Proac Responce D18

O

Omar

Gjest
Jeg har vurdert Proac Responce D18 for å få en fyldigere og mer detaljert lyd enn jeg har i dag. Er det noen som har hørt eller eier disse høyttalerne?
[attach=#

Hvilken forsterker anbefales?
 

Vedlegg

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Håvarhede skrev:
Jeg har vurdert Proac Responce D18 for å få en fyldigere og mer detaljert lyd enn jeg har i dag. Er det noen som har hørt eller eier disse høyttalerne?


Hvilken forsterker anbefales?
Hvis lytterommet ikke er altfor stort, skal du ikke se bort fra at Densen forsterkeren din kan gjøre en hederlig jobb. Jeg har hørt ProAc+Densen ved et par anledninger - og i mine ører har det ikke vært noe å utsette på lyden.
 
U

utgatt60135

Gjest
Tenkte det samme jeg også. Hvorfor ikke beholde Densen og se om du blir fornøyd først? Hvilken prisklasse snakker vi om?

Noen som vet forskjellene mellom D18 og D15?
 
O

Omar

Gjest
D 15 er en utgått modell. D18 er arvtageren. Forskjellen står beskrevet på websiden til Proac. Så langt jeg husker er det utskiftninger av diskant og bass mellomtone element. Det betyr bedre lyd....Forhåpentligvis.
Når man lytter til høyttaleren blir man sittende som trollbundet som What Hifi sier.
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.627
Antall liker
4.276
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Diskanten er den samme gamle Scanspeak 2010/8513, men bassmellomtonen er en ny sak utviklet av Seas etter Tyler's ønsker. Litt annen Q-verdi. ProAc ønsket nok å bedre bass-responsen, som var det svakeste ved gamle D15. En enslig 6,5 tommer i et 24 liter kabinett har vansker med å kontrollere luftstrømmene ved store lydtrykk.
Nye D18 har også fått storebrødrenes sideventilerte bassrefleksløsning, som i følge Tyler gir en bedre artikulert dypbass.

Men fortsatt vil en D18 være en høyttaler for de som vil nyte "ProAc-lyd" ved ved lave og moderate lydtrykk.
En nydelig høyttaler, og helt på høyde med D28 for de med en noe mindre stue. Glimrende med litt stramme rørforsterkere og "kvikke" transistorsaker ;)

M
 
U

utgatt60135

Gjest
har de forbedret D15´s svakhet, litt treg bass?
 
O

Omar

Gjest
sundkoien skrev:
Men fortsatt vil en D18 være en høyttaler for de som vil nyte "ProAc-lyd" ved ved lave og moderate lydtrykk.
En nydelig høyttaler, og helt på høyde med D28 for de med en noe mindre stue. Glimrende med litt stramme rørforsterkere og "kvikke" transistorsaker ;)

M
Hva mener du med "Kvikke" transistorsaker?
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.627
Antall liker
4.276
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
I motsetning til Studio-serien liker Response/D serien til ProAc litt stramme forsterkere. Jeg har endt opp med Rogue Audio rørforst. til mine R2,5. På transistorsiden vet jeg at Creek Destiny fungerer bra, AVI Laboratory likeså. Naim kan nok bli litt for mørkt/trygt?
ProAc er litt kameleon-aktige greier, de skifter signatur med hva du forer de med. Du får med andre ord valuta for pengene du putter i elektronikk. Hva med et Bryston-sett? Har aldri prøvd Krell, men det kan sikkert fungere. Densen er også tøffe saker, men kanskje litt for tøft?

Jeg spiller mye jazz, vokal og halv-akustisk, og liker lyden av EL34 rørene ;)

M
 
U

utgatt60135

Gjest
Sugden A21 SE er utmerket til ProAc. Den er kvikk som bare det! AVi´en synes jeg ikke er særlig god.
 
O

Omar

Gjest
Jeg var nå å hørte på Proac D18 i går. Var ikke helt innspilt, men låt helt vanvittig fint og forfører lytteren med kvinnestemmer og rolig melodiøs akkustisk musikk. Men mitt Densen oppsett låter veldig bra sammen med audiophysic Yara evolution 2 og nordost kabler som også imponerer.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.277
Antall liker
3.324
Torget vurderinger
49
Krell 300iL fungerer glimrende på D15 8)
Lyd er jo en smaksak ,men etter og ha testet en mengde høytalere er ProAc det høtalermerket som leverer lyd slik jeg vil ha det, "perfectly natural" ;D
En ting som også er viktig å huske på hvis du kjøper ProAc er den veldig lange innspillingstiden 4-5mnd minimum .
Lykke til .
 

thomaslmh

Medlem
Ble medlem
04.03.2013
Innlegg
47
Antall liker
11
Torget vurderinger
2
Jeg har vurdert Proac Responce D18 for å få en fyldigere og mer detaljert lyd enn jeg har i dag. Er det noen som har hørt eller eier disse høyttalerne?
Eier disse nå - 5. par ProAc i «karrieren». Noe av det beste jeg har hørt uansett pris.
 
Topp Bunn