen!

Har et par HE400i som jeg har hatt siden august 2017, så de er straks 6 år gamle. I går hadde jeg de i bruk slik jeg ofte har, og måtte ordne noe så jeg la de fra meg slik jeg pleier, og da jeg kom tilbake hørte jeg plutselig bare lyd i den venstre klokka. Etter å ha testet med forskjellig utstyr og bytting av kabel (også høyre og venstre), har jeg konkludert med at et eller annet har gått galt med den høyre klokka. Siden de er straks 6 år gamle og ikke lenger har garanti eller reklamasjonstid igjen, så har jeg prøvd å teste litt samt åpne de opp for å se om jeg kunne se noe åpenbart galt. Jeg kan ikke se noe unormalt sammenlignet med hva jeg forventer å se, samt ved å sammenligne med den fungerende klokka, og i frustrasjon valgte jeg å leke med volumet på hodetelefonforsterken for å se om jeg kunne høre noe som helst. Med volumet nesten på maks, så kunne jeg høre veldig svak lyd.

Noen som har noen tips, eller er det bare å se etter nye hodetelefoner?

Takk på forhånd for alle svar!
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.355
Antall liker
2.587
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Opplevde det samme med mine Ananda, har sendt de til Duet. De er 4 år gamle håper det ordner seg.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.556
Antall liker
35.485
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Har inte Ananda endast en 1-årig garantiperiod?
"Du har alltid to års klagefrist (reklamasjonstid) når du kjøper noe av en profesjonell selger. For varer som ved vanlig bruk er ment å vare mye lenger, kan du klage i fem år. Joggesko og barneleker har typisk to års klagefrist, mens møbler og mobiltelefoner har en klagefrist på fem år (forbrukerkjøpsloven)."
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.417
Antall liker
1.305
Sted
Horten
"Reklamasjon er lovfestede rettigheter du har overfor selger ved feil eller mangler. Garanti er en avtale mellom deg og produsenten eller selger som skal gi deg bedre rettigheter enn de du har etter de lovfestede reklamasjonsreglene."

"Reklamasjonsfristene kan variere alt ettersom i hvilket land selger er registrert. I EU/EØS skal imidlertid fristen for å klage alltid være på minimum 2 år. I Norge er hovedregelen at reklamasjonsfristen er 2 år fra man kjøpte varen, men 5 år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år."

https://www.forbrukereuropa.no/nettkjop/reklamasjon-og-garanti/
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ
Topp Bunn