Godt at Pro Ac menigheten er enig
....
MaHa skrev:Hva er en menighet uten enighet?![]()
Hoi, her ble folk hissige gitt. Artig.costello skrev:ProAc har nok en svakhet når det kommer til eksplosivitet. Men man får jo ikke alt i dette prisleiet.
Mellomtonen/stemmer kan muligens bli litt for blomstrende/oppsvulmet til tider. Jfr. "Leonard Cohen-testen". Diskanten liker jeg veldig godt, den liksom bare er der...
Lyngen skrev:Godt mulig den har litt fremtonet mellomtone.
Jeg synes en litt fremtonet mellomtone er unaturlig. See?Jeg synes det har kommet inn veldig mange gode beskrivelser her men med unntak av "lite naturlighet" som jeg mener bestemt er skivebom.
Slik sett kan jeg kanskje si at 1sc låter unaturlig fordi den mangler bein å stå på ..? (fundamentet i bassen).emokid skrev:Lyngen skrev:Godt mulig den har litt fremtonet mellomtone.Jeg synes en litt fremtonet mellomtone er unaturlig. See?Jeg synes det har kommet inn veldig mange gode beskrivelser her men med unntak av "lite naturlighet" som jeg mener bestemt er skivebom.
Lyngen skrev:Mener at en høyttaler kan låte naturlig uten fundament i bassen, da en avrulling i bassen vil forekomme tidlig på mindre høyttalere uansett. For meg er det noe helt annet med rar balanse i mellomtone\diskant\problem i delefrekvens.emokid skrev:Lyngen skrev:Godt mulig den har litt fremtonet mellomtone.Jeg synes en litt fremtonet mellomtone er unaturlig. See?Jeg synes det har kommet inn veldig mange gode beskrivelser her men med unntak av "lite naturlighet" som jeg mener bestemt er skivebom.
Men hvert til sitt
Slik sett kan jeg kanskje si at 1sc låter unaturlig fordi den mangler bein å stå på ..? (fundamentet i bassen).
Takk for den positive omtalen, Fosse! Jeg kan supplere med at oppsettet spiller veldig bra også med Doxa 70 Signatur MkIIa (noen som husker Doxa?Fosse skrev:1SC har jeg hørt med Cary Rocket 88 og det spiller suverent (da sammen med en liten sub fra REL, men selv uten sub var det fint). Rocket 88 er fire stk KT88 og skulle jeg våge meg på å gjette kan MC275 være en god kombinasjon.